Haaaai, Nou ik ben weer op Nederlandse bodem. Dus ik zal me weer wat vaker melden hier . Bedankt voor de leuke felicitaties i.v.m. onze verloving. Zo fantastisch. Net meteen naar de dokter geweest i.v.m. een ontstoken oorschelp (de buitenste rand van mijn oor). Schijn ik wondroos te hebben. Zit dus opgescheept met een antibiotica kuur van minimaal 5 dagen. Vandaag ook aan de Clomid begonnen. Ik ben benieuwd hoe deze ronde zal gaan. Ik hoef in ieder geval niet met echo's aan de slag en mogen het nu zelf doen. Spannend. Daantje, ik hoop dat deze verhoging bij je aan slaat. Spannend. Ik heb even vluchtig gelezen dat bij iemand het zemenonderzoek geen goede uitslag had. Rot nieuws zeg. In welk behandeltraject komen jullie terecht? Sorry dat ik even de naam kwijt ben. Hoe gaat het verder met iedereen? Nog geen nieuwe zwangeren toch? Helaas. Of zitten er nog mensen op het wachtbankje??? Take care lady's.
Hoi, ik zag dit topic weer voorbij komen en wilde jullie allemaal heel veel succes wensen! @Leen, gefeliciteerd met je verloving, er komt zo'n leuke periode voor je! @Rosalinde, voorzichtig gefeliciteerd, hopelijk heb je een flinke plakker!
Welkom terug leen Zit nu alleen op werk, tis rustig, dus kan rustig weer alles overdenken.. Niet goed! Ik heb nog geen reactie gehad op het zorgnet van fertiscreen (Gelderse initiatief: contact tussen zwanger-worden en artsen via soort van forumpje) Misschien moet ik gewoon nogmaals naar huisartspraktijk bellen, de stagiaire is als het goed is weg, dan zou ik een andere nu moeten krijgen.. Het is nu gewoon.. Ik weet niet waar ik op wacht buiten hun 'afwachttijd'... Het is frustrerend en irritant..
Welkom terug leen, we hebben. Je gemist..vooral je hilarische verhalen over de gynaecoloog hihi. Bij mij was het semenonderzoek niet goed, ik haal ook alle namen door elkaar hoor dus maakt niet uit! Vandaag dus weer naar de gyn. Geweest. Zijn nu doorverwezen voor een gesprek met fertiliteit in ander ziekenhuis en waarsch wordt het ivf of icsi, zeer waarsch icsi dus, een zware tegenvaller!! Een fijne kant, er komt wel echte actie zo!! Ik zal dus waarsch niet meer supervaak reageren hier..die hele chlomid zal me, met alle respect hoor!!!, eventjes een worst wezen... Maar ik blijf jullie wel volgen en hopelijk snel goed nieuws!! Heb tot nu toe veel aan jullie gehad dus zal jullie wel op de hoogte houden!!! Dikke kus!!!
Welkom terug Leen.. WondRoos? Hoe kom je daar nou weer aan? Succes dr mee! Hebben jullie al een beetje een idee waar en wanneer jullie willen gaan trouwen? @Kitty.. Ik zou toch echt doorzeuren om een verwijzing bij de HA. Ik vind het erg vreemd dat je niet geholpen mag worden, omdat je te jong zou zijn. @ Lets.. Heftig hoor.. Maar je zal nu wel "gericht" geholpen gaan worden. Maar ik kan me voorstellen dat echt rauw op je dak valt.
Leen gefeliciteerd!!! Zooo leuk . Nu kan ik ook wel verklappen dat ik binnenkort ga trouwen. Heb er zo'n zin in. Lets lijkt me heftig meteen door naar icsi of ivf, snap heel goed dat hier niet meer zo vaak zal zijn. Hoop dat je af en toe laat weten hoe het met je gaat. Daantjuh, rot he dat de chlomid niet aanslaat. Maar op naar een nieuwe ronde. Eigenlijk zou je meteen moeten kunnen beginnen, zonder eerst weer een kuur om je menstruatie op te wekken. Ik las ook dat meiden het lastig vonden op werk. Ik heb een paar collega's in vertrouwen genomen. Wij hebben veel vrijheid op werk en is de 1e ronde nog niet echt opgevallen. Misschien als het echt lang gaat duren ik het ook tegen iedereen moet vertellen. Gister einde van m'n primolutkuur. Gelukkig weinig last van. Nu maar wachten op menstruatie. Vorige keer al na 2 dagen dus hoop morgen!
