Je bent daarna wel extra vruchtbaar he Ik zou er niet zo bang voor zijn.. Op google vind je de meest vreselijke verhalen, maar het viel echt mee. Maar beter nog raak je voor die tijd zwanger! Hoi Troela, Welkom hier. Ik herken dat wel. Ben zelf erg open naar mijn omgeving en dat vind ik prettig, hoewel het heel anders is om te praten met iemand die er ook in zit of mensen die de MMM niet kennen. Mijn zus heeft ook PCOS en tegen haar kan ik echt alles zeggen, en zij begrijpt hoe ik me voel. Das wel echt fijn! Weet jij al of het bij je partner goed zit? Dat scheelt de helft!
Welkom troela! Hoop dat je dan nu raak gaat schieten Maria! Nog 2 weekjes tot afspraak gyn *countdown*
Ik ben nog niet zo bekwaam met forums. Dus weet niet hoe ik eerder gestelde vragen kan kopiëren om vervolgens mij reactie geven of hoe ik iemand moet mailen. Zal ik binnenkort even uitdokteren hoe dat werkt. Voor nu doe ik het even zo: MariaP86: Gelukkig zijn de zwemmers van m'n man helemaal super (hij natuurlijk helemaal trots) Vorige cyclus heb ik ook een samenlevingstest gehad en die was ook prima. Leen82: Ik ben begonnen met Clomid 50-100-150. Bij 100 een keer goed op gereageerd maar moest toch daarna 150 slikken omdat me eisprong veel te lang op zich liet wachten. En nu 1 cyclus gehad met Clomid 150 en metformine. En dat sloeg goed aan, dus nog een ronde met dezelfde dosis. Ik heb vanmorgen een echo gehad. En het grootste folikel was 11 mm. Te klein nog, helaas. Vrijdag terug. Hopelijk dan beter nieuws. Verder ben ik 29 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje. Trouwens, zijn hier mensen die ook metformine slikken?
He meiden! Aangezien jullie al op pagina 123 zitten, ga ik écht niet alles terug lezen , maar ik vroeg me wat af... Mijn afgelopen 2 cycli zijn erg lang. De eerste lange (62 dagen) is opgewekt dmv Provera. Deze maand wéér zo'n lange! Tja, en dan doe je het domste wat je kunt doen.. namelijk Google erbij pakken. Al snel kom je dan uit op PCOS. Ik vroeg me af of je daar ook echt een indicatie voor moet hebben? Is het echt officieel vast te stellen dmv onderzoek? Ik heb namelijk geen symptomen ofzo. Geen overgewicht, geen overmatige beharing of acnee.. Ik raak een beetje hopeloos van mijn cyclus, terwijl ik ook weet dat het nog veel en veel langer kan hoor.. maar ik zou zo graag een regelmatige cyclus hebben.. Ik weet ook niet zo goed of ik weer naar de HA moet, en zo ja, wanneer.. Grrr
Hoi Elles, Niet alles teruglezen? Mmh... Aan het sterretje in je handtekening te zien heb je een miskraam gehad? Misschien dat het daar wel aan kan liggen, aangezien je cyclus daarvoor anders en veel korter was. PCOS kun je vaststellen onder andere d.m.v. echo's en bloedonderzoek. Zo op het eerste gezicht heeft niet iedereen de 'zichtbare' symptomen. In ieder geval veel sterkte met het wachten en de daarbij behorende onzekerheid. Velen van ons hier kennen deze situatie.
