PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leen82, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap het blondie, ik ben precies hetzelfde wat dat betreft! Moeten jullie ver rijden voor geertgen?
    Iig veel succes morgen!

2. Blondie84

Blondie84 Actief lid

Feb 25, 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee valt mee ong 40 min , Dankje! Ik laat het morgen wel weten hoe het was

3. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes blondie :)

4. Blondie84

Blondie84 Actief lid

Feb 25, 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel babyd!

5. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

Jun 24, 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Na een paar dagen alleen meelezen heb ik nu ook weer wat nieuws na een bezoek aan de gyn vanmorgen. De vragenlijst werd doorgenomen en er is een echo bij mij gemaakt. Al met al licht positief nieuws. Minder mooi was dat links een redelijk grote cyste op de eierstok zat, en er aan beide kanten geen eicel al echt aan het rijpen was (hoewel dat op dag 9 al wel zou kunnen/moeten als alles goed zou zijn). Het positieve was dat er niet echt duidelijke "PCOS eierstokken" te zien waren, dus wel een verbetering met de vorige keer (oktober).

Het plan van de gyn is nu eerst 2-3 maanden de cyclus nauwgezet volgen, dus steeds echo's rond een mogelijke eisprong en daarna op progestoron prikken om te kijken of er een eisprong is. Als er toch een eisprong lijkt te zijn, moeten we het een jaar zo proberen. Als het niet goed lijkt, zal er ws toch Clomid aan te pas moeten komen. Volgende week heb ik weer een echo en mijn man moet een week later (pas) wat inleveren. Bloedtesten zullen pas op dag 3 van de volgende cyclus zijn.

Enerzijds vind ik dit wel positief nieuws, want de gyn zou niet de optie van afwachten aangeven als dat bij voorbaat kansloos zou zijn. Over de Chinese kruidenthee was hij in ieder geval niet negatief, dus daar ga ik mooi mee door. Ook vind ik het wel prettig dat ze eerst goed gaan onderzoeken hoe mijn cyclus er precies uitziet en ze niet klakkeloos medicijnen voorschrijven. Misschien ligt het ook wel aan deze gyn, want de vorige zei in oktober dat ik eigenlijk meteen aan de Clomid zou moeten (maar toen had ik nog geen cyclus).

Aan de andere kant is het wel irritant dat we weer moeten wachten. Dit is natuurlijk ook mijn ongeduldige kant. Bijvoorbeeld het testen van mijn man had ik wel graag wat sneller gewild, maar dat moet 2 weken wachten, zonder dat ze aangeven waarom. Bovendien is dat dan net de dag voor onze vakantie, dus zal het ook wel even duren voor we de uitslag krijgen. (Het is wel een lang verhaal geworden zo, sorry...)

6. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey rosalinde, ja dat is deels goed nieuws natuurlijk. Hoe kan het dat de pcoseierstokken minder waren? Fijn dat ze nu goed gaan kijken!
    Ja dat wachten, ik herken het helemaal, vreselijk! Heb net gebeld, en krijg maandag een telefonische afspraak met uitslagen van zaadonderzoek en bloedonderzoek. Kan ik dan meteen al mijn vragen stellen. Ik hoop dat we nog voor de vakantie met iets verder kunnen...of meer weten in ieder geval! Ik wacht pas een dikke week en vind het nu al vreselijk haha..ongeduldig typje ben ik..

7. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

Jun 24, 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Lets: dat de meeste PCOS cystes verdwenen waren, komt naar mijn idee door de chinese kruiden die ik al ruim een half jaar gebruik en mss ook door wat aangepast voedingspatroon. Volgens mij heb ik zelf een enkele keer wel een cyste voelen 'knappen', voor zover mogelijk. Het lichaam kan zulke cystes in ieder geval zelf opruimen en als er dan geen nieuwe bij komen, zullen er uiteindelijk minder komen.

Als ze een oplossing tegen ongeduldige gevoelens zouden vinden, zou die hier vast gretig aftrek nemen ;). Volgens mijn man betekend 'straks', 'zo meteen' en 'later' bij mij gewoon nú ;)

8. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rosalinde, wat fijn dat de pcos minder geworden is! En dat is wel mooi dat ze je lichaam gaan volgen. Als er toch weinig goeds gebeurd kun je alsnog clomid krijgen natuurlijk! Eerst maar weer stapje voor stapje en misschien ben je ineens wel heel snel zwanger!! Dat zou pas mooi zijn :) .

