Balen troela, niets aan over tijd! Wachten duurt zo lang! Geeft het je meer rust voor bevalling, omdat nu wel eens tijd wordt? Of angst juist groter? Hoe is manlief eronder? Hoop dat je snel goede bevalling achter de rug heb! Succes!
Kort blij berichtje: Hoewel ik ons Frupke nog helemaal niet zo duidelijk voel heeft mijn man ons beebje vannacht voor het eerst gevoeld! ♡ We moesten er allebei heel hard om lachen
Wat ontzettend leuk Light Mooie intieme momenten zijn dat @Leen: Heb ik vorige week bij de vk gevraagd of strippen misschien een optie is. Maar zei hebben beleid dat ze dat pas vanaf 41 weken doen omdat het bewezen zou zijn dat het voor die tijd geen effect zou hebben. Wel willen ze een afspraak maken (als ik morgen niet bevallen ben) met de gyn om te kijken wanneer ze evt in kunnen leiden omdat mijn lichaam de zwangerschap meer dan zat is. @Klets: Het helpt wel tegen de angst. Dat ik nu denk: Kom maar op, pijn doet het toch maar dat doet het morgen ook. (Hoop dat ik nog zo denk ik als hele heftige weeen heb) Ik hoef me nou niet meer sterk te houden voor de baby, want die is volgroeid. Dus kom er aub uit dan kan m'n lijf gaan herstellen.. Even een vraag voor degene die al bevallen zijn: Missen jullie het zwanger zijn?
Troela: Ik mis het zwanger zijn heel erg. Ik had ook wel een goede zwangerschap. Ik vond de buik wel sierlijk en het stond leuk in kleding. Nu ben ik zo'n bonenstaak. En ook de bewegingen van de baby mis ik. Ik ben dan ook jaloers op alle zwangeren Het komt steeds dichterbij voor jou. Ik voel de spanning opkomen. Als je van te voren nou maar wist wanneer he? Meisje gefeliciteerd met je dochter. Een snelle en heftige bevalling dus. Hebben ze het infuus zo hooggegooid? Wel fijn dat je toch ook kunt genieten. Ik reageer niet zo uitgebreid, want het zit hier wat tegen. We waren een paar dagen weggeweest met de kleine, erg leuk! Op de terugweg in de auto kreeg ik migraine, wat 3 dagen duurde. (Was de eerste keer weer sinds de zwangerschap) En toen werd ik vannacht toch ziek, dikke buikgriep. Dus ik voel me niet zo Ik hoop toch zo dat het mijn meisje overslaat! Nu is het ook wel lastig met de borstvoeding, want ik moet haar elke keer aanleggen. Ik moet er tegen drinken om niet uitgedroogd te raken. Hopelijk over een paar dagen weer een frisse nana.
Vervelend Nana, migraine en dan ook nog buikgriep. Ik hoop idd dat je kleine meisje niet ziek wordt en dat je snel zelf weer beter wordt. Fijn Leen dat je merkt dat je langzaam weer je oude jij wordt. En dat je rookt ach...je moet toch iets voor jezelf hebben? Light, leuk! Dat lijkt me echt zo super bijzonder! Hier vandaag echo nu 8,,4 wk. En ons mini bewoog (dansen volgens de gyn) en had gewoon al armpjes en beentjes! En echt een stuk groter dan 2wk geleden en natuurlijk weer het hartje gehoord wat nogsteeds super goed klopt. Nu via de gyneacoloog medicijnen gekregen voor mijn misselijkheid, het is niet zo dat ik echt over moet geven (nu vandaag wel en vorige week ook) maar meer dan ik gewoon continu misselijk ben en dan ook niets eet of lust. Over 2 wk weer terug, dacht eigenlijk dat ik nu over mocht naar de vk maar vanwege de medicijnen wil hij me toch terug zien. En we moeten nadenken over de nekplooi meting hebben jullie die allemaal gedaan?
