PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leen82, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,753
    9
    38
    Female
    x
    @ Klets, gefeliciteerd!!!!!!!! :D

Ik lees hier nog wel mee, af en toe. ;)

Liefs,

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Even een vraagje. Ik ben vandaag, dag na Pregnyl enorm misselijk. Dacht dat het kwam omdat ik wat later ontbeten heb, maar werd erger. Heb snel even wat boodschappen gedaan, maar niet alles kunnen halen helaas. Was bang dat ik het gangpad zou onder spugen.
    Vraag me af of dit door de Pregnyl kan komen (aangezien ik op Clomid) heftig reageerde. Pregnyl is HCG dus misschien dat ik daar zo op reageer? In dat geval moet ik me de komende dagen beter voelen.
    Of ben ik de enige?

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Jup! Staat ook in de bijsluiter. Het is ook het "zwangersschap hormoon". Met ook alle zwangershapsymtomen vandien ;)

Volgens mij kan je er idd best heftig op reageren, maar goed.. Ik heb een google verbod van mezelf gekregen hahaha..

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Ja heb net ook de bijsluiter maar eens opgezocht haha. Die lees ik dus bewust niet. Zie diarree er ook bij staan. Zal dus van de Pregnyl zijn.
    Nou prima. Zal wel morgen wel grotendeels uitgewerkt zijn lijkt me.
    Lig nu maar even plat op bed.
    Mag hopen dan ik in een zwangerschap beter reageer op hcg haha

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hahahaha.. wat want dat verdubbelt per dag hehehe!

Misschien is het ook wel een buikgriepje. Heb ik vorig weekend ook last van gehad...
    Kotsen, kotsen en nog meer kotsen! Bah

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hahaa ja dan kan ik mn borst nat maken.
    Ik voel me verder prima. Ook gewoon lage temperatuur en geen verhoging dus denk echt van de Pregnyl.
    Mijn vriendje herinnerde mij er net ook aan dat ik me gisteravond niet goed voelde en misselijk was. Was ik alweer vergeten hoe dom dat ook klinkt. Dus met de 'wetenschap' dat het de Pregnyl is, moet ik me morgen weer kiplekker voelen :)

7. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Wauw Klets!! Gefeliciteerd! Ik duim voor een goede zwangerschap :)

Ik werd vanmorgen gebeld door mijn gynaecoloog. Geen lh gevonden in mijn bloed, dus PCO.
    Alleen zei hij dat we nog 3 maanden moeten wachten en in maart naar de huisarts voor een doorverwijzing.. Maar dat is toch vreemd?
    Tijdens de afspraak zei hij dat als er geen lh werd gevonden ik direct via de afdeling gynaecologie een afspraak kon maken om het traject op te starten.. Nu moet ik ineens terug naar mijn huisarts en moeten we nog weer eens 3 maanden wachten?? Frustrerend dit....

Ik ben 27 trouwens ;) zag het lijstje voorbij komen.

8. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Je was me niet vergeten hoor, ik stond er wel bij. En nu dubbelop hihi! :D

Wel spannend hoor alle NOD'S zo dicht bij elkaar!! Ik hou het weer in de gaten.

Gatsie Leen, aan de ene kant hoop ik voor je dat t een buikgriepje is, en anders hoop ik dat je toekomstige zwangerschap met minder spugen gepaard gaat :( De dextro's en rennies hebben mij de eerste weken er doorheen gesleept!

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Waarom wachten als pco de verdenking is? Ik zou zsm een afspraak maken bij je huisarts en dit aankaarten. Druk er achter zetten.. zonde van de tijd. Sommige meiden hebben een heel lang behandeltraject, dan wil je niet 3 maanden 'zomaar' wachten toch?
    Geen lh? Dat is raar :( Dit hormoon is toch meestal juist verhoogd?

10. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik heb met m'n vriend afgesproken om volgende week naar de huisarts te gaan.

Euhm.. En dat laatste, nu ga ik twijfelen hoe hij het precies gezegd heeft hoor!! Hij zei in ieder geval dat de bloeduitslagen overeen kwamen met het PCO beeld.

11. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanx allemaal, zeker fijn zo voor de feestdagen! Begint steed iets meer te wennen, maar hoop toch nog op knaller van test! Ik had zaterdag m'n nod, dus vraag me af hoe hcg opbouw zit... Maar goed, nu een digitale test gekocht!
    Ik zat in m'n vierde ronde clomid, uiteindelijk dus nog best snel gegaan... Erg dankbaar

Vervelend dat je door pregnyl ook die klachten kan krijgen zeg! Zo lekker verwarrend en vooral erg vervelend als je er ziek van wordt! Hopelijk hebben jullie het niet zo lang nodig!

Daan succes morgen met echo, hopelijk voor jou ook goed nieuws!

12. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    xElles: Ik zou er gewoon achter aan zitten. Anders zit je 'voor niks' te wachten

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Denk geen buikgriep, verder nergens last van. Ook geen buikpijn of zo (gelukkig). Dus zal wel de HCG van de Pregnyl zijn. In dat geval zal ik me morgen ook beter voelen.

