PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Leen82, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wat een super goed nieuws Lets! Gefeliciteerd!

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ Troela Ja vrijdag de 2de echo. Gelukkig mag ik al om half 9

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    @lets wat fijn dat alles goed was!!

Hier gaat het wel..
    Bloedingen zijn nu een paar dagen weg. Merk wel dat mijn buik erg gevoelig is..
    Voel mezelf nog niet helemaal lekker maar dat komt wel weer goed

4. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Fijn hoor, Lets. Een hele last van je schouders. Doe maar voorzichtig met dat enge ding naast je beebje.

Ahw Roderoosjes, how sweet! Ik kijk erg uit naar het moment dat ik ons kleintje ook ga voelen en vooral dat mijn man het ook kan voelen. Ik zie zijn stralende gezicht al helemaal voor me.

Truelove, fijn dat de bloedingen in ieder geval weg zijn. Hopelijk knap je voor de rest ook gauw op. Lukt het rusten wel een beetje met nog twee jongens thuis?

5. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Lets yes! Wat een goed nieuws! :D wat een wondertje groeit er in jouw buik. Lekker rustig aan doen meid.
    Gaat met rust die hematoom weg? Of kan het op n gegeven moment geen kwaad meer?

Roderoosjes: 5? Haha nee maximaal 4.. Morgen 38 weken ;)
    Gelukkig!

Troela we kunnen wel een nachtelijk forum beginnen :D slapen doen we hier ook barweinig.
    Het breekt wel op nu maja.
    Goed dat je lekker gaat coconnen! En rusten. En dutjes doen als dat lukt.
    Ik kijk enorm uit naar de bevalling! Vele denken dat ze eerder komt omdat m'n buik al zo laag zit. We zien wel ;)

Light, goed zo! Even lekker uitzieken en thuis blijven om je rust te nemen.
    Hopelijk kun je je werk een beetje loslaten. Ik vind dat zelf soms ook best moeilijk. Nu na 4 weken verlof maak ik me er echt niet meer druk om maar heeft ff geduurd. Je voelt je toch een beetje bezwaard ofzo als je ziek bent vanwege de zwangerschap (of sowieso ziek), terwijl dat echt de grootste kolder is.

Hier: one born every minute kijken. Ik hoop echt dat ik niet zo ga gillen haha.

6. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    TrueLove, fijn dat het iets beter lijkt te gaan. Goed je rust pakken en kalm aan doen.

Light, ik hoop voor je dat je de kleine snel voelt. Is zo bijzonder. De eerste keer dat mijn man de kleine voelde was met 18,5 weken. Maar volgens hem konden dat ook toen mijn darmen zijn, dus hij was niet echt onder de indruk. Ik wist wel beter ;)

Maria, oh ja ik zie het. Nog maar 4 weken! Helemaal spannend!
    Ik hen One born opgenomen dus ga zo even kijken.

7. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Even snel in alle drukte van het settelen hier en alle verplichtingen:

Lets WAUW gefeliciteerd! Wat fijn! en wat een opluchting!
    Nog even een weekje bankhangen dan maar! Hoop dat die hematoom minder word!

Roderoosjes gelukkig uiterlijk nog 2 weken! Ben zo benieuwd!

troela Ik herken je met je huismussen! Ben ook minder sociaal haha!

Rest Ik reageer eind van de week even.

Hier: Goed aangekomen in NL. Reis ging super! Kat heeft geen kick gegeven de hele vlucht en de 2 uur in de auto daarna liggen tukken.
    Hij is al aardig gesetteld hier in het huis van mijn ouders. Komen alleen net thuis en heeft ie vaasjes van tafel gegooid... Draak... Naja hoort erbij.

Morgen verloskundige na 4,5 week dus wordt ook wel weer eens tijd.

Vanmiddag bij vriendin van vroeger een Belly paint gedaan (zie foto´s) en mocht daarna gratis en voor niks door naar een fotograaf om et nog mooi op de foto te laten zetten. Die fotos komen uiteraard later.

