PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet hoe het voelt en hoe frustrerend het is elke maand aan je lichaam te merken dat de boel niet werkt en uitkijkt naar iets waar je jarenlang eigenlijk niet om zat te springen.Toen ik met de pil stopte, ben ik ook maandenlang niet ongesteld geworden. Na 8 maanden ben ik naar de huisarts gegaan. Uiteindelijk ben ik na 10 maanden dankzij Chinese kruiden weer ongesteld geworden. Voordat ik daarmee begon, heb ik ook op internet wat gezocht over menstruatie-opwekkende kruiden. In het Engels is heel veel info te vinden, ook info die je eigenlijk niet wilt weten (zelf abortus opwekken :(, al is het misschien ook wel goed om te weten wat je absoluut moet vermijden tijdens de zwangerschap). Bijvoorbeeld rozemarijn en peterselie worden als emmenagogues genoemd. Echte ervaring heb ik er niet mee (ik heb voor mijn chinese kruiden wel zelf een tijdje dergelijke kruidenthee gedronken, maar te kort om effect te merken), maar ik vond het wel een beetje een geruststelling om zelf in ieder geval iets te proberen. Ik vond twee kopjes kruidenthee per dag drinken niet zo erg onder het mom van 'baadt het niet, schaadt het ook niet'. Ook vitex agnus castus schijnt te helpen weer een cyclus te krijgen.
    Ik wil hiermee je niet wegpraten uit het medische circuit, maar het zijn dingen die je zelf kan proberen om iig weer een menstruatie te krijgen. Het is natuurlijk gelukkig niet noodzakelijk om een natuurlijke menstruatie te hebben om met Clomid te beginnen. Provera etc. kan de boel opwekken, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je lichaam voor je gevoel nog minder goed werkt als je ook niet ongesteld wordt.

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, diagnose is dus echt PCOS maar dan blijkbaar een lichte variant. Alle resultaat van het bloedonderzoek waren in orde en de hormoonwaarden normaal.

Met de echo kon ze alleen nog maar het vruchzakje zien wat wel overeenkomt met 5 weken, over 2 weken mag ik terug naar de gyn voor een echo, hopelijk zien we dan een hartje!

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Lady's,

De gynaecoloog belt me vandaag terug. Wellicht gaan we toch de menstruatie opwekken. Vriendlief vraagt iedere dag heel benieuwd 'of er al wat is'. Maar helaas...

Misschien kan ik op die manier mezelf op mijn verjaardag een menstruatie cadeau doen haha. Lekker bizar :).

Spannend Saartje! Ben benieuwd over 2 weken!! :D

4. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Saartje: Spannend om af te wachten tot volgende echo! Toch mooi dat (lichte) PCOS zwangerschap blijkbaar niet heeft verhinderd.

@ Leen: wel een dilemma om af te wachten of menstruatie op te wekken. De spanning rondom het hele gedoe zal het ook wel geen goed doen. Hopen dat de natuur je net iets eerder een verjaardagscadeau doet ;)

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Haha, thanks Rosalinde.

Nou, ik zit inmiddels weer rond de 60 dagen en ik voel nog iets aan komen. Voor mezelf had ik dat als grens gesteld. Dus inmiddels is het (gelukkig) geen dilemma meer voor me.

Maandag naar de gynaecoloog om een echo te maken. Even checken of ik niet stiekem al zwanger ben, maar dat zal wel niet.
    Dus dan gaan we serieus beginnen... spannend :)

6. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik je een hart onder de riem steken door mijn verhaal te vertellen?

Ik was in een zelfde afwachting als jij.... in afwachting van de menstruatie. En toen ging men toch een echo maken omdat ik niet ongesteld werd. En wat men daar zag is inmiddels een jongetje van bijna 1 maanden ;)

Uiteindelijk heb ik de clomid dus teruggebracht naar de apotheek.

Veel succes met afwachten.... en wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Groetjes,
    Elmo

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Leen,, succes met wachten, 60 dagen is ook al erg lang. Ik zou richting de 50 gegaan zijn deze ronde.

Over het zwanger worden met PCOS, mijn gyn wees me erop dat als je wel van jezelf een goede eisprong hebt, de enige beperking ligt in het feit dat je minder kansen hebt. Ik ben vrij snel mijn temperatuur gaan bijhouden en dat heeft me vertrouwen in mijn eigen lichaam gegeven.

Ik accepteer het overigens niet helemaal dat die "S" er bij mij (en misschien wel bij meer van jullie) achter hoort, ik heb op school geleerd dat een syndroom een verzameling is van symptomen en dat je er meerdere van moet hebben.

8. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoel dus... een jongetje van 14 maanden...

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames, fijn om wat positieve verhalen te horen, ben nog steeds een beetje down sinds woensdag..
    Leen, succes maandag!

