PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leen82, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hey Rosalinde,

Wat balen zeg. Je was zo lekker op weg inderdaad en met positieve vooruitzichten. Zonde.
    Hopelijk eind van de week wat beter nieuws. Ik neem aan dat de cyste met een (goede) menstruatie ook vanzelf weg kan gaan of niet?
    Probeer de motivatie er in te houden, zeker ook met je gezonde levensstijl.

Maar accepteer ook als je lichaam met wat medicatie geholpen moet worden.... Daar had ik het zelf moeilijk mee en uiteindelijk moeten we nog bekijken of het z'n vruchten afwerpt natuurlijk.

Ik duim met je mee! Toi toi toi! xx

2. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Rosalinde, wat vervelend zeg van die cyste. Succes vrijdag, hoop echt het beste voor je!

Weet jij of ze ook wat kunnen doen dan tegen te hoog testosteron??

3. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt!

@Lets: ik zou zo niet weten wat ze kunnen doen tegen te hoog testosteron in dit geval. De Diane 25 pil verlaagd testosteron maar dat is schadelijk voor een ongeboren jongetje (heeft te maken met noodzakelijke testosteronpieken tijdens zwangerschap), vandaar dat er bij dat medicijn een anti-conceptie stof zit. Een pil is nu ook juist wat je niet wilt, dus dat is geen oplossing. Ik heb wel eens gelezen dat zoethout de testosteron kan verlagen, maar de arts zal het waarschijnlijk niet voorschrijven.

4. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    @rosalinde: bedankt voor de tip..

vandaag weer bloed moeten prikken op testosteron e.d. ben benieuwd..
    maandag vervolgafspraak bij gynaecoloog, ik wilde nog graag voor onze vakantie en gelukkig wilden ze daar rekening mee houden. ben nu toch wel erg benieuwd naar uitslag van het zemenonderzoek....hoop dat dat iig maar vast goed is en dat we dan behandeld kunnen gaan worden..

5. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een hoop ziekenhuisbezoeken van velen hier. Vandaag had ik alweer een echo en de cyste lijkt weg :). Voor de rest was er nog weinig activiteit, dus afwachten of het nog iets wordt deze maand. Maandag gaan ze weer kijken. Best irritant dat steeds iemand anders de echo uitvoert, waardoor ze niet goed weten hoe het de vorige keer er uit zag. Hebben jullie ook steeds andere artsen/verpleegkundigen?

En een wat stomme vraag: wie heeft ervaring dat het na de echo wat raar voelde/pijnlijk was? Toen ik op de fiets zat, voelde het alsof het daarbinnen wat verschoven was en organen onderin mijn buik wat tegen elkaar zaten of net verkeerd lagen. Nog steeds heb ik een wat raar gevoel daar. Kent iemand dat?

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Lets, dat is weer een positief bericht. Ik deel je mening dat het irritant is, dat iedere keer iemand anders de echo maakt. Bij ons kun je altijd om 8.45 echo's laten maken. Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Iedere keer andere gynaecoloog.
    De een is wat ruwer dan de andere. Heb nooit pijn gehad na de echo zoals jij, maar als we dezelfde dag gemeenschap hebben is het wel gevoeliger ja.

Vandaag laatste pil Duphaston genomen.... Benieuwd wanneer ik ga menstrueren. Dan gaan we echt van start... Spannend!

7. Rosalinde

Rosalinde Actief lid

24 jun 2013
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Leen: Hopelijk komt de menstruatie snel. Ik heb na de 1e keer bij de gyn (oktober) een kuur provera meegekregen (om de boel 'schoon te spoelen'), wat vergelijkbaar met Duphaston is. Ik werd toen ongesteld op dezelfde dag als ik eerder na de laatste pil werd (4 dagen later). Mss bij jou nu ook.

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Thanks voor je reactie! Ben benieuwd. Voel nog niets aankomen, maar mogelijk over een paar dagen wel. Ben erg benieuwd. Ook wat de Clomid straks gaat doen natuurlijk... Nu begint het wachten ineens heel spannend te worden.

9. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leen, je haalt mij en rosalinde door elkaar;) ik ben nog maar een keer bij de gynaecoloog geweest, maar ik krijg wel volgende keer een andere, idd irritant. Ik hoop dat je chlomid aan gaat slaan! Ben ook benieuwd,ik duim voor je dat het gewoon in een keer raak gaat zijn!