9. Blondie84

Blondie84 Actief lid

Feb 25, 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Rosalinde wel fijn dat het minder is geworden de pcos en dat ze je gaat volgen
    @lets fijn dat je maandag de uitslagen al hoort!

Ik ben vandaag bij geertgen geweest, zaad was goed! Bloeduitslagen waren ook goed, nog een echo genaden aan de ene kant zaten nog eenaantal pcoblaasjes die niks deden maar aan de andere kant zat er 1tjevan 17 mm! Baarmoederslijmvlies was al 7mm dus ook keurig, Mijn lichaam heeft eindelijk wat gedaan deze maand! Nu zaterdag terug om weer te kijken en een test te doen of mijnbaarmoederslijmvlies de zaadjes niet aanvalt. En dan verder kijken, waarschijnlijk pregnyl zetten.... Spannend en goednieuws!

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Blondie, wauw dan gaat het snel :D . Welke dag zit je nu dan eigenlijk? Wat goed zeg een ei van 17mm!! Idd spannend :D .

11. Blondie84

Blondie84 Actief lid

Feb 25, 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag 19 zit ik vandaag, jazeker hè .... Ik had veel scenario'sbedacht maar deze niet :)

12. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    ow blondie dat vind ik wel heel fijn voor je! Wat dit was toch wel een van de betere mogelijkheden natuurlijk! nu maar hopen dat het verder ook allemaal gaat lukken!

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hé Rosalinde,

Wat een goed nieuws voor je. Je bent goed op weg met al die dingen zeg! Fijn dat het toch zijn vruchten afwerpt. Ik ga er vanuit dat het zich de goede kant uit blijft ontwikkelen!!

Nou en ik merk wel dat ik wat in mijn lijf aan het pompen ben. Tering zeg! Ben sowieso al typetje jantje huilt, jantje lacht (bij wijze van dan), in die zin: van kei vrolijk tot ineens minder vrolijk. En nu... mijn humeur slaat om als een blad aan een boom. Daarbij 0,0 reden toe en enorm MOE. Heb niet eens een bijsluiter van die medicijnen gekregen, maar ga internet maar eens checken.

Anyway, ajuu voor nu en iedereen alvast een fijne avond / goed weekend!

14. Blondie84

Blondie84 Actief lid

Feb 25, 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leen succes, gek hè dat je hormonen soms zo een kermis kunnen veroorzaken....

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Ja nogal, maar vandaag hebben ze zich rustig gehouden. Het genieten van de zon had de overhand haha

16. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn leen, maar goed gebruik maken van de zon dan!

17. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net even telefonisch contact gehad met het ziekenhuis. Mijn bloed was goed, alleen teveel mannelijke hormonen. (hoort geloof ik wel bij PCOS toch dames??) Zaadonderzoek was nog niet bekend. Van de week nog een keer bloedprikken en volgende week maandag weer een afspraak bij de gynaecoloog voor het vervolg. Fijn dat ik dan net voor de vakantie nog weet waar ik aan toe ben. Hopen dus nog steeds op goede uitslag van zemen(zaad)onderzoek, maar ben voor nu al blij dat mijn bloed (op de mannelijke hormonen na) tot dusver goed is.

18. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

Jun 24, 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Lets: Fijn dat je bloedwaarden bijna allemaal goed waren, hopelijk het semen ook. Een hoog testosterongehalte kan idd vaak ook bij PCOS horen. De eerste gyn wilde het vorig jaar bij mij niet testen (na expliciet vragen), want het voegde volgens hem weinig toe, maar als het goed is wordt het de volgende keer wel getest.

Vanmorgen had ik weer een echo, maar helaas geen verbeteringen te zien. Niets dat op een rijpend eiblaasje leek en de cyste was er nog steeds en verhinderd alle activiteit op een eierstok. Het positieve gevoel na vorige week is nu volledig weggezakt.

19. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Rosalinde: wilde net reageren op jou vorige berichtje dat 't zo positief leek dat je geen pcos meer zou hebben. Maar wat balen dat er dan dus nog wel een cyste in de weg zit! Hoe nu verder?

20. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

Jun 24, 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Butterfly: Naar mijn weten gaan we voorlopig hetzelfde traject verder, dus 2-3 cycli monitoren om te kijken of er toch nog een eisprong komt. Vrijdag heb ik weer een echo, hopen dat er dan aan de goede kant (eierstok zonder cyste) wel een rijpende eicel te zien is, maar ik heb er ergens een hard hoofd in. De cyste zou volgens de gyn wel na een paar maanden weg kunnen/moeten gaan, maar daarmee is er nog niet gezegd dat dan alles wel goed werkt.

Share This Page