PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Leen: Ik weet niet of je dat hebt hoor, maar je zou een trommeltje met crackertjes op je nachtkastje kunnen zetten, wanneer je dan honger hebt 's nachts kun je voorzichtig wat eten.
    De eerste weken had ik ook zo'n ontzettende honger, soms wel tot drie maal toe moest ik 's nachts wat eten. Meestal kwam mijn misselijkheid van het niet eten.. als ik honger had, moest ik eten en dit kon ik ook niet uitstellen. Ik heb ook altijd wat eten in mijn tas, voor als ik de deur uitga: crackertjes, sultana´s, een appel, dropjes, dextro´s, rennies.. van alles wat :D

Die stekende pijn die je kunt voelen als je iets drukverhogends doet, zoals niezen, hoesten, bukken, van houding veranderen etc, dat is bandenpijn. Vooral in het begin van de zwangerschap wordt de boel flink opgerekt.
    Na de sex heb ik ook wel eens last gehad van buikpijn, volgens mij is dat je baarmoeder die een beetje samentrekt ofzo. (Als ik het zo zeg, klinkt het ineens eng, alsof het gevaarlijk kan zijn voor je kind hihi. )

Huid: Ik had ook rond de 7 week een vreselijke huid op mijn rug en billen. Het zat helemaal onder de pukkeltjes. Gelukkig is het geen zomer dacht ik toen :D

Ik moet ff klagen hoor :p Ik heb momenteel last van de buik als ik een stuk loop. Na 10 minuten lopen kan ik niet meer van de pijn. Hopelijk is het iets tijdelijks, want ik moet nog zo lang! :$ Waarschijnlijk hangt het samen met mijn groeispurt?

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    9 maanden dagboek is idd van Pauline.

Ik ben ook snel misselijk als ik te laat wat eet. Daarom altijd 2 crackers naast mijn bed. En crackers mee als ik wegga enz.

Wij zijn vandaag weggeweest met vrienden. Ik heb wel wat corrigerende kleding aan gedaan en ze hebben niets gemerkt. Over een paar weken mogen Ze het weten, maar dan kan ik het waarschijnlijk echt niet meer verbergen.

3. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    #183 Klets, 8 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2014
    Ja, Heeerlijk die vitamine D, de zon is zoo fijn! Ik kan ook wel een kleurtje gebruiken! En dan te bedenken dat het morgen nog mooier wordt, heerlijk genieten zo in het weekend! Ik ben lekker om ons huis en in de tuin bezig, kleine is ziek dus niet zo mobiel!

Ook meteen goed voor je huid wat zon leen, die bobbels in gezicht herken ik wel, ik gaf schuld aan chocolade! 😉 Fijn al die zwangerschapssignalen,😊 er gebeurt heel wat bijzonders in je lichaam! Stekende pijn bij onverwachte beweging klinkt ook voor mij inderdaad als bandenpijn. Hopelijk is misselijkheid snel over. Op tijd en met regelmaat wat eten helpt inderdaad het beste tegen de misselijkheid en voor meer gewicht 😉 ik ontbijt meestal direct nadat ik wakker wordt met een appel of druiven of zuivel, verschilt beetje per dag wat goed gaat....

Superleuk om te vertellen, leuk als mensen met je mee kunnen gaan leven.

nana vervelend zo'n last van je buik, heb je harde buiken of "gewoon" pijn? Hopelijk hoort het bij de groei en heb je nu een spurt te pakken. Goed mobiel blijven zou toch fijn zijn. Heb je nu met de kinderwagen alles voor baby binnen?

las Vegas veel plezier morgen met pretecho, altijd fijn zo'n verassing waar je zelf ook heel blij van kan worden! Wist jij al of je een jongen of meisje krijgt? *soms ben ik wat vergeetachtig*

roderoosje die periode van het niet vertellen is niet aan, goed nieuws wil je delen! Succes met nog even voor je houden! Zat corrigerende kleding nog wel ok?

