PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja dat is beter!! :)

Heb je al echo's gehad deze maand?

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nou, ik heb normaliter nooit ergens last van. Toen ik aan de pil zat, had ik geen puisten. S-p-o-r-a-d-i-s-c-h. Hartstikke fijn natuurlijk. Ooit es een enkele keer had ik er een (meteen een knoeperd) die ik net ook heb gehad. Die grote is weg, maar nu heb ik minuscuul kleine puistjes/brobbels rond mijn mond en kin.

En dat terwijl ik toch echt al 4 maanden Clomid slik. Dus - ik hoop - dat dit misschien met een zwangerschap of zo te maken heeft :). Maar verder voel ik niets. Nog 1 week wachten. Mijn boobs zijn nog hetzelfde, geen krampjes e.d. Dus we wachten af.

YES!! Wanneer mag je ook al weer beginnen? Na deze ronde toch? Nu Clomid 150mg en vakantie?? Hopelijk heb je het niet meer nodig :D.

@Lasvegas
    Wat leuk dat de bruiloft geslaagd was. En groot gelijk dat je lekker van de carpaccio gesmuld hebt. Had ik ook gedaan haha. Kan natuurlijk al best dat je buik boller wordt. Zover ik begrijp van andere dames gaan je darmen wat opzetten / verschuiven. Bijna de echo al. Tijd vliegt :).

Ovulatietesten
    Ik geef er mijn geld inderdaad niet aan uit, want werkt bij mij niet. Temperaturen doe ik ook niet, want vind alle 'moetjes' al genoeg. Geen zin om er nóg meer mee bezig te zijn.

Verder
    Aaargh, nog een week wachten. Volgende week woensdag / donderdag weet ik meer. Nieuwe testen zijn vandaag binnen gekomen (sensitest) haha. En we gaan dat weekend ook een weekendje weg. Ons jubileum vieren. Dus bij goed nieuws extra feestelijk en vieren we het. Bij slecht nieuws pak ik een dik wijnarrangement bij het eten en ga ik shoppen ;).

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend weer Leen!!!! Zou wel een top jubileum zijn!!!

Idd deze ronde nog 1x 150mg proberen en daar spuiten..
    Maar Las Vegas is mijn grote voorbeeld! En ik ga haar volgen hahahahah!!!

4. AnnevdH

AnnevdH Bekend lid

26 okt 2013
    652
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid holland
    @leen ik heb zelfde situatie als jij! 20nov is mijn NoD en de 22ste zijn mijn vriend en ik 4jaar samen en de 23ste is hij jairg... Dus het is of extra feest of hard feesten haha
    Maar wat spannend hoeveelste ronde was/is dit van jou?

@tessel ja heb er echt zo veel last van gehad. Ben eigenlijk alle 10dagen van primolut ziek geweest vervolgens paar dagen ziek van start menstruatie en vervolgens 5 dagen ziek van clomid! Heb wel geprobeerd te werken maar ging moeizaam! Vandaag eertste dag zonder clomid en gaat gelijk stuk beter!!
    Wat betreft bijwerkingen.. Heb weinig keus denk ik inderdaad ga het natuurlijk in dec wel met gynaecoloog bespreken!,
    @leen, wat hebben ze tegen jou gezegd over de bijwerkingen?

@lasvegas leuk om te horen dat je zo vermaakt heb! Hoeveel weken ben je nu zwanger!?

@daanthpjuh bedankt voor de link! Ga gelijk f goed lezen :)

5. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Ik gebruik ovulatietesten van clear bleu met smiley tijdens mijn clomid kuur, als ik geen echo's heb. Werkt prima.Ik ben 12 dpo en niet ongesteld geworden, hoera! Dit betekent dat mijn luteale fase verbeterd is!

6. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Fijn Maria :) goed teken :D

Vriend heeft potje weggebracht, hij had er gisteren wel moeite mee... En hij vond t knap dat ik ondanks de mmm zo rustig en kalm erover kan blijven! Lijkt m niks om zo'n ding naar binnen gedrukt te krijgen of bloed te laten prikken

7. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Proficiat met je huwelijk Las Vegas, wat een top eindejaar! Een huwelijk en een zwangerschap :). Geniet er maar met volle teugen van!

Zelf vrees ik dat het hier een njet zal zijn. Ik ben nu ongeveer 3 dagen overtijd, mocht mijn lichaam zich gereset hebben, maar ik vrees er nu wel sterk voor. Ik begin zaterdag terug met een Duphastonkuur. De gyn had mij 3 kuren aangeraden, maar ik denk dat ik er bij 2 de brui aan geef en op zoek zal moeten gaan naar andere manieren...

X

8. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    he, balen June! had veel fijner geweest als het lichaam gewoon doet wat ie moet doen... hopelijk gaat het met deze kuur beter voor je *knuf*

9. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Knutselkitty :).
    Ik ben wel blij dat ik dit forum opgezocht heb en zo wat kan meelezen en af en toe kan ventileren.

