Cactusgirl: Het klopt helemaal wat je zegt, wat metformine doet voor iemand met pcos. Maar pcos gaat daardoor niet weg. Het blijft wel aanwezig. Ik heb gelukkig zelf geen ervaringen met miskramen. Dus kan je niet zeggen of het daar iets voor doet . Mijn gyn zei tegen mij, omdat je de clomid niet aanslaat heb je nog 2 opties: spuiten of een LEO behandeling. Maar als tussen oplossing was de metformine i.c.m. clomid nog het proberen waard. Dus dacht, eerst dat maar eens proberen en dan zien we wel weer. Was ook erg blij dat het meteen aan sloeg, moet er wel bij zeggen dat ik er echt weken lang misselijk van geweest ben. Dus het is aan het begin wel ff doorzetten. Ik weet alleen geen arts voor je in A'dam die het voorschrijft. Ik ben zelf onder behandeling in brabant.Misschien dat jou arts er niet zo happig op is om het voor te schrijven omdat het nog in de kinderschoenen staat in nl??
sorry voor mijn ego-berichtje maar...heb ik weer, kwam bij huisarts gisteren wegens pijn, heb ik een weinig voorkomende zenuw ontsteking.. YAY! (weinig voorkomend als in zijnde: mag ik alsjeblieft even de stagiaire laten komen kijken? dan weet ze in de toekomst hoe ze dit zou kunnen herkennen mocht het ooit voorkomen) dus nu heb ik in de ochtend; Foliumzuur, Provera, Diclofenac, en mocht dat laatste pijn niet genoeg wegnemen, een (smelttablet) paracetamol. ik nam de foliumzuur al met vla of yoghurt omdat ik anders slecht tabletjes weg krijg nu gelukkig lekker weekend, kan ik mijn spier en zenuw rust geven. eind van de middag kittens ophalen, dus vanavond zit ik lekker te kijken naar 2 super lieve wolbolletjes die op onderzoek uit gaan, en kan ik even aan iets anders denken dan de pijn ^^
Hallo. Mijn arts denkt ook dat ik pcos heb. Het is niet vastgesteld, maar aangezien ik overgewicht heb bij mijn buik en leververvetting ben ik ook al doorverwezen naar een diëtiste. wat goed gaat. Hou mr aardig netjes aan mijn dieet. af en toe een terugval maar dat heeft iedereen wel eens. Neem ik aan. Maar goed om terug te komen op die pcos. ik vind het heel apart. Want ik had een zware pil. De diana pil. En ik las veel van pas na paar maanden voor het eerst ongesteld. ik werd al na 20 dagen ongesteld. echter is mijn cyclus steeds langer geworden. Wat hieronder bij mijn handtekening ook staat. Dus ik vind het wel moeilijk. ik ben wel al sinds 30 mei gestopt met de pil. Zonder enig resultaat. ook al denk ik dat ik vorige maand een miskraam heb gehad, aangezien ik beetje bloed verloor en toen pas 16 dagen later echt ongesteld werd. Maar goed. Ik wou even mijn verhaal kwijt. Haha sorry dat het zo lang is geworden. hopelijk herkent iemand iets hieruit
Ehm, hier spuit 11. Zag allerlei berichten langskomen, maar nu pas tijd om te reageren. Hier in november 2012 met de pil gestopt en sinds mei 2013 in de mmm. Op zich wel "fijn" dat we allemaal redelijk snel serieus zijn genomen en wat hulp krijgen. Fijn dat je aan de slag kunt eindelijk. En fijn dat ze ook eerlijk zijn wat dat betreft. Mag je ook verwachten natuurlijk. Ben benieuwd hoe alles gaat bevallen. Oh Wauw! Klinkt goed. Doen ze bij jou alle rondes Progesteron testen ja? Bij mij alleen in de eerste ronde. Spannend . Counting down. Wat is een LEO behandeling? Net zoiets als HSG? Logisch je hangt nu tussen de zwangere rond. Leuk om af en toe nog wat van je te horen in ieder geval. Geniet van je zwangerschap. Krijg je zelfs zo'n klein tabletje al niet weg? Oei. En in een teug water? Wordt veel yoghurt eten dan voor je . Hopelijk knap je snel weer op in ieder geval. Maar super leuk vooruitzicht om vandaag die harige bolletjes te halen natuurlijk. Misschien moet je je naam maar veranderen in Knuffelkittydadelijk haha . HStufkens Hi. Overgewicht en PCOS hoeft niet altijd aan elkaar gelinkt