Sta je al buiten dan? ik zie nog geen post van je! @Lets; Fijn dat het een goed gesprek was, veel informatie zo voor je alweer, en wel weer even wachten, maar nu met een echt doel voor ogen! maakt wachten ietsje draagzamer (hopelijk ) En ja, ik krijg 2 katten! nog 9 nachtjes Had ik hier geloof ik verder nog niet gepost. zwanger zijn en hem kattenbak laten doen, gaat hier niet op, bij het kittencontract met vriendlief, heb ik beloofd dat ik alles zal doen om zo veilig mogelijk in mijn zwangerschap de kattenbak te verschonen, want hij wil het ECHT niet doen. ik heb wat lopen zoeken, en met handschoenen werken, en daarna gelijk alles schoonmaken (handen en handschoenen etc.) moet het veilig genoeg zijn... heb nu dus een kattenbak gekocht (omega paw) die je omdraaid, en dan een laatje eruit haald, met alle ontlasting van de katten die je zoo weg kan pleuren.
Leen ben inderdaad ook benieuwd of er nog alternatieven voor Clomid zijn!Vertel En er zaten volgen gyn 11 dagen tussen eisprong en ongesteldheid,en dat was oke...dus het zal allemaal wel Ik heb volgens haar een cyclus van 26 dagen. Ja ik ben er niet zo in thuis,omdat ik ook geen natuurlijk cyclus heb (gehad) natuurlijk. Ben inmiddels alweer aan dag 2 bezig met de Clomid..en volgende week alweer de 1e echo voor ronde 4 Maria ik heb inderdaad ook Pregnyll.Dat is voor mij voor het extra zetje naar eisprong.Ik had de 1e 2 rondes een ei dat groeide en op springen stond,maar vervolgens toch niet sprong.Door die spuit op het laatste moment gebeurd dat wel. En Lets knap hoor in het Duits ! Mij niet gezien haha ICSI wordt het dus! Die kende ik nog niet! Oke je moet nog lang wachten en dat is balen,maar je hebt nu in ieder geval de 1e stappen gezet.Je weet wat er gaat gebeuren. Waarop werd je bloed getest? En wat voor pil moet je slikken als je ongesteld wordt ? En ze gaan je prikken lees ik,is dat ook Pregnyl? En halen ze bij punctie eicellen bij jou weg? Ja sorry beetje veel vragen,maar dit is ff nieuw voor mij,dus ben benieuwd hoe zoiets werkt.
Hey tessel, sow je kunt snel alweer verder.. Icsi lijkt op ivf, maar even simpel gezegd, ze pakken een goed zaadje en dat spuiten ze in een goede eicel. Zo maken ze een embryo. Ze maken er een paar en wat over is duwen ze in de vriezer. Bloed wordt getest op amh, dat is of je genoeg eicel voorraad hebt, en die hebben wij hier in dit forum wel Welke pil, de microgynon, de anticonceptiepil, hoe krom dat ook is. Best raar weer aan de pil te moeten... Wat ik moet spuiten weet ik nog niet, krijg ik nog een keer instructie voor enzo. Hoe gaat dat bij jou? Ik vind het supereng!!! En bij de punctie halen ze idd eitjes weg bij mij, gelukkig kan dat in dd onder narcose want het schijnt niet al te fijn te zijn, dus dan merk je daar niks van gelukkig. Geeft niks hoor, al die vragen...die heb ik hier ook al vaak gesteld!!
Zo thanks! Ik ben weer op de hoogte. maar wat een gedoe allemaal voor jullie zeg! Maar goed,wie weet is het wel in 1 ronde raak en dan valt het allemaal wel weer mee.En fijn dat je onder narcose kan,maar aan de andere kant ook wel weer heftig... En met spuiten heb je een hoop verschillen..Veel dames moeten thuis zelf aan de slag (ipv Clomid)..maar omdat ik maar 1x een spuit krijg (en dat moet bij een follikel die bijna op springen staat .Doen ze dat bij mij ter plekke in het ziekenhuis.Een prikje wat je haast niet voelt in mijn kont.
