PCOS & zonder 'hulp' zwanger worden??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tessel30, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Tessel30, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    Ik ben destijds doorverwezen naar de gynaecoloog omdat ik na 8 maanden na stoppen pil nog geen dag ongesteld was. Zit nu 14 maanden in de medische molen en ben inmiddels 2 (vroege) miskramen..maar nog geen zwangerschap verder...
    Na mijn laatste miskraam pasgeleden moest ik van de gyn 2 maanden rust houden.(dus geen Clomid,Pregnyl enz)
    Ik dacht : dat zullen 2 'kansloze' maanden zijn.
    Maar tot mijn verbazing werd ik gister wel gewoon ongesteld 'uit mijzelf' het was dan wel op dag 32 (met Clomid was dit 24) maar toch...
    Betekend ongesteld worden dan automatisch dat ik een eisprong heb gehad? Kan PCOS overgaan?Of zegt dit nog niks?
    Overgewicht heb ik trouwens nooit gehad (maar ben in de tussentijd wel D-Chiro Inositol gaan slikken)
    Ik zit er namelijk aan te denken om het anders gewoon een jaartje zonder hulp te proberen...(maar alleen als dat zin heeft)
    Iemand hier ervaring mee?

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Tessel, welkom terug. Wat naar voor je dat je een 2e vroege miskraam hebt gehad zeg.

Menstrueren kan ook zonder eisprong, dat heb ik zelf een aantal keren gehad helaas. Dus dat zegt niet altijd iets.
    Ik ken iemand die de behandelingen (had ook PCOS) had gestopt rondom haar bruiloft en na de bruiloft telde ze spontaan aan. Hoe het nu na de bevalling is, weet ik eigenlijk niet. Geen idee of het lijf zich reset. Ik denk het eigenlijk niet. Wel denk ik dat het lijf zich door een hormoon boost (zwangerschap) zich kan resetten. Hier hoop ik voor mezelf nog steeds wel op.

Rosalinde ken je misschien ook nog van het andere topic. Zij is middels chinese kruiden en accupunctuur zwanger geworden (en inmiddels bevallen). Dus eigenlijk wel 'behandelingen' maar niet in het medische circuit.
    Succes meid!

3. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik heb na de zwangerschap van mijn dochter (via MMM) afgelopen maand spontaan een eisprong gehad, of dit nu standaard zo gaat zijn of dat dit eenmalig was weet ik natuurlijk niet. Maar voordat ik zwanger was van mijn dochter had ik eigenlijk nooit een eisprong.

4. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Tessel30, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    Hey Leen! Ik ben hier al een half jaar niet meer geweest en zie nu dat je zwanger bent, wat goed zeg,Gefeliciteerd ! geeft mij weer hoop, want tijdens mijn afwezigheid hier ben ik dus nog geen stap verder gekomen.Doe de dames in het topic die ik nog ken de groeten van me.(ik ben hier alleen maar weer ff snel omdat ik een vraag heb)

Maar ok..dat ik nu dus spontaan ongesteld ben geworden hoeft dus nog niks te zeggen..
    @Wannebemommy dat is goed zeg,opeens een eisprong.Mocht je nog een keer zwanger willen worden dan kan het misschien gewoon zonder hulp.

Nou ja misschien kan ik eens mijn cyclus zonder Clomid door de gyn laten volgen? Als ik dan toch ook een eisprong heb, doe ik het uiteraard liever zonder hulp..
    Brengt je wel in de war zoiets,omdat ik dus nooit ongesteld was..
    dan denk ik van...is die medische molen wel echt nodig? Maar waarschijnlijk wel dus :(

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hi Tess, kan je niet inmiddels overstappen op injecties?

Heftig van je miskramen :(

Dikke knuf..

Ps "fijn" om iets van te horen ! X

6. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    @Tessel, het lastige is dus dat je het niet weet. Het kan één keer goed zijn gegaan, maar het kan ook zijn dat je lijf opeens heeft uitgevonden hoe het moet. Met die vraag zit ik nu dus een beetje, één keer is gelukt. Nu graag nog meer keren.
    En wij zijn al bezig voor een 2e, dus ik hoop echt heel hard dat het gewoon blijft gaan zoals het gaat, en dan hoeven we niet meer naar het ziekenhuis.

7. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Daantjuh! De gyn had al gezegd,dat ze binnenkort verder gingen kijken (zal dus wel injecties worden denk ik)
    Ik begon de laatste tijd ook raar op Clomid te reageren, heel veel eitjes enz overstimulatie..moest ik weer maanden overslaan enz. Schiet allemaal niet op. De miskramen waren vervelend,maar het scheelde bij mij wel dat het beide keren hele vroege miskramen waren,tegen de tijd dat ik wist dat ik zwanger was,was het alweer voorbij zeg maar...
    Ik lees onder je handschrift helaas dat het bij jou ook niet zo lekker gegaan is.Toen ik dit forum verliet was je nog zwanger :(

@Wannabemommy is inderdaad echt een moeilijke keuze he.Aan de ene kant denk ik : ik ben klaar met dat ziekenhuis en die pillen enz..ik doe het zelf wel thuis,als ik dan toch ongesteld wordt.Aan de andere kant,misschien heb ik inderdaad niet eens een eisprong,of 1 of 2 per jaar..en zal het zonder hulp ziekenhuis toch niet lukken..en gaat het allemaal nog langer duren dan dat het al duurt.

8. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in september vorig jaar bevallen, ben daarna 2x ongesteld geweest, januari dit jaar voor het laatst. Ik ga nu proberen af te vallen en dan hoop ik zo dat mijn menstruatie weer terug komt.

Deel Deze Pagina