PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja pffff gister alleen een beetje beige afscheiding, vandaag een bruine sliert. Wel flinke krampen.. Maar die echte rode druppels nog niet gezien :(

Ook weer irritant dit, want ik wil natuurlijk weer snel beginnen met de clomid.

Succes morgen en met het uitzoeken van een goede outfit :D

2. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    #402 Tessel30, 20 aug 2013
    Laatst bewerkt: 20 aug 2013
    Leen dat klinkt erg positief wat de gynaecoloog zei,dat geeft goede hoop! En succes met solliciteren!
    Ik wil eigenlijk ook ander werk,maar durf nu niet te solliciteren.
    Ik heb nu een vaste baan en moet onder werktijd steeds weg voor die echo's enzo.Dus ik ga pas solliciteren als ik 'terug ben van zwangerschapsverlof' dan meteen 3 dagen ipv 4.5.Het lijkt me ook moeilijk om bij een nieuwe baan na een maand te zeggen ' uhmm ik ben zwanger' ::(.Jij hebt natuurlijk niks te verliezen,want je hebt nu geen baan.Maar ik heb nu een vaste baan,die ik beter nog even kan gebruiken voor dit 'traject' :D
    Ik zal voor je duimen!! ;);)

Ana leigh het kan je inderdaad resetten.Primolut is net zoiets en dat kreeg ik ook van mijn huisarts toen ze nog niet wist dat ik PCOS had en ze hoopte dat mijn lichaam na de Primolut kuur gereset zou worden en het daarna zelf doen.

Daantjuh fijn dat je nu ook kan starten!!

Blondie,die van mijn groeide ook heel langzaam.Ik had pas een eisprong na 25 dagen en hij bleef heel lang steken om 11 mm,dus het zegt nog niks!

En ik ben nog steeds in beetje 'in de war' van het bloedverlies de week na mijn eisprong.
    Het is vandaag veeeeeel minder als gisteren,maar nog steeds wel wat. Donderdag heb ik een belafspraak met de gynaecoloog en dan hoor ik meteen mijn progesteron bloeduitslag.
    Ik bedacht me later dat ik tijdens deze menstruatie toch geen Clomid ga nemen,omdat ik op de 'echo-dagen' op vakantie ben.Dus mocht ik nu ongesteld zijn,dan wek ik wel weer een nieuwe op na mijn vakantie met Primolut.

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    #403 nana84, 20 aug 2013
    Laatst bewerkt: 20 aug 2013
    Succes met je sollicitatiegesprek Leen. Brrr ik kan al bijna zenuwachtig worden als ik er aan denk.. hihi. Je bent niet verplicht te zeggen dat je een kinderwens hebt. Ze weten natuurlijk sowieso dat dit bij vrouwen aan de orde kan zijn.

Tessel, wel verwarrend ja, hopelijk donderdag meer duidelijkheid van de gynaecoloog.

Fertility friend heeft bij mij aangegeven dat ik afgelopen zaterdag een eisprong heb gehad.. dat zou ook tijd worden! :D Dus mijn NOD is dan 31 Augustus. Spannend!
    (Ik bedenk mij dat ik nog nooit van te voren heb geweten wanneer ik ongesteld word, dat is apart... ;))

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Dat had ik ook na mn eerste x clomid.. Die 2 weken zijn killing

Zelfs nu mn nod is geweest en mn ongie nog niet helemaal is doorgebroken.. Twijfel allom :D

Test was vanochtend negatief.. Hoop dat ie vanacht of morge wel doorbreekt.. Kunnen we gewoon weer verder..

5. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Hee Daantjuh
    Ik hoop het ook voor je! :)
    Mijn gyn zei dat bruine afscheiding ook geteld mag worden als cd 1.
    De jouwe niet?
    En idd.. deze 2 weken zijn echt killing :(

6. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Hier voelt het nogsteeds niet alsof er een menstruatie aankomt, al voelt buik met vlagen pijnlijk, en darmen druk..

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Luitjes ik heb weer wat te melden hoor.

Sollicitatie
    Ehm ja, ik heb niet 1 maar 2 sollicitaties deze week:D. Vandaag eentje en morgen eentje. Gevoelsmatig meer zin in de baan voor morgen. Is een parttime functie en in de buurt. De andere is een zware drukke baan, fulltime, verder rijden, maar wel een dik salaris. Wat bij me past zal het vanzelf wel worden denk ik dan maar. Have a little faith in the Universum.

Gynaecoloog
    Gisteren dus de onderzoeken van de eerste ronde gesproken. Alle uitslagen waren goed. Mijn bloed, het zaad van mijn vriend etc. Ik reageer goed op de behandeling, maar dat was al duidelijk. Ze monitoren mij deze ronde nog (morgen alleen dus i.v.m. mijn vakantie) en daarna gaan we 4 rondes alleen aanklooien. Ik moet uiteraard wel Clomid blijven slikken. Als mijn cyclus langer wordt dan 30 dagen, moet ik weer langs komen. Kan zijn dat ik wat resistent ga worden voor de Clomid natuurlijk.