Ow oke, volgens mij is het bij mij trouwens net zoveel gedoe als bij jullie als ik dat zo lees.... Leen hoe is T?
Lets Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Jammer dat het nog even duurt voordat je echt kunt beginnen, maar met al die feestdagen vliegt die tijd. Kun je je er mentaal op voorbereiden Mijn update De gynaecoloog stelde zonder pardon een ander behandelplan voor toen hij hoorde dat ik veel last heb van de Clomid. Maar ik weet niet of ik er blijer van wordt. Ik moet dan namelijk gaan spuiten. Fostimon moet ik spuiten en krijg voor de eisprong dus ook Pregnyl. Eerste keer samen in het ziekenhuis en daarna zelf prikken. Mijn vriend schrok van dit nieuws. Hij vroeg aan de gynaecoloog of dit een vervolgstap is. Maar dat is niet zo. Het is gewoon dezelfde behandeling, maar met andere medicijnen en op een andere manier. Niets dramatisch dus. En hier zou ik minder tot geen 'last' van moeten hebben (buiten de prikjes om dus). Zeker omdat mijn cyclus ook steeds langer werd. En hij gaf aan dat er een foto gemaakt moest worden van mijn baarmoeder. Prima dacht ik nog, een kiekje mag je altijd maken. Totdat hij het formulier HSG voor mij legde... Toen was ik wat minder enthousiast... (wist ik veel). Hij zei zelf dat het geen pijn doet (slechts 10 seconden kan het onaangenaam zijn) maar ik krijg toch op voorhand pijnstillers mee. Dit moet ergens tussen cyclusdag 7 - 11 gebeuren. Dus spuiten, hsg, echo's. Denk toch maar dat ik mijn werk in moet gaan lichten dan. Die spuiten daar ben ik niet zo bang voor, maar dat hsg vind ik enger. Oooh ik HOOOOOOOP zo dat het allemaal niet nodig is en dat we komend weekend raak schieten!!! Wish me luck haha.
Hee Leen. Ik heb vorige week een HSG onderzoek gehad, maar het valt echt mee. Maak jezelf niet gek hoor. Dat deed ik ook en uiteindelijk was het zo voorbij. En de pijn kun je vergelijken met een erge menstruatiekramp. No worries! Hee Lets fijn dat alles goed is gegaan in Duitsland! Ik ken iemand die ook in het ICSI traject zit, dus ik weet er wel wat van. Heel veel succes in ieder geval!
Ben jij alleen gegaan Maria of is je partner mee gegaan? En gaat het snel? Knijp hem wel een beetje. Maar aan de andere kant geen idee wat ik moet verwachten, dus laat me verrassen. Ben jij nu ook aan het spuiten? Wie spuit er nog meer allemaal zelf? Wat kan ik daar van verwachten? Moet dat op bepaalde tijdstippen? Is het makkelijk te doen? Wie zit er nog meer aan Fostimon? Hoppa, vragenrondje Met bloedprikken kijk ik altijd de andere kant op, maar dat lijkt me niet handig als ik zelf moet mikken.
Mijn partner is meegegaan. Dat wordt ook geadviseerd. Het onderzoek duurde denk ik 10 minuten. Het enige wat naar is is het cupje wat ze op je baarmoedermond doen. Ik moest hoesten van haar en toen deed zij het cupje erop. Deed maar 2 sec zeer. Het contrastvloeistof inspuiten geeft ook een druk, maar doet niet pijn. Ik ben nog niet aan het spuiten. Als het een btje tegenzit gebeurd dat ergens in januari / februari.
Ik had eigenlijk moeten proberen om nog een paar maanden onder dat onderzoek uit te komen haha. Ja ik lees op internet vanalles over klemmetjes en dingetjes die ze op je baarmoedermond doen. Dat ze er aan trekken etc. Nu is internet qua dat soort dingen niet je beste vriend natuurlijk. Mensen gaan al snel half dood. Maar toch... Ik hoop zo dat het niet nodig is haha.... OMG. Had je een dag vrij genomen of gewoon gaan werken daarna? Denk wel dat ik het op een vrije dag plan hoor.
