PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Zo, gevoed, gedouched en nu weer lekker in bed.

Gisternacht om 12 uur braken mijn vliezen. Was al snel duidelijk dat ze in het vruchtwater had gepoept, dus verloskundige gebeld en die kwam (een leuke).
    Gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Thuis kwamen de weeën al om de 2 minuten, maar nog redelijk op de vangen. In het ziekenhuis had ik al 5 cm en waren ze al bijna niet meer op tee vangen. Ze kwamen zo snel dat ik er tussen eigenlijk geen tijd had om te ontspannen. Nog geen 2 uur later had ik al 9 cm. De persweeen kwamen en werden ook steeds lastiger om op te vangen. Uiteindelijk mocht ik gaan persen. Was daar zo blij mee. Aan het einde daalde haar hartslag gevaarlijk en moest ze komen. De gynaecoloog was al opgeroepen om met de vacuümpompte komen verlossen. Na een knip en 2 persweeen is ze toch zonder vacuümpomp geboren. Ze was er net uit toen de gynaecoloog om de hoek kwam kijken. Was dus niet meer nodig. Daarna gehecht (dat was echt niet fijn!) en kon ondertussen lekker genieten van Elize op mijn borst. Heerlijk!
    Ze pakt de borst ook al heel goed. Vannacht heeft ze alleen veel last van krampen gehad. Zo zielig. Daardoor hebben wij ook weinig kunnen slapen helaas. Nu is de kraamzorg er en kunnen we even lekker kalm aan doen.

2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
  3. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Wauw Roderoosjes daar is ze dan eindelijk! gefeliciteerd met jullie dochter! Na al dat heftige voorwerk ging het nu toch aardig snel!
    Heerlijk genieten met zijn 3en!

Nana wat een nare droom! Bah zou er ook naar van zijn geloof ik.

Light hoe is je gesprek gegaan? Hoop dat je je hebt kunnen uitdrukken en dat je baas zich een beetje gedragen heeft!

Troela lekker he even naar de kapper! Was ook echt nodig hier en dan hoef ik me daar de komende weken geen zorgen over te maken!

hier net weer bij de osteopaat geweest. beetje mijn rug en nek los gemaakt. Ben nu doodop dus vanmiddag helemaal niks op t program.

Het wonen bij mijn ouders gaat nog goed, maja t is nog maar sinds een paar dagen haha... we gaan t zien.. Heb van de hormonen weinig last lately.. dat is echt met periodes veel erger geweest..

Gister een super aardige vlk! Ze bestaan hier!
    Heb wel gezegd dat ik alles behalve blij was de vorige keer. Ze zou het meenemen..
    Bloeddruk was nog steeds prima en kleine doet et nog goed.
    Vocht is niks aan te doen zei ze en is alleen onpraktisch...Echt ik schaam mezelf bijna voor hoe t eruit ziet nu! Jeetje!

Ik ga even rusten..Slapen was ook weer dramatisch vannacht.

4. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Rooderoosjes met jullie meid! En wat een prachtige namen! Nu lekker genieten

Hier in spanning morgen echo...

5. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat fijn Meisjeje, dat je nu een goede ervaring had met een vk! Wel vervelend van het vocht zeg.

M'n leidinggevende praatte voornamelijk over zichzelf (zoals gewoonlijk). Ik ergerde me aan zijn uitspraken en dat hij met name het belang van het werk vooropstelde. Had het steeds over 'jouw toestand'...vond ik erg gevoelloos. Ik heb het maar een beetje het ene oor in, andere oor uit laten gaan en ben standvastig gebleven in dat ik niet meer volledig en alleen maar mét ondersteuning m'n werk kan doen. En dat ik mijn gezondheid en belastbaarheid daarvan met de bedrijfsarts wil bespreken. Verder al z'n bizarre voorstellen (zoals dat ik gebeld kan worden op vrije dagen) afgewimpeld. Uiteindelijk kwamen we uit op het voorstel dat ik aan het begin van het gesprek deed (50% met constante backup/ondersteuning), alleen nu deed hij het voorkomen alsof het zijn idee was. Nou ja, als hij zich daar nóg beter door voelt.
    Ik vond het overigens wel heel erg fijn om m'n collegae weer te zien. Heb ze even gedag gezegd.

