PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gnkj

Gnkj Nieuw lid

14 nov 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Zou ik misschien met jullie mee mogen kletsen?

Ik ben 32 jaar en mama van 2 kindjes welke ik zonder mmm op de wereld heb mogen zetten.
    4 jaar geleden helaas een eug gehad, een eileider verwijderd en na de operatie ineens pcos... Geen andere symptomen, alleen een cyclus van 35 dagen en sinds 2 maanden 38 dagen.

Ik heb clomid al eens geslikt, 3 cyclussen en toen reisden we heel veel en hebben we besloten om toch niet verder te gaan en behandeling uit te stellen. Dat is nu 2 jaar geleden en nu hebben we besloten om toch verder te gaan en maandag kan ik terecht bij de gyn.
    Erg spannend weer, nu dat ik er eindelijk weer aan toe gegeven heb wil ik ook zo snel mogelijk aan de slag..

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Welkom aan alle nieuwelingen.

Meis28
    Overbeharing en acné zal per geval verschillend zijn natuurlijk. Ik ken wel iemand met PCOS die van beiden last heeft. Dan heb ik het over veel donkere haren op o.a. de armen. Qua acné met grote vlagen veel last van in haar gezicht (wang, kin) en nek.

Gelukkig heb ik daar geen last van. Ik ben gezegend om sporadisch een puistje te hebben. Dit heb ik al sinds mijn jeugd.

Qua onderzoek: mijn vriend ging het eerste gesprek mee. En ook als ik in het weekend een echo had. Verder ben ik alleen gegaan.

Gnkj
    Wat is een eug? Wat vreemd dat je na de operatie ineens PCOS hebt gekregen zeg. Fijn dat je zo snel terecht kunt bij de gynaecoloog. Hopelijk tel je zo weer aan. Maar gaan ze je niet een handje helpen (iui?) aangezien je maar 1 eileider hebt?

about me
    Ik heb gisteren iets te vroeg gejuicht. De opvliegers zijn terug. Dit in combinatie met een fikse verkoudheid/griepje.
    Laatste pil zit er in, dus ik kan mijn lol op de komende 3 weken.

Dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog. Kijken wat de opties zijn.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Balen leen... En spannend dinsdag weer naar de gyn.
    Ik heb geen donkere haren maar wel veel blonde-witte haartjes overal, ook gezicht. Maar dit heb ik altijd al gehad eigenlijk en m'n moeder heeft dat bijv.ook. Puistjes, ook voor de pil erg gehad. Nu valt t mee. Af en toe in m'n gezicht wel wat onrustig maar op m'n schouders en rug heb ik wel vaak wat grote :-/. Verder eet ik veel zoet, kan er niet van afblijven.. Ben niet echt energiek meer, BMI is wel netjes van 20 dus geen sprake van overgewicht. Marja even afwachten wat de gyn zal zien! Hopelijk is het geen pcos

4. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Jeetje, zijn redelijk wat namen bijgekomen! :eek:
    zal zometeen even lijstje bijwerken :)
    en dan weet ik ook meteen wat ik afgelopen dagen niet zo goed heb meegekregen ^^

5. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Leden
    Leen82, 31 jaar, 1e kindje
    Lets, 28 jaar, 1e kindje
    Daantjuh, 28 jaar, 1e kindje
    Knutselkitty, 24 jaar, 1e kindje
    Tessel30, 29 jaar, 1e kindje
    MariaP86, ?? jaar, 1e kindje
    Lasvegas, 32 jaar, 1e kindje
    Nana84, 29 jaar, 1e kindje
    June9, 25 jaar, 1e kindje
    Rosalinde, ?? jaar, 1e kindje
    Blondie84, 29 jaar, 1e kindje
    Joyce01, 27 jaar, 1e kindje
    Marcella1985, 28 jaar, 1e kindje
    AnnevdH, 24 jaar, 1e kindje
    Troela84, ?? jaar, ?e kindje
    Mikkie0611, ?? jaar, ?e kindje
    Rozientje, ?? jaar, ?e kindje
    Gnkj, 32 jaar, 3e kindje

