PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Ohh ja en goed om te weten dat er meer actieve kindjes zijn in de laatste weken :)

2. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Daan, ik kijk uit naar je foto! Zo bijzonder!

Hier nog steeds tandpijn, maar beter onder controle. Hoop dat het gauw minder pijnlijk wordt, dan maak ik een afspraak bij de mondhygiëniste. Mijn geheugen laat me verder in de steek... net al jullie berichten gelezen maar weet niet meer wat ik gelezen heb.
    Verder vandaag best goede dag dus ff gaan oriënteren op kinderwagens. Om vervolgens met een showmodel thuis te komen van een wagen die ik al op het oog had. Kon het niet laten en ben er super gelukkig mee.
    In de winkel waren de rollen omgedraaid deze keer: mijn man werd opeens heel ziek. Echt zielig, zweet stond op z'n voorhoofd. Fijn dat babyzaken zithoekjes en drinken hebben.

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Kindje 1 + 2

Bijgevoegde bestanden:

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Kindje 1 + 2 samen.. Waarschijnlijk de laatste x samen op 1 beeldscherm zei ze

Bijgevoegde bestanden:

5. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Super mooi Daan! Ja, ze groeien ook zo hard, volgende keer past het niet meer ;)

6. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Wauw Daan Gefeliciteerd! Ziet er super mooi uit die 2!!!! Nu lekker laten groeien!

7. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Heb niet terug gelezen dus doe het even met wat hier staat :).

Wauw Daan, goeie echo's. Wat leuk zeg.
    Light, wat balen dat je zo'n tandpijn hebt. Maar het gaat alweer wat beter zo te lezen.

Nou, waarom zijn we verplaatst naar Clubs? Hebben we zo goed ons best gedaan? Hahaha.

Hier gaat het steeds wat beter. Moet echt nog wel de rust en tijd nemen om te herstellen. Gisteren hebben we Mason gewogen bij het CB. Hij zit boven zijn geboortegewicht. Dus ben trots. En dat op 80% borstvoeding (gaven om 21.00 en 00.00 kunstvoeding omdat ik wil pitten om bij te tanken en omdat er dan nauwelijks wat uit mn boobs komt).

Iedere dag rond etenstijd roep ik jankend dat ik stop met de borstvoeding. Doet nog steeds zeer en m'n tieten worden geterroriseerd. Mede door de schimmelinfectie bij mij en de spruw bij Mason. Maar iedere dag zet ik weer door. Eergisteren besloten om 100% door te zetten dus ook de 2 overige voedingen op me te nemen. Stiekem toch trots dat ik steeds door heb gezet ondanks alle strubbels. En hij doet er blijkbaar goed op. Nu hoop ik alleen dat hij er binnenkort wat meer tijd tussen laat zitten dan die 2,5 a 3 uur (ook 's nachts...).
    Maar goed, iemand wees me er op dat ik MOEder ben geworden :). Typische benaming haha.

Het ritme hier is dat er geen ritme is. Ik besef me steeds meer welke lessen ik te leren heb met het hele gebeuren rondom zwanger worden, zwanger zijn, bevallen, borstvoeding geven en moeder zijn. Laat de touwtjes los en go with the flow omdat je er toch geen invloed op kunt uitoefenen. Hoe hardnekkig ook, ik begin het in te zien en naar te handelen. Moet wel, heb geen keuze :).

Anyway, ik ben nog niet op volle kracht terug hier op het forum, dus hopelijk kunnen jullie mij dat vergeven :).

8. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Maria: Wat spannend, morgen is je uitgerekende datum! Lukt het allemaal nog een beetje? Hoe kijk je er tegen aan?
    De roze afscheiding was bij mij het eerste teken van een naderende bevalling. Daarna begon bij mij het rommelen en twee dagen later was de kleine er. Maar zoals je bij Roderoosjes hebt gelezen zegt het rommelen helemaal niets ;)
    Ischias? Dat is niet fijn! Hebben ze ook nog gezegd of dat na de bevalling direct weg is of dat je er ook nog lang last van kunt houden?

