Oh leuk Daantjuh maandag de geslachtsbepaling. Heb je zelf al een idee? Ons vermoeden werd destijds bevestigd dat het een jongetje was. Wow Saartje dan ben je ook flink wat verloren zeg. Jemig. Light, hoe is het bij jou? Alles rustig? Hier gaat alles goed. Alleen houdt de kleine man ons flink bezig. Verder weinig te melden eigenlijk
Vandaag om 16.00 uur gesprek met de kinderarts en morgen om 8.30 een uitgebreide groeiecho van ons frupke. Na het gesprek moeten wij besluiten of we actief beleid willen inzetten om ons kindje te redden, mocht het te vroeg geboren worden. Dan gaan ze ook starten met de longrijpingsspuitjes (via mij). Wordt nog een heftig gesprek. Hopelijk is het allemaal niet nodig. Ik praat in gedachten de hele dag tegen ons frupke dat 'ie lekker in mijn buik blijft zitten.
@Light: Meid toch, wat een spanning allemaal zeg Ik ga voor je duimen dat 'het hele circus' niet nodig is. En jullie frupke lekker blijft zitten. Heel veel sterkte en een dikke knuffel! @Saartje: Wow! Jij bent helemaal veel bloed verloren Heb ik nog niks te klagen @Daantjuh: Spannend joh, geslacht bepaling. Ben net als Leen nieuwsgierig of je een voorgevoel hebt? @Maria en Meisjeje: Hoe gaat met jullie mama's? @Truelove: Mooie foto's! @Leen: Hoe gaat het nu met de flesvoeding? Voel je je nu wat beter? Ik hoop het voor je. Al die pijn is ook niks @Hier: Sorry voor alle mopper berichtjes die ik hier heb geplaatst, maar het lucht soms zo op ff van je af te typen. Maar wil nu even een happy post doen Ik begin eindelijk weer mezelf te worden, gelukkig niet meer zo emotioneel labiel. We hebben ook ondertussen een soort van ritme te pakken hier. Heel fijn! Want wat kan ik daar slecht tegen, geen ritme hebben Ons meisje doet het super goed. De bv loopt super. En ze is een heel tevreden meisje met alleen 's avonds een huil uurtje. 's nachts slaapt ze 5 a 6 uur door, heerlijk (En dan toch nog dood moe zijn ) Wel doe ik niet alles volgens 'protocol'. Zo geef ik maar 1 borst per voeding. (2e wil ze gewoonweg niet meer en ze groeit goed) en slaap ze al vanaf na de kraamweek gewoon lekker op haar eigen kamer. Dit was een zeer wijze beslissing. We slapen beiden veel beter en dat werkt ook zeker mee aan m'n herstel. En ik heb vandaag (*schaam schaam*) voor het eerst het gevoel dat ik echt geniet van onze dochter. Daarvoor was het echt op overlevingsstand leven. Ik ben er nog niet, maar als we deze voet doorgaan dan mag ik niet klagen en ben ik hopelijk snel weer helemaal de oude Troela. Ohh ja en ook ik mis het zwanger zijn (hoe bijzonder het ook is) toch echt niet.. Hoop dat het met iedereen goed gaat en sorry voor alweer een ego bericht
@ Light Ik blijf ook voor je duimen hoor meis! t gaat echt allemaal goed komen! Knuf @ Leen en Troela, ik heb niet echt een voorgevoel. Laatst wel gedroomd over 2 meisjes, maar dat is dan ook echt het enige. Maar goed. Het kan 3 kanten op hihihi. Ik hoop gewoon dat het weer een leuke echo wordt. Toch alweer bijna 4 weken geleden :S. @ Troela, ik vind je ego berichten niet erg. Juist "fijn" om te lezen, waar ik straks wellicht aan toe ben. Het is ook niet raar om pas na een paar weken weer jezelf te zijn. Er komt zoveel op je af. Hormonen, al die ellendige visites, babytje die huilt. Maar fijn dat de kleine meid nu lekker op dr eigen kamertje ligt. Wij willen dat ook, maar je hoort zoveel om je heen dat de meeste het op jou kamer hebben liggen. Lijkt me eigenlijk helemaal niks, maar dat zien we t.z.t. wel. Lekker genieten van die kleine geniet momentjes! Komt goed! x
@Troela: Gewoon doen hoor, die ego berichtjes want die heb je nodig! Ow en klagen mag best hoor, het was helemaal niet mijn bedoeling om er een "bij mij was het veel erger" postje van te maken. Eigenlijk heb ik er nu meer problemen mee dan vlak na de bevalling want ik besef nu veel meer wat de gevolgen hadden kunnen zijn. Ook het grote risico dat het opnieuw kan gebeuren vind ik best wel eng... @Light: Wat heftig allemaal, ik duim enorm voor je dat je frummel nog lekker lang blijft zitten.
