PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    clomid wordt sowieso wel vergoed. Gyn bezoekjes ook.

CLomid is ook niet zo duur.. Tot jan zit je wel snor..

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Gelukkig zijn wij meiden met weinig tot geen symptomen die bij PCOS horen. Anders was die snor wel erg letterlijk geweest :D

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hahahahahahahaahah :D:D:D

4. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Hihi, al is t wel erg voor de dames mét symptomen...

Net mijn zorggedoe doorgebladerd, maar niks te vinden qua vergoedingen voor zwanger worden, alleen tijdens en na... (Fbto)

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Je kunt voor de zekerheid even bellen natuurlijk. Of gewoon afwachten. Eigen risico is het eerste wat je kwijt bent natuurlijk :).

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey, daantjuh, minder nieuws en hoe irritant is het gedoe net verzekeringen he..

Ik moet ze ook nog eens bellen trouwens, buitenland zijn ze ook niet happig op. Vergoeden dan maar 75 % van het NL tarief, wat ik ook erg vaag vindt, waarom niet het hele nl tarief en de extra kosten van het buitenland voor jezelf...

Blijft superoneerlijk dat je zelf dingen moet gaan betalen, maar ja...
    Hopelijk valt het bij jou mee daantjuh!!

En leen, geweldig weer die opmerking van je, zit wel snor;)

Och het stoppen van de pil heeft me tot nu toe nog wel een voordeel gebracht, veeeeel minder migraine, alleen af en toe als ik ongesteld ben, maarja aangezien dat steeds heel lang duurt;)

7. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    dat is ook niet eerlijk Lets! dat ze je minder in het buitenland vergoeden als in nederland.. =/ was eerlijker geweest als het gelijk stond aan nederlandse tarief ja..

8. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daantjuh balen zeg,jij moet dus misschien straks ipv Clomid slikken een paar dagen jezelf spuiten?

Want ik krijg volgens mij maar 1x een spuit bij een follikel van 18 mm,maar die heet Pregnyl en ik krijg het als aanvulling op de Clomid,maar das dus een ander verhaal als jij begrijp ik?
    Jij moet gewoon alleen maar spuiten misschien ? He bah :(
    maar ja,als dat beter helpt......

Leen ik heb ook het idee dat ik aangekomen ben.Ik weeg mijzelf nooit,maar merk het aan mijn broeken.Dat vind ik echt heel erg hoor! Ik ben ook altijd wel een beetje met mijn lijn bezig en let ook op mijn eten omdat ik aanleg heb.En dan krijg je dit er nog eens bij :( Dan heb ik nog liever andere bijwerkingen eerlijk gezegd.

En over de kosten : volgens mij heb ik alleen voor de medicijnen een paar keer een paar euro moeten betalen,voor de rest nog niks gezien..

Hier verder geen nieuws,ik zit op dag 6 van de 10 van de Primolut om ongesteld te worden, en vanaf cyclusdag 10 begint het hele circus weer.Maar in die periode heb ik tenminste het idee van 'actie' een week als dit is wat zwanger worden betreft niet echt spannend :)

9. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daantjuh wat een rotnieuws zeg! Had echt gehoopt dat er toch nog wat gebeurde. Maar je gyn is wel een doorpakker als hij het meteen over hormonen spuiten heeft, goed zo!! Jeetje wat zijn die spuiten duur!!

Leen de grote dag is vrijdag over 1 week :D, heb er zoveel zin in!! Duimen jullie voor mooi weer?? Weten jullie al ongeveer wanneer je wil trouwen? Waahhh ik heb ook zo veel last van die opvliegers, precies zoals je beschrijft, gek word ik ervan! Want normaal ben ik altijd een koukleumpje haha.

Lets echt niet leuk dat ze maar 75% vergoeden! Het is al enorm k*** dat je dat traject in moet en dan ook nog 's een hoop zelf moet betalen!

Hier wordt het steeds spannender, vandaag 14 DPO en heb helemaal nergens last van. Niet van een naderende menstruatie en voel me ook niet zwanger. Vriend wilde gisteravond nog testen maar ik durf niet, heb te veel witte testen gezien het afgelopen jaar. Maar weet niet wat beter is, of ineens rood zien of een witte test....:(:(

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja natuuuuuuurlijk! Waarom trouwen jullie eigenlijk in oktober? Toch rete koud? Anyway, ik zal droog weer en een zonnetje bestellen voor jullie.

Wij hebben nog geen flauw idee wanneer we willen trouwen. Nu roepen we over een jaar / anderhalf jaar. Maar goed, dan moet je toch eens wat gaan plannen. We vinden beiden onze kinderwens belangrijker, dus dat staat op de voorgrond. Dat trouwen dat komt wel.

Wow! Spannend!! Wanneer wil je wel gaan testen? Overtijd is overtijd natuurlijk. En als de test negatief is; je hebt binnenkort een geweldige dag, dus dan kun je het misschien makkelijker een plek geven! Ik voelde de afgelopen keer ook echt niets aankomen. Was 1 dag overtijd en ineens kreeg ik flinke kramp. Ben nog steeds van mening dat het een vmk is geweest. Mijn boobs en tepels hebben ook weer hun oorspronkelijke vorm aangenomen en de aders zijn weer weg.

