PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik zeg niet dat je pas bij 20 weken iets moet kopen hè ;)

Maar je 'moet' wel doen waar je je goed bij voelt en niet te druk maken (hoor wie het zegt...).

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
  3. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Leen, fijn te horen dat het goed gaat. Wel wat jammer van de spruw en schimmel. Gelukkig kunnen ze er veel aan doen.

Klets, de vacuümpomp achtten ze nodig omdat haar sterk daalde bij het persen. Ze moest er gewoon snel uit. Maar ben blij dat de vacuümpomp niet nodig was.

Hier gaat het wel aardig. We moeten echt nog in een ritme komen. Mijn hechting begint lekker te trekken, dus zitten is niet fijn.
    Borstvoeding komt goed op gang alleen wil Elize vaak te snel en dan pakt ze de tepel niet goed. Met als gevolg dat mijn ene tepel nu al bijna kapot is en dat het voeden aan die kant echt pijn doet. Ook krijgt ze net te weinig binnen en krijgt nu dus wat kunstvoeding bij. Schijnt vaker zo te zijn net grote kinderen. Morgen maar eens overleggen of kolven ook een idee is. Ik heb vanavond 20 ML melk uit mijn borst kunnen drukken zonder heel veel moeite. En dat was na het voeden dus ik heb genoeg.
    Vandaag dag 3 en bij mij de dag van de kraamtranen. Huilen om helemaal niets. Voornamelijk als ik naar Elize kijk. Dan kan ik echt huilen van geluk.

4. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roderoosje, jaaa daar is ze dan! Gefeliciteerd
    leen, goed om van je te horen. Geniet van je mannen en rustig aan
    Troela, meisjeje, sterkte met de laatste loodjes
    Light, goed gedaan hoor, dat gesprek met je baas
    Aimee, gefeliciteerd met je goede echo! Leuk dat hobbelpaardje, verder niets om je nu al druk over te maken. Komt allemaal wel goed

5. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    update voor de geïnteresseerden: ik zit nog potdicht..!

6. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nu?

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Daan, ik heb er spijt dan dat ik die broeken niet eerder heb besteld. Het is zo'n ontlasting van je buik! Echt fijn.

Ohh Roderoosjes, wat klinkt dat pijnlijk! En huilen van geluk klinkt goed :) Hoop dat je, ondanks het wennen en de pijn, heerlijk kunt genieten.

Vissie, jij zelf nog nieuws of iets leuks meegemaakt?

Maria: :-/ Beetje tegenvaller...

Vandaag groot deel van m'n werkmail weggewerkt. Word er niet vrolijk van. Morgen een aantal zaken bij leidinggevende neerleggen.

8. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balen Maria tegenvaller zo'n boodschap! Je hoopt dan toch op beter nieuws en dat er mogelijkheid tot strippen is.
    Maar het kan alsnog snel gaan! Hoop dat jij ook snel mag knuffelen!

9. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes: De kraamverzorgende komt even in mij boven, dus het niet laten tips te geven. Kijk maar of je er wat mee wilt.
    Als je hechtingen beginnen te trekken wijst dit op genezing. (goed teken maar wel pijnlijk) Als de vk op controle komt laat er naar kijken (of het goed genezen is) en vraag haar het knoopje los te knippen. Dit scheelt heel veel.
    Hechtingen (en zowiezo wonden) genezen het snelst aan de droge lucht. Dus als je niet heel hard meer vloeit is de tip bij het middagslaapje zonder ondergoed op een oude handdoek te liggen.
    Bv: Als Elize niet goed aan hapt meteen los maken (dmv het vacuum te verbreken, nooit los 'trekken') en overnieuw beginnen. Dit idd om kloven te voorkomen. Nooit op je borst laten 'sabbelen'. En zorg dat ze je hele borst is de mond neemt. Want het is borstvoeding en geen tepelvoeding. And last but not least: Na de voeding borsten goed af drogen en insmeren en min 10 aan de lucht laten drogen.
    Maar als het goed is heeft jou kraamzorg dit je ook allemaal wel verteld, maar kon het niet laten, sorry :):)

@Maria: Balen dat je nog pot dicht zit. Is wel een tegenvaller.