Nu koken en op de bank.. Lange dag en gefietst in de storm hier aan de kust... Kapot dus!

Fijne avond!

8. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Meisjeje, wat een leuke bellypaint! En fijn dat de reis goed is verlopen voor jou en de kat.

Hier weinig verandering. Het rommelt wel weer iets, maar mag bijna geen naam hebben. De kleine heeft nu wel bedacht dat mijn ribben weer leuk zijn om langs te gaan met je voet.

9. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor jullie lieve reacties!

Meisjeje, fijn dat je goed bent aangekomen, jij reist heel wat af zo te lezen! En nu maar s ff rustig aan doen...

Roderoosjes, jij houdt het echt megaspannend zeg!!

En maria, ben jij wordt het zo langzamerhand ook wel spannend.

Truelove, fijn dat de bloedingen gestopt zijn!

Xx

10. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Ooooooo mijn god!!
    Nu op one born every minute een vader die de geboorte heeft gemist doordat hij ging roken! :$
    Wat een eikel.

11. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Idd, wat een eikel!!!;)

12. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha, dat is wel stom! Hopelijk geen rokers onder de mannen 😊

Hier manlief wel 7 minuten voor geboorte van de kleine zich afgemeld voor het werk via de app... 😊 leidinggevende stond vreemd te kijken toen hij hoorde hoe laat ze geboren is! Maar toen waren we net aan wachten op de gyn of ik mocht gaan persen, ja dus 😉

Lets supergoed nieuws je echo, al blijft spannend! Wat mega onwerkelijk, ook je onderschrift! Helemaal geweldig, gaat rust nemen goed?

Daanspannend nog twee nachtjes, nog dankbaar aan het overgeven?

Nana alles goed?

Meisje super dat je in nl bent, lekker nog even hier broeden! Leuk ook die buikschildering, mooi thema! Was het een verassing?

Troela en Maria lekker thuis nestelen, heeeerlijk! Schiet echt op! Groeien jullie kleintjes goed?

Roderoosjes is 41 einddatum? Bijna 40 weekjes wie had dat gedacht... Gaan ze al keertje strippen!
    Wel verrassend hor, bij jou, leen en mij zeiden vk/gyn dat vast eerder zou komen! Maar niet echt spontaan het geval, blijft toch niet in te schatten! Wel lekker die rust in laatste weken, jij en je kleintje zijn er klaar voor!

13. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Klets, ja 41 weken is de einddatum. Ik heb dinsdag weer een afspraak bij de verloskundige en dan ga ik ook vragen of ze me kan strippen.
    Mijn moeder zei van de week al dat ik begon te tekenen. Grappige was dat mijn man vandaag hetzelfde zei. Hij zei dat ik er moe uit zie. Niet vanwege dat ik slecht slaap, maar omdat ik er klaar mee ben. Mijn buik is ook goed zwaar.
    Maar het is nog rustig en nu ik weet dat het kindje er als het goed is volgende week is maakt dat het ook goed.
    Maar ook heel raar. Ik kan me nog niet echt inbeelden dat er volgende week gewoon een baby is. Heel apart!

14. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Lieve Leen, we zijn zo benieuwd hoe t met jou en je kleine Mason gaat!

15. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hallo lieve meiden.
    Sorry dat ik nu pas wat van me laat horen, maar eerder gewoon geen tijd en energie ervoor gehad. Ik heb eigenlijk niets terug gelezen, dus knal even hier mijn verhaal neer. Ik zal ook mijn bevalling wat uitgebreider schrijven. Niet om mensen bang te maken, maar om die hele emotionele gebeurtenis van me af te schrijven :).

