PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    He jammer Maria nog niets te beleven....wachten dan maar weer.

Troela och heden, moet je daar ook nog over nadenken voor een bevalling. Kan je er ook in zetten dat je in het ziekenhuis geen bezoek wil ontvangen (ik zie het echt niet zitten om direct na de bevalling bezoek te krijgen). Volgens mij heb je het goed beschreven hoor.

Hier
    Nou gisteren gestart met mvm, vind de flessen niet echt stinken (heb alleen geroken toen die nog leeg was, op dat goedje na dan) kreeg een tandendoosje voor de reiskosten. Vind het wel echt jammer dat ik zo ver moet. Bovendien moet je het ook voor donderdag 9 uur inleveren, had eigenlijk gehoopt dat dit niet uitmaakte zodat vl het donderdag of vrijdag kon inleveren voordat hij naar zijn werk gaat (winkel gaat om 10.00 uur open en is 10 min. rijden van afleverpunt) dus die vlieger gaat niet op, want de andere dagen is de winkel dus niet open. En zal ik dus op dinsdagmiddag vanuit mijn werk er langs moeten rijden (is ruim 20 min om rijden) Ben dus benieuwd hoe lang ik dat volhoud, want als het niet te doen is, dan stop ik er ook mee hoe graag ik ook andere vrouwen wil helpen.

och en ik heb zo'n zin in DROP!!!!

2. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Maria: Ik duim voor je dat je morgen gestript kan worden. En dat geboorteplan was gevraagd door de vk om in te vullen. Zou daar zelf niet bij stil staan

@Aimee: Lastig gedoe met mvm voor jou. Kan me best voorstellen dat je het niet al die weken vol gaat maken als het allemaal zo omslachtig moet

@Hier: Net bij de vk geweest. En controles waren weer allemaal goed. Geboorteplan door gesproken. Had ik goed ingevuld zei ze. En heb even mijn enorme angst voor de bevalling door gesproken. En dat luchtte wel op. Heb ook nog een boek mee gekregen om door te lezen, speciaal voor mensen die zo op zien tegen de bevalling.
    M'n man was mee en die zei op de terug weg, wist niet dat je er zo erg tegen op zag :$ wtf, dat vertel ik je al weken. Het was van zijn kant niet lullig bedoeld maar schoot bij mij wel ff verkeerd.. tja hormonen ;) Hij kan de laatste dagen toch al niet veel goed doen, begin wel beetje een bitch te worden. Kan echt niks hebben en alles valt verkeerd

Heerlijk dit forum om ff alles van je af te typen :)

3. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Een bizarre update (ben zelf nog steeds een beetje in shock):
    Ik kom net bij de vk vandaan en blijkbaar heb ik al 2cm ontsluiting.
    Dat waren dus die harde buiken waar ik last van had.. Bleken dus al een beetje weeën te zijn.
    Ik verloor sinds de mislukte strippoging van afgelopen dinsdag ook dikkige bruine afscheiding, wat dus de slijmprop was.
    Dinsdag zat ik dus nog dicht en nu al 2cm. De vk zegt ook dat dat door die pilletjes komt.. Dus meisjeje, ze werken blijkbaar wel!
    Nu wordt het dus echt spannend!
    Ze hebben me trouwens gelijk gestript.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Spannend Maria! Misschien wordt ze dit weekend wel geboren.
    Ben benieuwd! Ik ga het iig hier in de gaten houden.

Troela Lekker weer van je man! Vind het overigens wel een typische mannending. Hopelijk voor jou ook snel de laatste loodjes.

Vervelend Aimee dat je steeds die flessen moet wegbrengen. Hier worden ze opgehaald, maar ik was ze dus vergeten buiten te zetten.. Oopsie :)

Hier vanochtend naar de chiropractor geweest. Heb al sinds week 8 last van mn schaambeen. Ik blijk dus een scheef bekken te hebben. Gelukkig ben ik er nog optijd mee. Maar ik heb dus al last van een hele lichte vorm van BI. Nou ben ik lekker mee ;)

Mn buik begint al flink te groeien... :D

Bijgevoegde bestanden:

5. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Spannend Maria! Ik hoop dat je nu snel je kleine meid in je armen kan hebben.

Daan, wat een mooi buikje!