Ik had al zo'n vermoeden dat ze bij jou over zouden gaan op spuiten,omdat er volgens mij niet veel anders is. Wel vaag dat je van spuiten minder bijwerkingen zal hebben,want het klinkt heftiger Als je het zelf eng vindt om te spuiten,kan je vriend het ook doen.Dan krijgt hij de instructies. HSG blehh..nee zoek inderdaad niet op internet,want dan ga je meestal dood. Maar ik hoop die ook nooit te krijgen...
Haha maar je bent wel extra vruchtbaar erna he? Ik zou het niet uitstellen hoor, als ik jou was. Gewoon doen. Heb je dat ook maar gehad Ik ben de dag erna gewoon gaan werken, niks aan het handje. Had s' avonds een btje last van mijn buik maar dat stelde niks voor. Heb ik je een beetje gerustgesteld? Ik hoop het ook niet voor je!
Mag ik blij zijn dat ik dit topic gebruik ipv googelen? Sterkte leen, maar als het minder klachten oplevert en bevrucht eitje, ben je zoo een stuk blijer
Jaaa daar zit wat in. Zover ik het begrepen heb ben je vruchtbaarder als een eileider bijvoorbeeld dicht zit. Als die dan open gaat, staat de boel natuurlijk meer open. Maar hij verwachtte bij mij geen gekke dingen aan te treffen. Ik ga nog even met mezelf in conclaaf. Misschien wil ik het toch even uit proberen te stellen haha. Ik bedoel...én spuiten én HSG. Laten we het vooral stapje voor stapje doen. Ik zei nog tegen hem: Ik dacht er vanaf te komen met een belletje en dacht dat ik zo andere medicijnen kon krijgen. Maar dat is dus niet het geval. Vond 'ie amusant blijkbaar. Ja goh, weet ik 't. Denk pilletje hier, pilletje daar. Spuiten vind ik toch wat dramatischer klinken inderdaad. Maar volgens hem is het dus geen vervolgstap, maar hetzelfde, maar dan anders... To be continued.
Zo te lezen heeft iedereen weer een hoop mee gemaakt. Lets: Zo te horen is je gesprek goed gegaan. Fijn dat er dan eindelijk een beetje actie komt. Wel tegenstrijdig dat je dan weer de pil moet slikken terwijl je juist zwanger wilt worden. Maar zullen daar vast weten wat goed is. Leen: Dat valt wel ff tegen dat je het alternatief voor Clomid, spuiten is. Ik zou me ook kapot schrikken. Klinkt toch wel een heel stuk drastischer. Maar gaan we gaan hier met z'n allen duimen dat het deze ronde nog raak is. En niet aan het spuiten hoeft de beginnen Maria: Fijn dat het onderzoek is mee gevallen. Wanneer krijg je de uitslag? Over mezelf: Gisteren weer voor een fm geweest. En een mooi ei te zien van ruim 20 mm. Dus hij mocht van de gyn wel gaan springen. Van mij ook Moet vrijdag terug komen omdat ze willen weten hoe lang het duurt voor ik me eisprong hebt. Want duren me cyclussen te lang dan moet ik ook gaan spuiten (net als leen krijg ik bij het idee ook al knikkende knieen). Maar denk dat het nog niet nodig is. Want volgens mij heb ik gister avond m'n eisprong gevoelt. (We zullen vrijdag wel horen of ik het goed heb gevoeld) Nu maar hopen dat we raak hebben geschoten. Dus zit nu (waarschijnlijk) op het wachtbankje....
Vanavond en morgen dan nog maar even aan de bak zou ik zeggen Mijn eisprong staat voor zaterdag op de planning. Denk dat ik hem vanavond al van jetje ga geven haha. Ik kijk eigenlijk meer op tegen dat hsg onderzoek. Ik bel die lieve man morgen toch even op. Kijken of ik mag beginnen met alleen spuiten Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Even een domme vraag voor alle spuiters. Ik moet op dag 3 al komen. Als ik me niet vergis krijg ik dan ook al een echo en uitleg over het spuiten. Maar voor die echo... Dan ben ik toch nog ongesteld... Is toch vies?! En ben je dan ter plekken aan het touwtje trekken of gebruik je maandverband dan? Heel onnozel, i know!