@Aimee: Fijn dat je echo goed was :) En wat betreft je dilemma/luxeprobleem is zou idd tegen (schoon)ouders zeggen dat je igg wil wachten tot 20 weken echo

@Light: Je werkt houdt je wel bezig zeg, arme Light :( Zo kan je nog niet ff relaxen en daardoor goed herstellen.

@Daantjuh: De 2 wondertjes laten je nu al goed groeien ;) Goede reden voor een leuk nieuw outfit, toch?! :)

@Leen: Balen van de spruw :( Maar fijn om te lezen dat je wel lekker geniet van je mannetje. Hopelijk kom je snel een beetje in een nieuw ritme en gaat het lichamelijk herstel verder ook spoedig.
    Je bent trouwens wel super snel met je gewicht weer op peil te hebben. Ik vroeg me af is het niet gek om naar al die maanden een groeiende buik hem opeens zo snel te zien slinken? Of is he juist fijn om snel je 'eigen lichaam' weer terug te hebben?

@Hier: 02.00 uur en we zijn weer wakker. What else is new ;)

10. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Mooie tijd om weer wakker te zijn Troela.... Kom ook weer niet in slaap.
    Mijn telefoon is alleen gaar en t lukt me niet van die grote lappen tekst te produceren dus reageren doe ik later.

Weltrusten iedereen, hoop dat jullie wel slapen!

11. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meisjeje 37 weken! Super! Vanaf wanneer is er meer mogelijk dat je man er bij kan zijn?

Roderoosjes vervelend van borstvoeding, hopelijk gaat snel wat soepeler! Hier helpt purelan erg goed tegen kloven. Prettig natuurlijk spul! Wel fijn als je wat kan gaan kolven, kan je dat als bijvoeding gebruiken ipv kunstvoeding.

Troela best verveel voor s nachts! ☺️ Lijkt me best raar om zo als kraamvrouw te liggen ipv kraamverzorgster,

12. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuke jurk Daan heerlijk om al wat nieuws te kopen! ☺️ Hier kan ik aan de slag voor gewone kleding, ook weer erg lekker!

13. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieverds, ik heb weer even bij gelezen...merk dat ik het toch lastig vind hier al actief mee te praten omdat ik me nog niet zwanger durf te voelen... Echt nog zoveel spanning
    Vandaag tien weken, dus hopelijk kan ik het over een week of twee een beetje los gaan laten!

Maria, succes, jammer dat je nog niet verder kunt!
    Roderoosjes geniet van jullie meisje
    De rest zwaaaaaai zwaai en een fijn weekend!

14. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Klets: Ja, dat lijkt me ook heel raar als de rollen ineens opgedraaid zijn (ondanks ik dat werk al een tijdje niet meer doe) Maar komt vast goed

@Meisjeje: Jij ook weer wakker vannacht? Is toch wat he, met die nachten :(

@Lets: Hoop dat je snel zwanger durft te voelen. Fijn weekend!

15. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    leen balen van de spruw en je schimmelinfectie. Lijkt me verschrikkelijk als het zo´n pijn doet en dat je het zo graag wilt doorzetten. Hou vol!
    Wat een goed bericht over je gewicht! Dat geeft hoop haha!
    Geniet van je mannetje!

Roderoosjes vervelend dat je last hebt van je hechtingen... hopen dat het snel geneest.
    Succes met je borstvoeding, hoop dat het minder zeer gaat doen ook!
    Fijne tips denk ik ook van Troela! Altijd welkom!

Troela dat slapen is killing he. Vandaag was ik er echt een beetje depri van.
    Ben gewoon zo moe dat ik niks meer kan.. Vervloekte vandaag die hele zwangerschap en gevoel dat elke dag langer nu echt een gevecht gaat worden...
    Hopelijk heb jij nog een beetje energie over!

Maria jammer dat et nog stil is! hoop voor jou en je rug dat de kleine zich snel aandient!