En morgen weer zonnige zondag, geniet ervan!

4. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Klets, we willen eerst de echo afwachten. Daarom vertellen we het pas later. De corrigerende kleding zat nog best goed. Ik was alleen wel blij dat het uit mocht tennis thuis was.

5. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Holyshit dames, ik kreeg vrijdagavond de schrik van m'n leven.
    Ik verloor een btje bruine afscheidingachtige sliertjes.
    De paniek was gelijk enorm.
    Zaterdagochtend weer getest, en dik positief (lijntje was net zo donker als controlestreep). En verder niks verloren.
    Maar wat is dat schrikken zeg. Als je tijdens het afvegen wat Bruins ziet op je papiertje.
    Verder geen krampen ofzo.

Leen wat fijn dat je leuke reacties hebt gehad! het bericht van daantjuh heeft mij ook heel erg onzeker gemaakt. Ben er zo van geschrokken.
    Ik durf daardoor minder te genieten zeg maar.

Roderoosjes jij bent een week verder dan ik toch?
    Heb je corrigerende broeken gekocht?
    Die zwangerschapsbroeken schijnen echt ideaal te zijn.

6. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Maria, ik heb dat vorige week ook gehad. Ik schrok ook even, maar ik bleef me giga zwanger voelen, dus ik maak me geen zorgen.

Ik ben nu 7+3,dus 3 weken verder dan dat jij bent. Ik loop ongeveer gelijk met Leen.
    Corrigerende kleding zijn een body en een legging. Die body zit erg lekker, dus daar heb ik geen last van. De legging drukt erg in mijn buik dus dat zit niet lekker.

Gisteren had ik even de positiekleding aan. Ik had gelijk een zwangere buik. :)

7. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Klets: We zijn een aardig einde onderweg met de babyuitzet, maar er moet ook nog wel veel gekocht worden. Maar ik verdeel het een beetje, wanneer ik weer een aanval van nesteldrang krijg, koop ik weer wat.
    Het is echt zeurende, drukkende pijn in onderrug en onderbuik bij inspanning. Ik vind een stukje lopen met dit weer zo lekker. Maar goed, dat kan ik op dit moment niet zo lang volhouden, dan maar een klein stukkie :) Hopelijk is het tijdelijk!

Roderoosjes: Je hebt ook zwangerschapsleggings en panty's die zitten hoger van voren en er zit zo'n buikstukje in. Ik heb er een bij de h&m gekocht voor maar 9,95 euro.
    Wanneer je zwangerschapskleding draagt, dan zie je het gelijk een stuk meer he? Leuk is dat :D

Maria: dat lijkt me idd wel schrikken zeg! Gelukkig heb ik dat nooit gehad. Ik "mis" het wel bij toiletgang, ik vraag me elke keer af wanneer ik nou ongesteld word, hihi. Hopelijk duurt dat nog een tijdje.

LasVegas: Hoe was je echo? En hoe vonden je (schoon)ouders het?

Zo... nog even weer naar de tuin, van het heerlijke weertje genieten.

8. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maria ik snap het helemaal maar kan er zeker bij horen! Niet al te veel zorgen maken. Bloedverlies samen met buikkrampen moet je wel serieus nemen maar dit kan we bij horen. Heb ik ook gehad.

Ohh de pretecho was zoooo leuk!! Ligt allemaal precies op schema. We hebben ook wat 3D beelden gezien en dat was wel echt bijzonder. Hoewel ik het altijd wat eng vond, maar bij je eigen kindje is het toch anders. Ze kon al zien dat het de lippen en kin van m'n man heeft. Mooi rond koppie en geen flaporen haha. Oma helemaal in tranen. Wat een geweldige tijd is dit!

9. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Wat leuk! Weten jullie nu ook het geslacht?
    Echt superschattig dat oma in tranen was ;)

Ik heb het van het weekend 3 keer gehad. Vanochtend niet, maar elke w.c. beurt is echt super stressvol. Ik ben zo bang geworden.
    Heb vanochtend de assistente gebeld voor de zekerheid en zij stelde mij ook niet gerust. "ja mevrouw het kan een voorteken van een miskraam zijn, maar ook innestelingsbloeding, tis afwachten"
    Wel fijn om te horen dat hier ook vrouwen het hebben gehad.
    Dank jullie voor de geruststelling.
    Ik merk aan mezelf dat ik enorm veel stress heb hiervan en dat ik het gevoel heb dat het wachten op de miskraam is. :(
    Bij elk krampje of steekje dat ik voel bereid ik me voor op het ergste.
    Ik weet gewoon ff niet meer hoe ik deze weken door moet komen.

10. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik had het gisteren ook weer 2 keer. Volgende week heb ik een echo, dus dan weet ik meer. Maar ik las ook dat veel vrouwen dat hebben. Probeer toch te genieten van je zwangerschap. Ook al snap ik dat het soms moeilijk is.

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Moeders voor Moeders is net langs geweest. Er werd weer een test gedaan en nog voordat de controle streep zichtbaar was, was de test al positief! Duidelijke zaak dus :D
    Ik heb een kan gekregen en vanaf donderdag ga ik urine opvangen. Heb ook een cadeautje gekregen, een omslagdoek voor de baby! Mijn man helemaal trots, want het is het eerste echte cadeau voor de baby!

12. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maria...bij mijn miskraam had ik gelijk roze en geen bruin, ook op de dag zelf gelijk vloeien..dus misschien dat het idd alleen innestelingsbloed is. Probeer niet te stressen maar gewoon te liggen in bed en geloven als het meant to be is dat het zal plakken no matter what. En verloskundigen enzo toen ik mijn bloeding had helemaal in tranen gebeld maar ze waren er ook heel koel onder en zeiden dat we het moesten afwachten :( blijf lekker in bed en zet alles even aan de kant...sterkte meid :( ik weet dat de onzekerheid echt killing is.

13. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Thanks lieve dames voor de geruststelling!
    Ik voel me ook gewoon zwanger en vandaag geen bruinverlies gehad gelukkig.

Wat goed dat je dit doet! Ik ga dit ook doen. Toevallig komen ze vrijdag bij mij.
    Hoe testen ze je hcg? gewoon met een zwangerschapstest?
    Superleuk zo'n eerste kado :-D

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    @Nana, thanks voor de tip. De crackers liggen tegenwoordig op mijn nachtkastje haha. Werkt op zich prima zo. Ik heb ook altijd nootjes op zak als ik de deur uit ga. Typisch hè dat je misselijk wordt als je níet eet. Heb ook echt véél honger. Heel vreemd. Trekt hopelijk dadelijk wat weg.

Hmm, dan vind ik maar dat bandenpijn vreemd aanvoelt haha. Maar allemaal voor een goed doel. Blijf deze termijn gewoon spannend vinden.

Ik heb gelukkig geen puistjes maar veel bobbeltjes. Trekt ook wel weer bij. Zon op m'n snoet zal me goed doen.

Heb je nog steeds pijn als je loopt? Vervelend. Ik wandel ook heel graag. Ben alleen snel buiten adem. Hopelijk is het maar een tijdelijk iets bij je. En anders de fiets maar pakken...

Maria, dat is wel even schrikken ja. Maar ik lees wel vaker dat mensen dat hebben. Zolang het geen helder bloed is, is het goed toch? Maar inderdaad liever kleurloze toiletpapiertjes!! En niet fijn dat ze je niet gerust hebben kunnen stellen. Wel eerlijk natuurlijk, maar dat wil je niet horen op zo'n moment. Ik lees net dat je vandaag niks meer hebt gehad. Goed teken. MvM is met een zwangerschapstest ja.

Lasvegas, wat leuk dat de echo zo'n groot succes was. Blijft super bijzonder hè. Kei leuk. Lekker genieten!

