Fijn troela dat ze even heeft omderzocht hoe het ervoor staat, zelfs dat onderzoek, zonder strippen, kan al helpen... Hoop dat bij jou ook dat effect heeft! En in elk geval afspraak bij gyn staan, fijn om er beetje tempo in te houden! Light fijn dat alles goed gaat, veel plezier bij 3D echo!
Welkom Ryanne !!! Jeej! Klets.. Ik denk dat je Truelove bedoelt Spannend Troela.. Heel lang kan het nu niet meer duren. Maar goed.. Heb je ook niks aan hihi..
Ryanne: gefeliciteerd!!! Helaas is mijn echo verplaatst naar 12-12.. Mijn man zijn werk zit lekker te klooien door de diensten om te gooien
@Ryanne: Welkom en gefeliciteerd @Truelove: Balen, dat de datum verzet is @Klets: Hoop stiekem ook dat het inwendig onderzoek misschien toch wat aan het bewegen heeft gekregen daar binnen. Zou fijn zijn. Bij jou had het toen geloof ik wel effect, toch?! @Nana: Al weer beter? @Maria: Alles goed? @Hier: Heb nu om de 10 min krampen. Maar kan nou niet echt zeggen dat het weeen zijn. Waarschijnlijk weer wat voorwerk of zo... We wachten het maar weer af. Ben benieuwd hoe het morgen gaat bij de gyn
Spannend Troela!!! PffMeisjeje wat een verhaal, heb je je verloskundige nog gesproken? Ryanne welkom!!! Joehoe!!! TrueLove pfff...dat duurt nog 2 weken!!! Je hebt je man vast uitgefoetert of niet? Hier Maandag mijn banner aangepast omdat de gyneacoloog maandag en 2wk daarvoor het zelfde termijn aangaf. Maar gister bij de verloskundige geweest en die had een heel ander termijn en dat gaat het ook echt worden gaf ze aan....dus die houden we dan nu maar aan...
Ondertussen durf ik toch wel te zeggen dat wat een voel "wee'tjes" zijn. Die golfbeweging van op komen voelen, hoogte punt en weer weg voelen trekken. Dat voel ik zeker wel. Maar om de 10 min en ongeveer 40 sec is uiteraard nog geen bevalling. Probeer gewoon maar nuchter te blijven. Kan nog alle kanten op gaan. Wil mezelf niet onnodig blij/gek maken Wel heerlijk om hier even van je af te typen uiteraard
Troela spannend hor, alles loopt in elk geval op! Je man nog beetje relaxt? En anders morgen bezoekje aan de gyn! Hier idd, binnen dag na inwendig onderzoek bevallen, terwijl strippen niet mogelijk was. mischien heeft het jou samen met alle activiteit nu vast wat cm's of liever nog start van bevalling! Weet jij het geslacht al van de kleine?
Ryanne, welkom hier! Volgens mij heb ik je naam voorbij zien komen in het andere pcos-topic. Ben benieuwd naar je verhaal Fijn dat er steeds weer nieuwe dames bijkomen Troela: Spannend! Als het wat langer stil blijft, dan weten we waarom Of blijf je ons gedurende de bevalling ook updaten? Die frequentie van krampen had ik ook anderhalve dag van te voren, dus wie weet begint het! Maar zoals je bij RR hebt kunnen lezen, kan het ook een valse start zijn (of de vierde ). Heel veel succes meid, en laat je niet gek maken, je kunt dit! Hihi Klets: Lola, dat zei ik ook tegen mijn man. Ik heb er ook foto's van gemaakt. Als aandenken voor mijn man: "Zo groot worden ze nooit weer." Moeders kunnen niet ziek zijn, daar heb je helemaal gelijk in, zo heb ik het ook wel ervaren. Maar ik ben weer op de been! Op de een of andere manier ben ik wat sterker geworden door de bevalling, want een buikgriep stelt eigenlijk ook niet zo veel voor bij een bevalling. Gelukkig hoef ik pas vrijdag weer te werken, joehoe! Wel een beetje jammer dat er al weer 3 kilo af is En ik had al ondergewicht.. Maar goed, het eten smaakte me weer lekker vanavond, dus dat vliegt er ook wel weer aan.