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wat een vermoeiende man zeg Light :( Zo jammer :(
    Gelukkig uiteindelijk wel je "zin" gekregen, maar toch.. Hoop niet dat het straks bij ook zo zal gaan.

Vast niet.. Ik heb lieve collega's en leidinggevende.

Roderoosjes. Klinkt toch wel heftig, maar fijn dat alles uiteindelijk is goed gegaan. Nu lekker genieten van jullie kleine meisje. Ik ben benieuwd naar de foto's :)

7. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Roderoosjes! Wauw! Gefeliciteerd!!! Mooie naam en vast ook een prachtig meisje!

Aimee, succes morgen!

Meisjeje, wat fijn zeg een aardige verloskundige!

Light, jeetje wat een baas heb jij toch... Denk aan jezelf straks gewoon he!

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @light: wat een .... Die leidinggevende zeg!!

9. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Jeeeeej roderoosjes! Gefeliciteerd met jullie dochter!
    Leuke naam! Had je het gevoel dat het een meisje zou zijn?
    Toch wel leuk om het geslacht niet te weten..
    Fijn dat alles goed gaat!

Troela Haha grappig die nesteldrang! En ik ben ook rond de 35/36 nog naar de kapper geweest. Voel je je toch ff wat beter he :D

Light vreselijke baas zeg! Die kerel is zo empatisch als een deur. Ik snap niet dat zo iemand leiding kan geven.
    Goed dat je voor jezelf opkomt!

Nana he bah die droom! Toevallig zei mijn man vandaag dat hij de laatste tijd zo aan het doemdenken was. Dat hij bij een pijntje al het ergste dacht. Echt niks voor hem maar blijkbaar komt dat omdat je heel beschermend bent ingesteld en daardoor zulke dingen gaat dromen. Bang voor zulke negatieve dingen zeg maar.

Aimee succes morgen!

Hier: veel gebeurd. Mijn rug heeft het compleet opgegeven waardoor ik veel pijn heb, alleen nog maar kan strompelen, amper slaap en oververmoeid ben. Daarbij ook steeds benauwd dus niet fijn.
    Gelukkig vorige week een Super lieve vk die voorstelde om morgen te kijken of ik gestript kan worden. Spannend! :D
    Hier ook best veel voorweeen, harde buiken enz.. Maja dat zegt niet altijd alles :p

10. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Maria: Wat ontzettend vervelend van die zere rug en al het voorwerk helpt natuurlijk ook niet erg om de pijn te verlichten. Was zo lang stil, dat ik stiekem wel babynieuws verwachtte. Fijn dat je zo'n lieve verloskundige hebt. Hopelijk kunnen ze je morgen strippen en heeft 't ook effect. Spannend hoor! Hou ons op de hoogte ;)

@Light: Vind dat je je goed door het gesprek geworsteld hebt als ik dat zo lees. Petje af hoor. En ook wel leuk om weer even je collega's te zien

@Aimee: Succes straks!

@Roderoosjes: Zo te lezen had je een hele snelle bevalling. Kijk je er zelf goed op terug? Nu iig lekker genieten van jullie meid! :D

@Hier: Tja, wat zal ik zeggen. Weer wakker....:( Heb enorm veel last van harde buiken. Ze doen niet echt pijn maar ik wordt er wel misselijk van. Zeker weer wat nieuws :( Dus zit nu met een hittepit op m'n buik, hopend dat het zo weer zakt en we weer verder kunnen slapen...

11. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Troela dat herken ik! Die misselijkheid! Daarna werden die harde buiken voorweeen. Dat je buik helemaal samentrekt, wat je goed voelt maar niet pijnlijk is.
    Haha ik noem onze dame ook al een echt schorpioentje :D
    Vreselijk he, die nachten. Slaap je overdag nog? Ik heb dat mezelf maar aangeleerd.

12. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Jij hebt dat ook Maria?! Die herkenning is toch wel fijn :) Ik ga iedere middag slapen(of igg op bed liggen), maar met verhuizende/klussende buren is dat niet echt makkelijk. Gelukkig zijn ze bijna klaar

Hoe laat met je naar de vk?

13. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Ja ik had idd rond week 37 dat ik weer misselijk werd (dat is nu weg hoor). De vk gooide het op oververmoeidheid.
    Ik moet vandaag om 16.00 uur. :D

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Roderoosjes gefeliciteerd met jullie dochter. Wauw wat een voorspoedige bevalling zeg!
    Lekker genieten van jullie meisje.

Hier gaat alles z'n gangetje. Papa is werken en ik vermaak me met Mason. Alleen heb ik een schimmelinfectie in mijn borsten en de kleine heeft spruw. Dus m'n boobs doen mega zeer. Iedere dag roep ik dat ik stop met de borstvoeding, maar keer op keer leg ik hem toch aan. Weliswaar heb ik dan de tranen over m'n wangen lopen van de pijn, maar ik kan het niet laten. Vind het zo intiem.
    Alleen is de kleine man nu erg huilerig. Denk door de spruw. Erg zielig. En kapotmakerij voor mij :).

Inmiddels zit ik op een halve kilo na alweer op mijn startgewicht. Die kilo's vliegen er af. Niet normaal. Had 4 dagen na de bevalling al 11 kilo kwijt en paar dagen later 15 kilo. Maar dan heb ik nog de 6 kilo te gaan die ik aangekomen ben van de hormonen. Maar goed, daar heb ik nog een kleine 7 maanden voor haha.

Het is erg gezellig met de kleine man, maar ook erg vermoeiend helaas. Dus iedere 3 uur of sneller voeden, troosten en ditjes en datjes. Maar dit wilden we graag :).

Hoop dat het goed gaat met iedereen. Nog te weinig ritme om frequent mee te lezen en te schrijven. Dus sorry daarvoor.

15. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2175 Klets, 30 okt 2014
    Laatst bewerkt: 30 okt 2014
    Roderoosjes Redelijk goede bevalling zo te lezen al zal einde even spannend geweest zijn. Je ging bevalling ook al in met wat ontsluiting door voorwerk toch? Wel super dat ze er is! Gaat het goed met jullie beiden? Fijn dat gyn en zijn vacuumpomp niet nodig waren! Kwam het door gewicht dat er wat hulp nodig was of lag ze er niet goed voor?

Maria Wauw, 39 weekjes! Spannend hor dat ze gaan kijken of strippen mogelijk is! Hoop voor je dat de kleine zich snel meld en je daarna lekker pijnvrij kan gaan genieten! Heerlijk! Benieuwd hoe je bezoekje loopt!

Troela Hier ook missellijk geweest rond 37/38 weken, misschien ook iets hormonaals? Wel vaker gehoord ook bij mensen in omgeving, hopelijk zakt het ook bij jou weer weg! Hopelijk kun je overdag nog wat uurtjes slaap pakken!

Meisjeje Wat balen van het vocht, wel fijn dat je prettig bezoekje heb gehad bij vk! Volgende afspraken ook meteen bij haar gepland?

Nana Wat een nare droom! Echt eng! Denk dat het komt door heeel veel liefde voor jullie meisje! Toch je ergste nachtmerrie dat haar iets overkomt en misschien slaap je nog wat onrustig?
    Bij mij gaat het wel goed, hoef pas in het nieuwe jaar weer te beginnen dus heb nog even! :) Gaat bij jou goed combi werk/kleine meisje? Hoe is het afgelopen met heupjes en voorkeurshouding?

Bevalling redelijk verwerkt, maar zit wel met nog wat vragen, volgende week maandag nacontrole! Wel spannend hor, omdat het dan wel weer even naar boven zal komen. Het is gewoon best dubbel, heb opzich goede bevalling gehad maar er was zoveel spanning omheen en dat zit me dwars. Over korte bevalling zegt iedereen altijd fijn, maar het blijft een bevalling! :) Dus toch maar op nacontrole (al zou ik niet willen ruilen met de andere verhalen hier..., respect voor meiden die er langer over doen)
    Volgende week hier ook maar naar fysio vanwege voorkeur voor 1 kant. Ben benieuwd!

Nachten Na alle berichten hier over nare dromen en slapeloze nachten, hier een positieve, we hebben een feestnacht gehad! Ons meisje heeft acht uur tussen voeding gehad! Wat heeeeeeeeeerlijk! Behalve dat ze op knappen stonden :)

16. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha Leen Goed om weer wat te horen! Vervelend zeg van infectie en spruw! Krijg je medicijnen voor? Lastig zo'n verhouding met borstvoeding het inderdaad heel intiem, maar ja zoveel pijn maakt het niet leuker. Kan me voorstellen dat je dan ook niet altijd naar de voeding uitkijkt. Lekker doen waar je jezelf een happy mama bij voelt!

