PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi dames,

Ik mag vanaf deze week gaan schrijven bij zwanger zijn :D.

Over mij in notendop
    • In november 2012 zijn we gestart met onze kinderwens.
    • In mei 2013 is PCOS geconstateerd. Ik heb verder geen symptomen zoals bijvoorbeeld overgewicht, overbeharing, acné etc. Daarbij zit het ook niet in de familie of zo, dus ik was enigszins flabbergasted.
    • Maar goed, in juli 2013 zijn we begonnen met Duphaston om de menstruatie op te wekken en daarna ben ik 5 maanden met Clomid aan de slag gegaan.
    • Aangezien ik knettergek werd van de Clomid (enorme opvliegers, hoofdpijn etc.) ben ik in december 2013 overgestapt op Fostimon.
    • De tweede ronde met Fostimon was het dan eindelijk raak.

Na 16 maanden, oftewel 12 rondes ben ik eindelijk zwanger.

Topic
    Ik heb bij zwanger worden vorig jaar een topic geopend http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/443903-pcos-zonder-andere-symptomen.html

Inmiddels is dat een heel gezellig topic geworden waarin veel (positief ingestelde) meiden meeschrijven. Een aantal meiden zijn dus inmiddels ook zwanger. Gekscherend riep ik steeds dat we alvast een nieuw topic moesten openen. Nu ik eindelijk zwanger ben, is het dan tijd om het ook te doen haha ;).

Dus wellicht kunnen we hier van alles over onze zwangerschap kwijt, ervaringen uitwisselen, etc. Je kent het wel.

Mijn zwangerschap
    Ik ben echt nét zwanger (as we speak, 4 weken en 1 dag) en kan het nog steeds niet echt geloven.
    Ik heb ook geen 'klachten', maar wel een hoge temperatuur, flink positieve testen en enorm zere boobs! Als het daar bij blijft, knijp ik in mijn handjes :). De eerste echo heb ik met 7 weken.

Tot schrijfs.

Liefs, Leen

2. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeeehh wat leuk!! Ik ga me vanavond ook wat langer voorstellen. Ben nu op werk

3. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whoehoe, hopelijk wordt dit topic snel gevuld met alle andere dames uit andere topic! Dat zou voor iedereen goed nieuws betekenen!

Leen, je echo is al verzet naar zeven weken, begrijp ik uit je verhaaltje, spannend nog drie lange weken! Volgens mij hebben wij dan rond zelfde tijd een echo, ik mag ook eerste week van maart weer! Zin in!

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Aaaaah gezellig dat jullie er zijn :D. Helemaal leuk!

Klets ik moet nog steeds bellen om het te verzetten. Ik ben morgen vrij dus bel dan even. Ja ik kan niet wachten. Lijkt me te gek om de eerste 'kennismaking' te hebben hahaha.

5. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Heyy!

Ik lees mee en hoop nog meer van 'jullie' tegen te komen! :D

Liefs,

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zullen we afspreken dat ik dan vanaf april mee kom schrijven???

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahaha Ana, ik hoop ook dat je mee schrijft ipv alleen lezen :).

En Lets,.. We hebben een deal!!! :D

8. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook Pco en zwanger! In 2008 moest ik een gyn.echo laten maken wegens onregelmatige menstruatie (vanaf mijn 13e, cyclus varierend van 28-100 dagen) en daarbij hele vreemde afscheiding. Huisarts dacht aan soa, maar ik was nog maagd. Was toen 26. Dus echo gemaakt. Gyn zei "afscheiding kan ik niet plaatsen, maar ik zie wel dat je pcos hebt, dat is een vruchtbaarheidsstoornis. Daarom is je menstruatie onregelmatig. Als je een kinderwens hebt kan de huisarts je opnieuw verwijzen." En ik stond buiten. Op dat moment niet bij stilgestaan, was nog maagd, gern vriend of kinderwens. Ik hoorde wel van mijn moeder dat zij het ook heeft, zij heeft mbv Clomid 2 mijn zus en mij gekregen, maar ook zw-suiker gehad en meerdere miskramen. Toen ik rond de 30 was kregen vriendinnen om me heen kinderen, nichtjes, en begon ik me wel zorgen te maken. Had toen een vriend en we wilden kinderen. Ik was bang dat het niet zou lukken, dat we een zwaar traject in moesten net als mijn moeder. Zij wilde er niet over praten, kapte ieder gesprek erover direct af dat ik nog veel te jong was. Mijn vader (ouders zijn gescheiden), zei me dat het haar destijds heel veel verdriet had gedaan dat het niet lukte, de miskramen en het traject. Dat ze mij dat wilde besparen en daarom zo reageerde. Huisarts zei dat we een half jaar maar hoefden te proberen, omdat ik wist dat ik pcos had en 31 was. Verder kon ik niks doen, heb geen overgewicht oid. Zonder vertrouwen van mijn kant "begonnen" met klussen. Ik kon bij vriend niet echt terecht, hij vond dat ik vertrouwen moest hebben en dat het dan wel goedkwam. Zou voor veel vrouwen makkelijk zijn als het zo simpel was....terwijl ik regelmatig dacht: die bedorven rotte eierstokken vol cystes...grrr.
    En toen had ik opeens een positieve test in handen...op dag 37 van mijn cyclus. Had wel vroeg getest omdat ik adhd medicatie slik die meteen gestopt moesten worden bij een posi test. Anders had ik pas weken later getest, ben tenslotte bijna altijd overtijd. Ik was OVERDONDERD, zacht uitgedrukt...en bang, voor een miskraam. Durfde niet vooruit te kijken, 1e ronde zwanger, dat KON gewoon niet. Maar het kon wel, blijkbaar...na de tweede goede echo met 10wk is mijn moeder in tranen uitgebarsten, zo blij was ze dat het goed was gegaan. Ben morgen 26wk, alles gaat prima, maar ik kan nog niet geloven dat ons dit gegund is...ik schiet nu alweer vol.
    En ik gun het iedereen zo erg, mmm traject lijkt me echt superzwaar. Ik hoop hier ook veel pcos verhalen met goede afloop te mogen lezen.