Ik zal me even kort voorstellen! In januari 2013 begonnen met zwanger raken. Hele onregelmatige cyclus maar volgens de dokter was dit ontpillen.. Na een jaar eindelijk naar de gynaecoloog en ze had ons beide onderzocht maar volgens haar niks aan de hand en we moesten maar verder gaan proberen. Toen een maand naar zuid-Afrika gegaan samen om alles even te ontvluchten. In juni huilend het zieke huis gebeld dat ik een second opinion wou. Deze gyn zei gelijk oh ik zie wel 9 cystes je hebt duidelijk pcos! Ik opgelucht en verdrietig tegelijk. Fijn dat ik wist wat ik had maar aan de andere kant kwam het wel als een schok want ik dacht nu gaat het nooit lukken. Clomid 50 mg sloeg niet aan 100 mg wel maar na 5 rondes was ik die bijwerkingen zo extreem zat dat ik heb opgebeld dat ik over wou op het spuiten. Hier ging ze gek genoeg mee akkoord (ik had een nee verwacht) nou en gelijk de eerste ronde gonal f was een succes. Geen bijwerkingen en m'n ei was op dag 9 pas 10 mm en 2 dagen later al 21 mm! De gyn snapte er niks van maar ovitrelle meegekregen en vanaf 8dpo was de ovitrelle uit m'n urine. Op dag 10 een kruidvat test gedaan en binnen twee minuten een streepje. Ik stond helemaal te stuiteren en kon het niet geloven. Dag later, vandaag dus een digitale en kruidvat gedaan. Kruidvat was donkerder al als gister en de digitale gaf ook zwanger aan. Echt mooi duidelijk voor 11 dpo dus ik heb goede hoop. Ben alleen nog bang dat het mis gaat. Toen ik vandaag naar m'n werk reed toen gaf iemand geen voorrang en moest ik hard remmen en dan schrik ik gelijk van shit straks krijg ik door die stressmomenten dat het mis gaat. Ik ben 23 (bijna 24) en m'n vriend is 28. Hij werkt in de jeugdzorg en ik werk voor de overheid. We hebben een heel leuk katje die gelukkig gek met kleine kindjes is.
ik heb eindelijk weer eens de tijd en moeite genomen om een nieuw wachtwoord op te vragen om op het forum in te kunnen loggen. Op mijn mobiel werkt dan toch niet goed. Dus bij deze een uitbreidde reactie. Troela, Volgens mij ben je begonnen hoor met je bevalling! zal vast niet lang meer duren. Hou ons vooral op de hoogte als je wil, vanaf hier veel succes en sterkte! Ryanne, Welkom en gefeliciteerd. Het is je gegund en ik duim voor je hoor. Aimee, hoe veel dagen scheelt het met je vorige meting? ben je voor of achteruit gegaan en wat is nu je uitgerekende datum? Light, je bent gewoon al over je 20 weken! Wij hebben het babykamertje in de kleur petrol en oud roze gedaan. Daan ook al over de 12. gaat goed he! Meisjeje, bedankt voor je verhaal, en wat voor een. Dat verhaal over die stolsels vind ik shocking, ik zou me rot schrikken. Goed dat ik weet dat dat kan gebeuren. Ik vind wel heel erg dat je verloskundige er zo naast zat. Doe je daar nog wat mee? Heb je een excuses gekregen? Nana, ben blij dat je je weer iets beter voelt Alle mama's, jullie groep wordt al groter! merk wel dat veel van jullie moeite hebben met de borstvoeding. Ik vind dat verontrustend, hoe kan het nou zo moeilijk