Troela: In de laatste paar weken kwam bij mij de misselijkheid ook weer wat terug. Ik moest ook zittend gaan slapen, omdat ik zo last had van maagzuur en het eten wat niet zakte. Dat soort dingen is direct voorbij als je bevallen bent :D
    Bewegelijk kind: De bewegingen worden wel wat anders naarmate het einde van de zwangerschap komt, het werd meer stommelen en duwen i.p.v. echt trappen. Maar zelfs tijdens de bevalling voelde ik wel wat en ze had de hik :D
    Anticonceptie: De eerste weken na de bevalling mag je niet direct aan de pil zei mijn verloskundige, waarom weet ik even niet meer. Zij raadde mij t.z.t. een spiraaltje aan.
    Ik geef nog steeds volledige borstvoeding en in combinatie met de pcos is het een redelijk betrouwbare anticonceptie. En wat meetelt is dat de seks ook op een hand te tellen is sinds de bevalling. Ik heb nog ontzettende last van het litteken van de knip. Ik heb het gevoel of ik helemaal uitscheur, dus dat is niet bevorderend voor een gezellige knuffelpartij :( Herkent iemand dit?

Leen: Spruw! Hou op zeg, wat vervelend is dat! Ik heb er wel zo'n 6 weken mee rondgelopen. Word je er ook voor behandeld? Ik had nystatine voor de kleine en miconazolcreme voor op de tepels. De aanhouder wint meid, uiteindelijk gaat de schimmel wel weg!
    En ik denk dat wanneer je de kleine wel aanlegt, dat je borsten door de toegenomen vraag naar melk wel meer gaan produceren. Gewoon elke keer aanleggen.
    Mijn meisje was de afgelopen nachten ook elke keer om klokslag 3:00 uur wakker. Had ze zin om te drinken. Als je dat lieve koppie ziet, kun je dat ook niet weigeren toch?

Klets: Het is goed om alert te zijn op een voorkeurshouding, het zou toch zonde zijn als ze een afgeplat hoofd krijgen. Bij mij was het na een paar behandelingen van de fysiotherapeut weer weg.
    Met de heupjes was alles goed. Ze is voor een tweede keer voor echo geweest en nu zag alles er goed uit :)

Roderoosjes: Het niet kunnen zitten van de hechtingen, oi oi, praat me er niet van. Dan denk je het ergste te hebben gehad (de bevalling) en dan kun je niet zitten. Bij mij had het ook geholpen dat de verloskundige wat restjes hechtingen heeft verwijderd. Ik kon haar wel kussen van blijdschap! haha. Nog een goede tip: Zitten op een harde stoel, juist niet op kussentjes gaan zitten. Het schijnt dat je het vocht rondom je litteken hiermee wegdrukt en dat daarmee de druk en de pijn ook weggaat. Dat hielp mij ook goed!
    Wat fijn te horen dat alles goed gaat met de kleine.

Meisje: Maak je niet druk om je gewicht. Zoals je bij veel meiden hier kunt lezen, vliegt dat er vanzelf af. En na de bevalling is dat ook niet hetgeen waar je je zo druk mee bezig houdt :) Voor je het weet, ben je al meer dan de helft kwijt en herken je je "oude" zelf weer in de spiegel.

Daantjuh: Wat een mooie foto's. Heel bijzonder om ze met z'n tweeen te zien zitten, prachtig! Heb je al ideeen hoe en wie je het wilt vertellen?

Light: Wat sneu van je kiespijn. Je hoort het van veel vrouwen tijdens de zwangerschap. Elke zwangerschap kost een kies zeggen ze ook wel eens.

Hier alles goed! Niets te melden eigenlijk :)

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Vandaag mn collega's verteld! Gewoon normaal, zo van : Ik ben zwanger!.... Van een tweeling!!

Iedereen is super blij! Echt leuk! Ik begin het steeds meer te geloven.
    Onzekerheid blijf ik altijd wel houden, maar het lijkt erop alsof het allemaal goed komt!! ;)

10. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    #2230 Roderoosjes, 4 nov 2014
    Laatst bewerkt: 4 nov 2014
    Leen, fijn te horen dat het steeds beter gaat. En dat je zo kan genieten van Mason.