te zijn natuurlijk. Krijg jij ook nog onderzoeken (inwendige echo en bloedprikken) om het te bevestigen? Je bent nog niet zo heel lang met de pil gestopt, dus misschien is je lichaam zich gewoon nog aan het resetten. Daarbij vind ik eerlijk gezegd dat je nog een redelijk korte cyclus hebt, al wordt deze wel steeds langer. Afvallen wil nog weleens helpen om je cyclus weer op gang te krijgen. Dat is bij ons helaas niet aan de orde (de meeste mensen hier hebben geen andere 'symptomen' die vaak aan PCOS gelinkt zijn). Dus dat heb je mogelijk zelf voor een deel in de hand en hoef je misschien niet eens aan de medicatie. Persoonlijk zou ik daar voor tekenen . Succes met afvallen. Gaat vast lukken. About ME! Nou, ik denk dus dat ik zaterdag mijn ei heb gehad. Alleen heb ik al de hele week een zeurend gevoel links bij mijn lies. Gisteren was er ineens een super heftige steek en klapte ik dubbel van de pijn. Sindsdien is het nagenoeg weg / minder aanwezig. Dus schiet mij maar lek. Bedenk me ineens dat het wel 5 dagen na mijn eisprong was, dus misschien iets van een innesteling ofzo? In het kader van Wishfull thinking haha. Geen idee. Over 1,5 week weet ik meer. Hopelijk raak, zodat ik niet hoef te beginnen met spuiten. Maar goed, we'll see. Verder geen klagen hier. Alles gaat z'n gangetje.
Kan het niet zo zijn dat je pas gister je ei hebt gehad? Klinkt wel als een eisprong nl. Maar wie weet innesteling! Al is dat wel errug snel denk ik
Ja wat ik al zei; wishfull thinking hahaha. Nee mijn ei heb ik echt al gehad. Dat voel ik altijd (tepels) en zie ik ook aan mijn temperatuur curve. Maar kan het geen 2e ei zijn geweest? Kan volgens mij technisch gezien niet eens... Heb dat zeurderige gevoel nog steeds, alleen minder aanwezig. We zullen vanzelf wel merken wat het was.
Dat is een operatie en dan gaan ze je teveel aan ei blaasjes lek prikken om zo de natuurlijke cyclus weer proberen in werking te stellen. Werk bij ongeveer 50%
Hello ladies. Heb weer even teruggelezen van de afgelopen dagen.. Zag nog de vraag staan hoelang we in de medische molen zitten. Ik nu een half jaar.In mei had ik mijn 1e echo waarop ze zagen dat het PCOS was. Ben vandaag weer geweest,had een ei van 19mm op cyclusdag 13 dus ze hebben de Pregnyl spuit gezet,dit keer in mijn arm ipv been (?) Verder slik ik nu sinds 3 dagen de PCOS-Solutions D-Chiro Inositol pillen en ik zal jullie op de hoogte houden over mijn ervaringen en of het helpt.Maar dat heeft tijd nodig natuurlijk.. Als het wel werkt.,vind ik het niet erg dat het geen goedkope pillen zijn.En iedereen onder de 60 kilo hoeft maar 1 pil per dag,dus dan doe je 2 maanden met een potje van 60 euro.Dus 30 euro per maand vind ik nog te overzien. Ik las hier over problemen met pillen doorslikken.Dat heb ik dus ook altijd. Ik neem ze met een lepel vla..als een klein kindje haha,maar zo werkt het wel bij mij. En dan nog een vraag: weet iemand wat er gaat gebeuren als je na zes rondes niet zwanger bent geworden met Clomid? Wat is dan de volgende stap? (
Dat klinkt erg interessant! Ik lees nu veel positieve verhalen over DCI. Ik heb net een potje gekocht! Bedankt voor de tip
Leen82 dankjewel voor de reactie. Ja klopt is inderdaad nog niet zo heel lang. En nee geen inwendig onderzoek ofiets. Ik ga gewoon eerst afvallen en als na half jaar nog niet lukt dan maar eens kijken wat ik ga doen. Het heeft nog biet echt veel haast. Maar ik vind de cyclus wrl lang hoor. Hahah maar goed dat verschilt per persoon.
Als ik geen last had gehad van de clomid zou ik nog eens voor 6 maanden clomid krijgen... Hstufkens, die 48 dagen is inderdaad wel veel. Maar alles rond de 30 dagen is nog 'normaal'. Heel veel succes met afvallen. Mogelijk reguleerd dat de cyclus en hoef je niet eens de molen in. Veel fijner.
