PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Ha meiden!

Zo weer even mijn handen vrij... Al is onze kleine meid vandaag niet van plan om te slapen geloof ik.
    Bv gaat weer goed, de ene keer komt ze na 4 uur en de andere keer al na 2 maar ik geef maar gewoon op aanvraag.

gewicht was even een issue maar er lijkt nu een stijgende lijn in te zitten. Ze was niet onder de 10% geweest maar kwam gewoon niet aan. Denken dat het komt door die probleemdagen met de stuwing.

Gister laatste dag kraamzorg, jammer hoor, was erg fijn en gezellig. Gelukkig is het een vriendin van ons dus zullen we haar nog wel gewoon zien en kan ik als nodig altijd appen of bellen.

gister ook de hechtingen eruit, man wat een opluchting! Ze hadden er staalkabels ingezet ipv hechtdraad. De vlk snapte dat ik niet normaal kon zitten. voel me nu dus stukken beter.

Vanavond komen mijn broer en zijn vrouw uit Spanje. Super leuk!
    Zoals een vriend van ons zei: Ik kom ff beschuit fluiten!

Troela Ik hoop en vermoed dat jij je kleintje nu lekker in je handen hebt! Laat je snel wat weten!

Ryanne Gefeliciteerd! Spannend he die eerste weken! Heb vertrouwen! (klinkt makkelijk hoor want ik vond het ook rete spannend)

Vissie Hebben idd een gesprek gehad met de vlk. Duidelijk aangegeven hoe wij ons bij de hele situatie hebben gevoeld. Ik geloof dat ze zelf ook wel erg geschrokken zijn.

Gelukkig merk je niks aan ons meisje en doet ze het hardstikke goed.

leen het is echt geen egoïstische keuze van je om te stoppen met bv! Zo mag je niet denken. Als jij zoveel pijn hebt dan kan Mason ook niet op zijn gemakje drinken. Hij voelt jou gespannenheid.
    Je hebt keihard je best gedaan om het te doen slagen. Menig vrouw geeft het al na een dag op en jij hebt gewoon keihard door gebikkeld voor Mason.

Ik heb van de week ook zo enorm moeten huilen toen het niet ging. pff dacht dat ik zo faalde!

Wat betreft kraambezoek, ben et nu al beu! haha naja selectief beu dan.. Sommige mensen mogen elke dag komen maar anderen! pfff

Lets hoe gaat het met jou meis??

Nana Gelukkig ben je weer wat beter! Had je voor je zwangerschap ook ondergewicht? Ik merk wel dat het hier hard gaat maar ik mag echt nog wel een kilo of 10 kwijt haha.
    Hoe was het bij jullie eigenlijk met je eetlust na de bevalling? Ik heb zo geen zin om te eten! T is dat men me steeds wat voorschotelt anders zou ik de hele dag niks eten. Drinken daarentegen wel, met name als Isabella aan de borst ligt, dan heb ik zo een enorme dorst!

Daantjuh wat grappig die vergeetachtigheid :D Bizar wat een zwangerschap met je kan doen! Lekker laten gebeuren!
    Mooie buik al hoor! Zo bijzonder dat het er 2 zijn!

Oh! Voedertijd!

liefs!

2. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Goedemiddag dames, ik reageer even wat selectief. Beetje druk geweest met Elize de afgelopen week, dus niet veel tijd gehad om hier te reageren.

Ryanne, gefeliciteerd!

Leen, ik snap dat je het jammer vindt om te stoppen met de BV, maar je moet ook aan jezelf denken. Als jij niet lekker in je vel zit kan je er ook niet goed zijn voor Mason. En dat is ook niet de bedoeling. Als het niet lukt dan lukt het niet. Bedenk dat hij in ieder geval de eerste maanden BV heeft gehad. Alles wat hij heeft gekregen is meegenomen.

Meisjeje, fijn dat het beter gaat en dat je hechtingen er uit zijn. Een hele opluchting!

Hier heeft Elize weer een soort regelweek gehad en zit nu in de eerste sprong. Ze is weer wat jammerig, wil veel drinken, veel bij mij zijn. Gelukkig gaat het nu beter. Ze slaapt wel goed. Ook is ze deze week begonnen met lachen! 😍. Zo lief!

