PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    .

Oh ja, das jammer, maar misschien toch eens het proberen waard. Ik heb met de aanvullende voedingswijzigingen toch het gevoel gehad dat het nog iets toe voegde, maar dat is aan jezelf natuurlijk.

Ik was heel lang overtuigd dat mijn cyclus wel terug zou komen. Maar nee hoor. Inmiddels denk ik het weer wel als ik straks weer goed ga eten en zorg dat ik op gewicht blijf. Dat is bij mij dus wel een issue. Ik ben echt niet dik, maar zoals de gyn het zei, je zit waarschijnlijk net op de wip. MIjn bmi is nu 27, was 29 en toen ik 26 had had ik cyclus en ergens onderweg naar de 29 is het verdwenen.

Succes in ieder geval. En wees niet te huivirg voor clomid en primolut. Zie mijn banner na 9 rondes clomid en 2x primolut. Ze hebben mij gebracht wat ik wilde. En ook ik wilde eerst echt niet! Ik wilde zelfs niet naar de gyn eerlijk gezegd. Maar wist toen nog neit dat ik pcos had, dat dan weer wel.

2. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dan weet ik een beetje wat mij te wachten staat
    Fijn ...ook steeds onder werktijd enzo,maar ja het moet maar :(
    Hoop niet dat ik aan ga komen van die zooi,want daar zit ik al helemaal niet op te wachten!
    Maar goed,voor veel dames is dit toch een soort van wondermiddel :dus kom maar op met die Clomid! ;)

3. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    @leen82 hoe kwam t dat de HA bij jou verder keek na enkele cyclussen, als ik vragen mag?

Die van mij zegt dat als ik voor AC onregelmatig was, en nu weer, dat dat mijn natuurlijke cyclus is :(

Zelf ben ik 1,62 met circa 50 kilo, dus mocht er ooit pcos gevonden worden bij mij, kan ik hier dus aansluiten

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik wordt komende dinsdag 31, dus dat is misschien ook een reden geweest dat hij me sneller heeft doorgestuurd. Ik ben sinds november gestopt met de pil en werd maar weinig ongesteld en aangegeven dat ik dat vroeger ook had (is hij van op de hoogte). Toen ik bij hem was in maart voor wat anders zei hij dat ik het een jaar moest aan kijken. Maar in mei heb ik hem gebeld dat ik doorverwezen wilde worden ook gezien mijn leeftijd. Hier heeft hij eigenlijk meteen gehoor aan gegeven. Maar goed ook...
    Ik ben 1.69 en weeg 62 kg, dus ik dacht er zelf ook niet bij na.

Heb een flinke stressvol jaar achter de rug, dus ging er eigenlijk van uit dat alles okay was en dat het daar aan zou liggen.

Hoe lang ben jij gestopt met anticonceptie? Gewoon volhouden hoor. Blijf hem maar spammen. En anders andere huisarts zoeken zou ik zeggen die je wél serieus neemt.

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja wel onder werktijd. Maar de echo's zijn 's ochtends. Wie het eerste komt, is het eerste aan de buurt. Weet niet hoe lang je moet rijden naar je werk. Als ik werk had, zou het werk er niet al te veel van merken. En anders sta je in de 'file' of heb je je verslapen. Moet je naar de tandarts of whatever wat ;).

Hoop ook niet dat ik aan kom. Maar let op mijn voeding en sport, dus het zal wel meevallen.
    Eerst maar eens ongesteld worden....... pff

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik mag me nu ook definitief aansluiten bij de club, hier ook pcos geconstateerd vanochtend..

7. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lets..Balen zeg! Jij dus ook al :(
    En ook geen overgewicht toch?

Heb je alleen een echo gehad,of hebben ze al meteen meer gedaan/besproken?

Ik moet om 08.30 op mijn werk zijn en dat is 15 min rijden van het ziekenhuis vandaan,dus als ik daar vroeg terecht kan,dan komt het wel goed denk ik..

8. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen meid maar nu word je wel geholpen, toch?

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja heel erg balen..maar ben niet de enige. Fijn dat we steun hebben aan elkaar... Ik ga het nu ook maar aan mijn moeder vertellen.. Want het zullen nog heel wat ziekenhuisbezoekjes worden en ik ben niet zo goed in dingen verzwijgen.
    Mijn vriend moet zijn potje inleveren en ik heb al bloedgeprikt.
    Daarna aan de pilletjes zei ze..maar ik weet verder ook niet meer alles eerlijk gezegd. T was even een klap in mijn gezicht... Ik heb ook geen overgewicht, vroeger wel iets gehad trouwens..

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zitten er bij jullie ook steeds allemaal zwangere vrouwen in de wachtkamer trouwens? Ik vind dat echt drie keer niks...extra pijnlijk zo...

11. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ja, als je t niet verwacht dan is t wel schrikken! Maar goed dat er verder gekeken is bij je :)
    Ik ben in december gestopt, maar zit alweer op 49 dagen momenteel. 3e ronde.
    Ben wel wat lentes jonger.. Misschien dat dat ook meewerkt dat huisarts langer wil wachten. Morgen maar weer es bellen, heb al 4 weken buikpijn en krampen.

12. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lets, wij hebben het onze families verteld net nadat we de verwijsbrief hadden. Mijn moeder vroeg of ik de pil nog wel had omdat zij net nieuwe had besteld (eerder bestelde ze eens voor mij mee) haha! Dus ja ik kon het niet verzwijgen, maar lucht wel op om er over te kunnen praten :) .
    Ja zwangere vrouwen die bijv. nog onder behandeling staan om de 1 of andere reden (normaal ga je na een vk wanneer je eenmaal zwanger bent) blijven bij hun gyn.

13. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Lets: vervelend dat je ook PCOS hebt, nu hopen dat het traject in het ziekenhuis snel het gewenste resultaat hebben.
    Hier zitten ook trouwens veel zwangere vrouwen in de wachtkamer van de gyn. Zoals BabyD al schreef, ze zijn onder behandeling van een gyn als de zwangerschap niet normaal verloopt, dus ergens hoef je ze niet te benijden. In een richtlijn voor artsen over subfertiliteit las ik dat patienten graag gescheiden wachtkamers willen voor zwangere vrouwen en vrouwen in het vruchtbaarheidstraject, maar daar houden ze zich dus niet aan.

Ik heb het mijn moeder en schoonmoeder meteen verteld dat ik PCOS heb, maar niet dat we een acute kinderwens hebben. Ook tegenover anderen ben ik open over mijn PCOS en dat kinderen daardoor niet vanzelfsprekend voor ons zijn, maar dat we nu al echt aan het proberen zijn, weten slechts een paar mensen.

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Allereerst, dames jullie zijn geweldig lief..super..
    Het vervolgtraject is me nog niet helemaal, eerst de uitslag van bloedonderzoek en sperma afwachten. Daarna met pilletjes beginnen zei de gynaecoloog. Gaan wel over drie weken op vakantie dus kon daarna pas..wel jammer..maar goed dan dus maar ff extra van de vakantie genieten!

15. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons zijn Gynaecolodie en fertiliteit wel gescheiden, aparte gangen en wachtkamer maar wel dezelfde artsen. Toch zie je die zwangere buiken natuurlijk wel, ik vond dat nU nog niet confronterend maar besefte wel dat ik het er wel moeilijk mee zal hebben als we er over een jaar nog steeds naartoe moeten. ( al lijkt het daar nu gelukkig niet op)

Het valt me op hoe verschillend het doorverwijzen gaat, als je een arts hebt die bekend is met PCOS lijkt het enorm snel te gaan.

Succes in ieder geval aan alle nieuwe meiden!

16. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    #96 Tessel30, 27 jun 2013
    Laatst bewerkt: 27 jun 2013

Nog erger : een stelletje uit de buurt waarvan zij hoogzwanger was
    die zullen wel gedacht hebben toen ze ons daar samen zagen zitten: wat leuk ,zij is ook zwanger! en ik woon al in een ons-kent-ons-dorp

Lets,Probeer lekker van je vakantie genieten straks en er niet teveel aan te denken.Lekker relaxed uit eten gaan enzo (dingen die met kids niet meer zo makkelijk gaan :p )
    Ik ga zelf ook in augustus,dus kan ik denk ik nog maar 1 Clomid ronde ervoor doen,en dan laat ik het ook even voor gezien tot september.

Bij ons weten mijn ouders het wel en ook wel wat vriendinnen en collega's,maar het is inderdaad niet iets wat je op Facebook gaat zetten ofzo nee :p maar ik let wel op tegen wie ik het wel/niet zeg en dat ze het niet door moeten vertellen.Ik schaam me er niet voor,maar ik loop er ook niet mee te koop.Maar ik heb geen zin om tegen iedereen een lulverhaal op te hangen als ze vragen wanneer ik eens aan kinderen ga beginnen.

Wat ik trouwens wel lichtelijk verontrustend vind,is dat ik hier geloof ik de enige ben,die nog helemaal niet ongesteld is geworden.:( 9 maanden al inmiddels

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja tessel, dat kan ik me voorstellen dat je daar ongerust van wordt, wat zegt de gynaecoloog daarvan?
    Ow bekenden tegenkomen... dat lijkt me ook erg ja...was ik ook al bang voor! Kom ook al uit een onskentons dorp...maar niemand gezien gelukkig... Maja moet jog vaker terug..weet jij al precies hoe dat allemaal werkt?

18. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt vaker voor zei ze (vraag me af wie dan ;) )

Ja we zullen nu veel vaker naar gynaecoloog moeten,tenzij het snel raak is natuurlijk.
    Wat ik van andere dames hier begreep is dat ze gewoon een opwek kuurtje meekrijgt,en als je ongesteld bent dan Clomid,dan moet je rond je eisprong een paar keer ff snel voor een echo komen,dan hoor je of het aanslaat en wat je vruchtbare dagen zijn enz enz.
    Maar het precieze plan heb ik net als jullie ook nog niet gehoord,eerst de uitslagen afwachten

19. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tessel, hier! Geen eisprong = geen ongesteldheid. Ik had wel bloedverlies echt heel licht en dagen met spotting. Het was bij mij zowat omgekeerd dan hoe het normaal in een cyclus gaat. Maar geen eisprong. Dus ook geen cyclus.
    De ene gyn maakt echo's van groeiend eitje(s) en de andere gyn laat je 2x bloedprikken in een maand. Van onze tweede hoefde ik alleen maar te temperaturen en na 1 maand controle en als ik een eisprong gehad had kon ik zelf nog 5 maanden proberen met clomid en dan weer naar de gyn. Zo makkelijk kan het ook. Maar was na 1x toen al zwanger, nooit verwacht was ook heel gek.

20. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb zelf nog geen druppel gehad,maar wat jij hebt is alleen maar irritanter denk ik.Zo krijg je hoop en heb je er nog niks aan eigenlijk :)
    Wel apart dat ze allemaal anders werken,maar we zullen zien..
    Ben altijd wel blij om een positief Clomid verhaal te horen.

Deel Deze Pagina