PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hi Hajar, gefeliciteerd meid. Spannend allemaal hè! Zeker als je al eens een mk gehad hebt natuurlijk. Hopelijk blijft deze goed plakken en hoor je over 3 weken een mooi hartje.

Nana, is dat standaard dat ze je checken op zwangerschapsdiabetes? Krijg je vandaag meteen de uitslag. Hopelijk ben je de tijd toch doorgekomen :). En hoe gaat het met de pijn als je loopt? Nog steeds aanwezig of wat minder?

Maria hoe gaat het met jou nu? Wat gerustgesteld? Voel je je verder goed?

Ik voel me hier zwaar ellendig zeg. Jeetje mina. Zó ontzettend misselijk dat ik af en toe wel zou wíllen overgeven zodat ik er vanaf ben. Ik heb steeds van die spanning op mijn kaken zeg maar (heb ik normaal voordat ik moet overgeven).

In de auto, word ik misselijk
    Heb ik honger, word ik misselijk
    Heb ik gegeten, word ik misselijk
    Ruik ik iets, word ik misselijk
    Praat ik, word ik misselijk

Het gevoel is eigenlijk continu aanwezig. Erg vermoeiend en vervelend. Ik lig dat grotendeels van de tijd ook op bed. Niet leuk. Plat liggen is namelijk het fijnste.

Daarbij ligt mijn stoelgang goed plat waardoor ik ook enorme buikpijn/misselijk ben. Er komt zeg maar 1/10e uit van wat er in gaat. Ben echt een geplofte egel nu. Hand op mijn buik, kleding, you name it, doet zeer en zorgt ervoor dat ik bijna moet overgeven.

Ik weet echt niet wat ik hier mee moet. Ben in staat om de dokter te bellen zodat hij me wat kan geven 1) voor de stoelgang en 2) tegen de misselijkheid.

Jullie nog tips?

Vind er serieus geen lol aan zo op deze manier.

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Wij dames met pcos hebben een hogere kans op zwangerschapsdiabetes, dus daarom adviseerde de verloskundige om dit te laten checken. De uitslag volgt pas bij de volgende afspraak bij de verloskundige. Maarrr... ik kan zelf ook in het computersysteem kijken, dus dat ga ik binnenkort maar doen ;)
    Uiteindelijk ging de tijd snel, met een leuk boek, mensen kijken en appen/ facebooken etc.

Leen, wat ontzettend vervelend die misselijkheid :( Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik in het begin ook wel eens op de bank lag. Gelukkig heb ik het niet zo erg gehad als jij het nu hebt. Het hoogtepunt is ongeveer rond de 8 weken en dan neemt het bij de meeste mensen weer wat af. Hopen dat het bij jij ook snel minder wordt.
    Qua obstipatie: Daar had ik voor de zwangerschap al last van, maar pfoe wat heb ik dat erg gehad in het begin. Het kwam er gewoon niet uit bij mij ;) Wat je er aan kunt doen is genoeg drinken, genoeg vezels eten, bewegen, ik gebruik roosvicee laxo en pruimenmoes. In het tweede trimester van de zwangerschap merkte ik dat het weer beter werd.
    Tegen de misselijkheid gebruikte ik gemberthee. En misschien moet je eens kijken of je ergens niet meer tegen kan. Ik kan niet meer tegen de yoghi die ik altijd drink, daar word ik misselijk van. Verder kun je altijd de huisarts bellen, want er is wel medicatie die je mag gebruiken voor de stoelgang en misselijkheid.
    Bah, niets aan he?

ME: (ff klagen :p) Ze zeggen dat het tweede trimester het prettigst is, ik kan bemerken dat ik dat weer achter mij heb gelaten. Nog steeds heb ik wel last van het lopen, vooral de langere afstanden, maar ook stilstaan. Ik krijg dan last van etalagebenen, ik heb zelfs een spatader!! Hilarisch! En pijnlijk... hihi. Mijn man adviseerde mij om steunpanty's bij de hema te halen, dus dat ga ik maar doen.. Gelukkig kan ik er allemaal nog om lachen, als het maar goed blijft gaan met de beeb, dan wil ik er wel wat voor inleveren :D

3. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Hajar, welkom! Ik had ook erge rugpijn in het begin. Ik wist alleen toen toen nog niet dat ik zwanger was.

