PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Linda: Welkom! Leuk om ook weer "verse" zwangeren hier te mogen verwelkomen! Voel je je een beetje goed.. of heb je al last van eerste klachten? Niet bang worden van alle "enge" bevallingsverhalen hier hoor :D

Meisje: Foto's? Ja hoor, dat hoef je mij als trotse moeder niet te vaak te vragen. Ik zal straks een recente in mijn album zetten.
    Wat fijn dat je bloeddruk gezakt is, hoef je je daar geen zorgen om te maken gelukkig. En ik snap heel goed dat je de natuur zijn gang wil laten gaan. Ik zou ook niet zomaar de bevalling in willen laten leiden. Het kindje bepaalt wanneer het wil komen.

Light: Wat heb jij voor een man? Dat moet wel een hele lieve, zorgzame papa worden!

Maria: Allereerst gefeliciteerd! Het klinkt als een heftige bevalling. Zelf heb ik nog steeds moeite met hoe mijn bevalling is verlopen en hoeveel pijn ik heb gehad. Het helpt om er veel over te praten!! Ik hoop ontzettend dat het herstel lichamelijk en geestelijk voorspoedig mag gaan. Natuurlijk heb je er iets prachtigs voor terug gekregen! Ik hoop dat je van haar kunt genieten! Hoe kijkt je vriend/man terug op de bevalling? Ik ben ook wel benieuwd hoe zwaar Valerie is.

Even iets anders: Heeft iemand vanmiddag One Borne op TLC gezien? Dat was heftig! Mijn man en ik hebben zitten huilen op de bank :) (Nee, hij is geen watje haha).

Voor de mensen die nog moeten bevallen: Durven jullie nog wel? :p :D

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd maria!!!

Maar tjee zeg :(.. Klinkt allemaal erg heftig... Ik hoop dat je snel hersteld van je bevalling.. Maar zo te horen klinkt het best erg..

( en dan moet ik er straks 2 uitpersen :s)

Hoe groot is ze? En wat bedoelen ze met blijvende schade?

Ondanks alles ontzettend gefeliciteerd en probeer te genieten van dit wondertje. Prachtige naam zeg!

X

3. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maria wat fijn om wat je van je te horen en van harte gefeliciteerd met je kleine meisje Valerie, prachtige naam ook! Wat een heftig verhaal zeg van je bevalling, daar zal je wel even van moeten bijkomen geestelijk en als ik lees ook flink lichamelijk, klinkt heftig als er blijvende schade is. Wel erg dat je zo lang heb moeten wachten op vk. Lukt het beetje om te genieten of vooral heftig aan het bijkomen? Hoe heeft manlief het ervaren? Ben benieuwd naar je meisje met bos haar!

4. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Meisjeje: Ik dacht al gezellig om samen nog even te wachten. Soort wachtbankje voor de bevalling ;)
    Gelukkig dat het weer beter gaat met de bloeddruk en je vannacht iets beter hebt geslapen. Ik zou ook niet zo snel kiezen voor inleiden.

@Maria: Van harte gefeliciteerd met Valerie!:D Wel een hele heftige bevalling. Daar moet je waarschijnlijk wel een tijdje van bij komen. Sterkte met het herstel, maar vooral geniet van jullie kleine meid ;)

@Linda: Welkom! En natuurlijk gefeliciteerd :D

@Aimee: Vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk krijg je snel door wat je het beste helpt.

@Roderoosjes: Hopelijk slaat de kuur snel aan. Heb je verder nog goede adviezen van de lactatiekundige gehad?

@Nana: Of ik nog durf? Ik schijt 7 kleuren. Ben doodsbang....:( Heb van de vk een boek gehad over angst voor de bevalling. Heb daar vorige week ook uitgebreid met haar over gesproken. Is bij mij geen gezonde spanning meer, maar panisch. En waarom? Wist ik het maar...
    Heb ook one born gezien: Idd ook potje zitten janken :) Maar vind wel dat je de USA versie wel vooral 'sensatie' verhalen laat zien.