Dag lieve meiden! bedankt voor alle lieve reacties! Wow wat is dit bijzonder zeg! pfff impressive zo´n klein mooi ding! Pup is gister haar navelstreng al verloren! Volgens de kraamzorg doen wij gewoon alles in 4G tempo... Ze zei dat ze waarschijnlijk eind van de kraamweek al een fruithap kon gaan klaarmaken voor de kleine haha. Het gaat dus allemaal goed, op wat bv problemen na... Het ging de eerste dagen super goed. had vanaf eerste moment al volop melk. Gister stuwing, holy piep! dat doet zeer!! Sinds gister wil onze kleine meid niet meer aan de borst.. Na een hele dag op maar 5 min voeden savonds laat besloten in overleg met de kraamzorg om te kolven en een flesje te geven. Straks komt de lactatiedeskundige om te kijken wat het kan zijn. Het kan de stuwing zijn maar kan ook dat ze angst heeft ontwikkeld door mijn angst. Ik moest echt soms huilen van de pijn bij het aanhappen en verkrampte steeds heel erg. Hoop echt dat ze weer snel aan de borst drinkt. Nou mijn bevalling... Zoals ik al had geschreven had ik zaterdag op zondag et idee dat mijn vliezen braken.. Manlief laten komen en tegen de tijd dat hij in Nl was waren de krampen weg. De vlk zei dat et niks was en dat et niet mijn vliezen waren. De dag erna voor controle en weer aangegeven dat ik plonsjes water verloor. ze gaven weer aan dat het niks was... toen ik woensdagavond voor de zoveelste keer een natte broek had heb ik met vriendlief besloten toch weer te bellen. De vlk die nu kwam vertrouwde het niet en heeft de gyn gebeld. Donderdag moesten we voor onderzoeken om 11 uur in t zkh zijn. Voor de zekerheid toch de tassen en maxi cosi maar achter in de auto gezet... in zkh aan de monitor gelegd en zag meteen dat er wel een constante weeen activiteit was maar niet heftig... Ook testje gedaan op wat vocht dat ik had opgevangen de dag ervoor.. Dat was meteen zo klaar als een klontje. VRUCHTWATER. Ik liep al sinds de 16e met een hoge vliesbreuk rond... Ik ben meteen de verloskamer in begeleid en aangesloten op het infuus om de weeen op te wekken met de mededeling dat we vandaag papa en mama zouden worden. We werden begeleid door een tweede lijns vlk en een verpleegster. Bij het aansluiten op infuus om12:00 had ik 2 cm. Door toucheren scheurde mijn vliezen nu helemaal. De pomp werd snel opgevoerd en om 15:00 had ik in 1 ruk door weeen die ook niet meer wegzakte en niet meer op te vangen waren. Het was duidelijk dat ik dat nooit vol kon houden. Heb een injectie gekregen om wat meer rust te krijgen tussen de heftige weeen door. Bij inwendig oz om 15:00 had ik 3 cm.. Ik kon wel door de grond zakken!!! Zoveel pijn voor 1 cm!!!! De weeen bleven super heftig en om 17:20 had ik persdrang. Manlief dacht dat dat niet mogelijk was dus riep NEE PUFFEN DIT KAN NOG NIET! Snel op belletje gedrukt en toen de vlk kwam en keek zei ze heel droog: Joh, dat is wel 12 cm! Na 25 min persen was onze kleine meid er. Echt te bizar! Het was zelfs zo dat zowel de Vlk als de verpleegster stonden te janken naast mijn bed. Die vonden het zo een bijzondere bevalling haha. Heb 3 hechtingen dus ook wel ok, heb er alleen erg veel last van.. Ivm verhoogd risico op infecties door langdurig gebroken vliezen moesten we 24 uur blijven. Iets wat ik stiekem best lekker vond! Kortom ik mag echt niet klagen. update: de lactatiedeskundige is geweest en na een uur en een nieuwe techniek dronk madammeke weer uit de borst! Net weer gevoed zonder hulp en het is weer gelukt! ben super happy! Oh enne vies verhaal. Liep de trap op vanmiddag en voelde ineens een druk op mijn doos... Snel naar de wc.. Nou serieus dr kwam een stolsel uit zo groot als een hoofdje! AAAHHH freaky! Troela Ik hoop echt dat je snel mag bevallen meis! Keep us posted! Enne wat betreft zwanger zijn missen?? NOOOOOOO WAAAAY haha. Heb weer enkels en vingers en mijn gezicht herken ik ook langzaam weer. Pijn in mijn bekken is zo goed als weg, ik krijg weer langzaam iets wat op een navel lijkt en ik kan mijn eigen muts weer zien! Leen Wat vervelend van het hartruisje maar goed dat ze het gezien hebben. Ik heb vannacht van alle frustratie, jankbuien en spanning ook een sigaretje opgestoken... foei foei Light Wat leuk dat jullie je kleine frupke voelen!! genieten he! Nana beterschap! Vervelend dat je zo beroerd bent! Aimee gefeliciteerd met je mooie echo!! Heerlijk om zo´n klein popje te zien bewegen he! Geniet ervan Wij hebben geen nekplooimeting gedaan. zijn geen risicogroep dus vonden het niet nodig. Heb fotos in mijn album gezet!
Wat een verhaal zegmeisje. Eigenlijk moet je nadat de vliezen zijn gebroken toch binnen 48 uur bevallen? Het klinkt wel als een fout door de vlk. Gelukkig was de andere wel alert. Oja over de hechtingen. Het klinkt gek, maar zitten op een keiharde stoel (zonder kussens) helpt. Je drukt het vocht dan weg bij je hechtingen en dat was bij mij echt een verlichting. En anders vragen of ze wat eerder wat hechtingen kunnen verwijderen als de wond genezen is. Stolsels: Ranzig he? Wat een mooi meisje met een prachtige naam!