Wat borstvoeding betreft, ik geef nu 's nachts een fles kv en overdag voornamelijk BV. Dat gaat goed. Omdat ze de afgelopen week zo hongerig was was ik bang dat er niet genoeg voedingsstoffen in mijn BV zaten. Maar gisteren bij het consultatiebureau geweest. Elize is nu 1 maand oud en is 59 cm en weegt 5200 gram! Ze zit met haar lengte tegen de bovengrens aan en met haar gewicht er over heen. Dus ze komt niets te kort. Dit geeft mij ook wel weer de kracht om door te gaan.
    Wat de spruw betreft gaat het ook beter. Ik leg Elize nu gemiddeld 1 tot 2 keer per dag aan aan de pijnlijke borst. De rest kolf ik. Dus gaat steeds een beetje beter!

Heb een foto van een lachende Elize toegevoegd!

3. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Dankjewel! Fijn dat ik welkom ben! Ik had het lijstje van mvm ingevuld en ik werd gelijk vanavond gebeld dat ze woensdag 4 december al komt. Ik ben benieuwd!
    M'n moeder had vandaag cadeautjes gekocht bij prenatal en er op geschreven van oma Janny. Ze is helemaal trots haha zo lief!

Ik ben in onze club een voorstel club gewend maar ik zal in dit topic en terug gaan lezen haha;)

Vanochtend een halve hartverlamming en huilend gaan slapen want ik deed een kruidvat test die ik nog over had en eergisteren voor het laatst getest.. Dus ik doe die test.. Na 3 minuten nog steeds omo wit terwijl die 2 dagen daarvoor gelijk een streepje, dus ik dacht zie je wel het is mis en het was te mooi om waard te zijn. Dus ik weer verdrietig in bed gaan liggen en toen stond ik op voe m'n werk en toen was het een mega knaller.. Ik ga niet meer testen hoor.. Niet goed voor mij.. Ik bel maandag het ziekenhuis en dan na de echo weet ik wel meer. M'n moeder denk dat ik een tweeling ga krijgen omdat dat in onze familie zit maar ik weet het nog niet.

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Meisjeje fijn dat de bv goed loopt zeg. Fijn en intiem zijn die momenten! Wat leuk dat jouw vriendin je kraamhulp was. Snap best dat je dat gaat missen :). Maar gelukkig kan ze vaak genoeg langs komen haha.
    En fijn dat die hechtingen eruit zijn. Lijkt me niets.
    En nu is je broer lekker op bezoek. Heerlijk. Blijven ze een paar dagen? Veel plezier!!

Hier zit het kraambezoek er eindelijk op. Krijg links en rechts nog wel wat verzoekjes maar dat is voornamelijk gezelligheid. Als ik een andere bevalling had gehad dan waren we ook eerder begonnen en had ik het waarschijnlijk leuker gevonden. Nu had ik zoiets van; laat me met rust.

En daarbij is het wintertijd dus ben ik sowieso een marmot. We hebben dus veel bezoek in onze joggingbroek ontvangen hahaha.

Roderoosjes wat fijn dat je meid het zo goed doet. Die regeldagen zijn inderdaad best heftig hè. Fijn dat het ook steeds beter gaat met je pijnlijke borst. En ze is goed gegroeid. En dat allemaal dankzij jou. Fijn gevoel hè. Wat een leuke meid is het toch! Heerlijk als ze lachen :D.

Ryanne op de eerste pagina's hebben we ons even voorgesteld voor de newbies. Jij moet niet meer testen haha. Maar gelukkig heb je dat zelf al door. Heeft geen enkele zin. Maar ik herken het wel haha. Fijn dat je ook mee gaat doen aan moeders voor moeders. Ik heb het ook gedaan, maar was blij toen ik klaar was met die stinkbakken en weer normaal kon gaan plassen haha.

Dank je voor de lieve reacties omtrent de borstvoeding. Mason heeft inderdaad de eerste weken al de nodige voedingsstoffen binnen gekregen gelukkig. En wat niet gaat, gaat niet.
    Maar vannacht had ik hem nog even aangelegd en daarna het flesje. Aangezien ik hem nog maar 1 keer laat drinken doet het (gelukkig) geen zeer meer, dus had meteen weer zoiets van; zal ik toch doorzetten? Maar dat heeft geen zin, heb nog maar weinig voeding en dan zou ik alles op alles moeten zetten om het weer op gang te krijgen. En dan dikke kans dat de pijn ook weer komt als ik hem vaak moet aanleggen. Dus jammer de bammer! Volgende keer beter.

Heb een goede en fijne kolf thuis, dus bij een tweede proberen we het gewoon opnieuw.

5. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Welke kolf heb je leen? Ik heb er net een besteld.

Mijn broer blijf idd t weekend. Hoop dat de luilak zo uit zijn nest komt, dan ken ie helpen met zijn nichtje in bad doen...

