Hi Lets, Precies wat El80 schrijft. Een tip die ik van iemand heb gelezen: trek een wat langer shirt aan. Als je dan van het kleedhokje naar de stoel loopt ben je niet helemaal open en bloot. Heb ik gedaan althans (al was het maar 1 meter lopen ). Ik voelde mij ook meteen op mijn gemak. Er werden inderdaad wat vragen gesteld en daarna een onderzoek. Ik heb niet meteen bloed hoeven prikken, dat doen we als ik menstrueer. Maar het traject kan per ziekenhuis verschillen natuurlijk. Tessel, wij gaan mogelijk ergens in september op vakantie
Oke thanx voor de antwoorden dames, een inwendige echo, wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen..klinkt nog wel eng haha...maar ik trek wel een tuniekje aan met een legging ofzo, hoef ik alleen de legging uit te doen, thanx voor de tip! a.s. woensdag is het zover...
Je krijgt een echostaafje ingebracht waarmee je gyn (meestal mag je zelf ook meekijken op een ander beeldscherm) de echo maakt. Doet geen pijn is alleen voor jezelf even vreemd wanneer je dit niet gewend bent. Meestal kijkt de gyn ook alleen bij het in- en uitbrengen en voor de rest kijkt hij/zij op het beeldscherm. Viel mij toen erg mee.
Hi Lets, Dat stelt echt niets voor. Heb een paar keer een eendebek naar binnen gehad voor een uitstrijkje (cadeautje als je 30 wordt) en dat vind ik minder prettig. Hier voel je weinig van. Een tampon in brengen op minder zware dagen is irritanter. En het is snel gebeurd. Je bent inderdaad meer bezig om op een schermpje te kijken dan dat je bewust bent van je charmante positie. Succes woensdag. Houd ons op de hoogte!
Goed dat je toch de stap gezet had Lets,want soms ben je het wachten gewoon zat...ja toch Je zal inderdaad een inwendige echo krijgen,dat vond ik de 1e keer echt niet leuk.Ik was nog niks gewend wat dat betreft.Dus ik wist dat in mijn woonplaats een mannelijke gynaecoloog zat,toen ben ik naar een andere gegaan 10 km verderop,omdat ik wist dat dat een vrouw was haha (mietje!!) Maar goed,die echo doet geen pijn nee! ik vond het alleen een beetje gênant om er zo bij te liggen en er nog 2 doktersassistentes bij zaten,dus er zaten er 3 naar binnen te kijken,dat ik echt zo dacht van GOEIEMIDDAG!!KUNT U HET ZIEN ALLEMAAL PFF En die tip van Leen is ene goeie ja,ik deed expres ook een lange tuniek aan met een legging eronder,zodat het nog een beetje bedekt was allemaal als je staat. De 2e keer dat ik weer in de beugels moest,kon het me al minder schelen.En ik zal het veel vaker moeten doen,dus hopelijk vind ik het op een gegeven moment helemaal niet erg meer. Hou je ons op de hoogte??? Ik moet zelf over 2 weken pas weer als de uitslagen binnen zijn.Maar blijf hier wel ff meelezen met jullie!
Wen er maar vast aan . Straks met de geboorte zijn we helemaal een kijkdoos. Naar het schijnt vind je dat dan niet erg... Zal mij benieuwen haha. Dus ja, wat dat betreft hebben we straks een kleine voorsprong en boeit het je straks inderdaad geen meter meer...
Al mijn vriendinnen die zijn bevallen zeggen inderdaad dat je dan inmiddels alle schaamte voorbij ben ja! En wij zijn voor de bevalling inderdaad al een hoop gewend in tegenstelling tot de rest! Toch hoop ik dat ik bij de volgende afspraak mijn kleding eens aan kan houden,maar ik zal voor de zekerheid maar weer een legging+tuniek aan doen
Haha dat is precies wat ik al tegen mijn vriend zei...kan er maar vast aan wennen..och en uiteindelijk is het ook maar gewoon een deel van je lichaam
Kleine update van mij. Heb vrijdag naar de gynaecoloog gebeld en hij belt me dinsdag terug. Ik zit inmiddels op dag 51 en nog in geen velden of wegen een menstruatie te bekken. Normaliter voel ik die ruim van tevoren aankomen (lichte buikpijn), maar nu nog steeds niet. Dus wellicht ga ik toch de menstruatie kunstmatig op laten wekken. Even afwachten wat de gynaecoloog dinsdag heeft te vertellen. Hij gaf bij het gesprek dat al als optie aan, wat ik destijds nog vrolijk weg wuifde... Maar goed, wellicht wil hij mijn langste cyclus (= 56 dagen) afwachten. Of moet ik misschien eerst een testje doen. Niet dat ik me zwanger voel, dus die optie vervalt eigenlijk al voor mij.... to be continued!
Jeetje dat zijn wel hele lange cyclussen, Leen! Hier ook pcos zonder andere symptomen. Heel raar. Je zou toch denken dat als je pcos hebt, het testosteron hoger is, dus automatisch ook overbeharing e.d. Het is wat raars.
