PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Klets, wat bij mij ook wel werkt tegen misselijkheid is vanillevla. Klinkt gek, maar het schijnt bij meer vrouwen te werken.

Leen, ik pas ook niet meer in mijn broeken met mijn buik en ben ook 8 weken. Mijn collega zei: oh, bij mij zag je pas iets bij 5 maanden. En bedankt! Is inderdaad heel frustrerend. En ik heb nog maar 1 bh die goed zit. Ik hoop volgende week op een positieve echo, dan ga ik daarna over op de positiekleding. Zaterdag wordt ook weer een uitdaging, dan heb ik een verjaardag.

Vien, veel succes bij de echo vandaag. Ik duim voor positief nieuws!

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Maar ben jij ook aangekomen door hormoonbehandelingen of zo Roderoosjes? Of is nu door de hormonen gewoon alles opgeblazen bij je? Wat ik al zei, hoop dat het hier een beetje bij trekt nog haha.

3. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik heb al ruim een jaar geen hormonen meer geslikt, dus daar is het niet van gekomen. Ik hou denk ik gewoon ook veel vocht vast. Had ik ook met mijn menstruatie. Ik heb toenstraks wel op de weegschaal gestaan en was een kilo kwijt. (van de kilo's die ik in de afgelopen weken ben aangekomen)
    Maar ik eet ook echt weinig. Ben snel misselijk. Zelf als ik de vaat van de vorige avond zie staan ga ik al zowat over mijn nek. Heel vervelend.

4. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vien Hoe is het het met je? Nog misselijk? Echo al gehad vandaag? Hopelijk is alles goed.

Maria Hoe is het met jou? Geen bloedverlies meer gehad? Succes morgen met prikken!

Roderoosjes Heel herkenbaar van de boobs, ze groeien enorm :) En daarmee ook wel gevoelig, al is het niet zo erg dat ik er wakker van wordt. Lig je er op? Dan zal zo'n bra denk ik ook niet helpen. Maar aan de andere kant kan je het altijd proberen, bra die wat meegroeit kan sowieso fijn zijn.

Leen Best herkenbaar dat gevoel over je lichaam, ik dacht altijd: ik ga strak m'n zwangerschap in en dan komt het wel goed. Nu vooraf niet helemaal gelukt, en dus toch wel een beetje angst voor time after... Helemaal vervelend als je dan door hormonen sowieso al wat was aangekomen, heb je zo weinig invloed op! :( Maar goed hopelijk zijn we straks rond en gezond, maar wel op juiste plekken :)

Bedankt voor tips rondom misselijkheid, vanillevla eet ik sinds drie dagen samen met beetje yoghurt 's ochtend en dat gaat best goed en net ook even gemberthee ingeslagen :) Hopelijk verlicht dit wat, ik wil liever geen medicatie maar had toch echt vanochtend bijna gebeld! Maandag ben ik 16 weken, hopelijk dan alles over :)

Vanochtend wel de 20 weken echo gepland, ondanks dat het ook spannend is ook wel weer iets op naar uit te kijken. Ze zaten alleen al best vol dus pas bij 21,5 de echo. Nog even geduld!

5. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Klets, nee ik lig er niet op. Ik lig altijd op mijn zij en draai via mijn rug naar de andere kant. En als ik dan weer op mijn zij ga liggen "vallen" mijn borsten de andere kant op. En dat is erg pijnlijk.
    Ik heb vanmiddag een zeer charmante, uche uche, voedingsbeha gekocht. Deze is van zacht materiaal en zonder beugel. Kijken hoe dat gaat.

Verder ben ik vandaag begonnen met MvM. Plassen in een kan en daarna overgieten in een fles. Die flessen zijn wel wat groter dan ik had verwacht.

Spannend, de 20 weken echo. Inderdaad nog even wachten, maar dan zie je als het goed is wel en mooie baby!

6. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het hartje zien kloppen!!!! Woww dat was het mooiste wat ik ooit heb gezien in mijn leven!! Ik ben dus 6 weken en 4 dagen ipv 5 dagen..zag er netjes uit volgens de gyn en over 2 weken terug om de laatste controles uit te voeren. Super blij!!!!