Leen, vervelend zeg. Ik hoop dat je je snel weer beter gaat voelen. Wat bij mij nu goed helpt is verse jus. Niet uit een pak, maar echt vers.

Hier gaat het wel goed. Ik heb vandaag gesport, het huishouden en de was gedaan en boodschappen. Nu ben ik wel erg moe. Dus nu lekker op de bank met een kop thee en een filmpje.
    Ik heb trouwens nu dat ik, nadat ik wat gegeten heb, de smaak niet meer vast hou. Ik proef het eten en drinken wel, maar gelijk daarna heb ik totaal geen smaak meer in mijn mond. Heel apart.

4. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Leen, wat vervelend meid! :(
    Dat klinkt ook niet echt een roze wolk nog.
    Hopelijk gaat het vanaf 9 weken dan beter!
    Ik voel me wel redelijk gerustgesteld hoor en qua klachten heb ik ook al wel misselijkheid, zere boobs en moe moe moe.
    Misselijkheid begon 1 dag na de echo en het wordt erger merk ik.
    Maar tis nog niet vreselijk. Het is gewoon de hele dag een weeig gevoel in m'n maag.

Hee nana, rare vraag misschien maar ehm etalagebenen?
    Wat zijn dat? :D
    Lijkt me idd ook best vervelend als je last hebt van lopen.
    Maar je kan al bijna met verlof toch?

Woooow Roderoosjes, wat een energie heb jij zeg!
    Sporten, het huishouden, de was en boodschappen?
    Respect hoor!

5. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie bemoedigende woorden, toch een beetje gerust gesteld. Ik ben vandaag enorm moe en ben niet vooruit te branden.

6. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Maria: Dat ik na een stukje lopen pijn in de kuiten krijg. En ik heb een spatader, heel charmant :D
    Hihi, nee ik ben nog niet zo snel met verlof hoor. Begin mei pas, ik moet nog 7 weken werken. Klinkt nog heeeel lang! :D

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Maria, die energie was daarna ook echt wel op. Heb nu lekker even liggen slapen. Morgen en overmorgen werken en woensdagavond de echo! Ben er wel heel benieuwd naar!

8. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik kom me melden. Ik heb vandaag positief getest :D
    Zo blij als wat natuurlijk maar ook wel heel onwerkelijk...

9. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL

heey wij lopen gelijk:p spannend he

10. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Welkom Troela. En gefeliciteerd!

11. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Hajar en Troela! Van harte gefeliciteerd. Wat fijn dat jullie mee kunnen gaan schrijven bij zwangeren. Hopelijk volgen er nog veel dames, in elk geval bijzondere zo drie zwangeren! Eerste weken zijn zo spannend, hopelijk gaat alles goed en kun je straks lekker gaan genieten!

Nana Fijn dat je stiekem de uitslag al kan bekijken. Maar mocht er toch zwangerschapsdiabetes uitkomen bellen ze toch ook wel even, ofniet? Hopelijk positieve uitslag. Ik wist trouwens helemaal niet dat je met pcos vergrote kans had, zo leer ik elke keer wat bij :) Ik moest testje toen doen vanwege diabetes in de familie. Even kijken of ik straks weer een sappie mag drinken.
    Wel balen van je etalagebenen en spatader. Ook last van kuitkramp? Lekker met de beentjes omhoog als kan! :) En manlief maar lekker aan masseren zetten, ook altijd goed voor de doorbloeding.

Leen wat balen dat je zo'n last heb van misselijkheid, niets aan als het je zo in dagelijkse dingen belemmerd. En ook obsipatie is geen pretje. Qua misselijkheid heb ik goede verhalen gehoord over medicatie, meiden die er echt enorm bij gebaat zijn en daardoor weer beter kunnen functioneren. Ik merk zelf dat mijn misselijkheid gelukkig weer afneemt, maar merk hierdoor ook meteen hoeveel energie het eigenlijk heeft gekost. Goed voor jezelf kiezen!