Hier hebben we een regeldag. Pff. Elize wil constant aan de borst, heeft krampen of huilt gewoon om niets. Leuk op de eerste hele dag alleen. Hopelijk is het morgen beter. Maar als ik dat koppie zie is het me allemaal waard!
    En nog een foto van Elize toegevoegd ;)

6. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Roderoosjes: Elize heeft wel haar eerst regeldag op de klok. 1e rond de 10e dag ;) Jullie meiden komen er samen wel. Misschien juist wel lekker om dan alleen te zijn en niemand die zich er mee 'bemoeid'.

@Maria: Wat spannend Maria, hopelijk komt jullie kleine dit weekend. Je update klinkt iig gunstig

@Daantjuh: Goed dat je zo vroeg naar de fysio bent gegaan. Ik had ook al zo vroeg BI. Mooi buikje al :)

@Hier: Vandaag de box in elkaar gezet. Nu van het weekend nog even een boxkleed kopen.

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Leuk Troela! Dat zijn de leuke dingen!

Ja, een dame van de tijd. Ze ligt nu lekker te slapen en ik voed nu op vraag. Morgen weer een dag. Dan zal het wel weer wat beter gaan hoop ik.

8. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    O bah Daan van de bi, ga je nu naar de fysio?

Maria spannend! Ik duim voor een goede en relaxe bevalling!

9. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Spannend Maria! Hopen dat et doorzet zo nu na t strippen. Is et niet ook volle maan???
    Hier hoop ik van harte dat et rustig blijft want heb net mijn lief weer op t vliegveld gezet en die komt pas de 19e weer.

troela leuk om zo lekker bezig te zijn. Balen dat je zo opziet tegen de bevalling. heb je beetje goeie coaching? Arme mannen van ons snappen er ook allemaal geen zak van he... denk dat et mannen eigen is.. misschien stelt dat gerust haha.

Heb na jouw berichtje toch ook maar een geboorteplan ingevuld op
    GEBOORTEPLAN CHECKLIST - KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen

Heb niet alles ingevuld maar sommige dingen zijn wel fijn. bv dat ik geen fotos van mijn kijkdoos hoef etc...

Daan wat super om je buikje te zien groeien! t wordt zo steeds echter! Lekker genieten!

Roderoosjes fijn die regeldagen. Wel goed dat et dus allemaal zo werkt zoals de natuur t beschrijft! Wel gelukt op je eerste dag in je eentje??

Het rommelt hier volop. Ik kan er alleen geen wijs uit soms of et voor weeën zijn of dat die kleine dame gewoon aan et stoeien is in mijn buik... Afwachten dus...
    Gister weer vlk geweest. Bloeddruk was weer wat gezakt dus geen zorgen. Ze maken zich alleen erge zorgen over mijn vermoeidheid. Ik slaap nog nauwelijks en ben echt doodop.
    Maandag een afspraak bij een homeopatische arts om te kijken of die iets kan doen. Vlk en mijn vriend zijn beide namelijk erg bang dat ik al zo uitgeput ben voor de bevalling dat ik dat niet meer ga trekken.
    Ben erg benieuwd...

Fijn weekend meisjes!

10. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maria, ik hoop dat je inmiddels bezig bent, ben heel benieuwd wat je morgen voor nieuws kunt brengen. Hou je ons op de hoogte? In ieder geval heel veel succes en sterkte

Daan, jeetje je hebt echt al een babybuik. Zelfs al zou je het tot twaalf weken stil willen houden, dat heeft men wel door denk ik

Lets, gaat alles nog goed?

11. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Het is indd volle maan (achter de wolken;))

Succes Maria :D

12. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Helaas :( geen effect.
    Even een baaldag hoor dames..

13. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Maria: Dat snap ik helemaal :( Maar blijf toch nog even voor je duimen dat het dit weekend gaat gebeuren

@Meisjeje: Fijn dat je bloeddruk weer is gezakt. En je moet je meisje maar ff toespreken dat ze niet eerder dan de 19e mag komen ;)
    Fijn he, dat 'rommelen' ;) Je voelt van alles zonder dat je weet wat je nu precies voelt... hier net zo

@Hier: Mensen blijven maar aan mij vragen, wanneer komt de baby nou? Ja weet ik veel :( Zit helaas geen timer op m'n buik. En ik probeer er maar van uit te gaan dat ik de 40 weken iig vol maak anders valt het vast zo tegen. En om zich vind ik dat niet eens zo erg als ik niet zo veel pijn in m'n lijf had.

14. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Arme Maria! Ik zag trouwens dat et niet afgelopen nacht maar de nacht ervoor volle maan was.
    Ik hoop echt voor je dat je dit weekend nog je meisje in je handen mag houden!

Troela ik herken wat je zegt haha.. Nu begrijp ik ook waar Leen etc et over hadden. Iedereen moet wat zeggen van je buik.
    En idd die 40 weken halen is geen probleem als niet alles zo veel zeer deed.
    Ben paar keer bij de osteopaat geweest maar die kan ook niet veel meer doen dan de boel een beetje los maken. Dat helpt een dag of 2 a 3 en dan beginnen we weer van voor af aan. Nu ook maar weer mee gestopt.

Lets hoe is het met jou meis??

15. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Maria, ik begrijp je gevoel helemaal. Ik hoop echt dat het snel gaat beginnen. Het wachten, de pijn, en het zat zijn. Nog even volhouden. Knuffel!

Troela, leuk hè. Alsof je er een klok op gelijk kan zetten. Zou fijn zijn. Ik heb vaak gezegd nog uiterlijk zoveel weken. Dat hielp wel. En dan hield ik 42 weken aan.

16. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oh Maria spannend voor jou. Hopelijk dient de kleine zich snel aan. Hoe ik het zo lees ben je er behoorlijk klaar mee. Alvast heel veel succes met de aanstaande bevalling. Ik hoop dat je snel je meisje in je armen mag sluiten.

Roderoosjes hoe gaat het met jou en de kleine? Alles goed?

Meisjeje, voor jou komt het ook steeds dichterbij. Lees zo snel iets over verhoogde bloeddruk. Hopelijk alles weer goed.

* schaam schaam * ik heb nog steeds niks terug gelezen. Sorry. Maar het komt er gewoon niet van. Krijg hier geen rust.

Nu zijn we woensdagnacht ook nog met de ambulance naar het ziekenhuis gemoeten. Mason stikte in terug gekomen melk. Hij snakte naar adem en huilde niet. Verschrikkelijk om te zien. We hebben 2 nachten in het zkh doorgebracht.
    Nu is alles weer rustig. Mogelijk iets van reflux in combinatie met veel drinken die dag (regeldag). Nu moeten we zijn voeding indikken en hem 15 minuten na de voeding rechtop houden zodat het beter kan zakken.
    Heb mega pijn aan m'n boobs. Gisteravond echt gejankt van de pijn. Dus vandaag alle voedingen gekolft.
    In het zkh hebben we hem steeds voor en na de voeding gewogen. Hij drinkt zo'n 60 cc uit de borst terwijl hij er zo'n 85 cc mag hebben. Dat verklaart ook waarom hij zo vaak komt (en waarom mn boobs zo geterroriseerd zijn). Hij huilde ook heel veel overdag en was alleen stil op of aan de borst, dus geen rust voor mams.

Nu met het kolven krijgt hij dus wat meer en is het een tevreden mannetje tussendoor. En wat ik tekort komt vullen we aan met kunstvoeding. Maar waarschijnlijk ook omdat de melk minder makkelijk omhoog komt en wij hem langer de tijd geven om het eten te laten zakken.

Al met al: wat een gehannes en wat een pittige eerste weken. Het is ons niet echt gegund lijkt wel. Hopelijk is nu alle ellende weg en is alleen het genieten aan de orde. Want dat doen we tussendoor zeker. Wat een leuk mannetje.

Dus weer een ego bericht vanuit mij :).

Hopelijk blijft deze 'rust' en kan ik weer eens wat frequenter meeschrijven.

17. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Leen, wat naar om je kleintje zo te zien. Hoop voor je dat het vanaf nu weer beter gaat. Knuffel!