Butterfly dat is inderdaad gek ja..maar ik moet wel eerlijk zeggen : ik ben uiterlijk niet mannelijk,maar innerlijk wel een beetje haha,snel agressief en zo,en zo zijn er meer dingen.Ik weet niet of dat er mee te maken heeft en Leen, moeilijke keuze voor jou.Ik snap dat je het liever natuurlijk wil,maar misschien blijft het wel maanden weg zoals je hier op het forum vaker leest.Maar op een gegeven moment ben je het wachten zat en je weet dat je met een kuurtje van anderhalve week zeker ongesteld wordt.... ik denk dat je dan Primolut of iets dergelijks krijgt.Die heb ik ook een keer gehad.Behalve lichte hoofdpijn verder geen klachten van gehad. Maar als je nu een kuur neemt,kan je wel beginnen met Clomid enz. en hoef je niet meer te wachten...maar ik hoop natuurlijk nog meer voor je dat je nu al zwanger bent
Hahah. Nou ben 2x bevallen en dacht er beide keren niet eens bij na wie er keken . @ Leen, een wonder kan gebeuren! Dat zou wel erg mooi zijn. Maar anders primolut of provera voor je ongi op te wekken, dan kun je ook weer verder. Ik had toen echt het gevoel "nu kunnen we pas echt beginnen". Voelde zoveel beter dan die onzekerheid!
ik heb ook pcos maar alleen de cysten had ik en overgewicht. hormonen enz was in orde(iets minder vrouwelijke) ben 45 kilo vermagerd met maagring en woog 64 toen ik ineens zwanger werd zonder te proberen(wat onvoorzichtig met de pil omgegaan,doornemen stoppen enz.)
@ Anais, jeetje wat een wonder dan he!! Gefeliciteerd trouwens! En op de een of andere manier had ik er meteen na de pil vertrouwen in maar nu FF een eisprong aangeeft op mijn kaartje geloof ik het niet.. Geloof het echt niet.. Maar als het zo is hoop ik ook zo dat het goed komt pff wat een onzekerheid.
Hi, Anais, wat mooi voor jou! Echter hebben de medegebruikers over het algemeen 'geen klachten' en dus ook geen overgewicht, dus is afvallen voor ons geen optie. Maar geweldig dat je zoveel gewicht bent verloren en zwanger werd. Proficiat. @Tessel: ja, wachten duurt wel erg lang nu. Maar ja. Even kijken wat hij dinsdag te melden heeft. @BabyD: nah, denk écht niet dat er al wat zit hoor haha. Ik heb me al een ongeluk getest in de vorige periodes. Heb niet eens meer een test liggen . Vraag ik wel voor mijn verjaardag (2 juli) haha. Anyway lady's. Ik duik mijn bed in. Scheel gekeken op de studie boeken. ciao.
Ook ik sluit me hier nu bij aan na (bijna) alle reacties gelezen te hebben. Ik heb ook PCOS en weinig andere symptomen. Mijn huid laat wel af en toe wat te wensen over, maar mijn BMI ligt rond de 21. Inderdaad nogal irritant dat afvallen het bijna altijd het eerste advies is voor PCOS patienten dat je overal leest. Qua eten probeer ik er ook zo veel mogelijk op te letten, al kan ik de verleiding van zoetigheid niet altijd weerstaan. Naar mijn idee komt de PCOS (bij mij) vooral door de pil in combinatie met stress. Zou dat kunnen? Als tiener had ik een regelmatige cyclus en na een jaar aan de pil te zijn geweest, was alles meteen weer normaal. In 2010 (na weer 1,5 jaar pil) heb ik nog toevallig een echo gehad en was er ook niets te zien, maar in 2012 was er 'opeens' PCOS. Ik heb ook een paar keer andere pilsoorten gekregen (andere huisartsen) en toen zou de boel wel eens in de war geschopt kunnen zijn. Toen ik het noemde bij de gyn, zei hij dat dat toch echt geen verband had en eten ook niet volgens hem. Ik ben dan toch wat daarover, ook omdat de farmaceutische industrie toch wel erg machtig is. (Al ben ik natuurlijk blij dat ze voor ons wel medicijnen ontwikkeld hebben). @Leen: ik kan me heel goed voorstellen dat je toch liever je eigen menstruatie afwacht, want dat zou je lichaam toch wat meer in de juiste fase moeten zitten. Mijn acupuncturist heeft trouwens wel een keer mijn menstruatie 'opgewekt'. Na 47 dagen had ik een behandeling en een dag later was het zover.
Hi Rosalinde, Welkom bij 'de club'. Hmm, dat de PCO kan komen door de pil in combinatie met stress weet ik niet. Maar ik sluit niets uit. Ik moet het er mee doen dat het 'aangeboren' is aangezien ik altijd vaker niet dan wel menstrueerde. Dat stress een hele belangrijke factor kan spelen bij allerlei kwalen denk ik wel ja. Wat wordt bij jou het behandeltraject dan?