PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Bij mij is dus gister ook pco geconstateerd... Weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet.

Positief is dat ik wel maandag een eisprong gehad heb. Bmm slijmvlies was mooi dik. Dus door dat ik aan het afvallen ben schijnt dat dus te kunnen. Hopelijk wordt ik dan dus volgende week niet ongesteld maar heb ik een mooie test. Maar ik ga daar niet van uit. Weet niet wat de kwaliteit is van de eitjes die wel springen...?

Als mijn cyclus dan een week of vijf à zes is is dan ok. Is hij weer langer dan mag ik weer bellen...

Tips altijd welkom.....

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Meissie. Vervelend dat je ook pcos hebt. Maar fijn dat je uit jezelf dus toch een eisprong krijgt. Waarom zou de kwaliteit van je gesprongen eitjes niet goed zijn? Wij krijgen medicatie om uberhaupt wat te laten groeien en springen.

Jij hebt wat overgewicht begrijp ik? Door af te vallen kan het zijn dat je cyclus weer reset en dus normaal wordt. Ik vind nog dat je een redelijk korte cyclus hebt ondanks je pcos. Over het algemeen is met medicatie een zwangerschap gewoon mogelijk hoor.
    Krijg jij nu ook medicatie of niet?

Sterkte meid. Komt vast wel goed allemaal.

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    En wat voor tips zoek je trouwens?

4. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hoe er mee om te gaan enzo. Denk ik. Ben gewoon erg onzeker. Bedankt voor je bemoedigende berichtje!!

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ja dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Wij zijn over het algemeen positief ingesteld buiten wat dipjes om. Weinig andere keus dan je schouders er onder te zetten. En doen wat je zelf in de hand hebt om de cyclus te reguleren: afvallen.

Verder gewoon proberen te genieten van elkaar en het traject. Pco is niet het einde van de wereld. Het zaad van je partner is ook getest? Daar is alles goed mee?

Laat het even landen zou ik zeggen en ga daarna gewoon door met leven. Hoe gek dat misschien ook klinkt. En wie weet hoef je straks het traject niet eens in en heb je gewoon een positieve test in handen.

6. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Hey Meissie,

Allereerst welkom!

Ik lees dat je ook pcos hebt. Balen he?! Maar het mooie bij jou is dat je, ondanks is wat aan de lange kant is toch een cyclus hebt.

En wat Leen zegt sluit ik me ook bij aan. Gewoon schouders eronder en er voor gaan. En de baal momenten ff hier lekker van je af kletsen ;)

Sterkte!

7. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Hallo Meissie86, wat ze hierboven al gezegt hebben, positief (proberen te) blijven, en ervoor gaan!

Nog 2 nachtjes en dan afspraak bij gyn... hoop echt dat ik nu actie krijg, maar moet eerlijk zeggen dat ik meer aftel naar donderdag nieuwe huisdieren ;)

8. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames,
    Ben eventjes weggeweest dit weekend, naar sisteract, erg leuk,

Welkom meissie, ken je ook al van een ander forum hier ofniet;)?
    Idd wat de rest zegt, gewoon er voor gaan en dat gaat ook jou lukken. Je moet wel nl! Knap dat je al bent afgevallen en daardoor een eisprong als beloning hebt gehad!

Hier alles rustig verder, volgende week weer aan de pil;) raar dat ik daar nu een soort van blij mee ben omdat het wel een soort van begin van het traject is. Nu nog snel van zorgverzekering switchen...welke hebben jullie?

Liefs en alvast een goede werkweek!

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow knutselkitty spannend, benieuwd!! Succes!

10. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Ik heb IZZ, via m'n werk in de zorg, dus krijg collectiviteit korting. Maar ik ben zeer tevreden en er wordt heel erg veel vergoed (uiteraard niet alles jammer genoeg;))

11. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Ooo zo leuk 2 katten! Ik heb er ook 2 :)

Haha idd, kan me voorstellen dat het ff raar is om weer aan de pil te zijn. Ik zit bij DeltaLLoyd, maar krijg wel vaak rekeningen van de medicijnen.

Hier: ik moet morgen op mijn progesteron laten prikken, maar ik denk zelf dat het deze ronde weer slechter is aangeslagen. Ik heb geen bijwerkingen (heftig dromen, zere borsten enz) en dat had ik de vorige ronde wel. Valt me op dat elke keer de ronde na een verhoging minder aanslaat. De tweede ronde 50mg sloeg slechter aan en de tweede ronde 100 dus ook. :(
    Hopelijk mag ik snel over op spuiten.

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Mogguh,

Net weer bij de gyn geweest en mn zogenaamde ei van 11 mm is helaas weer van de aardbodem verdwenen.

*Bummer*

Nu dus een hele rits aan medicijnen / spuiten besteld bij de apotheek..

* Eerst as maandag bloed prikken op progesteron, om uit te sluiten of ik toch niet perongeluk een eisprong heb gehad afgelopen weekend.