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Wauw! Gefeliciteerd Vien! Wat een supernieuws! Geniet er van.

8. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vien Superfijn zo'n goede echo, dat is vast hele geruststelling. Ook supermooi zo'n kloppend hartje bij deze termijn. En leuk om twee weken weer naar binnen kijken :) Uiteindelijke termijn bepalen ze pas bij termijn echo ergens rond 10-12 weken, dus wellicht dat je die dag er dan weer gewoon bij krijgt :)

Roderoosjes Vallende borsten :) Maar dat is niet fijn idd, en op je buik draaien is vast niet fijner (en stuk onhandiger). Dat zijn hele charmante vooral vormloze bh's, fijn met klepjes ;)
    Goed bezig met MvM,

9. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden!

10. Lasvegas

Lasvegas Actief lid

26 jan 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vien, wat fijn!! Van harte gefeliciteerd! En nu gaan genieten hoor!

Roderoosjes, ik had in het begin ook heel veel last van m'n borsten. Ik heb toen een bh bij de prenatal gekocht, soort sportbh. Die heb ik aan gehad tot een aantal dagen geleden. Nu heb ik 's nachts gewoon een strak hemdje aan. Ik droeg tot vandaag gewoon m'n beugelbh's maar vandaag toch maar een bh gekocht zonder beugels, en ja dan kom je bij de charmante voedingsbh's uit. Niet echt charmant maar echt heerlijk zonder die beugels. En ik vind dat ze er nog best netjes in zitten. Ziet er in ieder geval niet hangend uit in een trui :D.

Klets, fijn dat het beter gaat met vanillevla. Inderdaad wel weer spannend de 20 weken echo, maar ook leuk om weer te mogen kijken naar je kindje.

Daantjuh wat lief dat je nog een berichtje achter laat! Ik lees nog mee in het andere topic en vind je supersterk en ontzettend positief! Een echte doorzetter ben je volgens mij! :)

Leen ik herken zo wat je zegt! Ik vond het in het begin ook echt heel moeilijk dat de kilo's eraan vlogen. Stond bijna iedere dag op de weegschaal. Maar probeer wel te genieten en niet heel de zwangerschap te denken aan de kilo's. Ik heb het ook wat meer losgelaten. M'n vriend vind dat ik er geweldig uit zie :D. Heb me er ook maar bij neergelegd dat ik niet bij de gemiddelde 12 kilo ga horen. Voor m'n zwangerschap woog ik 63 kilo en ben 1,68 dus dat is gewoon goed en ga ervan uit dat het niet een jaar gaat duren na de bevalling voordat ik weer op dat gewicht zit.

Maria, succes morgen met het bloed prikken. Hoop echt voor je dat alles goed zit!

Hier, gaat nog steeds allemaal supergoed. Nergens last van, heerlijk! Hoop wel dat het zo blijft. Vandaag precies 25 weken, vriend vind het allemaal veel te lang duren maar ik vind het zwanger zijn ook echt heerlijk!

11. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Uitslag was goed! Mijn hcg waarde is mooi verdubbeld! Joepie! :-D

Vien wat fijn nieuws! Super hee!

Ik ben trouwens sinds vandaag ook begonnen met MvM. :)

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Super Maria!

Ik moest wel wennen om in die kan te plassen. Maar het gaat goed. Het is voor een goed doel!

13. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goed nieuws Maria, super fijn voor je! Dat is vast hele geruststelling. Nu lekker gaan genieten, heb je binnenkort weer echo in zks?

En goed bezig al die MvM-plassers :)

14. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Wat fijn Maria, dat stelt je vast gerust! Is je weekend een beetje zorgeloos verlopen?

We kunnen hier trouwens wat meer dames verwachten.. er is een ware babyboom op het andere "pcos"-topic.