Eigenlijk altijd van uitgegaan dat ik me tijdens een zwangerschap niet misselijk zou voelen aangezien mijn moeder en mijn zus daar ook geen last van hadden. Ach ja. We'll see. Ben bijna nooit misselijk, dus dan lijkt het sowieso al erger/heftiger.

XElles, erg vreemd inderdaad. Gewoon eerder naar de dokter gasn en vragen of ze je wederom willen doorsturen. 3 maanden wachten snap ik echt niet. Rot voor je! Hopelijk volgende week meer duidelijkheid.

Succes morgen daan. Keep us posted.

Inderdaad nog redelijk snel gegaan Klets. Heerlijk. Lekker van genieten. Knap dat je nog 2 dagen hebt kunnen wachten met testen haha. Moet ik deze ronde ook ivm pregnyl. Geniet van deze bijzondere tijd!

14. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Hallo dames!

Klets: GEFELICTEERD :) mooi zo net voor kerst :)

@Leen: ja, nu staat nana er 2x tussen, je denkt toch niet dat ik nana ben vergeten op de lijst te zetten? ;) wel goed om die afspraken te verwijderen ja, ik zat er ook al even over te twijfelen.

@xElles: ik heb destijds ook gehad dat ik na "oh u heeft PCO(S)" ook gehad dat ik nog mocht wachten... ik heb toen na maandje/1,5 toch weer afspraak gemaakt omdat ik nogsteeds in dezelfde cyclus zat, en deze toch wel erg lang bleef duren (uiteindelijk bijna 7 maanden).

Zelf: vanmorgen weer afspraak bij ziekenhuis gehad, ik had er 1 van 12mm en daar vestigde deze vrouw heel veel hoop op.
    ik mag nu van woensdag tot maandag ovulatie testen doen, en als er maandag nog niks gesprongen is, weer een afspraak maken.
    verder... zat er ook vocht, vorige week was t al eens terloops gemeld, maar deze vrouw heeft deze ook opgemeten en foto van gemaakt. een gemiddelde grootte van 33mm!!

15. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    Hey meiden

Ik moet even iets kwijt. Zit me weer eens druk te maken. Sinds ik aan de clomid ben voel ik heel goed m'n eisprong. Nu is het de eerste ronde zonder controles echo's en wat denk je. Ik voel nu (nog) niks. Zal je altijd zien. En ik zou, als het goed is vandaag m'n eisprong moeten hebben.
    Ik temp niet, dus daar kan ik ook niks aan af zien. Ik wilde deze ronde niet nog niet tempen omdat ik het eens op z'n beloop wilde laten, zonder echo's en zonder temp. En nu denk ik, had ik maar...

*zucht* wordt moe van mezelf :(

16. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ja zo vreemd omdat hij bij de afspraak zei dat ik dan direct door kon in het traject en hij Nu zegt dat ik 3 maanden moet wachten.. Irritant.
    Maar goed, volgende week maandag hang ik aan de telefoon met m'n huisarts :)

En vocht?? Is dat goed of slecht?

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    @troela.. Gewoon nog een paar dagen door knallen met je lover! En dan zit je sowieso goed..

Alleen de datum van je nod is niet zo duidelijk..

@elles.. Jeetje wat raar zeg..
    3 maanden???? Waarom ook echt.. Ik zat binnen 3 dagen in het hele circus.. En na een half jaar geen succes geboekt... Pfff als ik dan ook nog eens 3 maanden had moeten wachten..
    Hopelijk kan de huisarts wat voor je betekenen.

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ kitty.. Idd wat is dat vocht dan? Cyste ofzo?
    Gaan ze dat nog verder onderzoeken?

Hopen dat je eitje mooi gaat groeien!

19. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Troela, gewoon op eigen initiatief bloed bloed laten prikken op progesteron,dat heb ik de vorige keer ook gedaan..

Leen,ik schreef wel laatst dat ik geen last van de Pregnyl,maar nu jij het zegt...ik ben er ook een beetje misselijk van geworden en dat begon beide keren al snel na de prik en duurde zo'n 24 uur.Maar het is bij mij een hele lichte misselijkheid,daarom lette ik er niet zo op..maar nu jij erover begint : ja dat komt daardoor...ik ben normaal ook nooit misselijk namelijk.

Klets,wat een super nieuws! Kan me voorstellen dat je het nauwelijks kan geloven! Gefeliciteerd..

Elles,slaat nergens op dat ze je laten wachten.Ik zou actie ondernemen :D

Ik weet trouwens niet wanneer mijn NOD is, als het weer zo vroeg komt,net zoals de vorige keer na 24 dagen..dan is het 1 januari al..bij mij is er geen pijl op te trekken.Heb dan ook nog Pregnyl in mijn lijf en ga nog een paar daagjes op vakantie,dus zal op zijn vroegst 7-1 testen..als ik niet ongesteld geworden ben.

20. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Eigenlijk deed ze t verder af alsof het niks was
    Verder mag ik nu dus ovulatie testen doen, denk dat ze gewoon niet met kerst willen controleren. Weekend wordt ook geheel ontweken merkte ik al.
    Of ze moet even veel vertrouwen als mij in mijn eitje hebben en mij volgende week terug verwachten, of ze heeft meer vertrouwen en denkt deze ronde mij niet meer te zien, of niet meer

Share This Page