PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig Daantjuh ik moet maandag ook bloedprikken voor progesteron om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
    Maar de ovulatietest gaf duidelijk 2 streepjes aan,dus het zal best wel..
    maar toch moet ik bloedprikken en dan zou de gyn mijn een paar dagen later bellen.
    Succes met wachten haha :)

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Succes met het wachtbankje dames. Verschrikkelijk vond ik het haha.
    Inmiddels ben ik met ronde 2 bezig. Dag 3 van de Clomid.
    Dinsdagochtend de eerste echo en dinsdagavond gesprek met de gynaecoloog om de uitslagen van ronde 1 te bespreken. Spannend.

Dan wellicht donderdag echo 2 en dan vrijdag op VAKANTIEEEEE.
    Dus het volgende wachtbankje is daar. Niet erg. Afleiding genoeg.

Whaaa can't wait man!!

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Zooo lekker!! Ik ga pas volgende maand op vakantie.. Zou wel fijn zijn als mn wachtbankje daar is. Pffff ik vind dit killing zeg!

@ Tessel. Ja ik had ook 2 streepjes en mn temp blijft nu mooi hoog..

wel grappig om te zien, want mn officieele cyclus duurt nu al 97 dagen.. En de laatste 10 dagen is mn temp hoger dan de 90 dagen daarvoor!

Dus ben ook wel overtuigd van een eisprong.. Zou toch vet zijn als mn ei dan ook bevrucht is.
    :D

Maarja afwachten dus :p

4. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    lekker hoor, die vakanties! ^^

hier is het nogsteeds afwachten, al is 1,5 week al wel voorbij gevlogen...
    nu nog halve week wachten :(

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoor het al, heb nog heel wat wachttijd te wachten, wacht af;)

6. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daantjuh aan temperaturen doe ik eigenlijk niet.
    Maar als je ovulatietest 2 duidelijke streepjes aan geeft,dan heb je toch zeker weten een eisprong gehad? Tenminste dat dacht ik...:(
    Nou ja ,we wachten de bloedtest wel af.

Ik had trouwens bij de laatste echo een lekker ding van mijn leeftijd die nog in opleiding was
    Vreselijkkkkkkkkkkkkkkkk :$:$
    Ik dacht dat ik al aardig 'echo-proof' was,maar toen ik hem er naast zag zitten met zijn notitieblok wilde ik het liefst meteen weer de kamer uitlopen. :D

Leen ze zeggen weleens dat je in ontspannen sfeer sneller zwanger raakt,dus wie weet is het de 2e ronde wel raak op je vakantie.
    Probeer er niet teveel aan te denken en lekker te genieten van je vakantie.Maar dat gaat vast lukken.

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Whahaha, ja ik zorg dat ik er zowel van boven als van onder er 'goed' uit zie zeg maar. Ook weer niet te flashy... je snapt me wel. Mijn gynaecoloog is ook niet geheel onprettig voor het oog ;). Ben altijd op zoek naar zo'n luikje in de grond waar ik doorheen wil zakken. Tot op heden nog niet gevonden.

Jaaaaa, vooralsnog ben ik barweinig met deze ronde bezig. In die zin; ik slik mijn Clomid netjes, maar ben druk met andere dingen bezig. Nu weet ik wel dat ik volgende week nog gesprekken heb en echo's moet doen. Maar de week zit erg vol gepland. En dan zitten we inderdaad op vakantie. Ik wíl er eigenlijk niet eens mee bezig zijn op vakantie. Ik heb vakantie, dus ook het malen in mijn hoofd wordt lam gelegd :D dusssss :).

Spannend allemaal dames. Ik heb het druk met allemaal kraamvisites. Hoop dat het zin heeft dat ik nu zo vaak op vruchtbare grond kom haha.

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik heb met PCO wel vaker positieve ovulatie testen gehad.. :( Daarom ben ik maar gaan temperaturen.

Mijn Gyn is een oude takke trut ;) Die blijft ook een half uur tussen mn benen zitten en houdt hele verhalen daar. Not very comfi :)

En daarvoor had ik een schattig opaatje.. Maar mn huidige gyn is wel duidelijker met de informatie verstrekking.

Ik blijf het wel apart vinden waarom die mensen dit vak kiezen, want ik zie wel eens vrouwen daar in die wachtruimte zitten.. hahaha OMG.:p

Inmiddels zit ik op dag 11 na ovulatie. En ik droom nu al een dag of 4 dat ik zwanger ben.. hihihihi..

Zou wat zijn toch:D:D.. Wordt wel steeds zenuwachtiger.. Echt kriebels in mn buik. Wanneer zou ik denk je kunnen testen? Of gewoon wachten tot NOD?

Spannend ;);)

9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Spannend joh. Ik zou zeggen niet eerder dan 4 dagen voor je nod. Liefst later. Ik ga vanaf nu niet eerder dan 2 dagen voor nod testen.

Deze ronde kan ik pas na mijn nod testen indien ik op vakantie niet ongesteld wordt....

Keep us posted!

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik ga het proberen :D:D

Neem je geen testje mee op vakantie? Ik heb mn volgende NOD waarschijnlijk ook op vakantie.. En een eventuele ongie dus ook..

grrrr.. Normaal slikte ik altijd de pil door, maar nu kan dat dus niet..

We gaan duiken op vakantie. Dus het is allemaal niet zo handig om dan ongesteld te zijn, maar goed.. wie weet kan ik helemaal niet duiken omdat ik zwanger ben !

11. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Daantjuh: in theorie zou je inderdaad met sommige testen nu al kunnen testen, maar ik zou wachten tot iig je NOD. Dan zou je Hcg sowieso hoog genoeg moeten zijn en je bent een paar zeer kritische dagen verder. Ik zal voor je duimen!

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nee ik neem geen testen mee op vakantie. Wel Clomid en tampons just in case haha. Ik wil er zo min mogelijk mee bezig zijn. Mijn vriend wil het liefste dat ik ook geen Clomid neem dan. Hij hoopt dat mijn lichaam nu snap wat het moet doen zonder medicijnen. Maar dat durf ik niet. Bang dat ik dan weer vanaf het begin kan beginnen. Daarbij zou ik Clomid op de laatste vakantiedag moeten pakken, dus jah!

En als ik niet ga menstrueren kan ik pas 3 a 4 dagen ná mijn nod testen.

Ik hoop voor ke dat je alleen maar kunt snorkelen op vakantie haha. Waar ga je heen?

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wij gaan naar Egypte.. Dus dat wordt nog spannend hahahaha..

Jullie gaan naar Bali toch? Wij zijn daar 1.5 jaar geleden geweest :) Super gaaf..

Mocht je tijd hebben dan raadt ik je een 3 (of meer::) daagse trip aan naar de Gili's!

Super mooie witje bounty eilandjes tussen Bali en lombok in!
    Kan je ook heel mooi snorkelen en duiken. Zitten super grote schildpadden in de zee.

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oef! Naar Egypte.. Tricky nu. Weet je zeker dat je gaat?

Het wordt voor mij de 4e keer in Bali. We gaan op de bonnefooi. We hebben een hotel vastgelegd voor 3 dagen in Jimbaran Bay. Daarna willen we inderdaad naar Gili gaan (denk de 2 linkse eilanden).
    Vervolgens treffen we vrienden in de buurt van Lovina. Daar hebben we een villa voor een paar dagen. Verder weten we het nog niet en zien we dat daar wel.

Ik wil een beetje uit de buurt van de massa blijven. Verder natuurlijk weer diverse uitstapjes etc. Maar de planning bekijken we per dag.
    Super gaaf!!

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Aaaah leuk..
    Dus je bent idd al bekend daar! Leuk joh.. wij gaan ook altijd op de bonnefooi :) Ter plekke een scooterje huren en dan vinden we vanzelf wel een mooie plek om te overnachten!

Tja Egypte.. Voorlopig er niks aan de hand bij de kust aan de rode zee. Ik maak me er nog niet zo druk om. Mocht het echt uit de hand lopen daar en mocht het een negatief reisadvies worden dan krijgen we ons geld terug.

Ach en misschien is het dan lekker rustig als we gaan :)

We vliegen 20 sep. Dus het duurt nog eventjes!

16. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Jak... dan ben ik al weer terug haha.

Nou, dat duurt nog eventjes inderdaad. Nog ruim een maand. Laten we hopen dat het daar dan weer rustig is... Van die opstanden anno 2013 is zeau not done ;). Al besloten wanneer je gaat testen?

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Nou ik hoop het ook!

Ik zit te denken aan zondag testen.. 2dagen voor NOD. Maar het ligt er ook aan of ik me dan "zwanger" voel. Ik vind het wel leuk om samen te testen.

Ik kijk het nog even aan. :)

18. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Weer veel gekletst zie ik :)

Ik lees jullie vakantieavonturen hier wel mee! :D

Nogsteeds geen rood bij mij.. Maandag is nu echt dichtbij gekomen, zou ik echt net ei gehad hebben met echo, of zou het toch... Misschien.. Wie weet. (Vreselijk dat afwachten!)

19. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha dat 'luikje-moment' herken ik zeker wel ja!
    Een gyn hoort of vrouw te zijn,of een oude lelijke man..niks er tussenin graag!

Zo ik loop ook een hoop kraamvisites en babyshowers af.In het begin deed het me niks,maar nu ben ik soms weleens bang dat ik de enige ben die straks geen kind heeft.Van mijn vriendinnen heeft 75% inmiddels al een kind of is zwanger.

Wel toevallig dat er een aantal in dit topic eind augustus op vakantie gaan.Met op vakantie gaan ben ik eerlijk gezegd juist blij dat ik nog geen kids heb.Dat je lekker kan doen wat je zelf wil,veel dingen bezoeken,uitgebreid elke avond uit eten,uitrusten :D enz.

En KnutselKitty (grappige naam trouwens ;) ) moeilijk he afwachten haha succes meid

20. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    NOD
    Leen82 31 jaar, 10e maand, ronde 5, ronde 2 Clomid, 1e kindje NOD onbekend
    Daantjuh 28jr, 6e maand , ronde 3, ronde 1 Clomid, 1e kindje 21 augustus
    Knutselkitty, 23 Jaar, 8e maand, 3e ronde, 1e kindje 19 augustus
    Tessel30, 29 Jaar, 11e maand, 1e ronde, 1e kindje NOD onbekend
    MariaP86, ?? Jaar, ??e maand, ?e ronde, ?e kind NOD onbekend

Behandelingen
    Leen82, Duphaston, Clomid 50mg
    Daantjuh, Clomd 50mg
    Tessel30, Clomid 50mg
    MariaP86, Clomid ?mg

Afspraken
    Leen82 20 augustus Uitslagen eerste ronde
    Knutselkitty 1e jaar afwachten.

Zwanger
    Rosalinde volgens mij was het intussen wel duidelijk ;)

zo, lijst weer wat up-to-date gemaakt, al missen we nog wat gegevens :)

Deel Deze Pagina