Ik zit te wachten in het ziekenhuis op het bloedprikken. Ik heb mijn drankje voor de suikertest 45 minuutjes geleden gehad en nu is het nog 1 uur en 15 minuten wachten.
    En een honger dat ik heb!! Vanaf gisteravond 22:00 uur nuchter. Ik werd vannacht al wakker van de honger, maar nog eventjes afzien. Gelukkig is hier in t zkh veel afleiding met mensen die langslopen. Ik doe met mezelf maar een raadspelletje wat ze zullen mankeren...
    *Kijkt steeds op de klok* Yes, weer 5 minuten verder!

15. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    nana Heerlijk zo op nuchtere maag in zks met die suikertest. Oeh dat drankje vond ik zo vies! Ben benieuwd wat voor'n klachten je ziet langskomen, bij jou twijfelen ze vast niet over wat er aan de hand is :)
    Hoe voel je jezelf verder?

Hier verder alles goed, misselijkheid is gelukkig weer gezakt. Dat geeft weer moed :) Straks ga ik kijken in de sportschool of ze mij een "actieve" zwangerschapsworkout kunnen aanbieden. Nu misselijkheid zakt, wil ik ook wel meteen weer wat meer bewegen naast m'n zwemuurtje! Hier nog tips voor sporten?

Inderdaad fikse zwangschapsboom op andere pagina!

16. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik meld me. Ik ben zwanger en ik durfde het niet te hopen. Morgen is pas mijn NOD maar heb al twee hele mooie testen. Ben wel enorm bang dat het mis gaat en dat ik het niet zal voldragen. Ik moet het los laten zeg ik tegen mezelf maar dat lukt niet... Wat denken jullie vandaag al het ziekenhuis bellen met het nieuws en hopen dat ik ergens eind volgende week een echo krijg???

17. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Mag hopen dat ze bij mij niet meer twijfelen :p Je ziet hier heel wat voorbij komen, hihi. Het drankje zelf viel mij mee, net een geconcentreerd hoestdrankje.
    Ik heb een wat onrustige nacht gehad, wat misselijk, buikpijn en harde buiken. Nu is het afgezien van wat getrappel en gestommel weer rustig.

Sporten, hihi daar doe ik niet aan. Ik zit er wel over na te denken om wat baantjes te gaan trekken, maar meestal blijft het daarbij. De uitvoering volgt niet ;)
    Je hebt ook wel iets van zwangerschapsworkout in het zwembad.

Heerlijk dat je misselijkheid gezakt is. Geniet er van. Hopelijk blijft het zo, want het kan zo nog weer terugkomen.

18. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Allereerst welkom!
    Ik heb zelf nog een aantal daagjes na mijn NOD gewacht en heb toen de gynaecoloog gebeld. Meestal doen ze een echo rond de 6 a 7 weken. Eerder heeft niet veel zin, zo veel valt er dan niet te zien.

Ik snap goed met jouw achtergrond dat je bang bent, dat kan ik niet wegnemen, maar door alleen maar zorgen te maken verandert de situatie niet. (Makkelijk gezegd, weet ik).
    Ik merk bij mezelf dat ik in het begin helemaal geen zorgen had, maar dat komt nu wel eens de kop opsteken. Ik heb steeds meer het besef wat ik kan verliezen als het misgaat. Toch weet ik mijn pijntjes en klachten vaak goed te relativeren.

19. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik heb net even gebeld en heb 10 april mijn eerste echo, dan ben ik 7 weken. dat worden drie lange weken!

Ik ben helaas niet zo, ik raak om ieder pijntje in paniek. :x Ik heb nu bijvoorbeeld pijn in mijn onderrug en ben onwijs bang dat ik ongesteld wordt. Al heb ik twee hele mooie positieve testen.

20. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee Hajar, ik had de eerste week ook lage rugpijn.
    En volgens mij nog wel meer meiden hier.
    Ik snap je onzekerheid, ik heb nooit een miskraam gehad (hopelijk nu ook niet) maar zelfs ik ben enorm onzeker.
    De eerste weken zijn gewoon niet zo heel leuk voor sommige vrouwen denk ik.

Nana word jij getest op zwangerschapsdiabetes?
    Doen ze dat standaard?
    Hopelijk een goeie uitslag! :D

Deel Deze Pagina