Dit is dus eigenlijk positief nieuws aangezien hij er alle vertrouwen in heeft dat het snel goed gaat komen. Ook eng, want vond het wel fijn dat mijn handje werd vast gehouden. Aan de andere kant: de spontaniteit is ook wat meer terug dan.

En ik meng me nog even in de gesprekken
    Heb je de gynaecoloog al gebeld Daantje of je dat kon tellen als CD1??

Niet doen Tessel. Wat je al zelf al zegt, doe dat maar na een eventuele zwangerschap. Je weet nu wat je hebt.
    Ik loop een groot risico dat ik dadelijk eindelijk een baan heb, maar er weer uit gekickt word als ik aangeef dat ik zwanger ben. Zul je zien dat dit net rond de proeftijd zal zijn ofzo. Wie dan leeft, wie dan zorgt.

Thanks Nana. Haha, nee ik ben niet zenuwachtig. Ben een redelijke jobhopper geweest, dus dat komt wel goed. En ik ben nu eigenlijk meer met mijn vakantie bezig haha. En daarnaast kunnen ze inderdaad zelf op hun 10 vingers uit tellen dat ik vroeg of laat mama wil worden. 31 jaar, samenwonend, nog geen kids...

Ik wist ook nooit wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Heel apart dat het dan ineens komt op de dag dat het zou moeten komen :)

. Ooh dat is spannend Knutselkitty. Wanneer is je NOD ook al weer? Kun je al een vroege test wagen? Ik duim voor je. Klinkt enigszins positief namelijk :).

Nou, dat was mijn leesvoer voor jullie weer :).

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja Ik heb vanochtend maar gebeld. Ook gelijk maar voor de uislag van de progesteron waarde.
    Die was goed! Heb een goede eisprong gehad.
    Wat betreft de niet doorbrekende ongie zei ze: "Je kan natuurlijk ook gewoon zwanger zijn." Gewoon nog een weekje wachten en dan testen.
    Toen zei ik:"nou mn temp is al 2 dagen lager, dus het lijkt me niet."
    Waarop zij weer zei dat de temp ook bij een zwangerschap weer lager kon zijn. :(

Dus tja toch weer een beetje hoop. Maar ik verwacht het niet hoor. Ik zie bij alle zwangere kaartjes dat de temp hoog blijft.

Maar goed het zal de komende dagen wel echt doorbreken...

Spannend meis.. Ik ga voor je duimen

Wat betreft de banen.
    Ik heb al 8 jaar dezelfde en zou ook nu geen andere baan willen. Maar ik heb het gelukkig nog steeds heel erg naar mn zin.

9. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    #409 knutselkitty, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt: 21 aug 2013
    Wat betreft Leen, en haar 2! Sollicitaties, goed bezig meid! Hopelijk willen ze je allebei graag, dat je het ook nog zelf voor het kiezen hebt :)

Wat betreft mijn NOD, die was afgelopen zondag/maandag, maar maandag had ik een negatieve test, ik ga het morgen weer proberen.
    Ook lijkt er iets met mijn eetgewoontes te zijn..

Ik wordt wel nerveus, 5 augustus zei de gyn, binnen 2 weken ongesteld omdat ei al geweest is, en we zijn nu al 17 dagen verder! Mijn vriend en ik grappen al dat mijn ei een agenda en TomTom nodig heeft, eerst maanden laten wachten, en dan ook nog eens verdwalen...

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sow dames wat een kletskousen zijn jullie!

Leen, hoe ging je sollicitatie? Mag ik vragen in welke sector je werkt?
    Ik heb nog even een contract maar vrees dat ik daarna ook op zoek moet. En als je dichtbij roermond woont, woon je niet zo heel ver van me af;)

Dames, het lijkt me wel spannend na je vastgestelde eisprong te moeten wachten of je ongesteld wordt of zwanger bent...hoe houden jullie het vol;)???

Ik vind het een goed idee er een vruchtbaar topic van te maken!!!doen we dus!

11. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal Limburgers hier joh :D
    Ikke niet hoor, hier een Rotterdammert ;)

Leen tjongejonge wat ene luxe in deze tijd,2 sollicitaties wauw!

Vandaag geen bloedverlies meer.
    Eigenlijk heeft het maar 1.5 dag geduurd en daarna nog een dag een paar druppels.Dus al was het een menstruatie,dan is het een superkorte geweest.....echt vaag dit!!

12. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Gelderland is geen Limburg hoor! ;) al ben ik zelf een Brabantse..

Voor jou nog even afwachten wat dit nu dus is geweest? Wel apart in ieder geval! Had je al wel een keer getest ervoor, of nog helemaal niet?

13. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    zwangerschaptest?? uhmm ja
    was nog wel zo van plan mezelf niet gek te maken,maar ja dan krijg je dit tussendoor...
    heb gisteren getest,ookal wist ik dat dit sowieso te vroeg was..
    Ik denk pas zondag/maandag testen
    en even kijken wat de gyn morgen te zeggen heeft

14. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ah, nog voor je NOD dus :) succes morgen bij de gyn dan!

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Succes morgen Tessel! Ben wel benieuwd eigelijk

Hier is (eindelijk) het 1e rood gespot..
    Geen onzekerheid meer dus.. Vrijdag starten met de 2de ronde clomid..

