Hier ook een pco'er zonder symptomen. Behalve de kralenkrans op de echo en geen menstruatie (cyclussen van 120-200 dagen) en geen eisprong. Afvallen is voor mij geen optie, weeg 58 kilo bij 1.72m. Bmi 19,6. Verder gelukkig geen gekke beharing en geen acne. Wij zijn nu bezig met puregon (clomid deed niets) en pregnyl. Van puregon heb ik met de bijna laagste dosering op dag 14 een mooie eisprong gehad.
Wat het behandeltraject wordt, is ook nog een beetje afwachten wat de (nieuwe) gyn volgende week zegt, maar zeer ws zal het beginnen met Clomid zijn en daarna evt. hormonen in de buik spuiten als de Clomid niet werkt en wat ook nog maar verder nodig zal zijn. Wanneer we daadwerkelijk met Clomid gaan beginnen, is dus nog even afwachten. Ergens wil ik ook de nieuwe chinese kruiden nog wel een kans geven, die ik nu een ruime maand gebruik en die de eisprong zouden moeten opwekken. De vorige waren voor menstruatie op gang brengen en die werkten wel min of meer. Anderzijds is het natuurlijk een medisch probleem waar vaak toch reguliere medicijnen voor nodig zijn (en ben ik ook wel wat ongeduldig) en zou ik zo snel mogelijk met Clomid willen beginnen om tenminste een 'echte kans' te hebben.
Hi LW85, ook jij welkom hier. Het 'vaste clubje' wordt steeds uitgebreider. Mixed feelings about that. In die zin; het is toch een behoorlijk gehannes voor iedereen, maar fijn dat we niet alleen zijn. Dus voor hetzelfde geld ben je nu zwanger? Of maak ik een voorbarige en te enthousiaste conclusie? Ik zie dat je nu even een pauze in last? Ben benieuwd. Succes met alles.
Ik vind het ook moeilijk. Ik zelf ook bezig met een opleiding tot natuurvoedingsadviseur dus zoek het vaker aan de alternatieve kant. Aan de andere kant: soms moet je het inderdaad in het reguliere circuit zoeken. Volgende week word ik 31, dus wat dat betreft begint de klok bij mij wel wat te tikken. Misschien gaat mijn PCO wel over door een zwangerschap en worden we van de 2e wel spontaan zwanger. Keep us posted. Benieuwd wat je volgende week te horen krijgt. Spannend!
Dames, als het een beetje hoop mag geven, aanstaande vrijdag krijg ik de uitslag te horen van het bloedonderzoek en bijbehorende behandelplan. Dat laatste is alleen een beetje overbodig geworden na afgelopen weekend.
Welkom meiden @ Rosaline, stress ja dat zou goed kunnen. Heeft zoveel invloed op je lichamelijke gezondheid! @ Saartje, gefeliciteerd!!
Aaaah Saartje: GEFELICITEERD!!!! Wat leuk joh! Dus nog zonder medicijnen aangeteld?? Geniet er van! Hopelijk krijg je een geweldige zwangerschap! Je hebt de aftrap genomen, we maken er gewoon een vruchtbaar topic van.
Dank je, inderdaad nog volledig zonder medicijnen! Wel pas op dag 36 mijn ei gehad maar wel goed getimed blijkbaar... Ik ben wel erg benieuwd naar vrijdag, hebben we nu puur mazzel of is er dan toch niks aan de hand...
Heeeeeey goed nieuws zeg! Gefeliciteerd ! En weer wat nieuwe dames hier..'lotgenoten' klinkt meteen weer wat negatief allemaal haha...toch best vaag dat PCOS zogenaamd bij overgewicht hoort en we hier toch al met een aardig clubje slanke dames zitten! Ik denk dat het dus toch wel vaker voorkomt dan artsen denken.Maar dat ze misschien niet serieus genomen worden en ze langer ermee moeten lopen. Ik heb zelf niet zo'n moeite met medicatie,maar bij mij ligt het sowieso anders omdat ik nog helemaal niet ongesteld ben geworden,heb nu een cyclus van 270 dagen ongeveer dus dan stap je daar sneller naar over dan als je lichaam het af en toe toch zelf doet denk ik. Dus we kunnen straks in dit topic gaan klagen over de Clomid-bijwerkingen enz
Hoi meiden, Ik had eerder al een bericht geplaatst maar heb het druk gehad. Ik heb een kuur provera achter de rug (werd na de 6e dag al ongesteld) en Ben nu bezig met clomid (dag 3) ik Ben nog steeds bang voor bijwerkingen maar tot nu toe alleen wat emotioneler (gister om niks gehuild, was toch zeker maanden geleden dat dat gebeurde). Persoonlijk totaal geen problemen met medicatie, ben blij dat het ervoor zorgt dat ik een normale cyclus krijg. Ik zal proberen nu wat vaker te reageren! Ik ga nu even de pagina's lezen die ik heb gemist. X
Meteen even een vraagje,aangezien jij al wat verder bent als ons Hoeveel dagen moet je Clomid nemen en op welke dagen krijg je dan een echo? Of krijg je die echo terwijl je ongesteld bent ? En je vruchtbare dagen zijn dan na die Clomidkuur of...?? Ik heb er helemaal geen verstand van hoor,ben benieuwd.Ik ga er zelf als het goed is ook in juli aan beginnen.