Bevalling
    Zondag 12 oktober om half 9 hebben ze mijn vliezen gebroken in het ziekenhuis en kreeg ik weeën opwekkers. Na een half uur had ik al weeën om de minuut welke steeds heftiger werden. Ik weet het niet meer precies, maar rond begin van de middag heb ik een ruggenprik gekregen. In de kamer naast mij kreeg iemand een ruggenprik (toevallig een oud klasgenootje / vriendin van mij) dus toen had ik zoiets van; doe mij ook maar, want ze waren goed pijnlijk. Het gehannes begon al toen de ruggenprik pas na 3 x goed zat. Ik had toen pas 3,5 cm ontsluiting. Geen pretje. De uren erna waren te doen ,maar de ontsluiting vlotte niet echt. Tegen de avond werden de weeën weer erg pijnlijk, door de ruggenprik heen. Ik had toen zo'n 7 cm ontsluiting. Lang verhaal kort, vanaf de avond tot middernacht voelde ik dus de weeën door de ruggenprik heen. Rond 22.00 uur kwamen we er achter dat de kleine een sterrenkijker was en dat daarom de ontsluiting niet echt snel ging. Inmiddels nam verloskundige nummer 3 de boel over. Alle 3 schatjes overigens.
    De weeën opwekkers stonden op maximaal (althans, wat ze normaal als maximaal instellen), maar ik kreeg er rond middernacht nog een paar porties bij omdat de kleine onderhand geboren moest worden. Hij deed het verder wel prima in de buik.
    Rond 4.45 uur ben ik gaan persen en dat heb ik ruim een uur gedaan. De ruggenprik stond uit en de weeënopwekkers boven maximaal dus. Hels was het. Ik kan het niet anders omschrijven. Tussen de weeën door kreeg ik geen rust omdat het leek alsof m'n bekken gespleten werden. Dat was feitelijk gezien ook zo.
    Rond 05.15 is de gynaecoloog opgeroepen. Ze stelde voor om het nog eens met de vacuümpomp te proberen, maar dan wel op de OK. Mocht dat niet lukken dan konden we voor KS gaan. Dus het OK team werd ook opgeroepen. In die tussentijd heb ik met mijn laatste beetje energie moeten overgeven. Ik kon niet meer. Was echt op. Mijn verloofde brak op dat moment ook. Hij kon het niet meer aan zien hoeveel pijn ik had. Zo zielig om hem zo hulpeloos te zien.
    Ik heb uiteindelijk gesmeekt om een KS. De gynaecoloog stemde er mee in aangezien ze niet zeker wist of het met de vacuum wel zou lukken.
    Op de OK, voelde ik de jodium op m'n buik, dus werd er meer medicatie bij gespoten. Vervolgens voelde ik de incisie en daardoor werd ik onder zeil gespoten.
    Na deze helse tocht heb ik dus de geboorte van Mason niet eens meegekregen. Ze hebben we wakker gemaakt en aan mij laten zien. Dit weet ik nog heel vaag. Ook dat ik een kapje op mijn mond hand. Vervolgens gaf ik aan dat ik zoveel pijn in mijn buik had. Voelde de operatie dus weer. En hop, weer onder zeil gespoten. Ons manneke is om 06.38 uur geboren. Ik heb hem pas rond een uur of 09.00 uur voor het eerst gezien. Hij heeft 45 minuten bij papa bloot op de borst gelegen. Heel bijzonder. Ook pijnlijk, want ik had diegene moeten zijn.
    Bizar dat je wakker wordt van de operatie en gefeliciteerd wordt terwijl je niet eens weet waarom. "Is hij er al dan"?
    Dit hakt er emotioneel gezien nog steeds hard in.

De volgende dag zijn ook 3 van de 5 gynaecologen (waar ik veelvuldig contact mee heb gehad) langs gekomen. Mijn bevalling was een beetje het verhaal van de dag. Een hele bevalling en uiteindelijk keizersnede. Ze hadden het met me te doen.

We zijn er beiden emotioneel onder geweest en hebben het nog niet echt fatsoenlijk kunnen verwerken. Sowieso krijg je in het ziekenhuis geen rust. Familie wil voorbij komen en de een na de andere verpleger staat aan je bed. Ook werd de kleine iedere 3 uur aan de borst gelegd. Borstvoeding komt maar moeizaam op gang. Hij had een geboortegewicht van 3715 (viel dus reuze mee) en is flink afgevallen. We moesten bijvoeden. Nu begint het wel te lopen gelukkig.

