Wow Daantjuh: Jij bent gewoon ook al weer 11 weken zwanger! Wat gaat dat snel! En mooi buikje al. Ik ben benieuwd hoe snel je gaat groeien met een tweeling. Ga je ook elke maand een buikfoto maken? Aimee Werken in het begin van de zwangerschap? Aan het begin van de zwangerschap lag ik heel vaak wakker 's nachts of om te plassen of van de honger of gewoon geen slaap hihi. Op mijn werk ging het wel, maar na werktijd was ik heel erg moe en viel ik aan het begin van de avond in slaap. Ik gaf er gewoon aan toe. Roderoosjes: Dat gevoel van tintelingen en pijn kwam bij mij van de spruw. Heb je er inmiddels al medicatie voor? Leen: Wat heftig zeg, van dat verslikken. Goed dat ze hem ter observatie hebben gehouden, je wilt toch niet dat zo'n kleintje er nog een longontsteking aan overhoudt. Borstvoeding is een heel iets he? Ik ben nu wel heel blij dat ik met de spruw heb doorgezet. Het is nu zo makkelijk, waar ik ook ben, even aan de borst en we kunnen weer verder met waar we mee bezig waren. Geen gedoe met flesjes, magnetrons etc. Aimee: wat fijn, zo'n goede echo, maar wat naar zeg die misselijkheid. Helaas hoort het er vaak bij Even iets anders.. ik las vandaag dat een van die gooische dames (pauline) ook zwanger is. En zij is heel open over haar pcos, vind ik leuk! Dat mag ook wel eens in de media toch? Want wie had hier voor over pcos gehoord? Ik niet in ieder geval. Terwijl ik dit bericht aan het typen ben, belt mijn beste vriendin, bevallen van een dochtertje Whoehoe! Bij BMaria is ook iets gaande, dat kan toch bijna niet anders?
Nana.. Ja leuk he!! Ben blij... Gaat ergens ook best wel snel, hoewel de tijd voorbij sluipt. Meeste mensen in mijn omgeving weten het wel nu. Buikje valt ook niet meer te verbergen. In m'n album staan wat foto's 21-11 heb ik weer een echo. Het blijft toch spannend elke keer. Zit ook te twijfelen of ik hem ga verzetten naar iets eerder. Maar aan de andere kant moet ik gewoon geduld hebben. Ik had ook gelezen dat Pauline zwanger was, maar ik wist niet dat ze PCOS had. Indd mooi dat ze er zo open over is. Ben ik ook naar m'n omgeving. Ik had ook nog nooit van PCOS gehoord. gefeliciteerd met je vriendin! Aimee Ik ging gewoon overgeven. Dat lucht bij mij op. En daarna gewoon zorgen dat ik geen lege maag had. Dus om het uur iets kleins eten. Heb me gelukkig ook niet ziek hoeven melden. Hier gaat het super. Klachten worden steeds minder, wat natuurlijk wel wat onzekerheid heeft, maar zolang het "goed" voelt probeer ik niet te stressen. Kans dat het eventueel mis zou gaan wordt natuurlijk ook steeds kleiner.
Nana, inmiddels heeft Elize haar kuurtje van 6 dagen gehad en ik smeer nog trouw 2 keer per dag mijn tepels in met zalf, maar de klachten worden helaas niet minder. De lactatiekundige komt vanmiddag om half 5. Ik hou jullie op de hoogte.
Is dat de nystatinekuur? Daar heb ik voor mijn meisje 4 of 5 potjes van gehad (ben de tel kwijt), toen was het pas over. Ben benieuwd wat de lactatiekundige zegt, heel goed dat jij en Leen dat inschakelen! Wordt dat vergoed trouwens? Daantjuh: Ik snap het heel goed dat je daar weer onzeker van wordt als de klachten weer veel minder worden. Daar moet je juist blij om zijn, maar dan word je daar weer onzeker van haha. Heel herkenbaar. Wen er maar aan, de hele zwangerschap is wachten
Aimee: je weekenden niet meer zo vol plannen Verder is het een kwestie van uitproberen wat goed valt, maar vooral kleine beetjes blijven eten en drinken, anders wordt het alleen maar erger. Fruit valt hier onder het algemeen goed, maar kan ook weer per week verschillen. Momenteel lekker mandarijnen en sinaasappels. Maar wie weet is het maar een tijdelijk iets en voel je je morgen alweer wat beter.