Ik probeerde er eergisteren nog met mijn man over te spreken, maar die mannen zijn zo veel rationelere daar in. Hij zegt steeds dat het wel zal lukken en dat ik geduld moet hebben en dat we toch geen haast hebben. Ik weet dat hij het enkel doet om me te steunen en vooruit te helpen, maar soms wil ik gewoon eens een potje huilen en een beetje klagen :).

10. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ja, mannen kunnen het heel bot en onbelangrijk afkappen soms
    Hier kun je gewoon even klagen, en dan medeleven krijgen

Gisteren was dus weer even een openbaring van vriend.. Hij zat er echt mee! Ik mocht als ie naar ziekenhuis ging niet gaan vragen hoe t ging maar moest gewoon 'doeegs' zeggen tegen hem :p

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Maar June, heb je al een testje gedaan?

Aaaah mánnen!!
    Die van mij deed in het begin ook uiterst vreemd. Dacht dat mijn lichaam het na 1 kuur Clomid wel zou snappen en dat ik ze dan niet meer hoefde te pakken. Toen heeft de gynaecoloog hem uitgelegd hoe het werkte.

Ik moet zeggen dat hij nu super lief is. Als ik weer eens last van hormonen heb, dan pakt hij me lekker vast. Hij weet inmiddels ook dat ik om iedere scheet kan huilen haha. Dan beginnen we altijd te lachen. Gaat nergens over die hormonen van mij hahaha.

En testen doen we ook altijd samen. Ik pies er overheen en hij leest haha. Hij besteld ook zwangerschapstesten online e.d. voor mij. Zo lief. Hij heeft ze vaker al eerder besteld dan mij. Best funny.

One week left. Nu mag de tijd wel opschieten voor mij!

12. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh lief van je vriend! Altijd leuk om te weten dat er thuis iemand klaarstaat voor je als je weer eens een mindere dag hebt he :).
    't Is als koppel ook wel spannend allemaal he. Maar mijn vent is gewoon heel erg koel en rationeel in zo'n zaken, hij redeneert zo een beetje van 'is het deze maand niet, dan volgende maand'. Maar voor een vrouw is dat toch een beetje anders... Pas op, 't is een lieverdje en hij steunt me door dik en dun maar zijn EQ ligt soms gewoon een beetje laag (hahaha).

Ja, ik heb eergisteren een testje gedaan en die was zo wit als iets. Ik ga straks naar de Action en zal nog wat testen meebrengen. Ik test dan morgen nog een laatste keer om dan opnieuw te starten met Duphaston.

Nog even doorbijten, Leen! Ik duim voor je!

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja die van mij is een schatje hoor. Geen klagen :). Maar hij was in het begin ook rationeel hoor. Veel meer dan hij nu is. Maar hij is er wel redelijk rustig en nuchter onder, maar merkt dat ik er steeds meer last van begin te krijgen (medicijnen, hormonen, teleurstellingen etc.). En het doet hem ook wel wat, maar dat laat hij minder blijken.

Hmm, stom. Zei de gynaecoloog ook dat je weer moest beginnen met Duphaston dan als je weer negatief test? Ik kreeg eerst een echo en moest een testje doen daar voordat ik dat mocht pakken.

Wat een gehannes zeg! Aan de andere kant, die kuur is natuurlijk maar 10 dagen, dus dat is ook redelijk snel voorbij.
    Succes morgen. Hoop stiekem toch op goed nieuws :)

14. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel ja, ik denk dat mannen er gewoon in het begin wat meer afstand van kunnen houden. Maar het is natuurlijk normaal dat als ze ons meer en meer zien afzien, ze dan ook wel last krijgen!

Ja, de gyn zei dat ik dus een eerste kuur moet nemen van 14 dagen (1 per dag) en dan een cyclus moest wachten. Als ik een week overtijd was, moest ik een testje doen en indien negatief opnieuw 14 dagen Duphaston nemen. Normaal gezien moet ik dit 3x doen, maar ik zie dat niet echt zitten. Ik ga er een beetje van uit dat als het bij de 1e en 2e keer niet lukt, het ook bij de 3e keer niet zal lukken. Ik ga dus straks eens bellen voor een afspraak in december, wanneer ik dus mijn regels zou moeten krijgen na de 2e kuur.

Ik zie trouwens dat je verloofd bent. Hebben jullie al een concrete datum? We zijn vorig jaar getrouwd en ik geniet nog elke dag na van die dag en alle sfeer er rond :)!

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ah okay. Nou hopelijk dat die aanpak werkt dan inderdaad. Benieuwd of ook een ander traject mogelijk is voor je. Maar hopelijk slaat het dan gewoon na de 2e keer goed aan. Bellen en informeren kan altijd natuurlijk.

Ja we zijn sinds 9 september verloofd :-D. Op vakantie heeft hij mij gevraagd. Helemaal te gek. We hebben nog geen concrete datum. Roepen nu een beetje over een jaar tot anderhalf jaar. Ik wil niet zwanger trouwen. Ik ben 31(,5) en kinderwens vinden we belangrijker. Dus daar gaan we eerst voor.