Ga zo eerst ff foto's checken van jullie kleine wereldwonder :D Kijken hoe hard ze groeit

@Lets: Hoe is het met jou?

@Daantjuh: Wat leuk dat je het goede nieuws nu kan gaan delen. Geniet er van :)

@Hier: Nog altijd veel pijn in m'n lijf en vooral m'n rug heeft het slecht. En het beroerde slapen helpt er ook niet echt bij. Verder lekker aan het 'cononnen'. Alle controles bij de vk zijn elke keer helemaal prima. Kleine doet gelukkig verder allemaal goed. Kleine ligt er klaar voor, nu maar afwachten ;)
    En m'n man die begint het nu ook spannend te vinden. Die vraagt iedere dag, En voel je al wat? Ga je vandaag bevallen, denk je?

5. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2305 Klets, 12 nov 2014
    Laatst bewerkt: 12 nov 2014
    bevalling het zijn inderdaad heftige bevallingen hier, echt naar om zo te beginnen aan je leven als mama!

Het kan gelukkig ook stuk beter verlopen. Ik heb zelf de mazzel van twee goede en vlotte bevallingen gehad, al blijft het ook dan een ingrijpende gebeurtenis. Maar bij de eerste een hechting van 1 steek waarvoor verdoven niet eens nodig was. De laatste was spannend vanwege ligging van de kleine, maar qua bevalling wel goed te doen! Knip wel balen, maar daardoor alles wel goed en vlot verlopen. Kan het na het gesprek met de gyn ook goed achter me laten. Hierdoor kan ik ook vol vertrouwen kijken naar een eventuele nieuwe bevalling, als we nog kleintje mogen krijgen/wensen.

Ok, weeeen en weeeenstorm doen echt pijn, maar mijn bevalling was wel zonder enge dingen en zijn "gewoon" natuurlijk verlopen.

Hoop echt dat jullie die gaan volgen, geen verhaal tekort doen maar gewoon even delen ☺️

6. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Jezus Maria, wat klinkt dat ontzettend heftig! Ik hoop dat je het allemaal snel een plekje kunt geven. Maar natuurlijk ook gefeliciteerd! Hoop dat je desondanks ook geniet van jullie meisje.

Nana, de allerliefste man heb ik. Heb het echt met hem getroffen!

Troela, spannendddd!

Ennuh, dat PCOS en zware bevallingen bij elkaar horen geloof ik niet hoor! *steektkop in het zand*

7. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Koppie er maar weer uit light😊

8. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hihi Klets! Soms is vermijden de beste strategie. Gelukkig duurt het bij mij nog wel ff. Heb echt respect voor jullie!

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Troela, de lactatiekundige vond het aanleggen en aanhappen van Elize er goed uit zien. Ook de houding bij het voeden was goed. Haar advies is om Elize af en toe proberen aan te leggen. Dan wel of niet met een tepel hoedje en is het pijnlijk dan te kolven. En vaker de zalf smeren. Ik heb nu ook weer medicijnen voor Elize en hoop dat het snel beter gaat.

10. linda1987

linda1987 Actief lid

2 jul 2014
    176
    1
    18
    @maria: van harte gefeliciteerd met je kleine meisje, mooie naam! Maar jeej, wat een horror verhaal! Hopelijk kun je het snel een plekje geven.

Ik moet er nog heel erg inkomen wie wie is, ik lees aandachtig mee, maar heb echt geen idee meer wie wat heeft geschreven. Ik geef mezelf een weekje en dan zit ik er volledig in denk ik! ;)

Ennuh light: ik steek mn kop erbij hoor! :) wij weten wel beter, haha ;)
    Tja, je kan het zo mooi maken als je wilt als je het nog niet hebt meegemaakt toch!

Hier lekker moe en ietsjes misselijk. Verder ben ik zo aan het genieten :) ben zo trots op mijn lichaam!