Hee tessel na 6 keer kun je over op spuiten, en eventueel ook iui. Ik ga dat doen in jan/ feb. Nog 2 rondes clomid en dan iui.
Zo snel IUI ja? Hmm hier kan dat niet zo snel. Ik zou anders clomid krijgen zonder enkele controle. Wat dat betreft fijn dat ik kan spuiten en weer echo's heb. Wel een hele rompslomp, maar goed. Heeft iemand een idee wat pijn in de liezen (met name links) kan betekenen? Nog steeds last van namelijk. Kan het met verkoudheid samenhangen? Als ik flink adem hap om bv te hoesten is het echt een steek. En verder heeft het een zeurende aanwezigheid. Wel al tijd wat aan het sukkelen / verkouden. Mijn basale lichaamstemperatuur is ook al een maand rond de 37 graden. Maar misschien 'hoort' dat gewoon bij mij.
Stekende pijnen zijn meestal spieren.. Maar geen idee verder.. Ik heb het ook best vaak.. Zowieso mn hele onderlichaam.. Al mn spuiten zijn inmiddels in huis en liggen in de koelkast. Ik heb ook progesteron (utrogestan) tabletten. Deze moet ik vanaf eisprong slikken. Deze mogen niet in combinatie met alcohol en kan de rijvaardigheid beinvloeden.. *zucht*
Bij ons in ziekenhuis worden geen termijnen genoemd van de periode van clomid-slikken. Wanneer verdere stappen genomen worden is dan ook onduidelijk, maar ik denk als clomid zorgt voor eitjes is dat wel de meest makkelijke en minst ingrijpende manier. (mits je niet teveel last heb van bijwerkingen) Wel allemaal verschillen per ziekenhuis hor! Ik krijg gewoon elke keer echo's tijdens clomid. Meestal op 3 a 4 keer per periode! Drukke bedoeling! Helaas was er vanochtend niets te zien op de echo! Toch wel weer teleurstelling, volgende week maar weer eens kijken! Tessel30: ik ben benieuwd naar je ervaring, zal inderdaad wel weer even duren voordat ingewerkt is. Prijs valt dan inderdaad wel mee! Leen82: Stekende pijnen in de lage zij heb ik ook regelmatig, huisarts wijdt ze voornamelijk aan spanning en overbelasting aan spieren daar door eventueel slechte houding. Maar pas had ik er ook veel last van gehad en toen was het toch echt mijn eisprong en die zeurderige pijn blijft ook eventjes hangen. Daantjuh: heftig die medicatie, hele apotheek thuis! Ben benieuwd hoe je deze periode gaat ervaren.
Stom zeg Klets dat er niks te zien was op de echo. Dat vond (vind) ik uiteindelijk het aller zwaarst. 4 tot 5/6 x per maand naar het ziekenhuis en steeds voor Jan L.L Soms zat ik echt in de auto op weg van ziekenhuis naar huis flink te janken. Het valt me echt steeds zwaarder. En dan vooral die onzekerheid. Zal ik dan ooit een eisprong krijgen en belangrijker moeder worden. Ik kan op die momenten mezelf echt in een halve depressie praten. Maar goed schouders er onder en we gaan gewoon verder. Qua ziekenhuis bezoeken zal het niet veel meer worden, omdat ik de afgelopen maanden niet zelf heb geprobeerd. De 1e spuit zal wel spannend zijn, maar ik ben niet bang voor naalden, dus verwacht niet zoveel problemen. Als het gewoon maar werkt. Dat vind ik echt nog veeel spannender.
@ Daantjuh: het is inderdaad stom dat er niets te zien was, zelf niet één of twee die iets groter waren. Hopelijk volgende week toch beter nieuws, ik ga er toch wel een beetje vanuit dat er wel iets gaat groeien, vorige keer was dat ook zo, alleen is die niet gesprongen.... Hopelijk volgende week geen teleurstelling. Dat huilen onderweg is zo herkenbaar, het is een hele achtbaan , telkens omgaan met de teleurstelling en de onzekerheid die aanhoudt. Niets aan! Soms even flink uithuilen en dan jezelf toch weer herpakken. Fijn dat je in elk geval niet bang bent voor spuiten, kan me best voorstellen dat het ook spannend is. Wanneer start je? Kan je hier ook weer andere bijwerkingen van krijgen? Hoop voor je dat je hierdoor wel een ei krijgt en zwanger wordt.