Hoi meiden, ik kan me bij jullie aansluiten, helaas. Eind april is bij mij PCOS geconstateerd. Vorige week zijn we naar de fertiliteitsarts geweest en ik heb net een Provera-kuurtje achter de rug. Hopelijk word ik daardoor binnen een paar dagen 'ongesteld' en kan ik dan op dag 3 beginnen met Clomid. Ik heb geen andere symptomen: slank, goede huid, geen overbeharing. Het zit ook niet in de familie. Dus ook hier een raadsel waar het vandaan komt. Daar heb ik me maar bij neergelegd. Verder eet ik relatief gezond (eens in de zoveel tijd een grote zondig-dag, maar verder erg braaf). Alleen geen dode dieren (wel melk, eieren etc). Mijn lief heeft zaad in moeten leveren afgelopen week en we hebben 11 juli een belafspraak voor de uitslag daarvan en voor de uitslag van aanvullend bloedonderzoek bij mij (chlamydia) Gelukkig zijn er veel verhalen van vrouwen die ondanks PCOS (snel) zwanger zijn geworden. Dat biedt hoop Succes allemaal!!
Ja inderdaad je hoort veel goede verhalen. Maar bij 20% slaat bijv de Clomid niet aan,en dan ben ik weer bang dat ik bij die 20% hoor.Ik wacht ook op zaaduitslag van mijn vriend,en ik vind dat ook best wel spannend,want stel dat dat ook niet helemaal goed is,dan wordt de kans weer eens kleiner.Jij ook succes!
Bij mij sloeg clomid ook niet aan daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ben toen overgestapt op Gonal f en daar reageerde ik heel goed op. Zorg er alleen wel voor dat ze je eerste cycus monitoren met hormonen. Heel veel succes dames
Ok dus er zijn nog goede andere opties als Clomid niet werkt? Tja ik ga altijd van het ergste uit helaas..that's me Maar dat spuiten..hoe werkt dat precies? Zie dat niet echt voor me.Waar spuit je dan?Doet dat pijn?Doe je dat zelf?
Hi Lady's, Sorry, ik heb jullie een beetje in de steek gelaten. Ondanks dat ik Toos Werkeloos ben, heb ik het stiekem toch druk (opleiding ). Tessel: probeer beetje je mindset te veranderen om het jezelf wat makkelijker te maken. Als het glas half vol is, kost dat minder energie . En niet druk maken om dingen die er nog niet zijn. Om even op andere berichten te reageren: 1) Vanaf dat ik ging menstrueren (14) was ik vaker niet dan wel ongesteld (toen handig, geef ik onmiddellijk toe haha) 2) PCO is bij mij ook domme pech. Komt verder niet in de familie voor. Alle dames hebben een regelmatige cyclus of iig onder de 35 dagen. 3) We zijn aan het wachten op mijn menstruatie (inmiddels dag 46) zodat ik daarna aan de Clomid kan beginnen. 4) Bij mij gaan ze mijn cyclus meteen monitoren als ik mijn menstruatie heb. As in: bloed prikken, diverse inwendige echo's, weer bloed prikken en daarna 20 minuten gesprek waarin we alles gaan bespreken. Dan krijgen we ook de uitslag van het zaad van mijn partner. 5) Fijn dat ik niet de 'enige' ben die dit heeft, zeker die alleen deze 'klacht' heeft en verder niets. 6) Mijn eetpatroon is ook goed (80/20). Zoveel mogelijk suikervrij, zuivelvrij, glutenvrij etc. (ben ook bezig met opleiding natuurvoedingsadviseur). 7) Ik beloof plechtig wat vaker mee te schrijven hier . Nu maar hopen dat ik snel ongesteld word. Alleen nu komt het volgende issue. We willen samen een 'laatste grote reis' maken. Waarschijnlijk richting Borneo. Nu zitten we weer te hannesen of ik wel/geen malariatabletten e.d. mag nemen en wellicht moeten we wat anders gaan verzinnen... Ach, zo blijven we bezig! Het lijkt me leuk om jullie te blijven volgen. Laten we dit tot een succesvol en vruchtbaar topic bombarderen . I'm in, how about you?
Ik heb pcos laten vermidneren dor andere voeding, maar zo eet jij dus blijkbaar al als ik je goed begrijp. Het gaat niet zo zeer om koolhydraatarm, maar wel de zorg dat je suikerpsiegel niet zo gaat pieken. Het slikken valt erg mee hoor. Ik had er ook bijna geen bijwerkingen van. Soms kan ene bezoek aan een mesoloog uitkomst bieden. Zij heeft mijn voeding wat bijgeschaafd. Zo mag ik geen koemelk, maar wel geitenkaas en/of geitenyoghurt. Melk liever helemaal niet, maar als je het neemt geitenmelk of een plantaardige variant. Succes! Ik wilde ook de mmm niet in, maar je zult zien, het valt vast mee. (mij wel in ieder geval) Neem gewoon die malariatabletten. Je kunt niet alles voorkomen en als je daardoor op reis kunt . Je wilt toch enit pril zwanger zijn en malaria oplopen? Heb je iets van primolut gekregen of ga je nu echt wachten tot d enatuur verzint dat je ongesteld meot worden? Heb je al eens D chiro insitol geprobeerd? Velen krijgen daar weer cyclus mee. Ik had wel een aantal extra symptomen en die zijn allemaal verdwenen. Het is een B-vitamine die vrouwen met pcos vaak tekort komen. Het zit ook in boekweit.