Roderoosjes wat een mopje heb je ook! Leuk dat Elize zo naar je lacht! regeldagen... we wachten rustig af.....

troela ik ben zoooooo benieuwd<!!!!!! laat je snel wat horen!!!

fijn weekend lieve meisjes

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb de medela freestyle gekocht. Echt een super ding. Ben ik erg blij mee. Ik had gedacht dat ik hem nog maanden zou gebruiken, maar ja. Bij een volgend kindje dan maar.

Ah wat leuk dat hij het hele weekend blijft. Hoop dat hij inmiddels uit z'n nest is. Anders heb je er nog weinig aan :D.

Veel plezier!!

7. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Even snel een berichtje: donderdag 27 november is onze dochter geboren. Hier verder alles goed. later meer nieuws :D:D Wij zijn helemaal in de wolken

8. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd lieve Troela!! Geniet van jullie meissie!! Kunnen niet wachten op je verhaal!

Dikke kus

9. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat fijn om van je te horen Troela! En super dat alles goed gaat. Gefeliciteerd! X

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Super gefeliciteerd troela!!!

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Wat een geweldig nieuws. Zelfde datum als mn wederhelft.
    geniet van jullie mopje. Ben heel benieuwd naar het verhaal x

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd troela! De datum van ons jubileum! :)

13. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa troela! We dachten het al natuurlijk. Bedankt voor je beticht. Ben blij te lezen dat het goed gaat. Van harte gefeliciteerd, geniet en ik wacht met smart op het hele verhaal!

14. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Gefeliciteerd Troela! Bijna 1 maand na Elize! Ben benieuwd naar je verhaal! Geniet van jullie dochter!

15. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Troela met de geboorte van jullie meisje, en net als de rest kan ik niet wachten op je verhaal!!

Lekker nu genieten!!

16. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Troela: Jeeee mama, gefeliciteerd! Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is en hoe je/jullie het ervaren hebben.

Daantjuh: Je kunt het al goed zien bij jou zeg! Ik ben benieuwd hoe snel je buik gaat groeien en waar het eindigt :D

Leen: Ik vind het totaal niet egoistisch van je dat het niet meer lukte. Je hebt zo te horen enorm je best gedaan en het lukte niet zonder veel pijn te hebben. Dan kun je beter lekker ontspannen de fles geven.
    Versiering: Volgens mij een maandje en toen was ik er klaar mee.

Meisje: Je kleine meis al weer 10 dagen! Vind je het spannend zo zonder extra hulp van de kraamzorg of valt het mee? Is je vriend ook nog thuis? Rond de 10e dag volgt meestal ook een regeldag hihi, ik ben benieuwd.
    Eetlust:Ik heb de eerste dagen na de bevalling niet zo lekker gegeten als de dagen voor de bevalling. Ik hoorde van de meeste mensen dat die op het kraambed een biefstuk aten. Nou, dat luste ik niet hoor. Niet misselijk ofzo, maar geen eetlust.
    Dat je dorst hebt tijdens de voeding is maar goed ook, dan zegt je lichaam je dat je goed moet drinken :)
    Gewicht: Voor de zwangerschap zat ik ook al laag in de BMI, rond de 19,5. Wanneer ik ook maar even ziek ben, vliegt het er af.

Roderoosjes: Wat leuk he, dat eerste lachen. Mooi dat je dat op de foto hebt weten te krijgen!
    Lekker zo'n spekkie baby! Mijn meisje zit vanaf het begin al boven de groeilijn, qua lengte, gewicht en hoofdomtrek. Ach ja, dan hebben ze wat om bij te zetten zoals ze dat zeggen.

Ryanne: Niet meer testen dus, daar word je alleen maar onzeker van!

Hier: Wat mindere dagen hier. Waar ons meisje last van heeft geen idee. Ze huilt ontzettend veel, wil alleen maar bij je hangen. Van vrijdag op zaterdag heb ik haar 's nachts wel 5x gevoed :S Ze heeft de hele nacht bij ons in het grote bed gelegen. Vannacht ook, dat was de enige manier om haar stil te krijgen. Maar ik slaap er niet erg vast door, want ben veel te bang om bovenop haar te gaan liggen :)
    Ze heeft vast weer een sprongetje in haar ontwikkeling. Het valt me wel op dat ze het draaien nu erg goed onder de knie heeft. Maar draaien van buik naar rug lukt meestal nog niet.