Ik ben benieuwd wat ze maandag bij mij zeggen.
    Inmiddels ook alweer zon 60 dagen niet ongesteld. Durf te wedden dat ik het dadelijk ben als ik op vakantie ga.. Pff geen zin in, normaal sloeg ik die altijd over met de pil, maja dat gaat nu niet...iig maar wat maandverband en tampons meenemen:(

Nou rosalinde, maandag mogen we allebei weer..

10. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahaha nee Lets, ik reageerde op dit berichtje van Rosalinde :D.

Maar jij ook succes maandag. Ben benieuwd. En hopelijk stelt je lichaam de menstruatie dan nog even uit zodat je het niet op vakantie wordt :).

11. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, dat dacht ik al, maar er stond lets voor;)
    Fijn weekend!!

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahahaha, nu zie ik het pas....... My mistake :D. Sorry.

Komt misschien door m'n detox en de hitte ;).

Goed weekend!!

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aan het detoxen??

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Whoewhoeee. IK BEN ONGESTELD!!!

Raar natuurlijk dat ik zo happy ben met een menstruatie, maar toch. Haha. Vrijdag laatste Duphaston genomen en vanochtend rood op mn papiertje bij het afvegen. Rood is rood. Niet dat ik iets voel aan mn lijf of zo. Dus dinsdag begint het gedoe: bloedprikken!
    Spannend!

Over mijn detox. Mijn (natuurvoedingsadviseur) waar ik vorig jaar bij liep schrijft een nieuw boek met daarin een beauty-detox. Ik ben haar proefpersoon (omdat ik inmiddels redelijk bekend ben met gezonde voeding - doe nu ook een opleiding) en mag zelfs een korte column schrijven in haar boek. Hoe leuk is dat?!

Komt (hopelijk) straks het kindje terecht in een schoon lichaam. In de tussentijd leuke, nieuwe en gezonde recepten verzinnen en proberen om te bloggen.

Nou, mijn dag kan niet meer stuk!! Fijne zondag! En morgen lekker met mn zus naar Amsterdam een nachtje weg.

Xx happy me

15. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leen, wat fijn om te lezen!! En heeeel fijn dat je nu ook ongesteld bent, hopelijk gewoon de laatste keer;) succes met al het gedoe, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat!

16. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x

Wat fijn!!!!! *wow, nooit gedacht dat een menstruatie 'fijn' kon wezen!! ;) Ik ben een dag of 4 geleden begonnen met opwekken, maar wel wat buikpijn gehad, maar nog niet ongesteld.. moet jij ook 10 dagen slikken?

Liefs,

17. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    @Lets. Thanks meid haha. Wie weet is het inderdaad al voor de laatste keer, maar op de een of andere manier denk ik dat het deze ronde nog niet gaat lukken. We'll see.

@Ana Leigh. Ja gek he haha. Had ik ook niet gedacht dat je daar ineens zo blij om kon zijn. Ik heb 12 dagen Duphaston 10 geslikt en werd 2 dagen later ongesteld. Voelde niets aankomen qua buikpijn ofzo. Wel snoepzin een paar dagen vooraf en wat kleine puistjes.

Morgen beginnen met Clomid, volgende week dinsdag 1e echo!

18. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ah okey! Ik vind dat ik nogal wat last heb van 'opvliegers' sinds ik duphaston slik, heel vervelend met dit warme weer. Herkenbaar?

Succes met clomid en de echo (fijn snel al!) :D

Liefs,

19. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames, hier helaas even niet zo'n goed nieuws, zaag van vriend was ook niet goed. Weet het niet meer precies wat ze zei maar de hoeveelheid cellen was niet goed en traag geloof ik. Kan wel door stress komen, heeft stress van het werk. Nu moeten we weer acht weken wachten tot hij zijn potje in mag leveren en vervolgens naar de uroloog. Daarop volgend weer naar gynaecoloog, maar dan zitten we alweer in september. Zucht, een flinke tegenvaller dus weer. En dat wachten, dat wachten...

20. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    @leen super fijn zeg! Nu kan het echt beginnen!spannend!
    @lets super klote voor je zeg!!!

Deel Deze Pagina