*Daarna 10 primulut *zucht* :(

*En daarna echo op 3de cyclusdag (blegh) en op spuitcursus ;)

*Doorspuiten tot aan mooi ei.

*Pregnylspuit

*progesteron tabletten tot aan zwangerschap/menstruatie

Mja eindelijk wel het gevoel dat we echt gaan beginnen..

Geen stomme clomid meer.. maar aan de andere kant. SUper jammer dat het niet is aangeslagen. Want elke dag een spuit in mn buik lijkt me helemaal Kl*te. Maar goed.. Je kan steeds doorspuiten tot we uiteindelijk een eisprong krijgen. En ik hoef de primolut gelukkig daarna ook nooit meer te slikken.

Zorg
    Ik ben verzekerd bij de Amersfoortse. En die hebben het gebruik van Gonal F goed gekeurd. Dus ik ga dit jaar niet switchen.

13. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Hee Daantjuh, wat gaaaaaar :(
    Heel balen dat clomid niet heeft gewerkt bij jou.
    Maar idd het grote voordeel van spuiten is dat ze een ronde niet hoeven af te breken en dat je weer een aantal weken moet wachten voordat er weer wat gebeurd.
    Ik denk dat het spuiten heel erg meevalt, mijn zus spuit ook en het is een heeeeeel klein naaltje.
    Het is een soort pen wat ze gebruiken. Het klinkt enger dan het is. :)

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    jaaaa zo stom... :(

Maar goed! We gaan dus definitief spuiten..

Zo raar.. als of het over iemand anders gaat hahahah

15. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Oef.. Succes met die spuit. Maar dat ik succes wens is meer omdat ik flauwval bij naalden ;) hopelijk hoef ik daar in de toekomst niet aan!

En iemand vroeg over zorgverzekering? Ik heb FBTO op dit moment, maar weet nog niet hoe nodig het zal zijn om te switchen helaas...

16. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh hey Daantje da's k*t.
    Nou, laten we van het stiekem hopen dat je toch een ei hebt gehad... maar dan heeft ie wel in een rap tempo gewerkt...

Als het bij mij nodig is, dan zitten we denk ik rond dezelfde tijd op spuitcursus :). Ben benieuwd hoe dat gaat!

Kijk met bloedprikken altijd de andere kant op. Maar met prikken van het infuus zat ik er juist weer met mijn neus boven op. Volgens een goede kennis valt het allemaal reuze mee. Dus ben benieuwd. Hopelijk is het niet nodig geweest.

Mijn ei has left the building inmiddels. Althans, in die zin, mijn nipples branden enorm. Altijd na mijn eisprong. Voel nu alleen nog steeds wat steekjes, dus misschien moeten we nog even door jakkeren. Don't know. Word ook niet veel wijzer uit mijn temperatuurstaatje. Mijn temperatuur is standaard rond de 37 graden ergens. Links en rechts een dipje. Zal mij benieuwen...

Wat betreft verzekering; ik heb CZ gezin/gezinspakket (of zoiets). Kraamzorg en die hele toestanden worden gewoon vergoed. En volgens mij dit ook. Ik heb sinds mei nog geen rekening gezien iig.

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend weer Leen..

Ben stiekem wel een beetje jaloers.. Wil ook gewoon een eisprong.. :(
    Zit wel met de bijwerkingen, maar geen ei grrrrrrrrrr...
    Tenminste ik ga er niet van uit dat ie dit weekend gesprongen is! Want dat is het idd een turbo ei hahaha...

Ben denk ik ook niet bang voor het prikken, maar heb er geen ervaring mee. Bloedprikken vind ik iig geen ramp. Naalden ook niet. Dus zal wel goed komen.

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow ik vind dat prikken ook maar spannend zo, heb t ook totaal niet o naalden en kijk met bloedprikken ook altijd weg. Maar goed nu moet je er iets inprikken ipv uithalen;) dat scheelt wellicht, kan nl. Ook niet tegen bloed haha..
    Held op sokken hier.
    Wanneer moeten jullie dan beginnen met prikken? Ik direct in het nieuwe jaar, nog net niet 1 jan.

Daantjuh, wat balen van je ei zeg...

19. cactusgirl

25 nov 2013
    49
    1
    0
    Amstelveen
    Hallo,

Ik heb PCOS zonder verder veel symptomen. Ik heb wel gewoon een eisprong, maar ik heb meerdere malen een vroege miskraam gehad. Ik heb gelezen dat sommige onderzoek een verband vinden tussen pcos en meerdere (vroege) miskramen. Ik wil graag metformine (iemand hier ervaring mee?) proberen omdat het weinig bijwerkingen heeft en er bewijs is dat het kan helpen, maar mijn gyn wil het niet voorschrijven, zij wil gelijk door naar IUI en daar ben ik nog niet aan toe...

20. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Shit Daantjuh, ik had zo gehoopt dat 150 mg ook bij jou aan zou slaan! Dus nu op naar spuiten :(. Zal vast even wennen zijn maar volgens mij echt minder bijwerkingen!

Deel Deze Pagina