zijn als we daarvoor gemaakt zijn? ik ga het zeker ook zelf proberen, hoop echt dat het me lukt Lets, onrustige zwangerschap, maar zolang jullie kindje het goed doet.. Ik vind het super hoor. Durf je nu al een beetje blij te zijn? Leen, wel even schrikken zeker dat van het hartruisje. Ik hoop echt dat hij er over heen groeit. En niet roken hoor, je kon zo lang zonder, dat zou ik echt zonde vinden About me, Mijn rugklachten worden al erger. Had eerst alleen links in mn bekken last maar nu vooral in mn bovenrug, rechts van mijn ruggenwervel. Het wordt erger naar mate de dag vordert. Ik heb op mijn kop gekregen van de verloskundige. Moet beter om mezelf denken en me aanpassen. Maarja dat valt niet mee. Ik ben normaal het type van niet zeuren en doorgaan. Zei ook steeds ik ben zwanger, niet gehandicapt, maarja, ik moet er aan geloven. Ik zou met vier weken met verlof gaan, maar heb daar een week bij gedaan die ik over de laatste twee weken verdeel zodat ik halve dagen werk. Verder vallen er veel dagen weg vanwege de feestdagen. Dus al met al nog een week of vier fulltime werken en daarna afbouwen. Hoop dat ik mezelf daarmee genoeg tegemoet kom. Gelukkig is verder eigenlijk alles klaar wat betreft babykamer en babyuitzet dus ik hoef niet zoveel meer. Verder mag ik echt niet klagen. Heb op dit na een ideale zwangerschap. Niet misselijk geweest, weinig klachten en draag mooi naar voren enzo.
Wel heeeel lang stil troela hopelijk ben je aan het knuffelen! Haha nana je denkt goed aan foto momenten! Mede dankzij jou nog buikfoto twee uur voor geboorte 😊 maar van m'n Lola momentje niet aan gedacht, manlief heeft er ook weinig profijt van gehad hor! Ernaar wijzen deed al pijn! Weet wel dat bij de eerste erger was, maar toen moest ik in begin ook kolven voor bijvoeding! Lekker dat he tot vrijdag nog even kan bijkomen, jij valt snel af, maar juist vervelend zo te horen! Hopelijk snel er weer iets bij! Jullie meisje is alweer bijna half jaar! Wauw, gaat hard! Blijf je nog doorgaan met bv, je had het wel eens over half jaar volgens mij... Merk je al wat van een cyclus? hoeft natuurlijk niet met bv. Vissie vervelend zeg van je klachten, rustig aan doen maar!
Wat vervelend van je rugklachten, Vissie! Heb je nog enige verlichting mbv therapie of zo? Ik hoop ook dat het stilzwijgen van Troela een goed teken is...!
Ja hahaKlets, nu lijkt het net of ik een chinees ben die altijd met een fototoestel in de hand staat Ik denk maar zo, je kunt maar beter een foto van alles hebben, weggooien kan altijd achteraf, maar er nog een maken op een later moment niet meer. Stond je er nog een beetje fris bij op de foto twee uurtjes voor de bevalling? Borstvoeding: Ik heb bijna mijn doel van zes maanden behaald en dan gaan we beginnen met bijvoeden.. dan wil ik wel iets gaan afbouwen. Maar helemaal stop nog zeker niet hoor. Maar het kolven op het werk wil ik niet nog een paar maanden doen. Misschien kan dat eerst naar 1 keer en daarna stop. Cyclus? Ik heb wel het gevoel dat er wat gaande is