Nana, lactatiekundige is geweest. Is inderdaad toch de spruw helaas. Het aanleggen enz gaat allemaal goed. Dus morgen maar de huisarts bellen voor een herhaalrecept. Ik had inderdaad die kuur voor Elize. Ik ga nu kolven en aanleggen afwisselen.
Fijn dat je wat mee duidelijkheid hebt rooderoosjes light zou het van het weekend komen? Dacht guster van de spanning voor de echo, maar vandaag is het erger. Helaas hier niet veel eten in huis en wat ik nu wil lijkt me nier verstandig (ijs, chocolade ) winkels zijn hier al dicht dus maar wachten tot morgen
Roderoosjes: Fijn dat het aanleggen geen probleem is. Spruw kan heel hardnekkig zijn, bereid je er op voor dat het nog wel een paar weken kan duren. Elke keer dat ik tussendoor stopte kwam de pijn ook weer opzetten en mijn meisje werd huilerig en liet telkens de tepel los. De aanhouder wint! Aimee: Cola, rennies, vannilevla en pepermunt hielp bij mij heel goed. En sowieso elk uur wat eten. Voor 's nachts en 's ochtends vroeg had ik wat crackertjes op het nachtkastje liggen.
Hallo meiden, Mag ik hier ook gezellig mee kletsen?? Ik ben nu 5 weken en 1 dag zwanger met hulp van gonal f en pregnyl. Heb een hele tijd geleden meegekletst in pcos zonder symptonen. Zie gelukkig al een paar bekende namen voorbij komen
Haaaaa Linda! Aimee, drukte en stress verergeren bij mij de misselijkheid wel in ieder geval. Ijs had ik de eerste weken ook erg zin en voelde ik me ook beter door. Veelvuldig gegeten dus. Gyn en vk zeiden ook dat ik vooral moest eten wat goed viel en dat gezond eten later wel weer komt. Moet er wel even bijzeggen dat ik ondergewicht heb en me dus niet druk over de kilo's hoef te maken. Inmiddels heb ik juist veel behoefte aan fruit. Roderoosje, hopelijk slaat de kuur snel aan. Ik ben ook weer aan een kuurtje begonnen.
Fijn Linda dat je ook komt mee kletsen hier! Tja ik heb overgwicht, gyn zei maandag wel dat ik een prima bmi had (29). Ik vond het niet echt prima, maar kan er niet veel aan veranderen. In het tydschrift van mvm stond dat ik met dit bmi tussen de 7&11kilo mag aankomen, ben nu 2kilo afgevallen. Ga idd iets van crackertjes naast mijn bed leggen, Merk dat ik eigenlijk direct iets moet eten, want voordat ik aangekleed en gewassen ben, Ben ik al o misselijk dat ik niets binnen krijg.
Hey meiden, even een update. Geen babynieuws (gelukkig). Troela vind uit solidariteit dat je idd best kan wachten tot de 19e net als ik haha! Ben vorige week een paar keer extra bij de vlk geweest ivm bloeddruk en vermoeidheid. Bloeddruk is gelukkig weer gezakt dus niet meer onder verscherpte controle. Wat betreft de vermoeidheid begon ze zich zodanig zorgen te maken dat ik de bevalling niet meer door zou komen dat ze even geopperd hebben om me te gaan inleiden. Aangezien ik daar zelf niet op zat te wachten, heb liever dat et spontaan begint, en de kans dat et snel lukt ook niet gegeven is hebben we daar vanaf gezien. Wel ben ik naar een homeopaat geweest en heb ik korrels gekregen. Die moeten er voor zorgen dat ik wat rustiger wordt en uiteindelijk ook wat beter ga slapen. vannacht voor t eerst wel diep geslapen maar wel vaak wakker van de pijn in mijn heupen en bekken. Dan moet ik er uit om te bewegen. Verder gaat lopen bijna niet meer maar fietsen nog wel dus ik heb een nieuwe hobby haha. Maria we zijn zo benieuwd, jullie meisje moet er nu wel zijn! Troela hoe gaat et met jou?? Aimee vervelend van je misselijkheid, Hoop dat et snel over is! Wat betreft de kilo´s... Ik ben er wel 20 aangekomen nu.. voel me er zwaar slecht onder maar kan er ook weinig mee... gewoon weer in t gareel na de bevalling en weer lekker sporten enzo. (kon al snel niet veel meer door bekkeninstabiliteit) roderoosjes balen van de spruw! Hopelijk slaat kuurtje snel aan! Nog wel goeie tips gehad van de lactatiedeskundige? Linda welkom en gefeliciteerd! Nana, krijgen we binnenkort weer een foto update van jullie meisje? benieuwd hoe ze gegroeid is!