Vandaag heeft ze ook op een soepstengeltje geknabbeld en een stukje banaan, maar dat wekte wat frustratie op, want die glibberde alle kanten op. Jee, wat gaat het snel, ze gaat voorzichtig aan al beginnen met echt eten. Waar is mijn babietje?? :( :$

17. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeeej Troela. Van harte gefeliciteerd!!

Hier nog alles goed hoor, blijf een beetje onzeker maar goed, beebje doet t prima!

18. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Whoehoe Troela van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Heerlijk dat ze er is! Hopelijk kan je lekker genieten van jullie moppie!

nana Haha, je naam ga ik vanzelf heeel snel uitspreken als ik aan jouw als fotograferende japaner denk :) Stond er nog redelijk fris bij op de foto :) Was net anderhalf uur wakker en mn bevalling duurde niet zo lang he?! :)

Fijn hor dat je dan toch half jaar bv heb gehaald als je dat graag wou, en ook heerlijk om weer wat flexibeler te worden met kv. Ik vond het wel verademing zonder bv, merktte echt goed dat hormonen verdwenen ik minder moe was en weer wat mee mezelf :)

Spannend of je cyclus er weer aan zit te komen, je hoopt toch dat het na je zwangerschap goede reset heeft gegeven. :) En natuurlijk op zwangerschap zonder medicatie. Hier kwam het na 3 a 4 maanden weer op gang door bv heen en toen om de twee maanden.

Balen van die onrustige dagen! Hopelijk vind ze snel haar rust weer terug! Haha, klein meisjes worden groot! Lekker van genieten!

Leen Dapper dat je toch heb besloten om te stoppen, ondanks dat je het zo graag wou! Goed dat je aan jezelf denkt, de eerste weken zijn binnen en hopelijk kan je nu nog meer gaan genieten van jullie mannetje! En wat hier al gezegd wordt, dat is zeker niet egoïstisch, maar juist het tegenovergestelde. Happy mama is beste voor je mannetje! En je hebt het met alle klachten echt lang volgehouden! Een mooie kolf, flinke investering! Heb een enkele swing, maar had toch wel dubbelde gewild! :)

Heerlijk dat kraambezoek erop zit, ik heb nog steeds wel elke week 1 of 2 bezoekjes, pff ben er ook wel klaar mee! :) Vooral omdat de kleine in goed ritme qua slaap zit, ongeveer uurtje wakker en dan weer 3-4 uur slaap! :)
    Versiering was hier ook redelijk snel weg, maar had ook niet veel. Verkeerde naamslinger, omdat we week van te voren geswitcht waren van naam! :D Kaarten een maandje geleden opgeruimd!

Meisjeje Je klinkt relaxed, fijn! Wel lekker ook weer huis van jezelf, al is een kraamverzorgende vriendin van je! Knap hor voeden op verzoek, fijn dat je meisje ook aangeeft wanneer ze hongerig is.
    Hier overigens nooit last van regeldagen, dus die mazzel kan je ook hebben, maar ik voed ook op tijd en niet op verzoek, dus misschien daarom geen regeldag.

Roderoosjes Wauw, wat een heerlijk meisje en wat groeit ze goed! Ik dacht dat zwaardere baby's nooit zo hard groeide, maar ook dat is dus mogelijk! Lange meid ook! En heerlijk dat ze in elk geval lekker wat spekkies heeft. Die groeicurves zijn toch maar gemiddeldes! Fijn dat pijn met bv afneemt!

Hier ik blijf vooral reageerder, zoveel nieuws heb ik niet. :) Toch druk met twee meisjes, dus aandacht blijven verdelen! :) Verder blijf ik zooo ontzettend moe, maar ja kom dan ook slecht aan rust toe. Dit weekend even veel bijgeslapen, keer tot elf uur 's ochtends en vandaag 2,5 tussen de middag! Heerlijk, ben er eigenlijk niet van maar de moeheid begint me echt op te breken! Blij dat ik nog niet hoeft te werken, zou niet weten waar ik energie en concentratie vandaan moet halen.
    Verder kleine meisjes wat wat minder aan het drinken en pakt niet meer telkens beide kanten met bv. Maar goed ze blijft vrolijk, dus zal wel goed komen. Dan deze keer maand er maar geen kilo erbij :) is ook wel prima!

19. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik blijf goed voor lange verhalen :)

20. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lets Fijn dat het goed gaat met je baby! Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je heeel ontspannen zou kunnen zijn met zo'n heftige start! Maar je heb wel echt topbaby, wat een sterke kanjer! Hopelijk lukt het je ook om van je zwangerschap te genieten!

Deel Deze Pagina