Ik heb een ervaringsdeskundige gesproken die dat ook verkoopt, maar gaf aan, mede gezien mijn voedingspatroon dat dit voor mij geen toegevoegde waarde zou hebben. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik het dus ook niet geprobeerd heb. Ik heb geregeld aftes op mijn tong en derhalve slik ik extra vitamine B. Zal wellicht ook samenhangen met elkaar...
Zover ik nu gelezen heb hoef ik niet te stoppen met mijn kinderwens en behandelingen, maar kun je de tabletten ook slikken als je zwanger bent. Mijn dokter is ook nog e.e.a. aan het uitzoeken voor mij inderdaad.
Het hangt ervan af wat ze voorschrijven idd en dat hangt weer af van de resistentie in een bepaald gebied. Ik moest Malarone nemen en daarvan in de invloed tijdens de zwangerschap nog niet voldoende bekend. Een annuleringsverzekering vergoed trouwens meestal wel en is sowieso een goed idee.
Hey Leen welkom terug in je eigen topic Je hebt gelijk ik moet positiever zijn,maar helaas ga ik bij alles altijd van het ergste uit ,totdat het tegendeel bewezen is Ik wou dat mijn hersens anders in elkaar zaten En wat gaaf een grote reis maken!! Nu kan het inderdaad nog lekker! Babke,waar koop je dat D chiro insitol ? Nooit van gehoord. Wat moest jij nog meer aan je voeding veranderen behalve de melk?Melk lust ik toevallig niet,dus ik drink dat sowieso al nooit. Volgens mij eet ik wel 'zoals het hoort' maar ben toch even benieuwd!!
Dit is een goede site met tips en info. En hier kan je ook de DCI (D chiro inositol) bestellen. Gezond omgaan met PCOS Hier ook PCOS wel met klachten. (acne e.d.), en ook met clomid zwanger geraakt. Ik heb trouwens pcos in 1 eierstok. Tsja gevalletje apart. Dus hopelijk is het bij jullie ook snel raak!!
Hi Saartje, Annuleringsverzekering heb ik sowieso altijd ja. Je weet nooit wat er kan gebeuren. Helaas paar keer nodig gehad i.v.m. overlijden van familieleden. Sommige dingen kun je niet plannen..... Bij de dokter gaan ze e.e.a. uitzoeken voor me, afhankelijk van de gebieden waar we heen gaan. Weten ook dat we in het ziekenhuistraject zitten. Er is nog niets geboekt... afhankelijk van de uitslag inderdaad.
Het vrouwtje van de site die Charise heeft doorgegeven heb ik aan de lijn gehad en voor mij was het geen optie inderdaad. Had het liever ook gewoon via de natuurlijke weg gedaan. Maar voor de anderen: baad het niet, dan schaad het ook niet. Thanks Tessel ik zorg dat ik er weer vaker ben .
Poeh duur spul is dat zeg.. Als het goedkoper was had ik het willen proberen maar dit gaat me wat te gek!
Het is inderdaad duur. Er schijnen wel mensen baad bij te hebben. Hier is dat spul ook nog niet zo bekend, in Amerika meer.
Leuk stukje,heb het even gelezen Voeding Eigenlijk eet ik zelf al zo,en ik weeg ook maar 53 kilo (ik denk dat dit stukje voornamelijk belangrijk is voor degene met overgewicht) maar dan weet ik in ieder geval dat het niet aan mijn voeding ligt. Gewoon pech dus Charise altijd motiverend om te horen die 'succesverhalen' Leen weet je al wanneer je op reis gaat?
hey lieve mensen, ik volg jullie berichtjes ook al ff, heb ook al wel eens gereageerd maar nog niet zo vaak. na veel te lange cyclussen toch besloten de huisarts te bellen. Deze deed totaal niet moeilijk en zei meteen: dat is veel te lang ik ga je doorverwijzen. A.s. woensdag kan ik al samen met mijn vriend bij de gynaecoloog terecht. Vind het heel eng, weten jullie wat ik een beetje kan verwachten??
hey Lets, natuurlijk is dat spannend. Je hoeft je niet al te veel zorgen te maken hoor, voor zo'n eerste bezoek. Tijdens je eerste bezoek aan de gyn worden er vaak eerst heel veel vragen gesteld met betrekking tot je leefgewoontes, je gezondheid en je medische verleden. Daarna maken ze vaak een inwendige echo, waarbij ze naar je eierstokken en baarmoeder kijken. Dat doet geen pijn, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wellicht dat ze je ook nog bloed laten prikken om je hormoonhuishouding te checken. Op basis daarvan zal er gekeken worden hoe het verder gaat. Heel veel succes!