Behandelingen
    Leen82, Duphaston, Clomid 50mg
    Daantjuh, Primolut , Clomid 150mg
    Tessel30, Clomid 100mg, Primolut + Pregnyl spuit
    MariaP86, Clomid 100mg
    June9, Duphaston
    AnnevdH, Clomid 50mg

Afspraken
    Leen82 4e ronde clomid, geen controles deze ronde
    Knutselkitty 26 november uitslagen
    Daantjuh nog even 150mg doen, lekker op vakantie
    Lets doorverwezen naar ivf/icsi
    Joyce01 4 november uitslagen
    June9 deze ronde kijken of het lichaam nu wel een goede reset heeft *hoop*
    AnnevdH 4 dec gyn na afwachting van NOD 20nov

Zwanger
    Rosalinde
    Blondie84
    Nana84
    Lasvegas
    Ana Leigh(erelid!:))

Ik heb niet alle namen die langskwamen toegevoegd, simpelweg omdat niet alle dames al vastgesteld hebben dat het PCOS is. excuses alvast hiervoor :)
    mocht de gyn toch uitwijzen dat het PCOS is, zet ik je natuurlijk ook officieel op de lijst.
    Mocht je bij de lijst iets bijgevoegd willen hebben, schroom niet dit even te vermelden, dan voeg ik, leen of daantjuh het wel toe :)

6. June9

June9 Lid

27 jun 2013
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey knutselkitty,

je mag bij mij mijn afspraak van 20/12 toevoegen met de gyn.
    Vandaag zijn 'de regels' na Duphaston kuur 2 doorgekomen, nog 3 pilletjes te nemen. Fingers crossed dat het nu wel werkt!

Bedankt!

X

7. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yeeeeh ik heb een eisprong gehad voor het eerst.
    100 Clomid+ Pregnyl is dus de juiste dosis voor mij..

Alleen het voelt nu alsof ik ongesteld moet worden..
    En dat zou een week na mijn eisprong zijn en dan is er dus weer iets wat niet goed is..even afwachten dus voordat ik 100% blij kan zijn.

Meis mijn vriend is 1x mee geweest omdat het MOEST (vragenlijst en zaad) voor de rest ga ik altijd alleen.Van mij hoeft hij niet mee en het is ook lastig voor zijn werk.Maar ik zie wel altijd veel stelletjes in de wachtkamer,dus het zal ook vast vaak anders zijn.

Leen sterkte met de opvliegers...niet leuk!!

8. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Wat een nieuwe mensen hier, welkom allemaal!

Tessel, dat klinkt toch heel positief hoor, eindelijk een eisprong! Het gevoel van ongesteld worden, kan ook gewoon je baarmoeder zijn die aan t werk is. Die heeft ineens ook weer wat te doen. Dus.. op het wachtbankje.. spannend!!

Ik heb gisteren mijn 2e echo gehad bij de verloskundige. Alles zag er prima uit, verloopt volgens boekje. Mijn berekende datum klopt precies. Vrijdag 13 juni (!!)
    Het was heel mooi om te zien dat t kleintje al bewoog. Het zwaaide voorzichtig met zijn handje heen en weer :D
    We vertellen het goede nieuws al voorzichtig in het rond, vaak geen verraste reacties, want dan hadden mensen t al gezien. Geen idee hoe (??) Ik ben nu aan het genieten van een week vakantie. Volgende week dinsdag weer aan t werk!

Lieve dames, veel succes allemaal met de onderzoeken, behandelingen, periodes van wachten en onzekerheid.

9. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Leden
    Lets, 28 jaar, 1e kindje
    Troela84, ?? jaar, ?e kindje
    Mikkie0611, 30 jaar, 1e kindje
    Gnkj, 32 jaar, 3e kindje

Behandelingen
    MariaP86, Clomid 100mg
    June9, Duphaston
    AnnevdH, Clomid 50mg

Afspraken
    June9 3e ronde Duphaston voor reset cyclus, 20 december afspraak met Gyn
    Mikkie0611 22 november uitslag gyn

Zwanger
    Rosalinde
    Blondie84
    Nana84
    Lasvegas

Aantal dingen bijgewerkt :)
    Het wordt al een gezellige lijst!
    nog 1,5 maand voor het 2014 is, dus hophop, iedereen in het laatste kolommetje tegen die tijd ;) *crosses fingers*

10. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Vanochtend een echo gehad..2eitjes van 15 mm en 1 van 13mm.. Happy! :)

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh WAUW!!! Goed bezig Maria! En dat voor dag 10?

12. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Nee het is nu dag 15 ;)

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Achsoooo. Nou, er is in ieder geval schot in de zaak:).

Ik baal een beetje, terwijl dat helemaal niet mág eigenlijk.
    Vriendin van mij is nu bezig met IUI aangezien ze flink endometriose heeft. Heeft operaties en alles gehad, vandaar dat ik me juist wat schaam.

Anyway, ze heeft IUI gehad, helaas ongesteld geworden, ruim 3 dagen voor NOD. Wij werden op dezelfde dag ongesteld (en ik 1 dag na nod). Nu zit ze aan de spuiten en het groeit als een tierelier. Morgen 2e IUI poging, terwijl ik nog ruim een week moet wachten op mijn ei.

Mocht willen dat het wat sneller ging bij mij ook. Ik wil absoluut niet met haar situatie ruilen en ben ook blij voor haar dat ze zo snel weer kans maakt op een nieuwe poging. Maar toch knaagt het bij mij, omdat mijn cyclus juist steeds langer wordt.

9 van de 10 worden (ruim) voor NOD ongesteld, en ik moet er steeds een dag bij tellen. GRRRR. :x

Komt wel goed, mag niet klagen, maar soms doe ik dat toch :)

14. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leen, van mij mag je klagen wat je wilt hoor, voor iedereen is het toch een persoonlijke situatie die NIET leuk is!!
    Ik ben er ook wel bijna klaar mee, wil het liefst zwanger zijn en wel NU meteen;)

So dat moest er uit, lucht op en lekker met een zak paprikachips na 2 weken lijnen want weinig op heeft geleverd, op de bank naar gtst en de voice kijken;)

15. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leen ik vind dat je altijd mag klagen! Dit is jouw situatie en dat is gewoon rot! Natuurlijk kan het altijd nog erger en vervelender, en soms helpt dat om te relativeren. Maar het mag nooit een reden zijn om soms zelf niet even te mogen treuren!

Lets voor jou komt DD dichtbij! Ben zo benieuwd hoe het verder gaat.

Jeetje Maria straks heb je 3 eitjes....mag je dan door van je gynaecoloog??

Nana wat fijn dat alles goed is! Heb je verder nog veel kwaaltjes?

Hier gaat alles goed, ik zit heerlijk op de bank na een week hard werken en ga net zoals Lets the voice kijken met een zak chips :D

16. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Vandaag weer voor een echo geweest. En hoera er was een goed ei te zien :D Moet nog wel een beetje groeien, was nu 15 mm. Moet dinsdag nog een keer terug. En daarna mogen we het 3 cycli zelf proberen, omdat deze dosis goed aan slaat. Maar hopelijk is het niet nodig en ben ik gewoon deze ronde nog zwanger!

KnutselKitty: Mijn gegeven voor in het lijstje. Ik ben 29 jaar en we gaan voor ons eerste kindje. Behandeling: clomid 150 + metformine

Leen: Natuurlijk mag je af en toe eens lekker van je af mopperen ;)

( Ik hoorde vandaag dat een collega zwanger is. En het eerste wat ik dacht: Natuurlijk zij wel!! :x Ook niet een erg vriendelijke gedachte. Maar het lijkt soms wel of iedereen je inhaalt.... Kennen jullie dat gevoel??)

Maria86: Goed bezig!!

Tessel: Fijn joh, eindelijk een eisprong!

17. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    leen, je mag best even balen, iedereen heeft z'n eigen obstakels, en sommige helemaal niks... lucky them.
    maar je moet je niet gaan afwegen tegenover anderen!

ik zat vorige week op een feestje, en daar waren 4 kids van onder de 2, en 2 zwanger, 1 37weken de andere 20 weken. en iemand waarvan ik weet dat ze enkele maanden terug een mk heeft gehad. en daar zit je dan gezellig tussen ;) op de een ben ik meer jaloers dan weer een andere ja...

18. knutselkitty

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Leden
    Lets, 28 jaar, 1e kindje
    Troela84, 29 jaar, 1e kindje
    Mikkie0611, 30 jaar, 1e kindje
    Gnkj, 32 jaar, 3e kindje

Behandelingen
    MariaP86, Clomid 100mg
    June9, Duphaston
    AnnevdH, Clomid 50mg
    Troela84, Clomid 150mg + Metformine

Afspraken
    June9 3e ronde Duphaston voor reset cyclus, 20 december afspraak met Gyn
    Mikkie0611 22 november uitslag gyn

Zwanger
    Rosalinde
    Blondie84
    Nana84
    Lasvegas

19. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1259 Tessel30, 16 nov 2013
    Laatst bewerkt: 16 nov 2013
    Nana84 ik denk inderdaad dat het mijn baarmoeder was die aan het werk was,want ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.
    Vorige 2 rondes kwam het ook een week te vroeg,dus ik was er bang voor..zo kijk je eerst maanden hoopvol in de wc op een spoortje bloed (en niks..) en nu is het andersom..Als ik volgende week ongesteld word,oke jammer..niet zwanger.Maar als ik nu alweer ongesteld zou worden,moet ik er NOG meer bij gaan slikken om dit weer tegen te gaan..maar tot nu toe ..alles OK :)
    Je bent dus uitgerekend op vrijdag de 13e.Daar ben ik ook op geboren :) en ik ben gelukkig hoor haha

Maria wat fijn dat het aanslaat en het groeit! Toch elke keer spannend...

Leen iedereen heeft zijn eigen problemen en verdriet en dat kan en hoef je niet te vergelijken.Je voelt wat je voelt toch..? En door hormonen kan je je natuurlijk nog emotioneler door dingen voelen..Zo heb ik ook een vriendin die al een kind heeft maar een 2e niet meer lukt vanwege vervroegde o vergang.Dan krijgt zij ook reactie als : maar je hebt er toch 1 ? wees blij! maar daar gaat het niet om,haar verdriet is gewoon haar verdriet...klaar!;) zij hoeft zich niet per se te vergelijken met dames die er helemaal geen 1 kunnen krijgen.

Troela ook fijn dat het bij jou goed gaat en je zelf mag proberen..(dat gaat bij mij sowieso niet gebeuren omdat ik bij 18mm ei steeds een spuit moet krijgen,dus ik zal moeten blijven 'ziekenhuizen') en ik herken zeker wel wat je zegt over dat iedereen maar zwanger wordt en je inhaalt.Maar onze tijd komt ook echt nog wel moet je maar denken.
    Ik kan het alleen niet uitstaan bepaalde mensen.Zoals van die kansloze figuren die er in alle opzichten nog helemaal niet klaar voor zijn en dan per ongeluk zwanger worden...

20. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heey tessel. Hopelijk ben je idd zwanger volgende week!! Of wordt je ongesteld....ik duim voor je!!

Ik herken het van de zogenaamde kansloze figuren. Of mensen die een keer ziek zijn waardoor de pil niet werkt en ze zwanger worden. Of, ik moest laatst op het werk een jong meisje met iets helpen op de computer... Die man woonde in engeland, wilde niet in nederland komen dus ze wilde wel een kindje om niet alleen te zijn. (Nog aan de studie en al..) en hij komt ff naar nederland, hoppa zwanger!! Ze leeft van een uitkering, helemaal alleen, bijna geen geld... Niet dat ik het haar niet gun want het leek me een lieve meid, maar toch vind ik het op zon moment raar verdeeld in de wereld...

Deel Deze Pagina