Zo vroeg... Zo laat! Denk dat ik rond zes uur even in slaap ben gevallen, nadat ik -tig keer heb gepoetst, gespoeld, gekoeld, verwarmd, paracetamol genomen, gehuild, gescholden... En nu voel ik me alsof ik door een vrachtwagen ben overreden
Och arme Light Heb je enig idee wat je precies hebt? Hopelijk kan je snel bij een tandarts terecht. Heel veel sterkte vandaag!
Ik durf niet naar de tandarts.... Enkele weken geleden schreef ik hier al dat ik zo'n last van m'n tandvlees heb. Heb hiervoor advies gevraagd en eigenlijk kun je niet meer doen dan spoelen en een goede mondhygiëne. Het ging de laatste weken stukken beter: geen last van ontstekingen en minder bloed bij het poetsen. Maar nu heb ik vrijdag weer op mijn trend gebeten waar het tandvlees wel nog gevoelig is. Dat deed zo'n pijn dat ik echt hard moest huilen (en ik ben helemaal geen huilebalk) en dacht dat m'n tand wit was (gelukkig niet). Sindsdien weer erge last.
Jeeeej de kleur in de babykamer zit erop!!!! helemaal blij mee aangezien ik twijfelde of het wel zou staan bij het kamertje!
Aan het einde van en na de zwangerschap Vanwege het effect op de baarmoeder is het niet aan te raden vrouwenmantelthee te drinken tijdens de zwangerschap. Als de tijd echter is aangebroken dat het kindje mag komen, mag het juist wel! Driemaal daags een kopje vrouwenmantelthee bevordert de bevalling en zorgt dat de bloedingen na de bevallingen afnemen. Het zorgt onvergelijkbaar voor het herstel van de baarmoeder na de bevalling. Een andere toepassing is een zitbad in sterke thee na de bevalling. Dit gaat weefselherstellend werken, zeker als er ook nog hechtingen aanwezig zijn. Even een tip voor de zwangeren die aan het einde lopen. Ik moet nu aan de vrouwenmantelthee omdat mijn baarmoeder niet snel genoeg krimpt. Toen ik meer informatie opzocht vond ik dit stukje. Dus wie weet.
@Light: Gaat het al iets beter? Zo niet, toch maar even de tandarts er naar laten kijken? @Roderoosjes: Bedankt voor de tip @Maria: Ondertussen al babynieuws? En heb je nog genoten van je etentje? @Truelove: Fijn dat het kleurtje goed bevalt @Hier: Weer op een aangenaam tijdstip wakker Heb veel last van harde buiken en krampen (voorweeen?) En een hyper actief kind in m'n buik. Ik lees overal dat het rustiger moet worden in je buik op dit termijn, ik merk er niks van... En heb gisteren de magische grens van 37 weken bereikt, begint nu wel heel erg dichtbij te komen
Light, wat naar voor je. Misschien je toch maar over het angst heen zetten en naar de tandarts gaan. Is niet fijn, maar dit is ook niets. En niet goed voor jou. Troela, voorweeën zeggen niets he . Maar wel Gefeliciteerd met de magische grens! Komt nu echt dichtbij! Hier gaat het goed. Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald. Wat een verademing! Ik kan weer zitten. Ook ben ik gisteren voor het eerst weer even beneden geweest. Moest vanwege mijn bekken zoveel dagen boven blijven (tip voor dames met bekkenklachten, doe dat! Ik heb totaal geen last van mijn bekken.) Borstvoeding gaat steeds beter al blijft het vaak nog best pijnlijk. Maar Elize drinkt super en doet het zo goed! Daar heb ik die pijn graag voor over. En het zwanger zijn missen? Nee, totaal niet! Was eergisteren al weer 12 kilo kwijt. Ik heb mijn lijf terug. Heerlijk! Ik zal proberen een foto van Elize te plaatsen, maar de vorige keer lukte dat nog niet.
@Roderoosjes: Ik weet 't dat voorweeen niks zeggen Ik probeer er ook maar van uit te gaan dan ik minimaal tot de uitgerekende datum moet wachten. Fijn dat alles zo goed gaat! Geniet lekker van jullie meisje en je kraamweek
Hoera Troela! magisch punt bereikt.. nu alleen niet stil gaan zitten wachten.. t kan nog 5 weken duren.. pff als ik daar aan denk word ik gek! Ik ook weer niet geslapen vannacht. Ben onrustig maar kan er de vinger niet opleggen wat et is. Kleine is bij mij ook nog super actief volgens mij is dat gewoon prima. Wel merk ik dat de bewegingen minder groots zijn. t is meer wiebelen. De harde buiken en voorweeen zijn nog niet heel duidelijk hier. of ik heb t gewoon niet door. Roderoosjes fijn dat alles goed gaat! en 12 kg al weer! t klinkt als een droom! ik mag zo weer naar de vlk. Krijg weer een die ik nog niet heb gehad dus ben benieuwd. hoorde dat deze ook wel ok was. Daarna naar Brussel om mijn liefje te halen. die komt tot en met vrijdag naar NL!!!
Das fijn meisjeje! Lekker genieten met z'n tweeën!! Hier vanaaf weer een echo Ben zoooo zenuwachtig, gelukkig wel een goed gevoel. Als het vanavond allemaal goed is dan beginnen we langzaam met vertellen. Spannend!!!!
