PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leen82, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hoi Cactus girl..

Geen ervaring mee.. Niet met de miskramen (gelukkig) en ook niet met metformine. (diabetes medicijn toch?)

@ Lets

Moet 02-12 beginnen met primolut.. 10 dagen.. Meestal wordt ik na 13a14 dagen ongesteld.. 1e prik zal rond 16-12 zijn denk ik..

Vraag me af of ze tijdens de kerst ook FM meetingen doen.
    Niks over gehoord eigenlijk..

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female

3. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een verhalen zo na het weekend... Spuiten lijkt mij ook best spannend, hopelijk brengt het mooie eitjes op Daantjuh. Hier is trouwens geen FM-meting tijdens kerstperiode, maar zal overal weer anders zijn.

Vrijdag waarschijnlijk hier ook weer gesprek over Clomid, bijwerkingen zijn weer erg heftig en dan zouden we overschakelen misschien naar andere pillen en anders naar spuiten. Hoop toch eerst andere vorm van medicatie. Of toch gewoon een mooi ei deze maand :)

Hoe lang zitten jullie nu in MMM, en is gaan jullie voor eerste kindje? Momenteel zit ik nu zeven maanden in MMM, helaas gebeurt er voor mijn gevoel nog weinig, behalve mijn hormonen die continu op hol vliegen :) Ik ben nu met de vierde cyclus bezig.

4. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    Hoi cactusgirl.
    Je vroeg om ervaring. Ik slik metformine in combinatie met clomid 150 en dat slaat goed aan. Dus in die zin werkt het zeker.(Clomid zonder metformine had bij mij geen resultaat) Maar wat is precies je vraag? Of metformine helpt tegen pcos of dat metformine helpt tegen miskramen? of misschien wel beide?
    Sorry, was mij niet helemaal duidelijk.

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ben in Februari met de pil gestopt en sinds juli in de MMM

En sindsdien maar 1xtje een ei gehad met flinterdun BMS. Daarna is de clomid nooit meer aangeslagen..
    2013 is niet mijn jaar dus !:)

6. MariaP86

MariaP86 Niet meer actief

Hee Klets, wij lopen precies gelijk! Ik zit ook 7 maanden in MMM en dit is ook mijn 4e ronde! :D

7. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Zo, ben van de gyn terug, en heb ook al provera opgehaald
    Het is een erg aardige vrouw, snel, duidelijk en doeltreffend!
    Ik heb er vertrouwen in ^^
    Morgenochtend nog ff 1 test doen, en dan 10 dagen provera :)

Owja, bij de inwendige echo werd pco nogmaals bevestigd

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    En dan??

Wel beginnen met clomid? Of eerst weer terug als je ongie bent?

9. knutselkitty

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Als ik ongesteld ben bellen, echo en Clomid zei ze

10. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Daantjuh, balen dat clomid niet is aangeslagen. Lijkt me toch best wel weer stap om te gaan prikken. Hopelijk komt hiermee wel je wens uit en wordt 2014 jouw jaar!

@ Maria, dan lopen we inderdaad gelijk op, hoe komt het dat je nu pas in vierde cyclus zit? ik denk toch nog steeds dat ik ondertussen wel in cyclus 6 had kunnen zitten, maar het blijft traag! :)

@ Knutselkitty, fijn dat er nu wel steeds meer duidelijk wordt en je verder kan! En een fijne arts is altijd prettig, kom je toch heel anders die kamer weer uitlopen....

11. MariaP86

Jeej Kitty, wat fijn! Eindelijk beginnen! :)

12. knutselkitty

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Ja, erg fijn! Voorheen zeiden de artsen: je hebt even veel kans als ieder andere vrouw
    Vanmorgen zei vriend: kunnen we in ieder geval meer dan 3 kansen per jaar krijgen, zei de gyn; 3? Ik denk dat er 1 echte tussen heeft gezeten.
    Dat vind ik gewoon eerlijk en goed antwoord! Ookal is het geen leuk feitje, het is de waarheid.

13. MariaP86

True, i love duidelijke en eerlijke dokters!

Meiden, ik heb net de uitslag van mijn progesteron.. en die was 89,7 :$. Ik was echt mega verbaasd. Vorige rondes was die veel lager en had ik allerlei symptomen en nu niet, dus dacht ook echt dat de waarde laag zou zijn.
    Heb nu wel weer lichte hoop.. ojee.. nog 1 week wachten! ;)

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Goed nieuws Maria!

Nu duimen :D :D

15. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Ik reageer niet zo veel meer, (wat moet ik ook elke keer melden? Het gaat goed hier) maar ik lees wel alles mee. Wat een ontwikkelingen weer.

Oeh Maria wat spannend.. bij mij was de waarde 94, ik had ook geen klachten en...
    Je hebt in ieder geval een goede eisprong gehad!! Duimen maar!!

Wat fijn knutselkitty dat je ook eindelijk kunt beginnen!

16. knutselkitty

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Mooi dat het goed gaat nana :)
    Ik ga proberen jouw voorbeeld na te doen ;)

En Maria, ik ben nog niet zo bekend met de cijfertjes daarvan, maar klinkt als ik nana en jouw nu hoor dus positief, gelukkig! Nu hopen dat het verder ook raak is *fingers crossed*

17. cactusgirl

Nov 25, 2013
    49
    1
    0
    Amstelveen
    Haha beide inderdaad. Bedankt dat is goed om te horen. Ik lees er veel goede dingen over maar het wordt in amerika veel meer voorgeschreven dan in nl. Ze zeggen dat het kan helpen omdat vrouwen met pcos vaak ook (enigszins) insuline resistent zijn, wat samenhangt met hormonale imbalans en ook de reden kan zijn waarom clomid niet aanslaat. Ik vind het soms erg frustrerend dat voor mijn gevoel er veel hier in NL nogal achterloopt. Mijn 'miskramen' zijn trouwens minder heftig dan ze klinken, ze zijn allemaal rond de 4.5/5,5 weken dus eigenlijk wat ze chemische zwangerschappen noemen.

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    hmmm en kan de metformine ook in combinatie worden genomen met de Gonalf (of puregon etc) worden genomen..

Aangezien clomid bij mij niet aanslaat.. Ga het eens aan de gyn vragen..

19. cactusgirl

Nov 25, 2013
    49
    1
    0
    Amstelveen
    Ik ben benieuwd of die het voor wil schrijven! Als iemand een arts heeft in Amsterdam die het voorschrijft laat het me alsjeblieft weten, ik denk er over na om op zoek te gaan naar een second opinion...

20. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Volgens mij het AMC

Share This Page