Leen, das een tegenvaller idd. Zijn we hier straks allemaal nog aan het spuiten! Ik begin net na oud en nieuw met spuiten waarsch. Ow en whaha touwtje trekken hilarisch! Hopelijk altijd prijs Maar ik vroeg het me ook al af idd want ik moet dat dan ook op dag 3. Zo net de anticonceptiepil gehaald jeuj.. moet ik daar ook weer aan denken iedere avond
Hola Amiga's! I'm back! En zo zwart als zwarte piet Voor all newby's welkom.. Ik heb even niet zo 1.2.3. op een rijtje wie jullie zijn en al jullie verhalen, maar dat komt vanzelf wel! lets Wow wat spannend allemaal zeg.. Half januari de punctie.. En super fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad.. Maar weer aan de pil? idd een raar idee... maar het is voor een goed doel! Maria 2 eitjes!!! wowwww super zeg! Hopen dat de hcg zn werk goed heeft gedaan en wie weet heb je straks een tweeling.. Nu idd ff afwachten.. Spannend die wachtweken zeg. knutselkitty 2 kittens (L) superleuk.. ! en ach... die kattenbak Mijne schijten gewoon bij de buren in de tuin Ik heb al jaren geen kattenbak meer in huis. Laat je wel een fotootje zien van je 2 mormels.. Tessel Balen dat je ongie bent geworden. 11 dagen is wel snel,maar niet onmogelijk! Wel fijn dat de pregnyl iig heeft gewerkt! Op naar de volgende ronde! Leen Haaa mede-spuiterT Fijn dat je mag stoppen met die rommel! Mja het traject wordt idd wat intensiever dan dat je gewend bent. Komt goed joh.. 3de cyclus dag is idd pretty awkward. Been there Ik deed idd gewoon tampon uit. Tja.. met maandverband zit er nog meer bloed op zichtbare plaatsen.. Tamponnetje gewoon in de prullenbak.. ik had een zakdoekje waar ik hem in deed. Hier De lichtflitsen zijn gestopt 2 dagen na de laatste dag clomid. Maar ik neem die zooi nooooooit meer. Alsof ik een avond aan de paddo's had gezeten.. Echt zo freaking bizar was het. Helaas had deze gynaecoloog nog nooit van deze bijwerkingen gehoord. Terwijl een anderen tegen me zij dat ik moest stoppen. Weer een andere zij dat ik moest doorgaan. Koekkoek.. Echt een nadeel van 9 artsen tegelijk zien. Maar goed vandaag echo gehad op cd 12 en uiteraard niets te zien. Vrijdag weer terug *zucht* Ben benieuwd of deze arts wel meer weet over de bijwerkingen van Clomid. Blijft een bizar verhaal gewoon. Mexico is fantastisch. We hadden een uber super de luxe resort. Champagne ontbijt, roomservice, sushibar ! Alles was all-in! top!! We hebben fantastisch gedoken. En mocht ik nooit moeder wordt dan weet ik mn leven prima met dit soort activiteiten te vullen
Hallo allemaal, Ik zou graag meepkletsen op dit forum. Ik ben moeder van klein schatje van ruim een jaar oud. Toen ik destijds na 3 keer in jaar ongesteld te zijn, uiteindelijk in mmm terecht kwam, was er al snel de diagnose PCOS. Verder niet heel veel mee bezig geweest omdat ik vooral snel zwanger wou worden. En met behulp van clomid zwanger geraakt. Toen mijn kindje 10 maanden was, weer opnieuw de mmm ingestapt en nu alweer ruim half jaar verder. Nu ga ik weer aan een nieuwe ronde clomid beginnen! Kijken hoe het nu gaat.
Welkom klets. Hier spreekt lets, hihi wordt goed opletten dames! Fijn om te horen dat het heerlijk was in mexico daantjuh! En wie ziet net een dag na zijn intakegesprek een veegje bloed in de broek ikke, ongelooflijk na dertig dagen al! Uit mezelf... En nu weer aan de pil...blijft raar... Maar goed, nu weet ik dadelijk precies wanneer ik ongesteld word, ook wel weer fijn.