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Heerlijk moment! Na de voeding van 7 uur in slaap gevallen en net pas wakker geworden! En dan zien dat je dochter nog heerlijk ligt te slapen! (wel in haar eigen bedje) Love to be a mom!

12. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Heerlijk Roderoosjes om je zo te zien genieten :D

13. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Eindelijk weer een achter de laptop en rust om even goed te lezen :)

light ehm.... je bevalling vermijden gaat niet meer hor :D Maar nu eerst nog maar even hopelijk steeds meer genieten van je zwangerschap!

Roderoosjes Heeerlijk dat uitslapen, kan je zelf ook lekker bijtanken! Fijn dat het bv geven zelf goed gaat, hopelijk helpen medicijnen!

Maria Nog keer je verhaal gelezen, echt heftig! Hopelijk kan je wel lkkr genieten van je meisje! Zo benieuwd hoe ze eruit ziet met haar bos haar! :)

Nana Heerlijk zo samen op de bank tv kijken en huilen :) , was het heftig omdat het aan die van jezelf deed denken of gewoon hele heftige aflevering? Dat je man er trouwens naar wil kijken :) Echte liefde!

Lukt het wel goed om over eigen bevalling te praten? Het is ook echt ingrijpende gebeurtenis en zeker hoe het bij je is verlopen, goed dat je er over praat. En wat een mooi moppie hebben jullie! Echt te schattig! :)

Daan twee zijn gelukkig vaak stukje kleiner ;) Lijkt me wel spannend hor, straks twee kleintjes! Nog lekker aan het genieten van het rondvertellen?

Troela Wat vervelend dat je zo tegen bevalling opziet, kan je vk je hier goed in begeleiden? Zwangerschap en pijnen nog niet zo zat, dat je er al "naar uit kijkt"? Moet zelf zeggen dat ik er deze keer wat meer tegenop zag, maar uiteindelijk bij 41 weken alles zo zat wat dat ik teleurgesteld was dat ik de volgende dag niet ingeleid mocht worden. Maar is wel voor iedereen persoonlijk, hopelijk krijg je dan in elk geval goede begeleiding bij je bevalling!

Meisjeje En blijven de korrels helpen? Vannacht weer beter geslapen? Spannend toch altijd die bloeddruk, hopelijk blijft hij mooi laag. Is je man nog in nl?

Linda Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk, zo blijft het hier beetje gevuld!

Leen wauw, jullie mannetje alweer 4 weken oud! Gaat hard zeg! Hoe gaat het met jouw herstel?
    Al die visite is zeker erg vermoeiend, leuk om je trots te showen, maar kan je opmerking over kraamfeest wel voorstellen. Nog veel visite voor de boeg?
    Borstvoeding, wel knap hor al vier weken geven met zoveel ellende. Nog weer wat aangelegd afgelopen dagen? Is dat speciaal papje vanwege reflux?

Hier We blijven genieten. Als ik alle verhalen hier lees over bevalling en beginperiode, besef ik wel hoe goed hier alles is verlopen. Laatst was ik ook bij cb, en die zei ook "het gaat echt goed bij jullie he, je bent zo relaxt" en dat kon ik ook alleen maar beamen. Dit bericht overigens niet om zout in wonden te strooien ofzo, maar wel gewoon echt dankbaar dat het zo mag gaan omdat het niet vanzelfsprekend is.
    Wel is ons meisje weer verkouden, echt zo zielig. Ze is al meer verkouden dan niet verkouden geweest. Hier helpt bv dus helaas niet voor. Boven ruikt het heerlijk naar ui hier :)
    Ons meisje is ook heerlijk aan het kletsen echt hele verhalen, en de oudste doet haar de hele tijd na en verteld er even bij dat haar zusje dat geluidje maakt. Erg schattig. Ze begint weer wat meer interesse te tonen in haar zusje, gister "betrapte" ik haar op spontane aai en kus bij haar zusje.

14. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn even wat leesvoer :)

15. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Woow Maria gefeliciteerd met de geboorte van je meisje! Inderdaad een verschrikkelijke bevalling, ik hoop dat je snel op knapt en snel minder last hebt van je 'onderkant' zodat je optimaal kan genieten van je dochter.
    Wel raar dat niemand had verwacht dat de baby zo groot was, terwijl ze dat toch hadden op gemeten.

Brr...ik ga voor een ziekenhuisbevalling denk ik, voordat ik vanuit dit dorp in het ziekenhuis ben met ambulance ben ik minimal 20 minuten verder en dan heb ik het nog niet over de 20 minuten dat het duurt voordat de ambulance bij mijn huis is.

Nou zijn jullie aan de beurt Troela en Meisjeje! Toitoitoi!

16. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Even een vraagje voor de mama's hier. Elize geeft veel op vandaag. Ze heeft ook behoorlijke trek. Ook heeft ze vandaag meer last van haar darmen. Meer krampen en zelf tot zweten aan toe bij de krampen. Ze slaapt wel goed en is verder alert. Ze heeft geen koorts of verhoging en haar luiers zien er goed uit.
    Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of ik hier verder nog iets iets mee kan? Ik heb gisteren niets pittigs of erg gekruids gegeten.

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Fijn Klets dat het zo goed met je goed.. En indd dat je zo relaxed bent. Zal het er niet mee te maken hebben dat dit je 2de kindje is?
    je hebt tenslotte alles al een keertje meegemaakt.

Ik hoop ook dat ik zo relaxed ben. Ben vanuit nature opzich wel relaxed, maar toch die zwangerschap brengt wel onzekerheid met zich mee.

Ja het vertellen is leuk, maar je krijgt wel vaak de standaard opmerkingen zoals: "ben je wel gelijk klaar" en "Jij liever dan ik". Maar goed.. wij zijn er super blij mee. En ik geniet er ook echt van.

Volgende week weer een echo. Dan is m'n officiƫle termijnecho. Ben dan iets meer dan 12 weken.
    Vind het toch wel weer elke x spannend. Soms denk ik ook wel, pfff heb ik het niet iedereen te vroeg verteld, maar om die buik kan je echt niet meer heen ;)

Indd Aimee.. Juist door deze verhalen hoef ik thuis never nooit niet te bevallen. Dat is dan wel weer fijn met m'n medische indicatie.

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    thee en sinaasappelsap zijn bv ook krampen bevorderend.

Heb je al infacol (ofzo) geprobeerd? Dat werkte bij mn neefjes echt top.

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ja, infacol krijgt ze al. Ik drink alleen kruidenthee als rooibos en sinaasappelsap drink ik niet. Vanmorgen had ze de hele voeding eruit gegooid. Gelijk daarna wilde ze wel weer drinken.
    Ben wel blij dat ze verder alert is en goed drinkt en slaapt.

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Linda welkom hier.

Maria gefeliciteerd met je dochter. Wat naar dat je ook zo'n heftige bevalling hebt moeten meemaken. Houd je maar goed rustig en laat het herstel voorop staan. Ben hier ook nog lang niet de oude. Hopelijk geneest je onderkant toch beter dan ze nu denken. En hopelijk vind je wat troost door je meid lekker bij je te pakken. Hopelijk worden de roze vlekjes langzaam dikke roze wolken straks. Dikke knuffel.

Hoprlijk kan ik van de week beter reageren op de rest. Beetje ellende met Mason. Krijgt steeds meer last van de voeding en huilt van voeding tot voeding. Is alleen stil op de borst na veel moeite. Morgen kan ik bij een osteopaat terecht en kan zij ons helpen. Denk (verborgen) reflux.
    ik leg hem nog steeds aan inderdaad.

Veel last van mn buik omdat ik hem de laatste dagen veel draag en til. Volgende week maar de gyn.

Deel Deze Pagina