Lieve lets, wat is je onzekerheid begrijpelijk! Het komt vanzelf en er zal heus de hele zwangerschap wat spanning blijven, maar dat is gewoon omdat je hier zo naar hebt uitgekeken. Gun jezelf de tijd en je groeit er vanzelf in (letterlijk)

Daan leuke jurk! ben benieuwd naar je buikje in de jurk straks!

Aimee gefeliciteerd met je goeie echo!!

hier zoals ik al schreef ben ik er even helemaal klaar mee. Ben zo ontzettend moe, kom niet meer in slaap en alles doet zeer van de vermoeidheid.
    Ik walg ook van mezelf als ik in de spiegel kijk nu.. Voel me zo dik en lelijk.. Enige waar ik nog aan kan denken is hoe die kilo´s er weer af moeten.
    Voel me echt een plofkip. bah bah bah.

Maandag komt manlief naar NL tot en met vrijdag. Daarna issie weg tot 2 dagen voor de uitgerekende datum.
    Maak me niet meer zo´n zorgen over of hij het gaat halen. mijn gevoel zegt dat dat wel goedkomt.

Fijn weekend meiden.

liefs

16. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Meisjeje: :$ Dit is echt bizar. Precies zoals jij beschrijft hoe je voelt, zo'n dag heb ik ook. Incl. een enorme huil uitbarsting. Maar bizar of niet ik wilde eigenlijk ff een digi hug geven! ;)

@Maria: Hoop toch voor je dat er stiekem wat op gang is gekomen :)

17. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Wel bijgelezen, maar lang niet alles is blijven hangen, sorry.

Troela, dank je wel. Ik heb gelukkig ook echt een super kraamverzorgster. Ook alles te bespreken en is heel kundig.

Lets, ik snap je helemaal. Ik hoop dat je je snel zekerder gaat voelen.

Maria, ik hoop echt dat je kleine zich snel aandient.

Meisjeje, ik begrijp je gevoel zo. Maar ik kan je geruststellen wat de kilo's betreft. Ik was in de zwangerschap 9 kilo aangekomen en was er donderdag als 10 kwijt. En dat overal op mijn lichaam. Ik voel me echt slank. Heel fijn! En waarschijnlijk ben ik er nu ook alweer wat kwijt.

Hier, het gaat wat beter met de borstvoeding. Is nog steeds niet heel fijn maar ben blij dat ze goed drinkt. Elize doet het ook super! Ze was behoorlijk wat afgevallen, maar gisteren was ze alweer 130 gram aangekomen. Ze is zo lief en makkelijk. Een heerlijk kind!

18. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Roderoosjes wat fijn dat het beter gaat met de borstvoeding! Mag je anders crème of zo'n hoedje gebruiken? Wat goed dat ze ook al is aangekomen. Goed teken!

Meisjeje :( klote dat je je zo voelt. Hopelijk krijg je nog wat goede nachten. ik ben ook wel huiverig voor hoe mijn lijf er straks uitziet. De striae heeft mij niet overgeslagen helaas. Vanaf m'n navel tot naar beneden.

Troela jij ook sterkte meid!
    Die nachten pff :( ondanks m'n buikband heb ik ze nog steeds, alleen ben ik eraan gewend ofzo. Ik voel me iig iets beter. Misschien jij straks ook wel!

Lets heel begrijpelijk hoor! Hopelijk kun je er snel wat genieten! Wanneer heb je weer controle?

Klets Thanks meis! :) hopelijk gaat bij jou en de kleine alles goed!

Hier: even flink gebaald. Mezelf weer bij elkaar geroepen en weer in de afwachtmodus. Van het weekend een lekker etentje gepland bij vrienden dus helemaal zin in.
    Heb van de vk homeopatische pilletjes gekregen om m'n bmm week te maken (waar ik niet echt in geloof hoor)
    En nu had ik vanochtend in ene roze afscheiding. Herkent iemand dit?

19. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Iemand wakker? Heb zo'n tandpijn... :(

20. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Light zo vroeg wakker. Is het al wat weg gezakt?

Deel Deze Pagina