Ze zijn net hier geweest voor het gesprek met de mededeling dat ze het gesprek toch niet gaan voeren. Ze hebben er dusdanig vertrouwen in dat ik niet op de korte termijn ga bevallen dat ze me niet onnodig ongerust willen maken. En mocht er wel iets gebeuren dan is er nog tijd genoeg om de kleine voor te bereiden en met ons te praten. Dus eigenlijk een positief bericht. En over ego-berichten gesproken
Oké hij doet het weer. Light, dat is goed nieuws toch?! Troela, ben blij te lezen dat je geniet! Ik was gister bij de verloskundige. De baby ligt al ingedaald maar ze zei dat dat nog niets zegt over een bevalling ofzo. Die kleine heeft nog zoveel ruimte, de kan ook zo weer omdraaien naar een stuit.
@Light: Super goed nieuws @Saartje: Ik had ook echt niet opgevat als 'bij mij was het veel erger' dus don't worry En idd eng dat je de volgende keer er weer dikke kans op hebt. Is bij mij ook gezegd @Daantjuh en Saartjuh: Bedankt voor de lieve berichtjes @Iedereen: Wat is dit toch een fijn en lief topic. Iedereen heeft een luisterend oor voor de ander zonder te oordelen. Doet me goed en dat wilde ik even gezegd hebben
Heel uitgebreide groeiecho gehad. Op zich alles goed; geen afwijkingen, gewicht is goed en ook de baarmoedermond zag er verrassend goed uit. Alleen het buikje loopt wat achter in groei en minder vruchtwater dan gemiddeld. Alle mogelijke dingen die dat kunnen veroorzaken, zoals doorbloeding van de navelstreng, nagekeken, maar dat was allemaal goed. Waarschijnlijk minder goed functionerende moederkoek. Niets om ons zorgen over te maken (zeggen ze dan, doe ik dan toch), maar wel iets om de gaten te houden. Dat betekent elke week doorbloeding van de navelstreng nakijken en 1x in de twee weken een groeiecho.
Light, wat goed om te horen, al snap ik dat je je zorgen blijft maken! Je wordt nu iig goed in de gaten gehouden gelukkig... Succes meid!
Ik meld me ook weer een keer. De afgelopen tijd druk geweest met eigenlijk niets. Elize gaat goed, ik ook. Ben alleen helaas alweer ongesteld geworden vandaag Ik ga morgen bijlezen en op iedereen reageren.
Is eigenlijk een positief teken Roderoosjes, toch? Dan werkt de boel weer naar behoren haha. Hier gaat alles okay. Mason heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen. WAUW. Eergisteren heb ik hem vertelt dat het tijd werd om door te slapen omdat hij al een grote jongen is. Die nacht werd hij om 05.00 uur wakker. Ging al de goede kant op. Daardoor gisteren uit ons 'ritme'. Na de fles van 18.00 uur bleef hij pitten tot 23.30 uur (zou dan eigenlijk om 22.00 uur moeten eten). En vervolgens sliep hij tot 06.30/06.45 uur vanmorgen. Wauw!! Vanmiddag weer naar de kinderarts. Even checken hoe het nu met z'n hartruisje is. Zal allemaal wel goed zijn denk ik. Daaaag!
@light: fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. @leen: haha als ze gaan doorslapen gaat er een wereld voor je open hè ik weet dat nog goed en toch ging ik stiekem even checken of alles nog wel goed was..
Haha, nou eehm... ik had pas in de gaten dat het ochtend was toen ik op de wekker keek haha. Dacht dat het nog midden in de nacht was. Maar toen ik het doorhad dat hij had doorgeslapen was ik meteen wakker en in stuiterstemming . Maar heeeeerlijk man!!!!