9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Lumiere, jeetje wat een verhaal zeg. En wat ontzettend fijn dat het jou gegund is zonder hulp van het medische circuit.

Want dat is inderdaad niet echt een pretje: medicijnen (spuiten of slikken), echo's, seksen op de klok. You name it.

Maar in mijn oude topic zijn inderdaad ook een aantal meiden spontaan zwanger geworden. Helemaal super natuurlijk.

Ik snap best dat je overdonderd bent als je er vanuit gaat dat je een heel lastig traject in gaat. Mooi joh. Lekker genieten :).

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Jeeeee abbonnementje :D:D

Verhaal in het kort

Februari 2013 met de pil gestopt en gelijk een lange cyclus van meer dan 40 dagen, maar vooruit het zal wel ontpillen zijn dacht ik.
    De cyclussen daarna... Tja die kwamen niet.

Juli 2013 naar de huisarts en die verwees me met pijn en moeite door naar de gyn.
    Juli 2013 gelijk aan de Clomid gezet. En wel geteld, maar 1 cyclus gehad met super dun BMS. (3mm)

Sept tm Dec 2013 Clomid 50 + 100 + 150 geprobeerd en helaas geen eisprongen meer gehad, maar wel super erge bijwerkingen.
    Lichtflitsen etc.

Dec 2013 begonnen met Gonal F (75ie) , pregnyl en utrogestran bolletjes en op 10-01-2014 een positieve test. :D

♥ Op 05 feb hebben we het hartje gezien van onze kleine Pixel.♥

24-02-2014 krijg ik mn 2de echo! Whoop

Klachten:
    vanaf NOD tot nu (week 8) alleen maar beetje moe en boobie pijn.
    Verder niets! :D

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahaha Daantjuh, heb ook meteen abbonementje van gemaakt :D.

Ik heb trouwens mijn echo verschoven naar 7 maart. Eerder ging niet. Dus da's gewoon meteen 1,5 week later verdorie (stomme Carnaval). Maar goed, als alles goed zit, dan zien we meteen een kloppend hartje. Ga proberen om in het zkh nog een extra echo er uit te slepen voordat we naar de verloskundige praktijk gaan.

Haleluja, wie adviseerde me ook al weer om ná de 6 weken een echo te laten maken :(:$;). Weet je hoe lang dat nog wachten is??? Hahaha.

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Euhh ja dat was ik... Sorryyyyy ;):)

13. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Shame on you haha:p. Met hoeveel weken was jij ook al weer?

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Met 7.2 weken...:)

15. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee Leen! Gefeliciteerd, meis! Wat goed dat het eindelijk gelukt is bij jullie!
    En de andere dames natuurlijk ook gefeliciteerd!!!

16. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leen, vervelend dat er dan net carnaval tussen valt Nog drie weken geduld, het is wachten waard! Hoe later hoe meer het op mensje lijkt, ik was zelf ook met 8,2 week! Dagje voor jou heb ik nu weer echo, 14 weken dan alweer!

Daan, loop je nu bij vk of nog in zks? Binnenkort heb jij termijnecho ofniet?

Ik zal later even m'n verhaal neerzetten, al is de afloop al duidelijk!