Daan, wat een mooie foto's! Om trots op te zijn.

Nana, ik kan gelukkig nu weer normaal zitten. Het is nog wel wat gevoelig, maar ik ben Zelf zo blij dat de hechtingen er uit zijn.

Hier gaat het goed. Elize is nu alweer een week oud! Wat gaat de tijd snel. De kraamverzorgster heeft net de deur achter haar dicht getrokken en nu begint het avontuur echt. We hebben een super kraamverzorgster gehad. Echt geweldig!
    Mijn borstvoeding is nu goed op gang, alleen werd het aanleggen bij mijn rechtertepel steeds pijnlijker. Ik zag er ook steeds meer tegenop. Ook het drinken aan die kant was zo pijnlijk. Overleg gehad met de lactatiekundige. Waarschijnlijk beginnende spruw. Is niets te zien, ook niet bij Elize, maar de klachten zijn duidelijk. Ik ga nu medicijnen krijgen en totdat het weer beter gaat kolf ik met een handkolf die pijnlijke borst. Dat gaat goed. Is ook nog wel wat pijnlijk, maar verdraagzaam.
    Elize ligt nu ook steeds meer gewoon te kijken. Echt heel schattig.

Ps, heb net 2 foto's van Elize gemaakt en die in mijn profiel gezet. :D

11. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    korte mobiele vraag en felicitatie tussendoor :)
    Daan Wat fijn weer een goede echo en het vertrouwen in je zwangerschap zodat je goede nieuws kan delen! Leuk!
    Vraagje, jij was toen toch met wat online sportprogramma's bezig? Heb je nog namen/tips? Die kilo's zijn er wel af, nu weer terug in shape :)

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @ Klets

Ja dat was Insanity...dat werkte echt goed... Maar wel zwaar hoor! Elke dag zo'n 40 min sporten.

13. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Even snel een update: net bij de vk geweest. Baarmoedermond iets meer verweekt maar kan nog niet gestript worden.
    Ik kreeg 2 keuzes: inleiden of homeopatische pilletjes om de bmm week te maken en een afspraak bij de osteopaat morgen.
    En vrijdag dan kijken of ik gestript kan worden of toch doorgestuurd word.
    Maar mocht ik vannacht weer niet slapen van de pijn dan sturen ze me gelijk door om in te leiden.
    De vk zag gelijk dat ik aan het einde van m'n latijn was dus daarom willen ze niet te lang meer wachten.
    Ik heb toch voor de tweede optie gekozen want ik blijf hopen dat ze natuurlijk komt.
    Ik hoop zo dat ze uit zichzelf komt. Stomme rug :(

14. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach Maria wat vervelend zeg, die Ichias en dat de bevalling zich ook niet aan lijkt te dienen. Ik hoop dat dat toch snel gebeurd en dat je ichias snel over is.

Daan mooie foto's van je kleintjes :) en Leuk dat je het nu echt kan vertellen aan iedereen, je moet er toch echt in gaan geloven!

Nana ik heb nog geen ervaring, maar ik heb inderdaad wel gehoord dat bij hechtingen seks heel pijnlijk kan zijn. Dat het lijkt alsof het weer de eerste keer is, maar wat je er aan moet doen? Geen idee.

Hier komt morgen mvm, spannend. Ik baal wel want ik woon lekker in een uithoek dat ik het naar een andere uithoek (lees dik 25min rijden) moet wegbrengen. Ben benieuwd hoe lang ik die flessen mag opsparen want om dat nu elke week te doen. Maar wil zo graag iets voor iemand anders betekenen dat dit nu ook niet echt een redden is om er van af te zien!
    Overigens is alles niet te krijgen in dit dorp, ook zwangerschapsgym/yoga is 25 minuten rijden....bah en dat ook nog s avonds.
    Heb ook echt last van slecht slapen, vanacht om de twee uur wakker en ben dan dood op vorodat ik moet gaan werken, hoe deden jullie dat aan het begin vd zwangerschap?

15. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super Daan, gefeliciteerd!
    Maria, thanks voor de update, ik duim voor je dat het snel gebeurd

16. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend Maria! Ik hoop dat je pilletjes snel werken.
    En dat je snel van de pijn verlost bent.

Lijkt me geen pretje. Gelukkig zien de artsen ook wel in dat dit verder niet te lang moet duren.

Nog eventjes en je hebt je meisje in je handen! Super leuk!

17. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Daantjuh: Wat een mooie foto's van je 2 wondertjes :) Geniet er van.

@Aimee: Wat goed dat je toch mvm wil doen ondanks je niet 'praktisch' woont.

@Leen: Zo te lezen heb jij niet echt een gemakkelijke kraamtijd. En vervelend dat het borstvoeden nog zo pijnlijk blijft. Hopelijk zijn de spruw en schimmel infectie snel verleden tijd. En dag en nacht om de 3 uur voeden is ook echt wel pittig. Dapper dat je toch elke keer weer door zet.
    Dus maar ff een digihug en geniet lekker van jullie mannetje ;)

@Roderoosjes: Leuke foto's van jullie mooie meid :D

@Maria: Hopelijk helpen de homeopatische middelen snel en dient de kleine zich toch spontaan aan. Ik duim voor je. Hou ons op de hoogte

@Nana: Wel vervelend dat je nog steeds zo last heb van je knip. Wist niet dat dat zo lang gevoelig bleef. Maar snap dat dat niet erg libido verhogend werkt.
    Wat betreft een bewegelijk kind en dat de bewegingen anders worden, dat lees ik ook overal. Ik heb niet echt het idee dat het anders wordt, alleen maar krachtiger. Maar het echte 'trappelen' heb ik ook nooit zo ervaren. Altijd meer schuiven en duwen.

@Light: Wat leuk dat je geslaagd bent voor een mooie kinderwagen. Groot gelijk dat je hem meteen maar hebt aangeschaft. Wel vervelend dat nu je mannetje ziek werd. Hoe is het met de tand/kies pijn?

@Meisjeje: Lekker aan het genieten samen met je mannetje in NL?

@Hier: Weer wakker en voel me beroerd. Buikpijn, misselijk en lijk wel soort van maagkramp te hebben :( Hoop bijna dat ik een keer goed moet overgeven e/o naar de wc kan, en dat het dan hopelijk zakt.
    Morgen heb ik controle vk en dan gaan we ook de bevalling/geboorteplan doorspreken.

18. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ga proberen te reageren maar heb niet meer alles bijgehouden laatste dagen.

Maria Wat vervelend van je ischias. Hoop echt dat je meisje zich snel aandient!
    Ik heb die pilletjes nu ook gekregen, gister mee gestart. Hoop dat het helpt.
    Ik kreeg ze zodat ze tzt wat meer kans hebben om succesvol te strippen oid ivm aanwezigheid van die man van me.

Aimee goed van MvM, maar wat naar dat je t zo´n end moet wegbrengen. Ben wel erg benieuwd waar je dan helemaal woont!
    Ik werd er zo kotsmisselijk van van die lucht! Heb t 4 weken volgehouden.

roderoosjes Wat een dropje! en zo heerlijk klein!

Nana wat vervelend dat je nog steeds last hebt van die knip! Heb je t al nagevraagd of dat normaal is dat je daar zo lang last van hebt!
    Ik hoop idd dat ik me snel weer een beetje mezelf voel en dat die kg´s snel gaan haha.

troela balen dat je je zo beroerd voelt steeds.
    Hebben jullie veel dingen voor je geboorteplan? Ze vroegen er bij mij ook naar maar zou niet weten wat ik er in moet zetten.

Daantjuh Wat leuk dat je het nu kan vertellen! Mensen zullen wel opkijken, 2 is nie niks! Super leuk!

Leen denk aan je meis!

