Maria, Leen weet veel van gezonde voeding Persoonlijk vind ik het heel verstandig om je levensstijl aan te passen. Dat zijn in ieder geval dingen wat jezelf in de hand hebt. Sinds ik een zwangerschapswens heb, slik ik Puur Mama van VSM. Daar zitten allerlei vitamines in die je nodig hebt, waaronder natuurlijk foliumzuur. Dit blijf ik ook slikken tijdens de gehele zwangerschap (kan geen kwaad).
Hebben jullie lang afgewacht met jullie cyclus naar de HA te gaan? Ik heb nu ineens ook een lange cyclus en maak me daar wat zorgen over. HA zegt dat het heel normaal kan zijn. Ik neem aan dat ik toch nog even een tijd aan moet kijken voor ik weer opnieuw zou kunnen gaan.
Whoops! Goed dat je het zegt dan. Dan ga ik toch maar even bellen. Maar hopelijk is het niet meer nodig Hi Maria, wat Nana zegt ben ik inderdaad veel met voeding bezig. Ik probeer zelf zoveel mogelijk suikervrij te eten. Verder veel groenten en fruit natuurlijk en probeer ik alle foute toevoegingen te mijden. Je lichaam voeden ipv alleen maar vullen dus. Ik slik geen extra supplementen. Wat je zou kunnen kiezen is een goede probiotica. En foliumzuur uiteraard. Goed van je dat je bent gestopt met drinken. Slimme zet! Ik 6 maanden. Maar komt omdat ik al onregelmatig ongesteld was voordat ik überhaupt aan de pil ging. Dit was ook bekend bij de huisarts, dus gingen er eigenlijk al meteen van uit dat er iets niet klopte. Zeker omdat er juist steeds meer tijd tussen mijn cycli ging zitten. Goed van je Anne dat je al zoveel bent afgevallen. Het lijkt mij inderdaad ook dat jouw cyclus zich dan weer had moeten resetten. Hebben ze bloed bij je geprikt? Misschien is je schildklier niet helemaal okay? Update pour moi Nog ruim een week en dan weet ik of het deze keer raak is. Ik merk eigenlijk niks, maar heb wel wat meer puistjes rondom mijn kin. Is mijn hughe gevaarte net weg, nu komen er tig kleine voor in de plaats. Dus dat is het enige wat me 'opvalt'. Let's wait and see. Voldoende afleiding op het werk. Niet eens tijd om me er druk over te maken eigenlijk. That's it. Ajuu
Ik heb al veel onderzoeken gehad maar geen duidelijke aanwijzing wat betreft schildklier. Ben vorig jaar september met aanpassing van levensstijl begonnen met name suikervrij eten, niet teveel koolhydraten, kleinere porties, elk 2 uur iets eten (vooral gericht op eiwitten). Slik ook voedingssupplementen, heb Daily X, foliumzuur en omega 3. Daarnaast 2keer per week verse vis, veel groente en fruit en drink eigenlijk alleen maar water! Nu ga ik nog wel verdere ondersteuning krijgen van diëtist, maar gynaecoloog vond dat ik wel veel had geprobeerd en dat daardoor inderdaad cyclus wel gereset zou moeten zijn nu! @Leen; al gebeld om na te gaan van die lichtflitsen? En heb je trouwens idee waar die puistjes van komen? Ik heb daar nooit last van gehad en nu krijg ik er ook wel meer last van en inderdaad ook rondom mijn mond/kin!
Puistjes hangen samen met hormonen, dus na anticonceptie en andere pilletjes is het ook niet gek dat we er ineens wel of juist niet last van hebben
Even een vraagje, heb net een ovulatietestje gedaan en ik zie een heeeeel dun tweede streepje. Betekent dit dat ik een deze dagen mijn eisprong zal hebben?? want dat zou best vroeg zijn denk ik, ben pas sinds gisteren niet meer ongesteld is vandaag mijn 7e dag van cyclus! :s ik hoor het graag van jullie!! p.s. was mijn eerste ovulatietestje ooit! vond dat zelfs al spannend hahaahaha
Hi Anne. Nee nog niet gebeld. Ik ben donderdsg vrij dus bel ik dan. Die puistjes zullen wel door hormonen komen inderdaad. Ik slik inmiddels 4 maanden hormonen dus zo heel gek is dat niet natuurlijk haha. Als je ovulatietesten gebruikt moet je een echte knaller hebben. Dus net zo fel als de controle streep. Ik zou nog even om de dag testen en vanaf dag 10-12 iedere dag (rond zelfde tijd).