Maria Fijn dat je klachten zijn gebleven! :) Moet je nu nog keer terugkomen in zks?

MeGoed gesprek bij sportschool gehad en gelukkig is er nog best wat mogelijk ondanks wat lichamelijke klachten. Moet zeggen dat ik nu erg moe ben, maar ook wel veel energie heb gekregen van de optie dat ik weer sporten kan!
    Roderoosjes Welke sport beoefen je?

12. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Klets, ik doe fitness en bodybalance. Vandaag heb ik fitness gedaan. Over 3 weken krijg ik een nieuw schema. Ik moet aangepast gaan fitnessen omdat ik hypermobiel ben en dus meer last van mijn gewrichten en banden kan krijgen. Van de fysio mag ik daarom eigenlijk alleen naar bewegen en wei ik kracht oefeningen meer doen. (stiekem vandaag wel gedaan, maar wel een tandje minder)
    Ik heb jarenlang paard gereden, maar daar ben ik 2 jaar geleden mee gestopt omdat ik af wilde vallen en ik het geen fijne gedachte vind om zwanger op het paard te zitten. Ik reed af en toe nog wel een lesje, maar nu helemaal niet meer.

13. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Hajar & troela welkom!

Ben hier ook minder want ook ik voel me ellendig. Niet zo zeer misselijk, dat komt en gaat maar lamlendig, moe en alles doet zo een pijn pffffff weet je net alsof je de griep hebt. Ach ja alles voor een goed doel. Zit ook al 2 weken thuis. Ik kan zo echt niet werken. Nou ik ga weer lekker slapen...trusten meiden!

14. Natas87

Natas87 Lid

18 feb 2014
    10
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest voor controle om te zien hoe de gonalf is aangeslagen.
    Zagen we ineens een zwartstipje in mijn baarmoeder zitten ze zegt ben je echt niet zwanger ik zeg nee heb 5 testen gedaan alles negatief. Toch wou de arts een test wat denken jullie gewoon al 5 weken zwanger !!!!! Wat ben ik blij en bang tegelijk dat het nog helemaal mis gaat.

15. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw Natas87 dat is geweldig. Geniet ervan meid!!! Begrijp je angst.

16. Natas87

Natas87 Lid

18 feb 2014
    10
    0
    0
    Zou het echt geen kwaad kunnen dat ik ondertussen nog 10dagen gonal f heb gespoten ?

17. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik vervloek hem, maar mis hem ook als hij er niet is.
    Ik heb een haat/liefde verhouding met de misselijkheid.

Vanmorgen was ik totaal niet misselijk. Ik heb de was op gevouwen en nog wat andere klusjes gedaan, maar was niet misselijk. Toch miste ik hem. Je gaat je toch een beetje zorgen maken. Zal het nog wel goed zijn?

Maar de misselijkheid heeft mij weer gevonden en het 3 dubbel goed gemaakt. Onder de douche heb ik "heerlijk" gespuugd :)

Toch wel weer blij dat hij er weer is.

Morgenavond echo en als die goed is dan mag hij langer wegblijven.

18. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL

hahah ik begrijp je helemaal. Bij mijn eerste zwangerschap was ik 9 maanden lang misselijk zelfs 2x uitgedroogd en nu kan ik niet wachten tot ik weer misselijk wordt. Het geeft je toch een gevoel dat het goed zit!

19. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL

Heb ik je deze vraag aan je arts gesteld? Ik zou het niet weten maar als het kwaad zou kunnen dan had hij of zij het vast met je besproken.

20. Natas87

Natas87 Lid

18 feb 2014
    10
    0
    0
    Ze zei dat het wel vaket was gebeurd en die zwangerschappen goed waren gegaan.
    Kan het veel kwaad dat ik nu steeds kleine krampjes in me buik heb wat lijkt op een komende menstruatie ?
    Ga me nu overal op zitten focussen.

Deel Deze Pagina