Roderoosjes, leuk he die test van MvM he. En ook dat cadeautje haha. Nu lekker piesen in het potje. Heel fijn om te doen :). Maar het is voor een goed doel haha.

Hier gaat alles prima. Flink aan het genieten van het weer. Ik heb zowaar energie voor 10. Gisteren de tuin gedaan en vandaag in huis vanalles. En natuurlijk op tijd met m'n snoet in de zon :D. Mijn sproetjes komen weer op. Zondag vertellen we het aan mijn familie. Ze wonen niet in de buurt en m'n moeder is jarig. Dus vertellen we het dan. En deze week 's avonds wil ik langs vrienden.

Ik frot mezelf tot op heden nog in mijn eigen kleding. Als ik een jurkje aan heb probeer ik met boodschappen mijn buik in te houden. Maar ik heb het idee dat m'n nipples mij verraden haha :D. Priemen overal vrolijk naar buiten.
    Nog steeds geregeld kramp wat ik eng blijf vinden. Maar dan knijp ik automatisch in m'n boobs en die blijven flink pijn doen. Goed teken denk ik dan maar.

Heb het idee dat ik me wat beter begin te voelen. Maar dat kan ook komen door het weer haha. Dan leef ik altijd helemaal op!

Fijne avond meiden!

15. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Maria, ja doen ze gewoon met een zwangerschapstest. Een leuk gesprek gehad. Ze begon ook uit te leggen hoeveel vrouwen moeilijk zwanger konden worden en dat van de HCG pregnyl werd gemaakt. Toen ik vertelde dat ik ook 2 keer pregnyl had gebruikt en dat ik wist wat het was ging ze toch verder uitleggen wat pregnyl was en waarvoor het wordt gebruikt. Dit had ik ook al in het telefoongesprek verteld, maar ach.

Leen, ik herken het allemaal. Ik heb nu ook bandenpijn denk ik. En ook probeer in nog mijn buik in te houden. Ik heb voorgevormde bh's maar toch heb ik geregeld het idee dat mijn tepels er dwars doorheen steken.

16. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    [/B]]Maria[/B]: Die doktersassistentes kunnen soms ook zo hard zijn he? Ietsje tactischer omschreven zou wel fijn zijn! Hopelijk blijft het hierbij, want ik kan me goed voorstellen dat je daar onzeker/ bang van wordt.

LasVegas: Dat klopt idd, ik vond het ook maar een enge foto bij anderen. Maar van jezelf is het heel anders. Ik kan echt uren naar de foto's kijken en er komt echt een verlangend gevoel naar boven :)
    Nog ongeveer 14 weken wachten!

Leen: Ja, nog steeds last.. maar goed. Ik kan nog heel veel, alleen niet zo ver lopen. Ach ja, je moet wat inleveren he? Komt allemaal wel weer goed!

Me: Mijn trommeltje met crackertjes is ook weer op het nachtkastje gearriveerd, hihi. Zoow... wat een honger weer 's nachts!!
    En ik groei enorm, waar moet dat heen de komende 14 weken? Vandaag maar eens een nieuwe beha gekocht, van een B-cup naar D :$ WOW.. Ik vond al dat mijn beha niet echt meer goed zat.
    Even een pauze in groei vind ik nu wel oke hoor, haha ;)

17. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog 6 dagen!!! Vind t zo spannend. Heb gister mijn schoonouders al verteld een mn nicht. Kon het niet meer inhouden en blij dat ze waren..tranen met tuiten..hahaha heel leuk. Dus nu moet de echo gewoon goed gaan hoor!!!

18. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Nou meiden, gister een lichte bloeding gehad (rood bloed) en krijg straks een echo om te kijken hoe of wat. :(
    Please laat alles goed zijn!

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh das schrikken zeg! Hopelijk straks alles goed bij de echo. Spannend zeg!! Succes meid!

20. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes maria..sterkte!

Deel Deze Pagina