Ik moet clomid van dag 3t/m7 gebruiken...Dan op dag 21 bloedprikken en over 4 weken terug naar DE gyno om alles te bespreken...heb dus geen echo tussendoor. Ik ga wel volgende keer vragen of dat kan. Als deze ronde voorbij is en het is niet raak moet ik gewoon doorgaan met clomid volgende cyclus. Vruchtbare dagen zijn dus na je clomidkuur tijdens de eisprong als die met clomid komt tenmiste Hoop dat het aanslaat! Ga jij in juli starten? Spannend! Wacht je op een natuurlijke menstruatie of ga je die ook opwekken met bijv provera? X
O ik dacht dat die Clomid altijd in combinatie met controle echo's was,maar niet dus En inderdaad wel erg spannend of het aanslaat ja! Ik heb over anderhalve week weer een gesprek bij gynaecoloog,uitslagen (bloed/zaad vriend/uitstrijkje) bespreken en dan hoor ik hoe of wat.En als dat allemaal in orde is,dan ga ik inderdaad een kuur nemen om het op te wekken,want uit mijzelf ongesteld worden zie ik niet zo snel gebeuren helaas. Jij moet dus over 4 weken weer terug,hou je ons op de hoogte?
Oeh wat een hoop bij te lezen in 1 dag, weet bijna niet meer wie wie is! Maar wel fijn elkaars ervaringen te kunnen lezen! En ook al iemand zwanger, gefeliciteerd super!
Nee ik ben helaas niet zwanger. Heb met de vorige ronde (eerste keer puregon) voor he eerst een eisprong gehad. Dat weet ik door echo's en progesterongehalte van 74. Ik ben ongesteld geweest (wel slechts 2 dagen heel licht) en de testen waren negatief erna. Heb wel goede hoop voor de volgende rondes
Zo te lezen zullen een aantal hier dus binnenkort met Clomid beginnen. Spannend! Hopelijk hoeven we dan (bijna) geen bijwerkingen te bespreken, maar kunnen we na net iets langer andere 'zeer gewenste' kwaaltjes noemen Baby dust to you all, ladies!
Ik wil ook Clomid ... Vandaag een hele lage temp net zoals voor ei, dus heb gewoon geen eitje gehad maar hoge temperatuur door verkoudheid wat kan mijn lichaam me voor de gek houden!! Wel kwaaltjes die na ei horen bah je wordt er gek van. Dus wij zullen ook weer de mmm in moeten. Vanmiddag meteen met manlief bespreken, want dit houd ik ook niet vol die onzekerheid en van alles voelen..
Hi BabyD. Vervelend voor je . Wanneer moet jij weer terug naar het ziekenhuis? Probeer positief te blijven. We hebben immers gezamelijk besloten hier een vruchtbaar topic van te maken . Tessel, ik moet straks (als ik ongesteld ben) ook dag 3 t/m 7 Clomid slikken. Op dag 3 moet ik bloed laten prikken en vanaf dag 10 (uit mijn hoofd) krijg ik inwendige echo's. Daar zal ik er dan een paar van krijgen. Op het einde van de rit weer bloedprikken om te zien wat het heeft gedaan en dan weer met de gyn. om tafel om e.e.a. door te nemen. Ik spot tegenwoordig een puistje op mijn kin... zou ik dan toch spontaan ongesteld gaan worden? hihi.
@ Leen, wij hebben nog geen afspraak gemaakt. Had nog de hoop dat het nu eens anders zou zijn, naief.. Dus dat komt even hard aan. Maar komt wel goed. Weet alleen even niet hoe we "stiekum" naar de gyn kunnen met veel familie om ons heen. Door omstandigheden wil ik het dit keer voor ons houden en ook omdat mijn s.moeder meteen na de geboorte van de tweede al riep "houd het maar bij 2". Dan wil je in die mmm die nare blikken er ook niet bij hebben dat je voor een derde gaat dat begrijpen jullie vast . Had zonet wel roze verlies op wc papier.. Vreemd!!
@BabyD Ik kan me goed voorstellen dat je hoop had dat het voor de 3x toch spontaan zou lukken, zeker als sommige mensen in je directe omgeving de keuze voor een 3e kindje niet begrijpen. Als je in de mmm gaat, is het toch een extra bewuste keuze dan wanneer je de natuur z'n beloop laat en je raakt zwanger. Zo ervaar ik het iig (aangezien sommigen onze keuze voor 'nu al' een kindje niet zullen snappen). En al je niet ongemerkt naar de gyn kunt, is het ook nog meteen duidelijk dat je die keuze hebt gemaakt. Na een negatieve test dit weekend ben ik vanmorgen weer ongesteld geworden. Gelukkig wel eindelijk eens een kortere cyclus (36 dgn).