Hey nana, ik weet het niet goed. Ik heb een heel vreemd gevoel. Maar ik durf er eigenlijk niet in geloven, want dat zou echt wel een mirakel zijn... Ik denk dat ik nog enkele daagjes afwacht... Hoe gaat het met jou? 7 weken intussen, al veel mensen op de hoogte? x
Whooooot. We zijn goed bezig. Haha. Oh June spannend. Hoeveel dagen was je vorige cyclus? Anders maar gewoon een testje wagen zou ik zeggen! Ik zit op het wachtbankje...
Hey Leen, ik heb nog geen 'normale' cyclus gehad. Ik ben gestopt met de pil in mei en sindsdien ben ik niet meer ongesteld geweest. Vandaar dat ik dan vorige maand van mijn gyn met Duphaston mocht beginnen om mijn regels op te wekken en te hopen dat mijn lichaam gewoon 'een reset' nodig had. Het kan dus ook gewoon zijn dat er niets veranderd is en er geen 'reset' is geweest. Ik begin nu wel te twijfelen om toch een testje te wagen !
Wanneer heb je duphaston geslikt dan? Ik werd 2 dagen na die kuur ongesteld. Volgens mij moet je binnen een week na de laatste pil ongesteld worden. Staat in de bijsluiter. Dus als je net de laatste tablet hebt gehad zou ik nog even afwachten. Anders testje doen. Mocht je toch niet zwanger zijn, dan maandag meteen gynaecoloog bellen zou ik doen. Succes
Nope, nog helemaal geheim voor de buitenwereld. Mijn man en jullie weten het Morgen echo.. ik hoop het tot de 12e week voor me te kunnen houden. Misschien is een paar daagjes afwachten ook wel verstandig, kun je kijken of de klachten aanhouden of dat er toch een menstruatie doorzet. Spannende dagen dit. Je hebt wel de hoop, maar je durft er ook weer niet aan te denken.
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, Leen. Vandaar dat het ook zo stil is rondom haar. Ze is met hele andere dingen bezig!
@Leen: Ik heb het precies niet zo goed uitgelegd , sorry! Ik ben al ongesteld geworden nog voor mijn Duphastonkuur was afgelopen. Dat was op 30 september, dus vandaag zou mijn NOD zijn mocht daarna mijn lichaam gereset zijn en een 'normale' cyclus gekregen hebben. @Nana: Spannend zeg ! Ik denk niet dat ik het tot de 12e week geheim zou kunnen houden voor mijn ouders en beste vriendin. Voor de anderen zou ik wel wachten. Morgen je eerste echo dan? Super! Geniet er van om jullie wondertje voor het eerst echt te mogen ontmoeten! X
Hey we hebben nog een zwangere in ons midden. Lees net dat Ana Leigh zwanger is. Heeft positieve testen in handen gehad. Helemaal bijzonder, want ze heeff geen medicijnen gehad en volgens de gynaecoloog had ze geen eisprong. Zouden haar pas helpen als ze voldoende afgevallen was. Hoe gaaf!
Spannend June9 als ik het goed zie heb je in september duphaston geslikt, en nu is het afwachten of deze ronde wel normaal verlopen is? ik hoop dat de test positief is, en zo niet, dat het geen lange ronde is voor je @Leen, kan goed ja, die zal wel druk in d'r hoofd zijn met andere dingen dan dit topicje of zp forum in algemeen
Hoi iedereen! Bij mij was vanaf mn 16e ofzo pcos vastgesteld. Had wel overbeharing maar verder geen symptomen. Ja behalve niet ongesteld worden natuurlijk! Nu kinderwens sinds juni 2012 mar wat al te verwachten was... Word niet ongesteld en niet zwnager! Toch stap naar gyn gezet maar die wou me pas verder helpen als ik zou afvallen. Om pdat dat niet lukte durfde ik juni 2013 geen nieuwe afspraak meer te maken. Nu in oktober toch besloten om hulp te vragen maar dan bij ander ziekenhuis en ander gyn. Afspraak vond ik erg spannend maar ging goed! Gyn deed onderzoek en zei tot mijn verbazing dat hij geen symptomen van PCOS had op mn eierstokken!! Deze gyn vond wel goed plan om te starten met medicatie. Ben toen eerst gestart met primolut om even schoon te maken en ongesteld te worden. Vervolgens 3e cyclusdag gestart met clomid 50mg en zit nu op mijn derde dag! Vind het allemaal erg spannnd maar dit forum helpt wel om wat steun en vragen beantwoord te krijgen!! Iemand nog meer ervaring met gebruik van clomid?