Ik heb het ook met de puistjes leen, en ik slik nog geen hormonen. Had het eerst niet zo, eigenlijk nu alleen rond mijn ongesteldheid, maar das vrij normaal. Mijn knoeperd is ook weg gelukkig Anne, een ovulatietest moet echt een knaller zijn,bij een zwangerschapstest is een licht streepje voldoende... Ik ben ook ff bij aan het lijnen deze week...mezelf teveel laten gaan door deze ellende....ben nog niet te zwaar, maar wel een buikje, en dat heb ik toch echt liever om een andere reden!
Hey Anne, ik heb afgesproken met mijn gyn om eerst 2 kuren Duphaston te nemen vooraleer ik nog eens langskom... Ik heb een Action testje gebruikt. Vandaag nog steeds misselijk en last van steekjes. Misschien moet ik morgenvroeg nog eens een testje wagen? Ik schat de kans klein is omdat ik een eerste cyclus had van meer dan 100 dagen die ik heb onderbroken door Duphaston. Het zou me eerlijk gezegd verbazen dat dit voor een reset heeft gezorgd én dat ik dan ook meteen zwanger zou zijn... Laat ons hopen van wel, maar realistisch gezien vrees ik er een beetje voor. Bijwerkingen kan ik niet hebben aangezien mijn laatste Duphaston al dateert van begin oktober... Hmm gezonder leven, dat moet ik misschien ook eens doen. Heb de laatste tijd zo weinig eetlust, en ik eet dan ook te weinig en bijgevolg te ongezond . Misschien een goed voornemen voor de laatste maanden van het jaar!
Hoi allemaal! Daar ben ik weer als getrouwde vrouw . Ook de oudste las ik zo tussen neus en lippen door haha. Welkom aan alle nieuwe schrijfsters! Leen, er zijn volgens mij wel andere pillen die ze kunnen voorschrijven als je teveel bijwerkingen hebt, zou het toch 's vragen. Maar ik hoop zo dat het niet nodig is voor je... Nana wat fijn dat je echo goed was! Lijkt me zo bijzonder. Ik moet nog even geduld hebben. Donderdag komt moeders voor moeders, spannend!
Bedankt voor de tips! Zal sowieso blijven testen want heb geen cyclus gehad hiervoor dus is nog even uitzoeken hoe het allemaal zit! Blij dat ik hier terecht kan met alle vragen haha @lasvegas gefeliciteerd met je bruiloft!
Lasvegas. Een dikke proficiat!! Hoe was de bruiloft??? Heb je de zwangerschap goed geheim kunnen houden?? Ben super benieuwd. Voel je je goed??
Ten 1e Las vegas gefeliciteerd met je huwelijk (nog carpaccio op haha) en Ana Leigh met je zwangerschap.Zo zie je maar,de wonderen zijn de wereld nog niet uit Had weer even een hoop terug te lezen en er zijn ook weer wat nieuwelingen..dus welkom Ik zag hier wat over voeding staan.Ik at altijd al gezond alleen ik slik nu tarwekiemolie en foliumzuur extra.Voor de rest doe ik er niks aan. En puisten op je kin hebben bijna altijd met hormonen te maken.Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil steeds puistjes op mijn kin.Zodra ik later weer aan de pil ga,zal dat wel weer minder worden.Maar sommige plekjes beginnen littekens te worden omdat ik er niet af kan blijven,dus hoop niet dat ik heel lang pil-loos door het leven hoeft te gaan want dan verander ik in een grindtegel. En Meis je vroeg na hoelang we naar de dokter gingen. Ik werd helemaal niet ongesteld en was voor het eerst na 3 maanden gegaan.Toen prikte ze alleen bloed.Na 6 maanden kreeg ik Primolut maar het opwekken deed niets.Na 8 maanden kreeg ik een echo en begon de medische molen. En Anne ik heb gelukkig nog geen 1x opvliegers gehad van Clomid. (en ik heb nog wel 100mg) eigenlijk voel ik me prima. Het lijkt me erg vervelend als je er veel last van hebt.Zoals Leen bijvoorbeeld. Maar je hebt weinig keus denk ik..? Ik weet niet wat er nog meer voor manieren zijn? Mijn vriend heeft trouwens een (oudere) vriend die ook aan de Clomid gezeten heeft omdat hij heel slecht zaad had vanwege andere medicijnen weer.Had daar nog nooit van gehoord bij mannen!! Is wel 25 jaar geleden hoor,weet niet of ze dat nog steeds zo doen. Overmorgen heb ik mijn 1e echo voor ronde 3. Hoop nu eindelijk eens een eisprong te krijgen,het zou voor het eerst zijn!Best frustrerend aangezien ik al 13 maanden met de pil ben gestopt. Ik heb de poeder en oplosmiddel voor de Pregnyl spuit al in de koelkast liggen.Die moet je zelf kopen en dan meenemen naar het ziekenhuis (vaag!) maar dat zal donderdag nog niet nodig zijn,pas bij een ei van 18 mm spuiten ze. Ben benieuwd....
