PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Idd, lekker flink janken soms... Vooral als je hoort dat er weer iemand uit je omgeving zwanger is... Maar goed..hopelijk kunnen we zelf dan gauw aansluiten...

2. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Leden
    Leen82, 31 jaar, 1e kindje
    Lets, 28 jaar, 1e kindje
    Daantjuh, 28 jaar, 1e kindje
    Knutselkitty, 24 jaar, 1e kindje
    Tessel30, 29 jaar, 1e kindje
    MariaP86, ?? jaar, 1e kindje
    Lasvegas, 32 jaar, 1e kindje
    Nana84, 29 jaar, 1e kindje
    June9, 25 jaar, 1e kindje
    Rosalinde, ?? jaar, 1e kindje
    Blondie84, 29 jaar, 1e kindje
    Joyce01, 27 jaar, 1e kindje
    Marcella1985, 28 jaar, 1e kindje
    AnnevdH, ?? jaar, 1e kindje

Behandelingen
    Leen82, Duphaston, Clomid 50mg
    Daantjuh, Primolut , Clomid 150mg
    Tessel30, Clomid 100mg, Primolut + Pregnyl spuit
    MariaP86, Clomid 100mg
    June9, Duphaston

Afspraken
    Leen82 4e ronde clomid, geen controles deze ronde
    Knutselkitty 26 november uitslagen
    Daantjuh nog even 150mg doen voor ze na de vakantie verder gaan kijken (toch?)
    Lets doorverwezen naar ivf/icsi
    Joyce01 4 november uitslagen

Zwanger
    Rosalinde
    Blondie84
    Nana84
    Lasvegas
    Ana Leigh(erelid!:))

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Ik heb nog geen idee. Deze echo was nog bij de gynaecoloog, maar ik ben uitbehandeld en mag nu zelf een verloskundigepraktijk opzoeken. Ergens tussen week 10 en 12 is de volgende ontmoeting :D

Jeetje Leen, wat vreselijk zeg die bijwerkingen bij jou. Dat is gewoon afzien. Ik zou dan helemaal gek worden als ik steeds weer ongesteld zou worden.

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb even iets v een paar pagina's gemist voor mijn vorige berichtje;)
    Snapte er al niks meer van.
    Ana leigh, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!! Geeft ons allen moed en hoop hoor, dus voel je zeker niet schuldig!

Ja knutselkitty, jij bent de baas;) ga ik nu uit mijn mok 'i love my boss' theedrinken, oke;)

5. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @leen
    Even kijken hoor.

anne, 24, 1e kindje
    Behandeling clomid 50mg 5 dagen
    Afspraken 4 dec gyn na afwachting van NOD 20nov

Mis ik nog iets? :)

6. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

ik heb gisteren op NOD een testje gedaan en die was negatief...

Ik blijf wel menstruatieachtige krampjes hebben en vandaag ook nog eens ongelofelijk misselijk. Ik vrees alleen dat mijn lichaam mij iets aan het wijsmaken is, want de kans op een zwangerschap is wel héél miniem. Zucht!

X

7. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Wanneer heb je vervolgafspraak bij gyn? Misschien dan met hem overleggen. Wel vervelend de krampen en misselijkheid! Welk testje gebruik je?
    Waarom is kans op zwangerschap heel miniem? Kan je bijwerkingen hebben van je medicatie? Sterkte in ieder geval!!

8. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel, ik had de afspraak met de gyn dat ik 2 kuren Duphaston ging proberen vooraleer ik hem terug contacteerde. De eerste kuur zit er dus nu op. Ik heb een Actiontestje gedaan, mss moet ik eens een ander proberen?

Ik schat mijn kans heel klein in omdat ik in mei stopte met de pil en sindsdien geen eisprong meer heb gehad. Na meer dan 100 dagen mocht ik dus starten met Duphaston en kreeg ik een kleine maand geleden een 'menstruatie', dus ik schat de kans dat dat voor een reset van mijn lichaam zorgde gewoon niet zo groot in... Ik wil er wel in geloven maar ik twijfel sterk.

9. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Vraagje aan de damens die ook Clomid gebruiken...
    hebben jullie ook zo'n last van de opvliegers? Voel me net een oud wijf af en toe (sorry...!) Moet even luchten want mijn vriend wordt beetje gek van mij afgelopen week.. was niet echt de vrolijkste en leukste vriendin haha maar dat zullen jullie (hopelijk) wel herkennen of niet? :)

10. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Leden
    Leen82, 31 jaar, 1e kindje
    Lets, 28 jaar, 1e kindje
    Daantjuh, 28 jaar, 1e kindje
    Knutselkitty, 24 jaar, 1e kindje
    Tessel30, 29 jaar, 1e kindje
    MariaP86, ?? jaar, 1e kindje
    Lasvegas, 32 jaar, 1e kindje
    Nana84, 29 jaar, 1e kindje
    June9, 25 jaar, 1e kindje
    Rosalinde, ?? jaar, 1e kindje
    Blondie84, 29 jaar, 1e kindje
    Joyce01, 27 jaar, 1e kindje
    Marcella1985, 28 jaar, 1e kindje
    AnnevdH, 24 jaar, 1e kindje

Behandelingen
    Leen82, Duphaston, Clomid 50mg
    Daantjuh, Primolut , Clomid 150mg
    Tessel30, Clomid 100mg, Primolut + Pregnyl spuit
    MariaP86, Clomid 100mg
    June9, Duphaston
    AnnevdH, Clomid 50mg