ja zag de topic gisteren, echt mooi om te zien, ben erg blij voor d'r ik reageer telkens even traag omdat vriend me telkens laat kijken naar de keukenplanning die hij maakt
Hoi Anne, Je hoeft ook niet perse cystes te hebben bij pcos. Hoe raar dat ook klinkt, want t zit wel in de naam. Maar waarop is de diagnose dan gebaseerd bij jou? Je moet toch wel minstens twee van de drie symptomen hebben. Goed van je dat je naar een andere gynaecoloog bent gegaan en die wel actie wil ondernemen. Je kunt hier gerust je vragen stellen, veel van ons zitten aan de clomid. Bij mij was t in de eerste ronde chlomid raak!
Wat bedoel jij met 2 van de 3 symptomen Nana?? Wij dames missen hier sowieso alle symptomen (geen overgewicht, overbeharing of acne).
Voor mijn 20ste waren de symtpomen volgens gyn als volgt: bloedwaarde, beharing, cystes en licht over gewicht. Nu vorig jaar was hij alleen maar gefocusd op mn overgewicht en zei verder helemaal niets. Had wel inwendig en uitwendig onderzoek gedaan en bloedwaardes etc. Maar vertelde helemaal niet wat uit onderzoeken was gekomen, moest eerst maar 7kilo afvallen. Ben toen weg gegaan en eigenlijk nooit meer terug! Nu oktober toch opnieuw poging en hij deed onderzoeken en zag bloedwaardes qua hormoon wat verstoord was maar zag verder geen symptomen van pcos! Opzich ben ik daar wel blij mee maar ook weer niet omdat ik nu dus nog steeds niet weet wat wel probleem is! We gaan wel zienwxat de clomid doet voor me! heb 4dec weer nieuw afspraak! NOD is dag dat je ongesteld hoort te worden maar hoopt niet te worden omdat je zwanger bent... Klopt dat? Want dan zou 20nov mijn NOD zijn! @nana gelijk eerste keer raak joh! Wauw! Hoelang waren jullie daarvoor bezig geweest en was het duidelijk waarom je niet zwanger werd? Groetjes!
Wikipedia: Twee van de drie volgende symptomen dienen aanwezig te zijn. 1. Oligo- of anovulatie (verminderde of ontbrekende eisprong). 2. Hyperandrogenisme: te veel aan lichaamsbeharing, acne, kaalheid, of een te hoog vrij-testosteron gehalte in het bloed. Voor het laatstgenoemde zijn laboratoriumtests beschikbaar. 3. De aanwezigheid van meerdere cystes, met behulp van echografie vastgesteld.
Mhh nou toch in december nog mAar eens navragen!! Nog twee dagen clomid... Heb wel erg last van bijwerkingen... Wat je er al niet voor over moet hebben he? Haha geen idee hoelang ik dit volhou.. Als ik jaar lang elke maand zo ziek word........ Mhzz nou we gaan get. wel zien!! Hoe houden jullie het vol? Heb nu nog wel goede moed maar geen idee hoe ik er over half jaar over denk met gebruik van clomid Zijn nu al ongeveer 1,5jaar bezig zonder begeleiding!
Hoe we t volhouden? Geen idee, meestal verstand op nul, en gelukkig merk ik mijn signature niet vaak op, zodat ik ook niet altijd weet hoe lang ik al wacht op de duveltjes Nog 4,5 week tot afspraak met gyn *zucht*
Idd..gewoon verstand op nul en doorgaan... En af en toe flink een potje janken Vandaag dag 2 van de primolut! Wow gaaf dat Ana Leigh zwanger is zeg