PCOS - zonder andere 'symptomen'

Discussion in 'Zwanger worden' started by Leen82, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    @Vissie, so hallo, dat is nogal flink zeg. 13 kilo afvallen. Goed bezig vrouwke. Maar ik ken een aantal slanke dames met PCOS, dus denk niet dat je het met een gezond voedingspatroon persé gefikst krijgt. Helaas...

@Kitty, hahaha humor! Nou opzich geloof ik wel dat dit soort dingen (kunnen) werken. Heb zelf wel eens met Bach Bloesemremedies gewerkt met bepaalde klachten. Het werkt heel subtiel. In dat geval: alle beetjes helpen.

PCOS gaat vaak wel samen met insulineresistentie. Dus dan is het een must om suikers uit je dieet te bannen. Je merkt het waarschijnlijk zelf wel aan de after dinner dips etc. Als je volwaardige voeding eet, heb je dat niet.

Maar goed, ik merk wel dat ik veel meer snoep door die hormonen (en de donkere dagen), dus ja...
    Ik vind het heel moeilijk momenteel. Maar dat komt wel goed.
    Ik zit echt aan de max van mijn gewicht momenteel. Dus moet serieus het roer (weer) omgooien.
    Zo blijven we bezig :)

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik heb weer een uurtje insanity gedaan :d

Ubertrots!

Het is nl niet fijn om met zere tieten te gaan jumpen!
    Haha heb 2 bh's aan gehad :D

3. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Daantjuh.. je herinnert me eraan dat ik echt hoognodig naar de sportschool moet. Probleem is dat we aan het verbouwen zijn en het dus echt druk is :-/ maja het voelt als een smoes.
    Wel goed hee!

Morgen de allereerste echo voor de puregon. Ben zoooo benieuwd.
    Kon vannacht slecht slapen ervan.

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Knap van je Daantjuh! Goed bezig. Ik lag te ronken in mijn bedje haha. Als ik een paar kilo lichter ben, kan ik springen zonder dat er op borsthoogte ook maar íets beweegt... :cool:
    Maar eeh,.. zijn ze niet inmiddels al wat groter Daanjuh, as in...

Maria, jij bent weer gestopt met roken wat al een pluim verdient. Ik ben bang dat ik dan nóg meer ga aankomen...zucht.
    En met een verbouwing heb je al beweging genoeg. Toch?

Benieuwd naar je echo morgen. CD hoeveel? Ik moet CD 8 terug (maandag). Vorige keer op dag 9 of 10 geloof ik, toen waren ze nog onder de 10. Maar ze deden tenminste iets :)

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik heb van mezelf cup D. Ik zie daar niet heel veel verschil in. Ze voelen wel zwaarder, maar ik probeer mezelf niet gek te maken.
    Dit is pas mn 3de eisprong dit jaar. Afgelopen keren had ik alleen beetje tepelpijn.
    Nu heb ik echt pijnlijke borsten, ontzettende lage rugpijn (al een week), steekjes, te vage dromen, vaak wakker en nog steeds euforisch gevoel. Dat had ik de vorige keren niet. Maar nu gebruik ik ook Utrogestran en heb pregnyl gehad.
    Pffff ik hoop het zo erg. Begin ook wel testdrang te krijgen, maar durf het gewoon niet.
    Ik heb zo'n goed gevoel erover, dus krijg denk ik wel ff een flinke dip als ik ongesteld wordt, maarja hoort er bij.

Maar ik blijf gewoon maar ff doorsporten, want als ik dan niet zwanger ben, dan kan ik iig met mn killerbody vd zomer op het strand liggen :D

6. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Ik zit dan op CD9 dus verwacht idd dat er niet veel te zien zal zijn.
    Ben zelfs nog licht ongesteld dus dat is echt minder maja.

Daantjuh, ik herken het. Die ronde had ik de 4e ronde. Dacht echt dat het raak was, had ook symptomen enzo.
    Ik wil je niet down maken en hoop het zo voor je dat het zo is, maar die klap die ik toen kreeg was niet leuk :(
    Wanneer kun je testen?

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja ach.. we zien het wel.. Sta er in het algemeen nu redelijk positief in. Ook al is het niet raak deze ronde, heb er met het spuiten gewoon een goed gevoel over.

Gewoon netjes een eisprong en geen rare bijwerkingen van de hormonen. Vroeg of laat is het echt wel een keertje raak.

Ik kan denk ik zondag testen..

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Dan heb je een goede boezem :D. Ik mag het doen met een B-tje. Ach ja, beter iets dan niets. Voor mijn 18e kon je alleen aan mijn gezicht zien wat de voor- en achterkant was.
    Toen ging ik 2,5 maand stage lopen in Italië en ging ik aan de pil. Resultaat 8 kilo aangekomen (in 10 weken, kun je nagaan) en zowaar kon ik daarna een BH aan hahaha.

Ja ik moet dadelijk ook maar gaan sporten. Ben nu allemaal recepten aan het maken en mijn blog bijvullen. Dat heb ik een beetje laten schieten.