Hahah ja ik schaam me diep Ja klopt. Iets meer dan 5 weken was ik.. En daar voor was mijn cyclus inderdaad korter, maar ik vind deze laatste zo raar. Ik had eigenlijk gehoopt dat deze ronde weer 'normaal' zou zijn, maar ik zit nu alweer boven de 50.. Oke, bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik het nog maar even af ga wachten dan.. En anders maar weer eens een bezoekje brengen aan mijn huisarts Zie dat het bij jou helemaal goed gaat! Ruim 9 weken Gefeliciteerd! Moet geweldig voor je zijn! Geniet ervan
Het kan geloof ik kloppen dat cyclus na een miskraam helemaal overstuur is.. Verder snappen we natuurlijk hoe frustrerend, langdurend en irritant lange cyclussen zijn Bij mij was kreeg het deze naam na een inwendige echo bij een gyn Maar het kan pcos zijn en het kan zijn dat je hormonen door die 5 weken helemaal van slag zijn, of iets anders, zo medisch zijn we hier verder niet
Lets weet jij al wat ze precies gaan doen bij je 1e afspraak.Of is dat alleen nog maar praten? Weet jij de behandeling al precies? Maria gelukkig viel de HSG mee.Op internet lees je inderdaad de ergste verhalen.maar evengoed lijkt me dit geen pretje.Dus ze doen het na een half jaar Clomid? Dan neem ik aan een half jaar Clomid met eisprong? Want ik heb natuurlijk al 2 rondes Clomid zonder eisprong gehad,dus ik denk dat dat niet meegerekend wordt. Welkom Troela...join the club!! (alsof het zo'n feest is ) Metformine slik ik niet,waarom moet jij dat slikken?? Ik praat er ook wel met vriendinnen en collega's en familie over die er vanaf weten...maar niemand heeft hetzelfde dus is zo'n forum als dit wel fijn.In het begin zei ik het ook tegen niemand..maar ik ben een flapuit in alle opzichten,dus dit heb ik uiteindelijk ook gewoon verteld.Uiteraard is het niet iets wat je op Facebook gaat zetten,maar ik ga er ook geen groot geheim van maken.Dan gaan mensen tenminste ook niet steeds vragen wanneer ik nou eens aan kinderen begin. XElles...als je een doorverwijzing voor een echo krijgt,zien ze waarschijnlijk meteen of het PCOS is.In mijn geval wel.Ze keek naar de monitor en zag een heleboel eiblaasjes en zei meteen dat het PCOS was. Ben net naar de dokter geweest voor mijn puistenkinnetje en heb Clindamycine lotion meegekregen. Dit is toch wel een beetje mijn 'PCOS-symptoom' geworden...al is het nog niet echt een acnehoofd te noemen..godzijdank..
Hee Tessel Ik denk dat het niet uitmaakt of er een eisprong was of niet hoor. Maar ik zit nu in ronde 4 en mijn gyn doet het nu al. Het scheelt enorm bij welke dokter je zit. Ik moet maandag weer en het zal mij niks verbazen als hij na deze of de volgende ronde IUI voor gaat stellen. Het is idd echt geen leuk onderzoek, maar gelukkig duurt het niet lang. En de extra vruchtbare maanden voelt ook wel prettig. Herkenbaar Ik ben ook heel open.
Hallo Mikkie hier. Ik heb ook PCOS (conclusie gyn. na echo) zonder overgewicht en overbeharing. Wel redelijk onregelmatige menstruatie. Maar wel steeds regelmatiger. Ben nu 7 maanden gestopt met de pil. Vroeg mij af: Als ik om de 30 a 35 dagen mijn menstruatie heb, betekend dit dan automatisch dat ik een eisprong heb? Of wil een menstruatie niets zeggen? Groetjes
Hi meiden, ff snel een berichtje vanuit het overheerlijke Mexico. Zit nu op dag 3 van de clomid.. Maar de bijwerkingen zijn extreem. Alsof ik hallucineer. Ik zie savonds alles in slowmotion bewegen.. Als ik mn arm beweeg en ik kijk er naar dan komt mn arm 30x voorbij. Laat 1 van mn ouders as we speak naar de gyn bellen. Ik denk dat ik deze poging ga afbreken.. Want ik vind het maar eng Ik hou jullie op de hoogte
Wat jammer om te horen Daantjuh! maar misschien wel een slimme keuze om te stoppen ja,want je zit in het buitenland en daar wil je niet in een ziekenhuis belanden! Wat raar toch dat de 1 niks merkt van die Clomid (zoals ik) en de ander er heel veel last van heeft. Het is al balen dat je Clomid moet slikken om zwanger te kunnen worden,en als je er dan ook nog eens zo ziek van voelt.... en Mikkie..volgens mij kan je ook ongesteld worden zonder eisprong..dus pas na bloedprikken op Progesteron weten ze het zeker.