Dank je Saartje. Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen KnutselKitty. Voor jezelf opkomen! Luister naar je gevoel. Desnoods naar een andere huisarts gaan zou ik zeggen. Succes meid. Thanks Lets. Haha, hilarische verhalen bij de gynaecoloog zijn voorlopig niet meer aan de orde omdat we 'zelf' aan de slag mogen. Helemaal leuk dus. Wat ontzettend rot voor je dat je zo'n slecht nieuws hebt gekregen zeg. Zal flink slikken zijn dat je nu aan IVF of ISCI moet denken... Ik heb echter gelezen dat men in België (ik geloof Gent), erg goede resultaten boekt met ISCI en het grondiger aanpakt dan in Nederland. Ik kan je wel in contact brengen met een 'ervaringsdeskundige'. Bericht me even als je dat wilt. Take care en blijf positief! Dank je Daantjuh. Tja, hoe ik wondroos opgelopen heb weet ik ook niet. Ik weet wel dat mijn oorschelp flink ontstoken was en er een eigen hartritme op na hield. Deed zeer joh. Maar de antibiotica doet zijn werk en mijn oor heeft inmiddels zijn oude vertrouwde vorm aangenomen. We hebben nog geen flauw idee wanneer we gaan trouwen. Wellicht pas nadat de kids er zijn. Ik wil niet zwanger trouwen. Ik wil zelf met een glas alcohol in mijn hand het licht uit doen op het feest. En groot of klein feest, weten we nog niet. Eerst beetje sparen en genieten van het verloofd zijn . Oh Lasvegas wat leuk voor je! Ook gefeliciteerd!! Hopelijk dient een menstruatie zich snel aan. Met wat hulp lukt dat zeker. Lady's. Ik weet dat we al een tijdje aan het proberen zijn en dat voor sommige mensen de situatie dramatischer is dan voor anderen. Ik besef me steeds meer dat ik wel PCOS heb, maar blijkbaar toch tot de geluksvogels hoor. In die zin; wel aan de medicijnen, maar we hebben geen begeleiding meer nodig. Het kan dus ieder moment raak zijn. Wat ik even wil delen. In Bali heb ik een nieuwe tattoo laten zetten met mijn lijfspreuk If you can dream it, you can have it. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor mij. Misschien kun je het gebruiken als een reminder als je het even niet ziet zitten. Als je kunt dromen, visualiseren en voelen wat je écht wilt dan richt je daar je energie op en kan het eigenlijk niet anders dan dat het zich manifesteert. En sta open voor andere inzichten. Ik weet niet of je er iets mee kunt, maar wil het toch met je delen. En het gaat niet van vandaag op morgen, maar heb vertrouwen en laat los. Liefs, Heleen
Dat is wel een hele mooie spreuk! Ik zal mijn best doen hem te onthouden oh, en ik heb vanmorgen gebeld voor afspraak, mocht vanmiddag al komen, maar dan moest ik werk afzeggen, en anders kon t maandagochtend, en tja, als ik dan toch al zolang wacht, kan dat weekendje er wel bij, zodat ik geen rare smoesjes hoef te bedenken op werk. De assistente schrok dat ik "al" 4 maanden aan het wachten was, en zocht gelijk een gaatje nu hopen dat de andere huisarts (die van vorige keren is weg bij de praktijk) niet denkt: "oh maar je bent zo jong, en ik heb er alle vertrouwen in dat het vanzelf lukt bij je"