in mijn buik. Af en toe weer wat buikpijntjes en ook de migraine van afgelopen weekend doet me denken dat er weer iets van een cyclus aan zit te komen. Ik ben ook zo chagrijnig vandaag Maar we wachten het af.. misschien duurt het ook nog wel een jaar. Ik zit me te bedenken dat het onderhand ook eind augustus 2013 is geweest dat ik voor het laatst ongesteld ben geweest Niet normaal toch! Even benieuwd: Hoe lang duurde het bij jou de vorige keer? (Deze keer nog niets neem ik aan ) Ryanne: Wel weer jammer zo'n verhaal, velen van ons werden met het "ontpillenverhaal" naar huis gestuurd! :x :x Wat ik me nu afvraag, stel je voor je wilt nog eens een tweede keer zwanger worden, zou je dan direct mogen beginnen met spuiten of toch eerst weer de clomid proberen? Maar goed, dat is bij jou (nog lang) niet aan de orde. Het was even een gedachte Je hebt wel vroeg positief getest, je hoort dat wel vaker bij een tweeling, omdat het HCG dan sneller stijgt. Natuurlijk is het altijd onzeker in het begin... en die ongelukjes in het verkeer hebben veel mensen. Of verkeerd tanken, diesel i.p.v. benzine enzo. Volgens mij heeft dat iets te maken met de progesteronwaarde die omhoog schiet en wat concentratieproblemen, vergeetachtigheid en allerlei klachten kan veroorzaken. Maar hoe voel je je? En heb je ook al een eerste echo gepland? Vissie: Op zich een goede eigenschap dat je je niet zo snel laat kennen, maar in de zwangerschap moet je niet altijd hard zijn voor jezelf, maar ook voor jezelf kiezen. Je krijgt het met de bevalling en de tijd erna al zwaar zat, dus van te voren mag je ook wel wat rustiger aan doen Over de borstvoeding: het is inderdaad nog wel een gedoetje. Maar zoals ik al eens eerder heb gezegd, zou ik adviseren om je in te lezen, dan weet je in ieder geval al wat meer en laat je niet alles afhangen van de kraamzorg die je krijgt! Want sommige kraamverzorgers zijn ook al snel van het overstappen naar de fles, terwijl jij dit misschien helemaal niet wilt en ook (nog) niet nodig is! Troela Succes meid!! Hopelijk snel een update en zeg je dat het je mee is gevallen.
Heb even gespiekt maar troela is al sinds 26 nov 16.27 niet online geweest Troela ik denk dat je je kleintje inmiddels in je armen hebt 😁
Spannend zeg!!! Ik hoop dat je inmiddels je kleine in je armen mag hebben troela! Medicatie Ik heb het trouwens een keer gevraagd aan de gyn. Maar bij een volgende kinderwens kan je volgens mij direct beginnen aan je medicatie die je ook had bij de vorige. In mijn geval dus Gonal F. Maar goed. Ik zie mezelf niet als moeder van 3. Dus mij ga je sowieso nooit meer met een gonal F spuit in m'n handen zien. Ik denk dat ik daarom ook weer gewoon aan de pil ga. Maar dit is puur omdat ik er nu 2 in mn buik heb. Vergeetachtigheid en rare dingen Vol op hier! Verkeerd naar huis rijden, grote fouten maken op het werk haha.. Het overkomt me allemaal. Gelukkig geen ernstige gevolgen tot nu toe Voor de liefhebbers ik heb een foto in mn album staan met mn mega buik bij 13+0.