Hier gaat het op zich goed. Vandaag Elize weer voor het eerst aan mijn pijnlijke borst aangelegd. Dit leek goed te gaan totdat ze los liet. Weer een pijnlijke tepel. 2 keer gekolft en vanavond weer aangelegd, maar er blijft, als Elize drinkt, een hele vervelende tinteling door mijn borst gaan. Echt heel vervelend. Ook Lijkt ze bij die borst niet goed aan te happen. Ze laat constant los en wordt dan weer boos omdat ze de tepel niet direct weer heeft. Dit is ook niet fijn voor mij en mijn tepel.
    De andere borst gaat goed. Alleen het aanhappen is wat pijnlijk, maar daarna niet meer. Ik ga dus mijn andere borst maar weer wat meer kolven en volgende week maar een de lactatiekundige raadplegen. Kijken of zij mij meer kan helpen.

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Oei dat is vervelend ja. Je hoeft niet te wachten tot volgende week. De meeste lactatiekundige kun je 7 dagen per week bellen en ze komen zsm om je te helpen. Althans zo heb ik het ervaren. Heb ze 2 x op de stoep gehad. En diegen van het zkh zei ook dat ik altijd kon bellen.
    hopelijk gaat het snel beter. Ik weet helaas maar al te best hoe pijn aan de borst/tepel kan aanvoelen.

19. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben al paar keer op moment geweest om te reageren, maar lukt me telkens ook niet om heel berichtje te schrijven waarin ik op iedereen reageert, sorry alvast 😊
    Hou wel alles in de gaten onder het voeden, maar typen wat lastig! En nu elke keer benieuwd of jij baby nieuws heb Maria wat kan wachten lang zijn, zeker met zulke klachten! Hoop echt dat je snel je meisje in je handen heb! Twee cm en stripruimte is goed teken, gaan ze het nu nog keer proberen of gaan ze voor inleiding?

Troela hier begonnen ze wl met vragen vanaf 36 weken omdat ik vorige keer zo vroeg bevallen was, en dan maar elke keer dat ik er niet vanuit ging overtijd te halen, mooi wel dus! Lange tijd vragen aangehoord wat dat betreft! 😊

Daan mooi buikje al hor, ik ga die van mij maar weer strakker proberen te krijgen met de video's , pfff ziet er wel erg vermoeiend uit!

Nana knip werkt idd prima als anticonceptie, wat een naar ding! Schrik je er eigenlijk wel van dat jij er nog last van heb, niet zo'n best vooruitzicht. Valt toch best tegen, terwijl het als ingreep dan niets voorstelt.

Meisje wat fijn dat vk zo meedenkt! Hoe bevalt het bij je ouders thuis?

Leenheftig verhaal zeg, dat is schrikken geweest! Zo kom je zeker niet tot rust, fijn dat nu weer beter lijkt te gaan, gebeurd er nog iets tegen reflux? Of helpen tips voldoende? Wel lastig hor al bv zo pijnlijk loopt en er geen ritme in komt. Met kromme tenen voeden is niets aan, ook goed aan jezelf denken he?! Happy mom belangrijker als een voedende mama!

Voor jou zelfde rondom voeding roderoosjes goed op jezelf letten! Weet nog van de eerste dat na maand pas echt minder gevoelig was, nu gaat gelukkig wat sneller, pijnvrij voeden voor kleine en jezelf stuk fijner!

Hier gaat nog steeds goed. Kleine meid begint goed ritme te krijgen, drie uur slapen, dan wordt ze wakker en krijgt ze voeding en na ongeveer uurtje wakker te zijn leg ik haar weer in bedje. Wel erg prettig ook voor de oudste nog genoeg tijd voor haar over. Verder wordt ze al een hele dame! Alweer 2 kilo zwaarder in 2 maanden, haha van 3 naar 5 kilo 😄 en eerste prikjes zitten erin, zo zielig vooral die tweede is zoo naar, heb haar nog nooit zo hard horen huilen en rood gezien. Maar verder heeft ze er geen last van gehad gelukkig. Vandaag wel onrustig, dus hoop niet dat het doorzet vanacht.

slaap lekker allemaal behalve Maria dan, die heeft hopelijk goede bevalling ipv nachtrust, al is overdag bevallen eigenlijk beter plan

20. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh ja, toch mobiele reactie, dus tekst zal soms niet helemaal kloppen! Blijft irritant op mobiel! Voeding zit erin, nu was opgangen en dan slapen!

Deel Deze Pagina