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Nee ik ben inmiddels bij de VK beland :)
    Eindelijk normaal ;)

Afgelopen dinsdag de intake gehad.. Hoop info gehad enzo..
    Ben al 2 kilo zwaarder..;)
    En de 24e indd de termijnecho. Spannend weer zeg :)

18. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    #18 Lasvegas, 12 feb 2014
    Laatst bewerkt: 12 feb 2014
    Zo ladies, ik ben eindelijk thuis en tijd om te schrijven!

Echt leuk dat we nu een zwanger-forum hebben. Hoop dat er snel veel meiden zullen volgen.

Mijn verhaal:

- In november 2012 gestopt met de pil.
    - Wachten, wachten, wachten op menstruatie, die niet kwam.
    - In april 2013 voor het eerst naar de dokter, die me weer naar huis stuurde dat het nog wel even kon duren voordat de pil uit m'n lichaam zou zijn.
    - Eind juni weer terug en doorverwezen naar het ziekenhuis.
    - PCOS vastgesteld en verder gelukkig alles goed.
    - Meteen gestart met clomid 100 mg maar die sloeg niet aan.
    - Daarna 150 mg clomid, leek ook niet aan te slaan maar toch een late eisprong.
    - EN METEEN ZWANGER!!!!

Ben morgen 21 weken en nog steeds zo bijzonder dat dit in mijn lichaam gebeurd. M'n buik is goed aan het groeien...ik zelf trouwens ook want ben al 7 kilo aankomen :$. Ben vorig jaar 7 kilo afgevallen dus die zitten er nu weer aan. Verder nergens last van, geniet met volle teugen!
    Vorige week 20 weken echo gehad en alles was goed, wat een geruststelling!

Lumiere wat fijn dat je zonder ziekenhuis toch zwanger bent geworden!!

Leen toch maar de echo verzet?? Sorry ik was ook 1 van diegene die je adviseerde om iets te later gaan...:)

Klets leuk dat je hier ook meeschrijft!!

Daan heerlijk he gewoon naar de verloskundige en niet meer naar dat klinische ziekenhuis! Ik had trouwens de termijnecho met 10 weken nog wel in het ziekenhuis, daarna VK.

19. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    He Leen, gefeliciteerd! Ik ben helemaal in het begin van je andere topic even aanwezig geweest maar ik was al snel zwanger daarom had ik me daar een beetje teruggetrokken.

Mijn verhaal begon in juni 2012, ik ben net na ons huwelijk gestopt met de pil. Na een paar rondes zonder resultaat besloten we op huwelijksreis te gaan naar Zuid-Afrika te gaan en hebben we enkele rondes overgeslagen vanwege de malaria tabletten maar vanaf november 2012 zijn we er weer voor gegaan. Ik had een onregelmatige cyclus met veel tussentijds (contact)bloedverlies dus door de huisarts doorverwezen naar een gynaecoloog om het verder te laten onderzoeken. Gelukkig bleek het bloedverlies onschuldig, gewoon een gevoelige baarmoedermond. Wel merkte de gyn bij de echo's dat er op mijn eierstokken nogal veel blaasjes zaten en ze raadde me aan om via mijn huisarts opnieuw een verwijzing te vragen omdat zij PCOS vermoedde. Best gek want ik had een BMI van 21 en absoluut geen andere symptomen. Vanaf toen ging het snel, ik kreeg in het voorjaar van 2013 mijn eerste afspraken bij de fertiliteitspoli en we zouden na enkele teste vrij snel de MMM in kunnen. In juni hadden we de afspraak waarbij we de resultaten van de bloedtesten zouden krijgen maar een week daarvoor had ik 2 streepjes! De afspraak ging gewoon door en ik bleek daadwerrkelijk PCOS te hebben.

Ik kreeg meteen een eerste echo, daarop was een vruchtzakje te zien maar het was nog te vroeg voor een hartje. Twee weken later mocht ik terug komen voor een echo waarop we een mooi hartje zagen. Vanaf toen was ik dus geen patient meer op de fertiliteit en kon gewoon verder bij de verloskundige.

Vandaag ben ik 38 weken zwanger, dat durfde ik een jaar geleden niet te hopen!

20. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lumiere wat fijn dat je zonder ziekenhuis toch zwanger bent geworden!!

Leen toch maar de echo verzet?? Sorry ik was ook 1 van diegene die je adviseerde om iets te later gaan...:)

Klets leuk dat je hier ook meeschrijft!!

Daan heerlijk he gewoon naar de verloskundige en niet meer naar dat klinische ziekenhuis! Ik had trouwens de termijnecho met 10 weken nog wel in het ziekenhuis, daarna VK.

Deel Deze Pagina