Hee meiden, Nog geen babynieuws hier.. Wel ander nieuws. Ik weet nu eindelijk waar die rugpijn vandaan komt. Ik heb dus zwangerschapsischias. Oftewel een zenuw zit knel begreep ik. Daarom word ik snachts dus zo vaak wakker vd pijn. Heb geteld, afgelopen nacht ben ik er 6 keer uitgeweest. Eerst straalde t alleen uit naar m'n knieholtes maar nu ook naar m'n voeten. Vrijdag zag ik dat m'n voeten blauw/ zwart zagen dus toch maar even gebeld. Hopelijk verdwijnt dit zodra ik bevallen ben. Daantjuh veel succes vanavond! hopelijk is alles nog steeds goed! Troela, mijn baby is nog steeds heel druk. Het verschilt echt per kind denk ik. Ik hoor van vriendinnen dat sommige baby's zelfs tijdens de bevalling nog druk zijn Roderoosjes Thanks voor de tip! Fijn dat alles goed gaat en ook met je bekken! Ik denk ook niet dat ik het zwanger zijn ga missen eerlijk gezegd Light vervelend van die tandproblemen! Heb je dat spoelmiddel gekregen? Ik heb ook rond 15 w last gehad van ontstoken tandvlees en in ene 2 gaatjes vreselijk want ik vind de tandarts ook doodeng. Maar tis wel goed om te gaan als het ontstoken is voordat het erger wordt. Sterkte! Meisjeje lekker hoor, herenigd met je mannetje! Gaan jullie nog wat leuks doen?
Troela, Elize was ook tot aan de bevalling (zelfs tijdens de bevalling) erg druk. En nu is ze hartstikke rustig!
Goed om te weten @Maria: Wat vervelend die ishias Hopelijk gaat het na de bevalling snel over. Vervelend he, dat 's nachts er zo vaak uit zijn. Is echt vermoeiend. @Meisjeje: Leuk dat je mannetje lekker thuis komt En hopelijk heb je nu wel weer een leuke vk. En ik ga niet stil zitten wachten hoor Daar gaat de tijd echt niet sneller van. Maar hoop zo als iedereen iig niet veel overtijd te raken. Maar ja, hebben we helemaal niks over te zeggen @Hier: Net het bed op klossen (laten) zetten. Niet normaal zo hoog We hebben een boxspring dus die is van zichzelf al hoog maar wel te laag voor de 80cm eis. Hoop dat ik m'n bed nog in en uit kan met een opstapje
Daan Leuk weer een echo, hopelijk is alles goed en kun je gaan genieten en vertellen! Zo leuk! Maria Wat vervelend van die ischias, hoe ben je erachter gekomen. Hopelijk snel over want dan heb je ook je meisje! Troela Hier ook tot einde toe druk meisje in m'n buik en bij vorige bevalling ook! Is zeker hoog je bed op klossen met een boxspring, en vooral veel klossen. Wij hadden er 12 onder, lekker veilig gevoel! Wil je thuis bevallen dat je ze er al onder heb? Of gewoon lekker gevoel dat je er klaar voor bent! Trapje zeker geen overbodige luxe! Meisje Heerlijk dat je mannetje bij je is, hoop zo dat je deze twee weken keertje bevalt! Maar in elk geval even lekker met z'n tweetjes nog van elkaar genieten! Ben je helemaal klaar voor de kleine of daarvoor ook nog op stap? Light Wat vervelend van je tandvlees, ik vind zwangerschap altijd mooi excuus om even niet naar tandarts te gaan, maar jij komt er niet onderuit denk ik, hopelijk knapt het snel weer op! (mijn tandartsbezoekje staat ook al weer gepland... ) Hier Vandaag nacontrole gehad, wel even goed om dingen af te sluiten en even wat te klagen Wel goed gevoel over, meteen m'n dossier opgevraagd en die ook netjes meegekregen. Daarnaast nog even nagevraagd rondom hoe nu met pcos, hij gaf aan dat je in elk geval moet opletten dat je elk kwartaal ongesteld wordt. Anders bouw je teveel slijm op in je baarmoeder waardoor je meer kans op kanker heb. Hij gaf aan toch het beste met pil (bij geen kinderwens) en anders door middel van ongesteldheidsopwekkers. Wij zijn er nog steeds niet uit
Ja alles was goed :d 2 spartelende kindjes van 3 cm!! Super blij!! Zet morgen ff een fotootje neer!! Het gaat echt gebeuren we krijgen twins!!
Nou ik kon het ook echt niet vinden, dankzij xelles wel gevonden fijn dat se dat ook even van te voren melden....maar snap niet waarom eigenlijk ?
Ik was "ons" vanmorgen ook al kwijt @Daantjuh: Wat super Geniet er van en zo leuk dat je het nu langzaam aan kan gaan vertellen. @Klets: Ik wilde er helemaal geen klossen er onder omdat ik toch in het ziekenhuis wil bevallen. En met de kraamzorg overlegd en die vond het geen punt als ze er niet onder stonden. Aangezien ons bed al vrij hoog is. Maar ze zei: Stel dat je om wat voor reden dan ook thuis moet bevallen of ik wordt ziek en je krijgt een andere kraamverzorgster dan heb je wel een probleem. Maar ik heb toch mooi gewacht tot week 37 omdat het vanaf nu echt moet. Maar hoop na de bevalling ze er meteen onderuit te kunnen schoppen. Wat goed dat je hebt nagevraagd over bevallen zijn en pcos. Want daar was ik benieuwd naar. Had het al eens aan de gyn willen vragen aan het begin van de zwangerschap. Maar toen helemaal vergeten. Voor de dames hier die al bevallen zijn en bv geven, wat gebruiken jullie voor anticonceptie?