Wat leuk zeg! Ook gefeliciteerd!! Blegh ongesteld het weekend in.. Ik zit te denken om ook iets eerder met de Primolut te beginnen. In mn temp curve is ook geen eisprong te ontdekken.. Dus was kan het kwaad om morgen al te beginnen ipv woensdag.. Dat is ook mijn manier van trouwen! Ik doe het licht uit. Incl een hoop drank hahah.. Nee zou ook absoluut niet zwanger willen trouwen. Heel erg mooi gezegt. Mooie gedachte achter deze tattoeage. We komen er inderdaad wel! Ik stond ook altijd (onbewust) op deze manier in het leven. Tot nu toe zit namelijk alles ontzettend mee. Qua baan, relatie, huis , financieen. Als je het maar hard genoeg wil dan komt het er wel. Na regen komt zonneschijn. Gewoon zo veel mogelijk positief blijven!! We hebben overigens onze vakantie van volgende week naar Egypte geannuleerd. Jammerdebammer. Maar nu gaan we in Nov lekker duiken in Mexico! HEEEEL vervelend natuurlijk weer X Daan
Knutselkitty, fijn dat je maandag terecht kunt. Geef maar gewoon aan dat je een jaar bezig bent en gewoon check dubbelcheck wilt hebben. Kunnen ze niet weigeren eigenlijk. Succes. Ohe Daantje wat rot voor je dat jullie nu naar Mexico moeten gaan zeg. Bah. te gek man. Zal een gavere vakantie dan Egypte worden. Schijnt erg gaaf te zijn daar. Lekkere voorpret nu al.
Leen: welkom terug! Mooie uitspraak. Mooi dat van lang verloofd willen zijn, dat zou ik ook wel willen, maar VL denkt echt zo van ik ga het er niet eerder over hebben dan dat we ook min of meer meteen gaan trouwen, heel apart. Lets: dat lijkt me inderdaad echt even schrikken, maar toch fijn dat er nu inderdaad actie komt. Lasvegas: ook jij gefeliciteerd! Daantje: ik hoop voor je mee dat 100 nu wel aan gaat slaan. Hier: Ik ben hier even niet zo veel, heb het een beetje gehad, ben er aan de ene kan niet zo veel mee bezig, want ben nogal depri over dat het uberhaupt nooit gaat lukken *zwart/wit denken*, maar dat is niet bewust. Krijg ook vaak tranen in mijn ogen als ik weer eens iets op TV zie m.b.t mensen die zwanger worden. Wat wel postief is, is dat ik nu bijna een maand gestopt ben met roken! Ook ben ik nu sinds deze week anders gaan eten, veel gezonder, ga echt hopen dat dit gaat lukken, beweeg ook wat meer. Liefs,
Thx! Vanmiddag goed gesprek gehad met VL, het is nu bijna een jaar geleden dat we begonnen zijn met het spreken over een kindje, en ik kreeg nogal de indruk dat het hem niet zo veel kon interesseren (of ik wel of niet zwanger zou worden). Na veel praten over en weer en van mijn kant ook bozig worden kwam het woord er uit (wat ik al wel dacht, maar hem nog niet heb horen zeggen sinds we bij de gyn zijn geweest, 3 maanden geleden), dat het hem ook veel pijn doet... Maakt de situatie toch een stuk 'fijner' als jullie begrijpen wat ik bedoel. We gaan weer positief verder!! Had gisteren beide tepels ontzettend gevoelig/pijnlijk, jeukerig en met steken, nu alleen nog mijn rechter, heb ik geen ovutesten in huis! *nouja, we zien wel, hahahaha* Liefs,
Ik snap wat je bedoelt Ana. Mannen staan er gewoon wat rustiger in. En ze zeggen ook niet zoveel. Dat heb ik hier ook. Maar vorige week had ie ineens wat gegoogled. Hahaha. Vet schattig. Maar het klinkt wel als een (komende) ovulatie. Succes Ik ben vandaag begonnen met de Primolut. Stiekem 2 dagen eerder Gewoon omdat het kan Temp vertoonde geen signalen van ovulatie. Dus ik dacht. Tja waarom niet....