Meisjeje, wat kom je nog krachtig en positief over. Heel knap! Hoop dat je meer tot rust kunt komen. Aimee, inderdaad eten voordat je uit bed stapt! Ik krijg elke dag ontbijt op bed van m'n man ♡
Hee meiden, Even een update: 9 november is onze dochter Valerie geboren! Na een zware bevalling. Ben sinds gistermiddag pas uit het ziekenhuis ontslagen. Een kleine schets van de bevalling: Om 9 uur braken m'n vliezen en 10 min later belandde ik in een weeënstorm met weeën om de 2/3 minuten. Al snel wist ik dat ik het niet ging trekken en met 4cm ontsluiting in de auto naar het ziekenhuis (echt de hel). Daar aan de morfinepomp en dat werkte op zich wel tussen de weeën door maar die weeën waren niet te doen. Om 15.30 kreeg ik persweeen die ik eerst moest wegpuffen want ik had nog niet volledige ontsluiting. Rond 16.00 werden ze veeeeel krachtiger en kon ik het amper wegpuffen. Ging met oerkreten en op het hoogtepunt van de wee toch n beetje geperst. De vk van het ziekenhuis kwam pas 3 kwartier later en mocht ik persen (3 kwartier is in persweeen ophouden een half jaar) Ze is om 17.40 geboren. Wat bleek: waar niemand op gerekend had.. een zware baby. Ik ben dan ook compleet geruïneerd aan de onderkant. Ze hebben in totaal 1,5 uur gehecht. de gyn adviseert mij een keizersnee mocht ik nog meer kinderen krijgen. Verder veel bloed verloren en van m'n stokkie gegaan en waarschijnlijk blijvend schade aan de onderkant. Veel infusen gehad, waaronder voor m'n ijzer want die was veeeeeeel te laag door het bloedverlies. Oftewel ik ben wel lichtelijk getraumatiseerd van de bevalling. Ze is met 38 weken nog geschat op 3500 gram en heb zelfs een groeiecho gehad met 34 weken, en daar bleek ze iets kleiner dan gemiddeld. Nou, niet bepaald. Met de kleine gaat het goed. Omdat zezo groot is moet ze bijgevoed worden en dat maakt het voor de bv niet makkelijk. Ze heeft geen zin om moeite te doen, maar ik kolf en het komt langzaam op gang. Komt ook omdat m'n lijf nog moet herstellen. Ik moet echt ff bijkomen van de bevalling en merk dat ik daar best emotioneel onder ben. Verder ben ik een zeer trotse mama van een prachtige meid met een flinke bos haar!
Gefeliciteerd Maria!!!! Wat vind ik het super dat je zo over je dramatische bevalling praat! Ik hoop dat je je snel beter voelt en je herstel aan de onderkant boven verwachting goed gaat. Geniet van jullie gezin en sterkte
Jeetje Maria. Wat een bevalling. Die weeën Storm herken ik wel. Dat is echt niet gelijk. Je hebt geen tijd om ze op te vangen en te ontspannen tussendoor. Maar Gefeliciteerd met jullie dochtertje. Hoe zwaar was ze bij de geboorte? Hoop voor je dat je snel opknapt. Doe kalm aan en geniet van elkaar! Dikke knuffel!
Lieve Maria, Gefeliciteerd met de geboorte van Valerie! Die naam had ik ook op mijn lijstje! Jeetje wat een verhaal weer... Heftig meis! Begin te denken dat heftige bevallingen bij PCOS horen... Hoop dat je snel opknapt.