Succes meid :D

11. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ja waarom trouwen wij eigenlijk in oktober??? Ik ben in het voorjaar gevraagd en we hadden helemaal geen zin om zo lang te wachten. En.....heb je het weer dit jaar in mei gezien....?? Ook echt ruk, dus wij dachten, maakt het uit, wij trouwen gewoon in oktober. En koud zou me niet zoveel uitmaken, als het maar droog is.

Ja daarom Leen, als het nu negatief zou zijn is het niet eens heel erg, genoeg leuke dingen in het vooruitzicht. En ben al blij dat de clomid überhaupt aanslaat. Heb net vriend gevraagd om vanmiddag een test te kopen. Morgen ben ik vrij dus gaan we morgenochtend samen testen, spannend!

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oooh dan hebben jullie dat snel geregeld. Gaaf joh! En je hebt eigenlijk wel gelijk. In NL kun je niet echt op aan van 't weer. De maand boeit me ook niet zo heel veel. Wil alleen wel op een dubbele datum trouwen haha. Alles is bij ons dubbel namelijk.

Oh heel gaaf. Gaan jullie wel samen testen morgen???? Wij testen ook altijd samen. Ik plas 's ochtends over dat ding, dopje er op, naar bed rennen en aan vriend geven en met mijn hoofd onder het kussen afwachten haha. Krijg zowaar zin om over 3 weken ook te gaan testen haha. Maar eerst even vol aan de bak zodat we kans maken op 2 streepjes :D

SUCCES :D

13. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Oew leuk Lasvegas! Nog 1,5 weekje maar :D al slapeloze nachten?
    En ik hoop voor je dat het een positieve test wordt, als vroeg huwelijkskado :)

Ik zou willen dat mijn vriend me ooit zou vragen, maar als ik m zo hoor... Maak ik meer kans op kerst en paasfeest op 1 dag... :(

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh echt Knutselkitty? Die van mij is er redelijk snel bij geweest moet ik zeggen. 2 jaar samen en nu al verloofd. Maar goed, we woonden ook al binnen 2 maanden samen haha. Kennen elkaar al zo'n 15 jaar (17 jaar nu dan) en het voelt alsof we al zoveel langer samen zijn. Voor ons is trouwen ook absoluut een meerwaarde, maar wel alles op z'n tijd.

Hopelijk bedenkt die van jou zich toch nog eens :). Wie weet als je dadelijk zwanger bent of zo... :D

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend Las Vegas! Ik ga duimen voor een mooie herfstdag. Kan je wel mooie foto's maken! Mijn ouders zijn ook eind oktober getrouwd. Zijn prachtige pics!
    Super spannend morgen! Hoop op een posi test.

Maar pfff zou zelf niet zwanger willen trouwen. Ik doe graag zelf het licht uit namelijk. :D En ik lust wel een wijntje :D

Bij ons zijn er ook geen concrete trouwplannen.. Hoewel.. Volgend jaar zijn we 10 jaar samen.. Zou wel leuk zijn ;)

Maar ach.. voorlopig is onze grootste passie reizen en dat kost al knaken genoeg.:)

16. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Whahahaha *shake hands*. Idem dito hier. Val trouwens meteen door de mand als ik niet meer drink.
    Dan plan ik wel alle etentjes bij mij thuis en stop ik druivensap in mijn fles wijn.
    Blijf ik wel de hele avond de pineut wat inschenken betreft haha.

17. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Haha zo erg? Van het weekend 2 glazen wijn op... Was denk Pasen dat ik vorige keer alcohol op had.. ;) de twijfels zijn bij schoonfamilie weer even weg denk ik ;)

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Oef.. nou ik drink (bijna) elke dag wel een wijntje... Lekker ontspannen 's avonds op de bank..

Al probeer ik het wel te minderen hoor.. om de dag ;)

Iedereen zou het dus gelijk door hebben hiero! Maar ik maak er denk ik ook niet echt een geheim van.. En anders idd druivensap of dubbelfris in mn wijnglas hahahaha

19. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha meiden!!!
    Dat is echt m'n grootste zorg op de bruiloft als ik wel zwanger ben. Ik ben ook precies zoals jullie. Wil zelf het licht uit doen en vind een borrel heerlijk! Daar komt nog bij dat we als keuze carpaccio hebben bij het diner en ik daar echt fan van ben.
    Je zou bijna hopen op een negatieve test;)

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Och stik ja! Carpaccio. Dat eet ik altijd in het restaurant van mijn vriendin. Even snel carpaccio-ootje pakken. Volgens mij eet ik 9 maanden soepstengels of zo... "je mag niks meer".

Maar eehm Knutselkitty, het drinken valt hier wel mee hoor, maar bij sociale gelegenheden zeg ik nooit nee. Op de een of andere manier is m'n wederhelft altijd de bob. Die geeft niet zoveel om drinken.

Of we moeten een etentje thuis hebben, maar dan hikt hij na een paar glazen hahaha :D.

Ach Lasvegas,... het loopt hoe het moet lopen! Heb maar vertrouwen. Als je negatief test dan volle bak aan de champagne en test je positief danisdatmaarzo. Jip en Janneke champagne will do. Huwelijksnacht beeb is natuurlijk ook wel weer wat van te zeggen he. Haha

Deel Deze Pagina