Morgen ga ik het aan mam vertellen denk ik, fijn het te delen maar ook wel spannend, aangezien ze geen idee heeft dat we met kinderen krijgen bezig zijn...

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lets, spannend hoor.
    Maar ze kan je dan wel steunen en dat is voor jou ook wel goed :) . En het kan snel gaan hoor met clomid :) .

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Maar meteen aan mam en pap verteld. Ze reageerden beiden erg lief. Had ook niet anders verwacht. Meteen ff gevraagd of het in de familie zat...ze wisten het niet hadden er zelf wel een jaar over gedaan van mij in verwachting te raken. Fijn om ook ff te kunnen delen als ik weer naar het ziekenhuis moet. Hoe zit dat eigenlijk.. Ik ga over drie weken op vakantie maar voor die tijd had t geen zin zei ze om terug te komen?
    Moet je als je aan de chlomid gaat vaak komen of hoe werkt dat precies?

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Dat is verschillend volgens mij. Ik moet de eerste maand paar keer terug komen voor bloed prikken en echo's. Dan volgen ze me zeg maar. Maar sommige hier worden niet gevolgd zo ver ik weet... Dus je kunt rustig op vakantie gaan lijkt me zo...

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hé Tessel,

Dat is wel gruwelijk lang ja. Zijn ze bij jou niet bezig om de mensturatie op te wekken dan??

14. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik mag me hier ook bij aansluiten.... Afgelopen week echo gehad bij de kliniek en zeer duidelijk pcos , volgende week uitslag van het bloedprikken en zaadonderzoek. Dan horen we wat het behandelplan gaat worden. Erg fijn dat we het nu " echt" kunnen gaan proberen en dat mijn lijf wat hulp krijgt. Ik lees hier veel over clomid is dat goed te doen of veel bijwerkingen ?

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Blondie,

Jammer dat we je welkom moeten heten bij de club! Maar fijn dat je duidelijkheid hebt en dat ze er wat mee kunnen doen!

Ik geloof niet echt dat men hier veel bijwerkingen van Clomid heeft, althans, daar is hier nog niet echt over geschreven. Daar zullen vast wel topics over gaan (check even MMM of vruchtbaarheidsbehandelingen).

Update over mezelf.

Het komt er toch op neer dat ik mezelf een menstruatie cadeau ga doen met mijn verjaardag (morgen jarig :D).

Ik kom net terug van de gynaecoloog. Aangezien ik nog steeds niet ongesteld ben en ook niet zwanger maar even een echo gehad voor de zekerheid. Daar was niets te zien buiten een mooie kralenketting. Ook even een plasje in moeten leveren voor een zwangerschapstest (just to be sure), maar daar verwachtte ze vrij weinig van (as in; ik geef je geen valse hoop). Helemaal prima. Vanmiddag hoor ik daar de uitslag van.

Dus nu heb ik een kuur met Duphaston gekregen voor de komende 10 dagen om mijn menstruatie op te wekken. In deze 10 dagen zal ik dus niet ongesteld worden kon ze me verzekeren. Daarna wel. Al is het maar 1 druppel bloed: dat telt als cyclus dag 1.

Heb mezelf weer overtroffen, want vandaag tik ik de 58 dagen aan.

Ik heb wel aangegeven dat ik wat gerommel in mijn buik voel, dus vroeg me af of ik tussendoor niet zelf ongesteld kon worden. Maar ze verzekerde mij er eigenlijk van dat dit niet kon. Prima. Zij zal het wel weten.

Dus het circus is vandaag officieel begonnen!

Bye for now! x

16. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Leen: ergens wel fijn dat de kogel nu door de kerk is en je zekerheid hebt over wat je nu kan verwachten aan traject. En het is niet alleen een menstruatie dat je jezelf cadeau doet, maar een kans op een kindje, nietwaar? ;) Succes ermee en hopelijk heeft het snel het gewenste resultaat! (Mag ik je trouwens een PB schrijven met vraagje over voeding?)

17. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Rosalinde.

Ja klopt. Wordt een spannende maand :) Hopelijk ook met het gewenste effect natuurlijk. Let's wait and see. Wachten duurt LANG! En nu ben ik al iemand met heel weinig geduld...

Natuurlijk mag je me een PB schrijven. Zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

18. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Lets, in de eerste maand moest ik 2x bloedprikken. Geen echo's maar moest wel temperaturen om te kijken of ik een eisprong kreeg. En van onze tweede hoefde ik niet langs te komen om te bloedprikken, moest alleen temperaturen en aan het einde van de maand mijn kaartje laten zien. Toen kon ik gelijk melden dat ik een posi test had.

@ Blondie, bijwerkingen verschillen wel per persoon. Ik kan zelf met clomid minder hebben en ben sneller boos ;) . Maar dat is maar een enkele dagen die bijwerkingen.

@ Leen, wel fijn dat je nu kunt beginnen!! Succes :) .

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw

20. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0