Vandaag zijn we een week thuis. Ik moet echt nog herstellen en bijkomen. Alleen is dat lastig als de kleine zich iedere 3 uur of eerder meld. Een voeding + luier duurt zo'n 45 minuten, dus dan heb je net 2 uur rust als je geluk hebt.
    Verloofde is deze week ook thuis gebleven. Super fijn. Hij is een enorme hulp voor me. Emotioneel en fysiek. Heb het zo ontzettend met hem getroffen.

Wat hij allemaal voor me heeft gedaan. Ongelooflijk. Ook met de bevalling...

Oh ja.. ik heb echt serieus belachelijk veel vruchtwater gehad. Daar stonden ze in het ziekenhuis ook van te kijken :).

Maar wat ben ik verliefd op ons manneke. Hij is zo lief en vredig. Huilt alleen als er wat is. Als hij wakker is staart hij naar me met die mooie ogen van hem.
    Ik heb 2 foto's in mijn album gezet.

Dus neem het me niet kwalijk dat ik momenteel niet veel online ben. Ik denk wel aan jullie.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar heb het even nodig om e.e.a. van me af te schrijven :).

Dikke kus voor jullie allemaal.

16. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Aah lieverd toch.. Ben blij wat van je te horen... :)

Maar jeetje wat een verschrikkelijke bevalling. Ik snap dat je hier op emotioneel vlak nog niet overheen bent.. Ik ga snel de foto's van je mannetje bekijken...

Ik hoop dat je snel hersteld bent. En nu lekker genieten wijfie!

17. Klets

Klets Bekend lid

Nov 20, 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pffff leen wat een verschrikkelijk heftig verhaal, wat ontzettend vervelend dat je zo'n nare bevalling achter de rug heb en dan erna ook nog stress met voeden en gewicht van jullie mannetje! Zit met tranen in de ogen te lezen.

Dat kost wel even tijd om plekje te geven, zeker nu eerst alle energie naar je mannetje en voeden gaat! Om drie uur is heftige periode!

Heb eigenlijk veel vragen, maar daar ga ik je maar niet lastig mee vallen! Veel sterkte met fysiek en emotioneel bijkomen!

18. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah lieve leen, wat een heftig verhaal zeg, pff... Wat jammer dat je na al die pijn het nog niet zelf heb meegemaakt...gelukkig heeft hij bij je verloofde fijn kunnen liggen...maar toch...
    Goed dat je het even van je afgeschreven hebt!

Geniet nu maar van je prachtige mannetje! Hij is echt moooi!!

Ik geloof dat ik voor het eerst last heb van ochtendmisselijkheid haha, en ben er zelfs bijna blij mee:) (zegt ze nu nog vrolijk;)....

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Ah thanks lieverds. Ben trouwens vergeten te melden dat ze gedurende de operatie overal foto's van hebben gemaakt. De foto's van het moment supreme heb ik nog niet gezien, maar wel van alles erna. Dat is protocol in het zkh, maar ook erg fijn voor de verwerking van alles.

Klets, ik wil graag je vragen beantwoorden hoor. Als je ze pb stuurt, dan mis ik ze zeker niet :). Kan alleen zijn dat ik niet 123 beantwoord.

Lets, super bijzonder dat je alsnog hier mee schrijft. Ik weet even niet meer of ik op je fb berichtje had gereageerd.

Daan idem voor jou. Heb je de echo al gehad?

Nou, ik ga nu weer offline en even de melkkoe uithangen. Voor het eerst sinds de bevalling eens achter een laptop gezeten. Moest even pampers bestellen :).

Roderoosjes, succes met de laatste loodjes meid!!

Xx

20. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Leen heftige ervaring zeg!
    Hartstikke logisch dat je dit allemaal moet verwerken! Wel ontzettend fijn dat je kerel zo'n rots in de branding is (geweest).
    En Supermooi mannetje!

Share This Page