Hopelijk is het raak Daantjuh. En zo niet, dan heb je iig een eisprong gehad en geen bijwerkingen van de medicijnen. Dat scheelt al heel veel. Ik was ook zo euforisch totdat ik mijn temperatuur zag kelderen haha. Ik temperatuur nog 1 ronde en dan ben ik er klaar mee. Continu die wekker om 6.45 uur (ook in de weekenden).

Maria, het gaat erom dat er iets groeit, dus ook al is het nog maar klein/weinig. Ik was blij dat het überhaupt iets deed. Zo dat het niet voor jan joker was.

9. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Daantjuh das zeker waar!

@ Leen, true, ik denk ook wel dat er wel wat te zien zal zijn, maar dat het nog klein is zeg maar. Dat ze nog niet echt kunnen zeggen of het doorgroeit of niet.
    Dus ik verwacht er niet veel van. Mijn eitjes groeiden met de clomid niet zo snel.

10. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    nog geen duiveltjes gezien hier, dus morgen maar weer bellen om maandag een echo te krijgen ;) en dan weer 10 dagen provera... ergens vind ik 10 dagen wel erg lang duren om een ongesteldheid op te wekken, maar het is voor het goede doel.

11. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    Daantjuh: Duim echt voor je dat het raak is

Maria: Duim voor jou dat er iets te zien is

Of terwijl een hoop duimen draaien :)

Ik heb morgen middag de spuit instructie ben heel benieuwd...

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Alvast succes Troela.

Ik weet niet wat ik heb, maar ben ram aan het stuntelen met spuiten deze keer. Vandaag had ik zelfs bloed in het spuitje(???!). Geen idee wat ik nu anders doe. Stuntelaar.

En mijn menstruatie doet ook vreemd. Vandaag dag 4, maar sinds vannacht niets meer. En net weer wel, helderrood en wel. Verraste me, dus was een bende. Zucht...zo blijf je wel aan het wassen.

13. knutselkitty

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Ahw, houd je lichaam je voor de gek Leen? lekker handig in ieder geval..

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Daar lijkt het op. Iritaaaaaant!

15. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Omg omg ong... Ik test net positief

12 dpo ... 13 dagen na pregnyl

16. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    WHAAAAA dat dacht ik al. Zo vroeg een berichtje van Daantjuh kan alleen maar positief zijn.

PROFICIAT!!!!!

Je bent het eerste succes nummer van 2014 :-D. Maak ons blij met een foto zou ik zeggen.

Dan klopt jouw gevoel als een bus!!!

Geniet er van meissie!! Xx

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Foto

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Whooooooop!!! En nog duidelijk ook! Morgen is je NOD? Hopelijk bouwt het lijntje zich goed op. Kei leuk voor je!!!
    Hoe reageerde je wederhelft? Door het dolle heen?
    E-i-n-d-e-l-i-j-k een eisprong en meteen raak! BAM! Wij volgen snel :)

19. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja bizar... ik kan het gewoon niet geloven..

Ik reed gisteraaf naar huis en zag dat er een ongeluk was gebeurd. Super veel ambulances en een brandweer. Toen moest ik huilen, want ik vond het zo zielig voor de inzittende.. :( Hahaha toen dacht ik: Koek koek.. Of ik ben zwanger of ik wordt hardstikke ongesteld.

Tis natuurlijk nog voor mn NOD (die is zondag) en er kan natuurlijk nog van alles misgaan, maar er heeft gewoon een bevruchting plaatsgevonden.. Nu maar duimen voor een plakker!
    Ik moest zooo hard huilen vanochend.
    Vriendlief zal al op zn werk.
    Ik had hem gister gevraagd of ik mocht testen en of hij het dan erg vond om er niet bij te gaan. Voor hem maakt dat niet uit, want ik wordt er niet meer of minder zwanger van hahahaha..

Dus vanochtend twijfelde ik heel erg. Borsten deden geen pijn meer. (nu wel weer een beetje)
    En ik durfde het eigenlijk niet. Maar ik dacht.. tja ach wat maakt het ook eigenlijk uit.

En binnen 2 minuutjes zag ik dit streepje. Ik begon helemaal te trillen.
    Ik mn vriend natuurlijk gelijk bellen.. Neemt ie uiteraard niet op. Allemaal whatappjes gestuurd.
    Na 10 minuten belde hij terug. Hij was zooo blij en moest ook bijna huilen zei die.

pffff onwerkelijk hoor.

Vanaaf ga ik meer testen kopen. Doe op mn NOD de digitale test van clearblue.

BIZARRRRRRR :$

20. knutselkitty

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Gefeliciteerd daantjuh!
    Zag t rond half9 al staan, toen ik net wakker werd, maar wist dat jullie wel eens over pregnyl en testen hadden gehad. En twijfelde of je dan 12 of 14 dagen moest wachten na prikken :)

Maar yaaaay! De eerste die in 2014 van ons zwanger is!

vanmorgen afspraak gemaakt met ziekenhuis voor controle maandag, provera here i come, again

Share This Page