PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leen82, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer

WHAHAHAH You Go Girl!!

Ben trots op je!!

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    :D:D:D:D:D:D THANKS :D:D:D:D:D:D

Heel dom natuurlijk dat ik hier trots op ben. Maar dank je voor je pluimpje haha.

3. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Mooi zo Leen! :)

4. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw leen, super! Daar mag je ook trots op zijn! En fijn dat het meeviel!

5. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel keer per dag moet dat eigenlijk?
    is dat net als Clomid op cyclus dan 3 t/m 7 of werkt dat heel anders?

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    @Maria en Lets: Thanks haha :D

@Tessel: nee dat is gewoon 1 x per dag (ongeveer op het zelfde tijdstip). Ik moet spuiten tot mijn eisprong. Heb nu voor 12 dagen gekregen, misschien moet ik er tussendoor bij halen. De eisprong wekken ze op middels Pregnyl (ook spuit). Dus met een beetje pech deze ronde langer dan 12 dagen prikken.

7. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn progesteronwaarde was dus 3,5 dus ik had geen eisprong, maar misschien heb ik deze inmiddels wel gehad. Mag morgen nog een keer bloed prikken.
    en dan dinsdag of woensdag bellen voor uitslag.

8. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leen oké dat werkt heel anders dus..!! Gelukkig ging het spuiten je wel goed af,want als je het zo vaak moet doen en het is elke keer drama...

Ik krijg ook altijd NET voor de eisprong 1x een Pregnyl spuit.Ik moet tegenwoordig op cyclusdag 12 voor de 1e keer komen voor de zekerheid en vervolgens moet ik dan vaak nog wel een keer terugkomen totdat hij echt op springen staat.
    Pregnyl doen ze bij jou in het ziekenhuis? of moet je dat ook zelf doen..

Joyce jammer dat je geen eisprong had,hopelijk snel beter nieuws. Ik had de 1e 2 rondes Clomid ook geen eisprong bleek uit progesteron.Is toch wel weer een teleurstelling zo'n telefoontje.

9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    @Tessel ja ik moet zondag terug voor een echo en dat is dan dag 3. Ze willen precies zien hoe mijn lichaam reageert. Gynaecoloog heeft ook op mijn formulier geschreven dat ze de dosis niet mogen verhogen (aangezien er iedere keer een andere gynaecoloog is) omdat ze willen zien hoe mijn lijf reageert. Kan dus zomaar lang gaan duren verwacht ik zo. Pregnyl zet het ziekenhuis ja. Dus geen idee hoe het verder gaat lopen.
    Gelukkig gaat het spuiten mij vooralsnog wel goed af.

@Joyce oh da's balen. Maar die uitslag had je eigenlijk al verwacht hè? Ben benieuwd naar de volgende uitslag. Wat denk je zelf? Denk je dat je een eisprong hebt gehad?

CZ *slik*
    Juttem.... er viel me gisteren toch een dikke vette rekening op de mat. Of ik ff dik € 450 wil ophoesten. Ja joh, zeker voor die feestdagen is dat c'est pas des problem. F*ckers! :\

Dat ze dat eigen risico beetje verdeeld over het jaar heen doen en niet ineens van ons samen in 1 x op het einde van het jaar.

De onderzoeken worden wel vergoed vanuit het basispakket, maar eigen risico hakt er nu dus even goed in. Naaaais.

10. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Leen knap dat je zelf zo snel de spuit erin hebt gezet. Lijkt me toch best eng!
    Ja klopt, heb wel last van bijwerkingen clomid gehad maar inderdaad geen eisprong gevoel. Ik heb dat overigens nog nooit gevoeld ofzo. Dus heb verder geen idee. Ga morgen wel weer prikken en dan hoor ik t volgende week wel. Anders over op 100 mg.

11. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Leen ik kreeg van de week ook een rekening van 280 euro en het wordt voor 19 dec van mijn rekening gehaald *BAM*
    Dat is flink balen ! Dit is allemaal al geen feest en dan krijg je ook nog eens zo'n rekening gepresenteerd! :(

In Pregnyl zit toch urine van zwangere vrouwen? :(
    zoiets had ik begrepen....raar idee haha

12. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jow en ik had m ook al...ook cz. Vond trouwens dat het ziekenhuis maar veel geld vraagt voor een onderzoek en twee gesprekjes van niet langer dan tien min. Hoppa, 450 euro ofzo? Belachelijk! Em dan hebben ze overal heel lang werk mee gehad en is er nog niks gebeurd. Net de eerste rekening van dd binnen, vijftig euro voor een bloedprikje... Achja er is altijd geZegd dat kinderen duur waren, wist alleen niet dat dat ook zo was voordat ze geboren werden;)

13. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    Tessel en Leen dat is flink balen van die vette rekeningen in december!! Alsof je dan niet al genoeg kosten heb??!:(

Leen: Ik kan het zo snel ff niet terug vinden maar jij vroeg of ik nog echo's kreeg?

Ik heb tot nu toe altijd echo's gehad, maar de laatste 2 cyclussen waren allebei dezelfde hoeveelheid clomid en metformine. Dus de gyn is er wel van overtuigd dat deze combinatie werkt en mag het nu 4 maanden zelf proberen. Op zich wel lekker dat daar niet constant rekening mee moet houden, maar daardoor valt ook wel een stukje zekerheid weg. Met het zien heb je toch meer bevestiging. 't is ook altijd iets he ;)

14. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Ik heb gelukkig hele tijd terug al een rekening gehad, dus zal nooit meer volle mep krijgen :) maar flink balen Lets en Leen! Zeker rond deze tijd van t jaar...

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    @tessel, shake hands meid haha *lacht als een boer met kiespijn*
    @Lets, ja ze weten wel wat ze vragen ja. Al een hele polonaise aan je lijf gehad en flinke rekeningen betaald voordat je een kind hebt inderdaad... Pff

@troela, ja dat gevoel herken ik. Wel fijn dat je even geen echo's hoeft. Was je eisprong steeds rond dezelfde periode? Anderd misschien ovulatie testen doen of temperaturen. Of gewoon op z'n beloop laten :)

@kitty, daar heb je 'mazzel' mee dat het wat beter verspreid is.

Ach jaaa rond februari zit ik weer in de ww en krijg ik weer meer loon haha. Damn. Geen baan te vinden nu...

16. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    Ja m'n eisprong was 2x op dezelfde dag. Als me cyclussen weer langer gaan duren moet ik contact opnemen. Heb idd ook over temp en ovulatie testen gedacht. Maar ik denk dat ik het deze maand zoals je al zegt maar eens op z'n beloop laat. Hopelijk helpt 't ;)

17. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames nog ff een vraagje aan jullie.Ik ben steeds maar een dag of 3 ongesteld. Is dat niet erg kort? Hoeveel dagen hebben jullie dat? Ook stelt het qua hoeveelheid niet veel voor. Opzich wel lekker allemaal,maar ik weet niet of dit ook weer een 'probleem' is..

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ troela ovulatietesten en pcos zijn geen goede combo hè. Onze LH hormoon is hoger, dus zal de ovutesten vaak vals positief geven.

Hier is de rekening ook binnen hoor:(.. Maar had er gelukkig rekening mee gehouden. Maar toch 350 euro eigen risico. Ik vind het echt niet normaal.

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    @tess ik ook hoor:)

Vind het wel best !

20. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook hier weer bijna ww, op zich heeft dat een voordeel...handig met de ziekenhuisbezoekjes..maar verder werk ik veel te graag:(

Share This Page