@Ana Leigh, mannen en hun geheimzinnigheid altijd eromheen draaien, en ondertussen beweren dat ze een open boek zijn.. @Daantjuh85, oew, lekker rebels! ik ben net terug van de huisarts, ze hebben me bij de opvolgende staigiare gezet, kreeg niet eens een hand toen ze me riep in de wachtkamer, ze liep heel snel door naar d'r kamertje.. vrijdag een vervolg-afspraak, omdat ze toch even met de andere huisartsen wil bespreken. baal alleen dat ik zo in janken uitbarste, volgens mij denkt ze nu dat ik een hysterische vrouw ben, ik gebruik niet vaak emoties, maar als er 1 traan rolt, dan is het niet meer te houden... gelukkig heb ik het ook andersom, en als ik echt lol heb, dan ben ik ook niet meer te houden
Luitjes!!! Mijn site is online!!! Omdat ik gezonde voeding reuze interessant vind en van mening ben dat voeding moet voeden en niet alleen moet vullen ben ik mijn site begonnen. Voor mij ook een giga stok achter de deur, want de site moet wekelijks gevuld worden. Anders haakt iedereen af natuurlijk . Dus wil je een kijkje nemen op mijn site: be my guest. Like me even op facebook, daar doe je mij een groot plezier mee. Mijn hele echte indentiteit gooi ik zo natuurlijk te grabbel, maar mocht je mij persoonlijk kennen en je weet dat ik hier actief ben, zou ik het kunnen waarderen dat je het niet aan de grote klok hangt. Mijn site is: Home | Heleen Henke | Happy Healthy FoodHeleen Henke | Happy Healthy Food Wie weet wat die gezonde voeding voor ons kan betekenen gezien onze wens.
Wat leuk Heleen. En heb ook je foto gezien! Leuk om een gezicht erbij te zien! Knappe meid Vorig jaar ben ik ook begonnen om de "slechte" koolydraten uit mn leven te schrappen. En ben dr 10 kilo mee afgevallen. Afgelopen maanden zijn er helaas door het slechte eten weer wat kilootjes erbij gekomen (3 maar gelukkig). Dus ben afgelopen zondag weer begonnen met 2 koolhydraatloze weken. Dus ook geen fruit en wijn. En ook ik zit nu met dikke koppijn achter mn comp. Maar he! Ik pas straks weer sexy in mn bikini en hopelijk wordt de PCOS ook wat minder, want kwam er dus ook achter dat PCOS en suiker geen matties zijn. Ik heb je geliked op Facebook. :d En ik pik vast en zeker was recepten van je!
Hi Daantje. Thanks voor je compliment . Wat goed van je dat je al anders bent gaan eten! Dat resultaat voel je meteen. Je lichaam is er blij mee. Jaaaa en die hoofdpijn komt door het afkicken en de gifstoffen natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik op vakantie ook gewoon gegeten heb wat voor mijn neus kwam. Maar nu ben ik automatisch de 'schade' aan het herstellen en volop groentensappen aan het drinken. Oooh ja, je mag nog in bikini straks!! Relaxed! Ik zet over een paar weken de zonnebank hier aan . Yup, PCOS en suiker zijn inderdaad geen matties. Nu heb ik de suiker vorig jaar al verbannen, maar helaas is mijn pcos er niet minder door. Maar wel wat kilo's minder dus ik klaag niet haha. Jat en share zou ik zeggen . Laat het smaken!
Hi leen, ik ga zo zeker kijken. Jeetje wat veel berichten hier, ben net terugvan vakantie dus zal zo eens bijlezen. Enne de clomid en tampons zijn ongeopend mee terug gekomen want ik ben zwanger! Zo blij maar ben nog wel een beetje bang of ik niet weer een miskraam krijg. Elke dag dat ik pijn inmijn borsten heb zeg ik tegen mijn man, ja doet nog pijn het zit nog goed. Eindvolgende week naar de kliniek voor een vroege echo. Hoop zo dat jullie ook snel volgen!