Mooi verhaal meisjeje! Ik ga ook snel de foto's bekijken.. Maar wtf? Stolsel zo groot als een hoofdje?! Wat was dat dan? Blij dat alles goed met jullie gaat! maria hoe gaat het bij jou eigenlijk?
@Meisjeje: Woaw! wat een mooi meisje! Nogmaals gefeliciteerd! Heftige bevalling, maar zo te lezen kijk je er wel goed op terug. Fijn! Geniet maar lekker van jullie wonder @Nana: Wat vervelend dat je je zo beroerd voelt Beterschap! Hopelijk knap je snel op @Aimee: Super fijn dat je weer een goede echo had. Mooi geluid he, zo'n kloppend hartje @Hier: Geen nieuws. Pruttelt nog steeds met vlagen, maar niks serieus. En m'n man blijf maar iedere paar uur vragen of ik al iets voel. De schat vind het zo spannend Hoop snel meer interessant nieuws te melden
troela spannend hor, al twee daagjes overtijd! Fijn dat het wel helpt tegen de angst, en je daarmee wat meer uitkijkt naar bevalling. Herken ik zelf ook erg, hier lopen huilen bij 41 weken dat inleiden nog dagje later gepland werd. Wou zo graag Maar ik hoop niet dat jij tot 41 weken of een inleiding hoeft te wachten! Blijft wel vreemd, al die verschillende procedures rondom strippen. Hier kreeg ik ook pas de vraag na 40 weken, en bij 41 weken wou ik zelf pas eerste inwendige onderzoek. Manlief dus helemaal zenuwachtig, bijzonder en leuk om te zien, of werkt het op je zenuwen? Zwanger zijn mis ik totaal niet! Vind het heel leuk en bijzonder, maar vind het wel prima zo! Weet dat ik het na de eerste wel had, maar toen ben ik ook spontaan bij 37 weken bevallen en was ik nog helemaal niet klaar voor bevalling en klaar met zwanger zijn! Meisje pfff, dat is allemaal snel gegaan, flinke achtbaan dan! Bizar hoe snel dan zo'n inleiding opgestart wordt en je weeenopwekkers in je lijf krijgt. Fijn dat je ook wel snel wat rustgevende medicatie kon krijgen, al weet ik niet uit je verhaal of je er veel aan gehad heb. Het is best heftig zo snel bevallen, omdat je toch je cm's moet maken. Fijn dat persen zo snel ging en schade meevalt, zeker voor eerste! Hoe groot was ze eigenlijk? Wel bijna een kantoortijdenbevalling Fijn dat weer achter de rug is en dat je mannetje erbij was, hoe lang blijft hij nu nog? Nu lekker bijkomen van je bevalling, hopelijk blijft voeden goed gaan en heb je snel minder last van je hechtingen! En.... oeh bah stolsels, dat herken ik niet maar klinkt idd erg freaky! Stuwing herken ik wel, voelde me net Lola, AUW. En wat een moppie! Heerlijke foto, die is echt van eerste periode ofniet? Nana Beterschap! Moeders kunnen niet ziek zijn
Even een update: Bij de vk geweest. Ze heeft me geprobeerd te strippen, maar helaas het zat nog dicht. Dus dat lukte niet. Er is een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor do middag op verzoek tot inleiden omdat ik zo veel pijn in m'n lijf heb. Daar krijg ik een ctg + echo. En aan de hand daarvan wordt een afspraak gemaakt voor inleiden. Volgens de vk (als er niet medische spoed is) leiden ze meestal niet in voor 41 weken. Na zh bezoek vk bellen vertellen wanneer ze gaan inleiden en dan kon evt voor die tijd nog een keer langs komen om nog een keer proberen te strippen. Bloeddruk was aan de hoge kant. Dus moet ter plekke ff plassen en werd gecheckt op eiwit. Was verder schoon. Maar heb wel wat "klachtjes" wat op te hoge bloeddruk kan slaan. Dus mocht ik morgen meer klachten hebben dan nog even extra langs voor bloeddruk check. Zo heel verhaal weer. Maar igg is er actie...
Spannend hoor Troela. Kan me voorstellen dat je blij bent dat er nu in ieder geval íets gebeurd. Hopelijk kun je de kleine snel in je armen sluiten. Ben jij alweer wat opgeknapt, Nana? Ik heb hier net genoten van een heerlijke rolmops. Mmmmmmm!
Sorry meiden ik lees wel mee hoor maar kan het af en toe niet meer bijhouden! @troela: hoop dat je nu snel de zekerheid hebt wanneer je je kleintje in je armen kan hebben!! @meisjeje: heftige bevalling als ik het zo lees!! Nu lekker genieten @aimee: fijn dat je echo goed was!! @ light: voel je je al wat beter? @daantjuh: gaat het met jou frommeltjes ook alles goed Hier gaat het met de baby ook goed! Is heel actief in de buik.. Maandag krijgen we een 3D echo ben erg benieuwd!