Ik had dit ook bij m'n eerste kuur met Clomid. Ik viel gewoon om van draaierigheid. Had ook nog wat andere ongemakken, maar de keren erna was dat een stuk minder.
Volgens de gyn moet ik doorslikken... Hmmz Gelukkig heb ik overdag geen last, maar wel als het donker wordt. Ik kijk het nog even aan... Ik ga het strand weer op!! Doeg
Ha vakantieganger. Wat klote van die bijwerkingen zeg. Misschien combinatie van dingen. Nu jij rust hebt komt er misschien vanalles uit/los in je lijf waardoor je de klachten krijgt. Ik dag 4 Clomid, we lopen dus gelijk op. Geniet van je vakantie. En hier, even afkloppen, heb ik nog niet echt opvliegers gehad. Normaal al vanaf dag 2. Hopen dat het zo blijft gaan, dan klaag ik niet echt. Komt misschien ook omdat het kouder is buiten haha. Een hitte uitbarsting voelt als aangename warmte haha. Geintje. Alleen 's nachts heb ik het warm en lig ik te woelen. Temperatuur 's ochtends vind ik ook wat aan de hogere kant. Steeds ergens rond de 37 graden.
Welkom troela en elles, liever niet natuurlijk want dan had je geen pcos, na goed jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik vind het ook fijn om het hier eruit te kunnen gooien. Hier weten alleen onze ouders en mijn vriend het en die zijn mijn gewauwel erover ook wel eens zat. @tessel, maar ook voor de rest Dinsdag intakegesprek voor ivf of icsi, volgens een andere pagina hier op t forum is het alleen praten en een behandelplan opstellen, dus ben zeer benieuwd. Zou het liefst zo snel mogelijk beginnen. Maar is afhankelijk van je cyclus, handig met pcos ahum... Dus zal wel opgewekt moeten worden. En met kerst zijn ze drie weken dicht grrr... Begrijpelijk maar nog langer wachten!! Dus ik mag me dalijk in hele andere namen dan clomid gaan verdiepen....spuiten dus..eng! Oeh daantjuh want een enge bijwerkingen van de clomid.... Hopelijk kun je toch een beetje van je vakantie genieten. Misschien een combinatie van ander klimaat, vakantie en clomid ofzo? Geniet overdag dan maar dubbel goed! Liefs,,
Ik ga hier ook maar wat meer mee lezen. Ik wordt ook niet echt goed ongi en nu al een tijdje niet. Vanmiddag naar de dokter geweest en wordt door gestuurd voor een inwendige echo. Omdat ik wat overgewicht heb kan het zijn dat er wat cystes in mijn eierstokken zitten.... Pff vind dit best wel eng en spannend merk ik. Hopelijk komt er niks uit.
Bedankt voor alle welkom berichtjes. Ik ben idd normaal altijd best open. Mensen om ons heen weten wel dat we een kinderwens hebben. Maar niet iedereen weet dat we in de mmm zitten. Gewoon om het feit dat ik geen zin heb elke keer uit te leggen hoe, wat, waar en waarom. En hier mee praten heeft als groot voordeel dat jullie allemaal weten hoe het is om pcos te hebben en wat daar allemaal bij komt kijken aan ziekenhuis bezoekjes, medicijnen e.d. En wat lets ook zegt, soms wordt m'n man, ouders, vriendin ook wel eens gek van je m'n gewauwel Metformine is een diatetes medicijn, die je insuline spiegel stabiel houdt. Want blijkbaar heeft dat heel veel effect op je hormonen, die dan weer effect hebben op je eisprong. Daantjuh: fijne vakantie!
Hoi meiden, ook ik lees weer ff mee.. zit nu te wachten tot ik de 29e naar de gyn kan voor de eerste keer. Ben zo benieuwd wat ze zullen zien. Inmiddels al de 3e maand zonder menstruatie..pff! Begin steeds vaker te denken dat het misschien pcos is. Heb een keurig BMI van 20. Maar heb wel wat puistjes na de pil stop (meer op mn schouders/rug, gezicht bijna niets meer), veel licht/witte haartjes overal maar heb ik altijd gehad en veel trek in suiker (ook wel altijd gehad). Wie van jullie weet wat echt onder ACNE en OVERBEHARING valt? Zodat ik daar een idee van heb