Ben een paar weken terug wel al trouwjurken gaan passen. Super leuk om te doen. Ook al een beetje verliefd geworden op een jurk. Voor kort (zodat je de knie net wel/net niet ziet) en achteren lang vind ik super gaaf. Past ook wel bij me. Kan ik makkelijk in bewegen haha. Ben ook ingesnoerd in een lange jurk. Stond super mooi maar is te netjes voor me.
    Maar goed, wie weet denk ik er heel anders over als ik mama ben.

Leuk dat je nog zo lang kunt nagenieten van je trouwdag. Ik heb dat inderdaad ook met onze verloving. Zo'n leuk gevoel.

Ach en we moeten nog bekijken hoe we de grote dag willen indelen. Hebben met familie en een paar vrienden al snel 100 man bij elkaar. Ik wil iedereen er de hele dag bij hebben. Maar een diner voor 100 man is niet te betalen. Ik zou liever een tuinfeestje hebben, terwijl mijn vriend echt in de kerk wil trouwen en dan naar een zaal etc.

Ik heb meer zoiets van: trouwen op een locatie, dan naar de feestlocatie, daar BBQ-en / frietwagen of zo en dan feesten (met hapjes tussendoor). Voel er weinig voor om er de gemiddelde prijs (€ 10.000,- ???) voor te betalen.

Mijn ouders zijn super klein getrouwd en al 40 jaar bij elkaar. Dus daarvoor hoeft het niet haha.

Dus dat trouwen geeft ook wat afleiding op het babygebeuren.

16. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Blijft allemaal afweging ja, en voor iedereen persoonlijk..
    Mijn neef heeft 1,5 jaar terug gigantisch feest gegeven, en ik weet dat mijn vriend dat leuk vind, zolang het bij n ander is.

Ik zou jurk maken met schoonmoeder, ik doe ontwerp en makkelijke dingen, en schoonmoeder in elkaar zetten op de goede en nette manier! Zit al jaren in mijn hoofd te denken hoe ik m wil. Helaas wordt het steeds duidelijker dat vriend geen nut ziet in trouwen (geldverspilling, houden toch al van elkaar, maakt geen verschil, maar 1 stel van de 8 rondom ons is getrouwd, dus waarom zouden we?)..

Iemand ideeën hoe ik m over de streep haal? Zelfs zijn vader heeft al eens gezegt, tja, pakketje was niet kwijt geweest als je de achternaam had.. ;)

17. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nou ik wil sowieso, dadelijk met kinderen ook dezelfde achternaam hebben als iedereen. Anders heb je 3x janssen en 1 x peters bij wijze van. Vind ik niet leuk. Dus dat zou ook absoluut een reden zijn. Maar goed, al trouwen we heel klein. Ik vind het trouwen belangrijker dan het feest zeg maar.

Maar dat van de namen is wel een punt waar je misschien wat mee kunt :)

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha bij ons is het juist andersom, mijn vriend wil wel trouwen maar van mij hoeft het niet perse. Maar maakt me ook niks uit wel te trouwen, maar ook hier eerst kindjes. Dan heb ik een mooi doel om na de bevallingen weer af te slanken en in een trouwjurk te passen;) hihi en lijkt me ook speciaal en mooi als je kinderen er bij kunnen zijn.

Jongejonge leen, wat ben jij al oud zeg, haha, nee grapje hoor!!een jong bloempje nog;)

19. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in 10 minuten gratis getrouwd jaaaaaaaaren geleden
    vonden we handiger voor het koophuis..
    Niet erg romantisch nee,waren ook alleen getuigen bij en verder ook geen feestje..

En mijn vriend (eigenlijk is het man,maar dat klinkt zo oud) die is er ook heel makkelijk over. Hij zei laatst zelfs dat als ik er geen zin meer in heb,hij het ook prima vindt,dan maar geen kinderen..hij wil dus best vader worden,maar als het er niet komt vindt hij het ook geen ramp (nou ik dus wel!)
    Ik ga ook altijd alleen naar het ziekenhuis en soms vergeet hij zelfs te vragen hoe het was! Of wat de uitslag was! voor de rest is het echt een schat hoor,maar hij is nog druk met het huis verbouwen en heeft zelf geen haast "komt wel goed...en zo niet...dan niet... ":(
    Maar hij merkt verder ook niet veel aan mij,omdat ik me verder goed voel..ik doe gewoon mijn ding als altijd,maar in mijn hoofd ben ik er dus zeker wel mee bezig ;)

Net follikelmeting gehad ,er waren er een paar van rond de 11 mm,dus zondag moet ik terugkomen en komt de spuit erbij waarschijnlijk.

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn vriend is iets meelevender gelukkig, maar hij vond het toch vooral voor mij erg als ik weer loop de huilen haha. Die mannen zijn toch gewoon een stuk minder emotioneel...

Deel Deze Pagina