Zooo, weer even flink bijlezen en reageren. De kleine man heeft me goed bezig gehouden de afgelopen dagen haha. Meisjeje wat fijn dat de bv inmiddels weer goed gaat. Volop aan het genieten van je kleine meid? Wat een knapperd is ze!! Het voordeel van een keizersnede is dat ze je baarmoeder al leegzuigen. Heb gelukkig geen enorme stolsels gehad haha. Hoe gaat het nu? Al een beetje kunnen wennen aan het MOEder zijn? En dat peukie... ach, kan het goed begrijpen hoor. Troela wat spannend meid!!!! Het is dus begonnen bij jou . Hopelijk ben je inmiddels al bevallen van je kleine spruit!! En hopelijk is alles goed gegaan. En de 27e is een mooie datum, mijn verloofde is dan ook jarig . Maar de 26e is ook een mooie datum haha. Ik hoop dat je vol aan het genieten bent en dat je een super bevalling hebt (gehad). Denk aan je. Ik mis het zwanger zijn ook totaal niet. Ik vind het veel leuker dat ik m'n manneke nu lekker in mijn armen kan hebben. En ik zie alles weer en ben weer zo flexibel als wat. Of jah, in vergelijking met mij en gigantische buik dan. Ryanne welkom hier. Een dikke proficiat. Wat fijn dat het eindelijk raak is. Ik heb ook na 5 rondes de Clomid weg gesmeten. Werd knettergek van de bijwerkingen. Ik ben toen Fostimon gaan spuiten. 2e ronde was het raak . Probeer te vertrouwen op je lichaam en heb vertrouwen dat de beeb sterk genoeg is . Maar dat gevoel zal je denk ik de hele zwangerschap wel houden haha. Dan spreek ik uit eigen ervaring. Vanaf nu beginnen de zorgen om de kleine en dat zal de rest van jullie leven zo blijven. Dus probeer vooral lekker te genieten . Vissie wat jammer dat je zo'n last hebt van je bekken. Echt; luister naar je lijf. Als het niet gaat, gaat het niet. Als je nu je grenzen voorbij gaat kun je er nog heel lang last van hebben. Zwanger zijn is geen handicapt, maar wel een hele belasting voor je lijf . Fijn dat de kamer en uitzet zo goed als gereed zijn. Geeft een fijn gevoel hè. Wat betreft de borstvoeding is het zo dat je vaak even wat moet investeren om er vervolgens de vruchten van te plukken. Ik heb de pech dat ik heel veel pijn heb gehad. Eerst alles op alles zetten om überhaupt melk te hebben / er uit te krijgen en daarna begon de andere ellende. Door mijn zware zwangerschap en bevalling heb ik veel pijn gehad en nu ben ik de pijn beu. Als ik een andere start had gehad, was het wellicht makkelijker geweest om door te zetten. Dus ga niet uit van onze verhalen en creëer je eigen verhaal. Natuurlijk kunnen er wat opstart problemen zijn, maar dat hoeft niet. Ik vind het heel jammer dat het niet gelukt is. Nu zit ik met het gehannes van flesjes, slabbertjes, water, juiste temperatuur, überhaupt aan denken om het mee te nemen haha etc. Dus alleen al om die voordelen zou ik het iedereen kunnen aanraden. En natuurlijk dat het heel veel beter is voor je kleine. En met name om dat laatste heb ik zolang proberen door te zetten en doet het me ontzettend veel verdriet dat ik het niet langer vol hield. En mijn keuze om te stoppen voelt dan ook als egoïstisch. Nana wat fijn dat je weer op de been bent. Jammer dat de kilo's er bij jou meteen afvliegen. Maar met flink gevulde winterkost moet dat wel goed komen (en chips, chocolade etc... ). Hier gaat alles goed. Hij heeft me alleen de afgelopen nachten en dagen goed bezig gehouden. Ik ben dus een beetje gesloopt. Gisteravond nog verjaardag van mijn wederhelft gevierd en vandaag heb ik ingeluid als joggingbroekendag. Dus lekker in m'n kloffie rundum Hause. En zowaar slaapt de kleine man al veel te lang (heb je dat weer haha). Hij zou om 11.00 uur al voeding moeten krijgen. Lekker laten liggen. Kan ik ook eens mijn verhaal hier typen haha. Het kraambezoek zit er eindelijk op. Geen nieuwe aanvragen of verzoeken meer gehad. Vanavond nog en dan hang ik de vlag uit. Hoe lekker is dat?! Mama's, hoe lang hebben jullie de versiering laten hangen? Denk aan vlaggen, kaartjes, bord etc.? Just a question. Wil het nog niet weg halen, maar soms zie ik het maaaanden later nog bij mensen staan. Fijn weekend lieverds!