En heerlijk die kilo's die er af vliegen! Die andere komen vanzelf goed! Op naar strakke bruiloft :)

17. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden het was een goede echo voor het termijn! Een vruchtzakje van 5,8 bij 7,6 mm met iets erin, maar dat kon die niet goed zien. Dus 10 november weer terug :)

Direct ook vandaag mijn eerste help wat to do vraag,
    Mijn schoonouders hebben aangegeven dat ze ons een nieuwe kinderwagen willen geven hartstikke lief natuurlijk maar we weten ook dat ze het niet breed hebben. Ik heb net ff gekeken en als ik op mijn smaak moet afgaan en met alles der op en dr aan ben je zo €800 kwijt. Zelf wilden we eigenlijk gewoon die van de buurvrouw overnemen voor een paar tientjes En de assecoires die missen bij kopen. Alles wat we in huis hebben is tweedehands.
    Dat hebben we ook tegen ze gezegd, maar ze blijven erbij... dus dat is dilemma 1.

Dilemma 2 ik heb ook nog een moeder en een vader en stiefmoeder die willen vast ook iets groots kopen.

Hoe hebben jullie dat een beetje in goede banen kunnen leiden?

Dacht nu zelf....ik open een rekening voor de spruit en dan kan iedereen naar gelang die wie er geld op storten... pfff ...gedoe zeg.

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hahaha ik zie dat niet als een dilemma, maar als een luxe probleem

De ene een mooie kinderkamer en de andere een kinderwagen of maxicosi oid ;)

Fijn toch?

19. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    #2179 Light, 30 okt 2014
    Laatst bewerkt: 30 okt 2014
    Leen, leuk om van je te horen! Klinkt erg naar die infectie en wat zielig van de spruw. Wat moet je nu doen?

Klets, wow 8 uur! Kan me voorstellen dat dat heerlijk is!

Aimee, fijn! Jammer dat je op die termijn nog weinig ziet hè? Wel gerustgesteld?
    Over je 'dilemma's': het klinkt een beetje tegenstrijdig dat je je nog zo onzeker voelt en toch al bezig bent met de uitzet. Ik vind het nu nog steeds spannend om iets te kopen (niet dat ik al iets heb want ik kan niet fatsoenlijk winkelen), omdat ik de 20 weken echo wil afwachten. Kan me echter ook wel voorstellen dat het afleiding biedt en fijn is daarmee bezig te zijn.
    Maaruh, volgens mij heb je een luxeprobleem... Wij hebben geen contact met mijn schoonouders en ik verwacht van mijn ouders geen groot cadeau. Het is niet dat ze niks te besteden hebben, maar ze zijn ook zeker niet rijk. Ik zou zo'n groot cadeau dan ook niet eens wíllen, omdat ik liever heb dat ze met dat geld iets leuks voor zichzelf gaan doen. Als jij je ongemakkelijk voelt bij grote cadeaus en jullie ouders toch perse iets willen geven, dan zou ik een alternatief cadeau voorstellen. Geld zou ik al helemaal niet willen, enerzijds omdat wij zelf voor kinderen hebben gekozen en we zelf genoeg te besteden hebben, anderzijds omdat ik een klein, persoonlijk en met zorg uitgezocht cadeau veel meer kan waarderen.
    Maar, dit is hoe ik erover denk en dat is dus zeer persoonlijk! Denk dus dat je hier zelf een keuze in moet maken en moet doen waar jullie je goed bij voelen!

20. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jullie hebben ook echt gelijk en ik denk dat dat dilemma met mezelf het grootste probleem is, wij willen die luxe niet en idd nu al helemaal niet aan hoeven denken en idd pas die dingen kopen bij de 20wk echo.

Heb wel gister een hobbelpaardje gekocht uit de jaren 60, maar die kom je natuurlijk nooit meer tegen en kan als ik het toch niet leuk vindt ook zo weer verkocht worden in de winkel van mijn man.

Maar goed, het duurt of 15 weken...dus alle tijd om iets te bedenken.

Deel Deze Pagina