Morgen de gyn bellen voor de 1e echo..

16. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel wat te lezen hier :)

@Leen: heel veel succes met het solliciteren en vandaag bij de gyn! Maar vooral een heel fijne (en vruchtbare) vakantie toegewenst!

@Tessel: vreemde situatie, maar gelukkig is er hoop dat het allemaal positief is. Ik ben benieuwd naar de test volgende week! En succes bij de gyn ook!

@Daantjuh: iig fijn dat je weet waar je nu aan toe bent.

@Knutselkitty: irritant dat je lichaam niet lijkt te doen wat het zou moeten doen. Succes met afwachten!

17. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    @Tessel, ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt. Hoop toch dat je positief nieuws krijgt of zondag een positieve test.:D

@Daantjuh, jammer dat je ongesteld bent geworden. Aan de andere kant fijn dat je weer vooruit kunt. Super veel succes deze ronde zou ik zeggen :D.

@Lets, ja je moet het topic optimaal benutten hè :). De sollicitatie ging super goed. Het is een hele nieuwe functie om op te zetten. Ik heb altijd gewerkt als Personal Assistant / Management Assistant. Vanmiddag nog een andere sollicitatie. Ben benieuwd. Zit al met 1 been in Bali, dus kan me er niet eens druk om maken.

@KnutselKitty, en???? Heb je nog een test durven wagen? Fingers crossed. Ik duim met je mee.

@Rosalinde, hoe verloopt jouw zwangerschap so far? Wanneer heb je ook al weer een echo???

Update
    OMG. Ik wilde net bij de gynaecoloog achter het gordijntje blijven staan. Er was een arts assistent bij. Een gruwelijk lekker ding van mijn leeftijd ongeveer. WTF. En natuurlijk moeten zij het leren, dus hij was aan zet. Kleed u zich maar even uit. Uhuh, sure will ;).
    Ik raak u nu even aan... ik schuif hem er nu in.... Ik had eigenlijk een zacht kreuntje willen laten ontsnappen om de boel op stelten te zetten, maar uiteindelijk durfde ik dat niet :D.
    Uiteraard keek mijn gynaecoloog ook mee. Ook al zo'n lust voor het oog. Maar goed, mijn echo's zitten er op voorlopig. Hoef alleen nog maar mijn broek voor mijn vriend uit te trekken haha.

Mijn ei doet goed zijn best. Was nu al 21 mm en baarmoederslijmvlies ruim 8 mm. Ik ging er alleen vanuit dat mijn eisprong rondom zondag zou liggen, dus we zijn nog niet van bil gegaan so to speak. Dus net maar even snel gedaan. Tja, wist ik veel dat het zo snel zou gaan. Volgens mijn gynaecoloog is mijn eisprong vandaag of morgen.

Nu 'moeten' we het morgen dus ook nog even doen. Alleen... we vertrekken om 07.00 uur 's ochtends dus :$. Dus misschien vanavond nog maar of inderdaad morgenvroeg. Zal een ontstuimige sessie worden dan ;). yes I love details haha.

Goed, vanmiddag dus nog een sollicitatie, koffer verder inpakken en dan gaan met die banaan.

Als ik wifi heb dan type ik misschien vanuit Bali nog even mee, maar anders tot over 3 weken. Hopelijk kei veel leuk nieuws te lezen dan (yep, met dat kei verraad ik dat ik een echte Limbo ben).

Lady's, ik vind de girls talk super gezellig hier, dus thanks voor het vele schrijven en support hier!

Ciao!!

18. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik heb een test gedaan, en huisarts erna gebeld, gezien het nogsteeds negatief is =\ morgenochtend afspraak staan

Mijn vriend reageerde erna met: mensen zoals jij maken de zorg zo duur, en dankje lief!

Gaat goed bij jou leen, veel plezier! En ook op vakantie veel plezier ;)

Nu maar weer werken :(

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hahahahaha... OMG Je weet het weer lekker te vertellen..
    Welk ziekenhuis zit je??? Ik heb alleen maar oma-gyneacologen!!!

Goed bezig dat ei van jou zeg! Ook je BMS ziet er prima uit. Dat van mij was veel dunner.

Anders doe je het nog ff in het vliegtuig. Ben je gelijk lid van de 5 mile high Club.. Toch vet om te zeggen dat je kind op 10 km hoogte is verwerkt hahahah!
    :D

Heel veel succes op je sollicitatie! En lekker genieten van de sateetjes op Bali :)

Even weer over mezelf
    Ik belde de gyn vanochtend dat ik ongesteld was geworden met het idee dat ik as vrijdag aan de clomid kon.
    Maar ik moet morgen al langkomen en mag nog niet starten met de clomid:(

Ben benieuwd, het zal wel een evaluatie zijn mbt ronde 1.
    Maar goed.. ik word er wel zenuwachtig van :D
    Ik hoop dat we morgen ook gelijk de uitslag krijgen van het semenonderzoek.

Ik update jullie morgen!!

20. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Aparte wending dan daantjuh, succes morgen bij de gyn!

Deel Deze Pagina