Klets: hahaha gaat het al weer beter met de rechterborst? Truelove: prachtige echofoto's meid! Heel duidelijk. Daantjuh: Succes morgen bij de controle. En maandag de geslachtsbepaling, spannend hoor! Mogen wij het ook weten? Light: Wat een goed bericht! De artsen zien alles dus positief in! Troela: Fijn dat je hier je ei kwijt kunt he? Wij luisteren wel Mooi om te horen dat je je al weer wat beter voelt. Over de voeding: 1 borst per voeding is niet erg hoor, dan heeft ze gewoon genoeg daar aan. Ik zou wel adviseren om de andere aan te bieden bij elke voeding, wanneer ze het nodig heeft, pakt ze hem wel. Vissie: Ben jij de eerstvolgend in rij voor de bevalling? (Als alles goed is natuurlijk!) Leen: Lekker he? Ik hoop dat Mason het nu snapt en het vaker gaat doen. Je zult wel veel energie hebben vandaag! Ik wil dat doorslapen ook... vannacht was het 1:00 uur en 5:00 uur.. ook 's nachts lekker om de 4 uur drinken Hopelijk is alles goed met zijn hartruisje Roderoosjes: Nu al ongesteld? Dat is wel snel met de borstvoeding. Ik hoop dat alles een beetje op regel is bij je. Ik ben benieuwd wat je cyclus nu gaat worden. Ik wacht nog steeds.. Ik heb wel het gevoel snel ongesteld te worden, ik ben chago en heb toch vreetbuien gehad gisteren! (Dat had ik zelfs ik mijn zwangerschap niet) Hier: alles prima! Wij staan op het punt om naar het consultatiebureau te gaan. Eens even kijken hoeveel ze nu weegt en hoe lang ze is!
Goedemorgen allemaal, wat een gezelligheid! Ik zit te wachten bij de garage, en de kleine slaapt! Tijd om eens bij te lezen en te posten! En straks is m'n auto weer klaar om te werken, ik merk dat ik er zelf ook wel steeds meer "zin" in krijg, nog twee weekjes vrij en dan mogen we weer! Zal wel wennen worden! Er hangt iets moois in de lucht leen, hier heeft ons kleine meisje ook twee doorslaapnachten gehad! Heerlijk, eerste nacht keertje wezen checken of alles goed was idd! Alleen was vanacht de oudste onrustig, helaas! Nou maar hopen dat beide meisjes vanacht lekker gaan slapen! Succes bij kinderarts, hopelijk goed nieuws! Haha, nana gaat weer goed met de rechterkant! Vind altijd Zo vervelend die weigerdagen, omdat je toch ook even nog moet kolven enzo, niets aan! Mevrouw weigert alleen sinds twee weken de fles, dus dat wordt nog even hard werken komende twee weken, en ook wel erg lastig als ik even weg wil. Benieuwd hoe het gaat op cb, moet ze nog prikjes? Succes! Light fijn dat arsten er zoveel vertrouwen weer in hebben, hoe voel je jezelf daar onder? Ben je nu thuis of nog in zks? Weet je eigenlijk of je jongen of meisje krijgt! Nou hopelijk blijft alles rustig, wel bijna 24 weken, al is dat natuurlijk nog steeds veelste vroeg, spannend allemaal hor! Daan spannend een geslachtsecho, en super leuk! Voor evenwicht op forum jongetjes wel goed 😉 Verder alles goed? Klinkt best pittig je werk en dat in combi met zwangerschap, vast uitgeput op de bank s avonds! Roderoosjes ongesteld zijn niet leuk, maar wel fijn dat het zo snel op gang komt, hier net als bij nana ook nog niets. Haha, pas week misselijk, ik werd toch wel beetje gespannen.... Maar geen wondertje hier! Troela heerlijk vanaf je af schrijven! En goed dat je lekker eigen weg aan het zoeken bent, je moet toch altijd even ondervinden waar je jezelf het lekkerst bij voelt. Zelf kan ik niet zo goed tegen geluid s nachts en houdt me dat uit m'n slaap, dus hier ook snel in eigen kamer. Al vond ik het best gezellig, maar slapen net iets belangrijker ☺️ Lets alles goed, durf je al steeds meer te genieten? Nog bloedingen? Hoever ben je inmiddels? Nou, sneeuw kom maar op! M'n winterbanden zijn gemonteerd! Doei doei!
Whoehoe nog leuk momentje delen, net foto aan het maken van ons kleine meisje om even wat mensen per mail te bedanken, draait ze om! Topper! Ze ligt eigenlijk bijna nooit op d'r buikje, omdat dan er dan vaak voeding uitkomst, al vrij snel draaide ze zelf ook wel van buikje naar rug maar dat was volgens mij vooral zwaartekracht en frustratie. Nu heel relaxt en bewust! Knapperd! Oh.... en voor de liefhebbers een foto net voor het draaimoment in mijn map!
Klets: Jee, dat gaat ook al weer snel, over twee weken al weer aan het werk? Fijn dat je er zin in hebt! Wel spannend dat ze nu nog niet goed uit de fles drinkt! Nog ff goed oefenen dus Straks zal ze wel moeten als mams aan het werk is. Mijn meissie was weer goed gegroeid, nog steeds lekker boven de gemiddelde groeilijn Inmiddels 7885 gram en 68,5 cm. Helemaal tevree. We stonden ook zo weer buiten, tsja waar moet je het over hebben als alles goed gaat? Geen prikjes dit keer, over drie maanden mogen we weer terugkomen!