Gefeliciteerd Las Vegas! Heb je een leuke dag gehad? En hoe voel je je? Ben ook wel benieuwd of je het geheim hebt kunnen houden Ik ben na 5 maanden naar de dokter gehaan, maar heb er wel een paar extra maanden bij "verzonnen". Omdat ik vroeger ook een onregelmatige cyclus werd ik wel gelijk doorverwezen. Maar we zijn inmiddels ruim 3 maanden verder sinds het eerste bezoekje aan de gyn, en helaas pas 1xtje een eisprong gehad! Maaar!! Goed nieuws! Ik heb akkoord van de verzekering ontvangen voor het spuiten van Gonal F! Whoop whoop! Gaat me alleen het eigen risico kosten, maar ach.. Ik weet trouwens even niet meer wie dat zei hier. Maar ovulatie testen en PCOS zijn geen goede combi. Omdat onze hormoonhuishouding niet helemaal klopt, geven deze testen vaak vals positief... Temperaturen is stukke duidelijker!
Volgens de vrouw van het ziekenhuis was dit een fabeltje ofzo Ik vroeg het nadat ze zei dat ik bij de behandeling en echo's mogelijk het verzoek krijg om de ovutesten te kopen, en erbij dat ik het beter in het ziekenhuis kon doen, want dan zou ik korting krijgen. Lasvegas, waar blijven je verhalen, we zijn nieuwsgierig! Offtopic, wat is het vandaag een mooie lucht! Helblauw met zonnetje!
http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/PCOS.pdf Op pagina 4 staat een stukje over ovulatietesten en PCOS. En tik op google in: PCOS en Ovutesten, en je vind super veel hits. En persoonlijk heb ik het zelf ook ervaren. 3 weken achter elkaar positieve (knallers) ovulatie testen, maar toch echt geen ei te zien op de echo's.
Hier ben ik . Het was geweldig!!! We hebben echt een fantastische dag gehad. Overdag lekker relax met een klein groepje en 's avonds 1 groot feest! En het is nog geheim! Ik heb gewoon carpaccio op, na internet afgespeurd te hebben en de reacties van jullie maar gewoon gedaan.....ohh en wat heb ik ervan genoten! Verder gaat het goed. Ben nu wel beetje grieperig, verkouden en keelpijn. En moe...echt supermoe! Maar dat kan ook komen door de bruiloft en al het geregel en de spanningen die erbij kwamen kijken. Misschien heel gek maar ik heb gewoon het idee dat m'n buik al boller wordt. Heb altijd een hele platte buik en nu niet meer.... Ik tel echt af naar 8 november, dan hebben we echo en als deze goed is gaan we het aan de ouders en broer en zus vertellen. Daantjuh wat fijn dat je goedkeuring hebt! Dus mocht de 150 mg clomid niet werken kan je in ieder geval door! Volgens mij werken ovulatietesten ook niet hoor. Ik had wel 's een knalpositieve toen ik zeker geen eisprong had. Ook heb ik deze maand die testen gebruikt, toen ik zeker wist dat er een eisprong aan zat te komen, en toen maar licht streepje.
Ik heb ook al 2x een positieve ovulatietest gehad maar uit mijn bloed (Progesteron) bleek dat ik geen eisprong had gehad. Ik was dus echt wel teleurgesteld,omdat je blij wordt gemaakt voor niks..dus ik gebruik ze niet meer! geldverspilling!
Nou ben erg blij om dat van jullie te horen! Werd stiekem wel beetje enthousiast toen ik dat zag! Ga dat ook maar niet meer doen en inderdaad temperatuur meten! Heb er een gekocht met twee cinfers achter komma