Hier maandag weer super fijne vlk. Wilde echt meedenken met onze situatie. Heb dus nu ook de homeopatische pilletjes gekregen om mijn baarmoedermond zachter te maken. Bij 40 weken gaan ze meteen in actie.

Bloeddruk ging wat omhoog 80.120 maar nog niet schokkend. Alleen omdat mijn bloeddruk normaal laag is houden ze me nu extra in de gaten en moet ik morgen al weer terug.

Vocht is nog steeds ellendig evenals het slapen. Al hoewel ik vannacht best ok geslapen heb!
    Best ongezellig want nu is mijn lief hier een paar dagen en moet ie in een andere kamer slapen want ik ben niet echt gezellig in bed.
    vannacht werd ik badend in t zweet wakker. Ach dacht maar zo; das weer een beetje minder vocht in mijn donder haha.

Genoeg voor vandaag!

19. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Maria: En hoe is 't? Is er al meer nieuws? Ben niet nieuwsgierig ;)

@Meisjeje: Fijn dat je vk zo goed met jullie situatie mee denkt en dat je nu al met de pilletjes mag beginnen.
    Wel jammer dat je mannetje nu apart moet slapen als jullie eindelijk samen kunnen zijn. Maar voor de nachtrust wel beter als ik het zo lees ;)
    Laat je weten hoe het af loopt met je bloeddruk?

Wat betreft het geboorteplan, ik heb er ook lang over na moeten denken wat ik er in wilde. Want ja, weet ik veel wat ik fijn vind tijdens m'n bevalling. Is ook mijn eerste keer. Ik hoop dat ik een beetje logische dingen er in heb gezet. Maar zo het straks wel horen van de verloskundige.
    Dingen die ik er in heb gezet zijn:
    - Zo veel mogelijk mij alleen laten met m'n man. Geen circus om m'n bed en zeker geen stapels co-assistentes en weet ik het allemaal, die allemaal tegen m'n doos aan willen gluren/ voelen
    (zowiezo zou ik het liefste mezelf opsluiten in een donkere kamer zonder mensen om me heen als ik verrek van de pijn, maar zo werkt 't helaas niet)
    - Mocht er iets met de kleine zijn en moet mee met een kinderarts (of wat dan ook) dan gaat m'n man met haar mee
    -Pijnbestrijding krijgen als ik hier om vraag
    -Navelstreng laten uitkloppen en dan pas door knippen door mijn man
    - Zo snel als mogelijk baby aan de borst
    - Duidelijk gang van zaken bespreken. Wat ik (we) kan verwachten. Stap voor stap door de bevalling heen praten.

Weet niet of ik ook dingen heb opgeschreven wat misschien standaard procedures zijn, maar dat krijg ik dan vanzelf wel te horen.

20. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Troela herkenbaar! Als ik pijn lijd ben ik het liefst alleen!
    Vind zo'n geboorteplan best een goed idee. Kan me wel vinden in wat jij zegt. Goed dat je dat doet!

Meisjeje wat fijn zo'n vk die met je meedenkt! En grappig van die pilletjes.. Zou het echt werken? Ik ben best sceptisch tegenover homeopatische medicijnen ;)

Jeetje aimee waar woon jij? :p
    Ik moest ze ook langs brengen maar dat was omdat ik op een flat woon.
    Moest ze welwekelijks brengen.
    Goed dat je mee doet! Zeker als het zo'n gedoe is.

Trouwens ik las iets over Anticonceptie na de bevalling. Ik denk niet dat ik wat wil nemen. Even geen pillen, medicijnen of wat dan ook wat met zwanger worden, cyclus en alles wat daarbij komt kijken lijkt me zalig. Even kijken wat m'n cyclus gaat doen uit zichzelf.

Daantjuh mooie echo! Wat leuk dat je het nu durft te vertellen! Krijg je leuke reacties?
    Heb je nu ook dubbelop symptomen?

Hier: gister bij de osteopaat geweest maar heeft niks geholpen helaas. Morgen weer terug naar de vk om te kijken of ik nu wel gestript kan worden. Hopelijk lukt dat!

Deel Deze Pagina