Afspraken
    Leen82 4e ronde clomid, geen controles deze ronde
    Knutselkitty 26 november uitslagen
    Daantjuh nog even 150mg doen voor ze na de vakantie verder gaan kijken (toch?)
    Lets doorverwezen naar ivf/icsi
    Joyce01 4 november uitslagen
    June9 deze ronden kijken of het lichaam nu goede reset heeft *hoop*
    AnnevdH 4 dec gyn na afwachting van NOD 20nov

Zwanger
    Rosalinde
    Blondie84
    Nana84
    Lasvegas
    Ana Leigh(erelid!:))

gezien we alweer veel info erbij hebben, en ik paar dingen duidelijker erin wilde hebben
    + yay, ik ben niet meer veruit de jongste :D Anne, van welke maand ben je? :D

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Zoals je kunt zien aan mijn eerdere post heb ik ook last van opvliegers.

12. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Jaa leen ik zag het inderdaad! Wat vervelend is dat he!

@kitty ik kom uit december dus wordt nog 25 dit jaar haha 16 dec! Jij?
    Heb altijd wens gehad voor 25ste moeder te zijn... dat gaat hem helaas niet meer worden we gaan t wel zien!! :)

13. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Verdorie! :) ik ben net 2 maandjes 24.. ;)

Ik wilde altijd rond 25ste, dacht afgelopen jaar: goh... Ben dan net 24... Goed genoeg! Maar mag blij zijn als ik rond 25ste verjaardag een kleintje kan verwelkomen ;)

14. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    Ja is ook zo! Ik ben ook begonnen toen ik net paar maandjesc24 was :)!

15. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @leen
    Klopt wel dat ik nog iets over gewicht heb. Maar dat kan volgens gyn niet aanleiding zijn van de pcos omdat ik namrlijk 25kilo ben afgevallen en er was nog geen verandering in mijn cyclus. Die had er volhens hen al moeten zijn met 10 a 15% afvallen .. nou heb er nog even wat meer van gemaakt en nog geen verschil. Hij is nu aan het bedenken wat t dan wel zou kunnen zijn.. laatste bezoek twijfelde hij uberhaupt over diagnose pcos die ik al vanaf mijn 16e heb... dus ben benieuwd!! :)

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi, ik heb even wat meegelezen. Ik heb een onregelmatige cyclus, maar mijn HA en de verloskundige op dit forum zeggen dat ik echt een jaar moet wachten om te kijken hoe het verder gaat, dat het goed kan zijn dat mijn cyclus nog in de war is ivm ontpillen. Ik heb ruim 10 jaar de pil geslikt. Soms lees ik ook dat je na een half jaar al bij de dok terecht kan. Ben wel eens bang: Misschien heb ik ook wel pcos? Heb geen overgewicht, wel wat acne (al kan dat ook weer komen door ontpillen) en verder geen idee of het bij mij dit kan zijn. Maar denk dat er niets anders op zit dan toch nog even aankijken, dit is mn eerste cyclus die echt LANG is..!

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @Leen

Ik zag dat je schreef dat je soms last hebt van lichtflitsen.. Ik heb van mijn Gyn gehoord dat je dan direct contact moet opnemen. Deze lichtflitsen kunnen namelijk chronisch worden en je zal ws overmoeten stappen op andere tabletten..

Voor alle nieuwelingen! Welkom!!! :D

18. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Overal is het verschillend, uiteindelijk ben je daar ook ietwat afhankelijk van. ik zie dat je in Spanje woont? daar zullen ze mogelijk andere kijk hebben erop dan bijvoorbeeld nederlandse artsen, die ook allemaal eigen ideeën en meningen hebben ;) waar ze wel redelijk over eens zijn (de telefonistes reageren daar in ieder geval snel op bij mij) is dat het mogelijk is een uitschieter van 3 maanden te hebben, dus rond 90+ dagen kunnen ze iets verder willen kijken. hoe lang 75 al kan duren voor het gevoel, 2+beetje maanden, is in hun ogen mogelijk bij iedere vrouw..

ik heb laatste tijd wat acne, maar ondanks dat het voor mijn doen heeeeel veel is, heb ik een broertje die al zo'n 10 jaar helemaal onder zit, dus daardoor weet ik dat ik het maar een ietsiebietsiekleinbeetje heb :D

Veel sterkte in ieder geval, wij weten hoe irritant/vervelend/frustrerend het wachten kan zijn.. ik ga nu naar werk, zal van tijd tot tijd wel gluren op forum weer :D

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Thanks! Wanneer zijn ze er bij jou dan achter gekomen van die PCOS? Ik wacht gewoon nog een maand ofzo af of meer en dan ga ik wel weer eens terug...

20. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Hello lady's,
    Vraagje, doen jullie ook iets met jullie voeding?
    En extra vitaminentabletten? of supplementen?
    Ik las dit online:
    Hoe denken jullie hierover?
    Wij hebben besloten om vanaf afgelopen weekend tot aan ik zwanger ben geen alcohol meer te drinken.
    En gezonder gaan eten, hoewel ik wel vind dat wij al gezond eten.
    Misschien een beetje te allemaal, maar dat is om zo snel mogelijk van deze stomme onzekere situatie af te zijn.

Deel Deze Pagina