PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Leen82, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    De controles waren prima. Frupke is klein, maar doet het prima. Ik heb wel weer een urineweginfectie. Maar.....ik ben weer thuis! Heb gevraagd of ik mocht gaan en dat mocht.
    Voortaan wel iedere maandag op controle. Maar is alleen maar goed dat ze ons in de gaten houden!

2. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

Dec 27, 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Maria, wat een verhaal! En wij maar denken dat je van je kleintje van het genieten is

Daan, en wat is het geslacht???

Light, gefeliciteerd! Goed nieuws en lekker thuis voor de kerst!

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    We krijgen 2 gasten 💙💙!! Super blij

4. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Kei leuk, Daan! En de baby-uitzet voor jongens is zo leuk vind ik! Ik trek daar altijd automatisch als eerste naar toe.

5. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Superleuk Daan! Gefeliciteerd!
    Jij gaat zoooo op handen gedragen worden ;)

6. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    @daantjuh: super leuk 2 boys!!!!! Gefeliciteerd :) nu lekker shoppen

7. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Super Daan!! En eindelijk t mannen niveau hier weer wat opgekrikt!!

8. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Zooo, ben ik weer. Heb even een paar dagen op overlevingsmodus gezeten :(.

Het doorslapen is helaas bij die 2 nachten gebleven. Mason heeft een paar hysterische dagen gehad. Weinig slaap, veel huilen. En óf Mason hield mij uit mijn slaap of mijn snurkende wederhelft. Vaak na 03.00 uur was het einde slaap voor mij. Werkt niet echt. Was er ram klaar mee en stond op het punt om door te draaien. Maar vannacht heb ik mogen slapen en heeft mn verloofde alle voedingen op zich genomen. Zowaar sliep ik diep met mn oordoppen in en ik ben weer back in the land of the living. Haleluja.

Kerstboom en kerstversiering heb ik niet eens van zolder gehaald haha. Die bedenken we er maar gewoon bij dit jaar.

Het hartruisje van Mason is helaas nog niet weg. Hij heeft er zelfs 2. Zijn halsslagader is te nauw en die moeten ze goed in de gaten houden. Het andere ruisje is niet zo spannend. Hebben een uitgebreide echo gehad. Over 2 maanden moeten we weer terug en mogelijk weer een echo. Als de situatie dan nog hetzelfde is, dan moeten we ook naar een kindercardioloog. Dus to be continued.

Daantjuh wat geweldig dat je 2 kereltjes krijgt. Erg leuk. Nu kun je concreet namen gaan verzinnen en gaan shoppen :D. Mooie echo ook!

Truelove wat leuk dat jullie de naam nu hebben. Ben heel benieuwd :). Over een week of 13 weten we het.

Meisjeje dus jullie eerste vlucht zit er al weer op. Fijn dat het goed ging. Had ze geen last van haar oortjes? Wat zielig dat ze zo'n last heeft van reflux. Hopelijk werken de (dure) medicijnen snel.

Na dat stikincident van Mason moeten we hem na het voeden minimaal 15 minuten rechtop houden. Ook hebben we het bedje bij het hoofdeinde verhoogd. Misschien kun je hier ook wat mee.

Light fijn om te horen dat het bij jou ook allemaal goed is. Je bent de 24 weken al ruim gepasseerd. Dat is goed nieuws. Hopelijk blijft de kleine de komende weken nog lekker zitten.

Troela wat fijn dat het bij jou ook steeds beter gaat. Heftige tijd allemaal he. Komt zoveel op je af. Fijn dat er steeds meer goede momenten zijn!!
    En gecondoleerd met de oma van je man :( Dat is dan weer verdrietig nieuws...

Maria, jij hebt het ook flink voor je kiezen gekregen zeg. Jeetje. Wat zielig voor Valerie. Verschrikkelijk om dat zo mee te maken. Fijn dat ze er eindelijk achter zijn wat er met haar was zodat ze haar hebben kunnen helpen. Wat kun je je dan machteloos voelen he? Was je al overgestapt op flesvoeding? Ik geef zelf biologische voeding (biobim) en daar doet Mason het super goed op. Van de Nutrilon raakte hij ook verstopt en had maar om de dag ontlasting (of minder). En die dagen dat er niks kwam was het krijsen (en daarna een explosie).

Hopelijk is alles weer rustig bij jullie en kunnen jullie ook steeds meer genieten.

---
    Ik vind het wel fijn dat iedereen hier zo eerlijk durft te zijn over alle ervaringen. Dat je weet dat je niet de enige bent die geen roze wolk zag vanaf het begin. Dat je niet de enige bent die af en toe negatieve gedachten heeft en zoekende is naar een nieuwe balans. Jezelf worden doe je nooit meer, want je bent nu mama. En hier gaat het op zich goed, maar ik moet wel nog mijn draai vinden in mijn nieuwe rol. Zeker in combinatie met mijn andere dingen die er van me verwacht worden.
    Pff, wat een onzekerheden komen er bij het moeder worden op je pad. Doe je het goed? Waarom krijst die van mij zo terwijl die van een vriendin zo mak als een lammetje is etc.

"Je krijgt wat je aan kunt" zeggen ze wel eens. In dat geval zijn wij een stel taaie rakkers bij elkaar. We krijgen flinke (levens)lessen voor onze kiezen. Maar wat ontzettend rijk zijn we. En we worden er allemaal wijzer en sterker van.

Note to myself: go with the flow en accepteer de dingen hoe ze zijn.

Dus lieve meiden... bedankt voor jullie openheid.

Ik had nooit kunnen denken toen ik het eerste topic opende dat het zo'n fijne club zou worden waarin iedereen z'n ei kwijt kan. En waarbij mensen worden aangemoedigd die het kunnen gebruiken.

Alvast hele fijne feestdagen voor jullie allemaal. Big kiss

9. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Wat schrijf je dat treffend, Leen. Ik sluit me daar helemaal bij aan! X voor iedereen

10. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wauw leen, daar sluit ik me ook bij aan...
    Jee wat heftig zeg, ook nog met die hartruisjes...succes meid!

Maria, jee jij hebt t ook heftig gehad met de kleine meid...fijn te horen dat t weer beter gaat...

Wij kunnen idd veel hebben in dit clubke, sterke vrouwen zijn jullie allemaal! Bewondering!

11. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Leen hier is het ook geen kerst. Geen zin in gehad om die boom op te tuigen haha!

Hier gaat het weer slecht. Meisje zit in ene onder de uitslag en poept niet, drinkt slecht en geeft weer hele flessen terug, zelfs na verhoging van haar laxeermiddel. De kinderarts belt mij zo terug.
    Kleine kinderen, kleine zorgen? Me reet!

Meiden Leen heeft het supergoed verwoord. Ik sluit me daar ook compleet bij aan!
    Fijne dagen allemaal! Ik hoop dat ik ze niet in het Ziekenhuis hoef door te brengen :(

12. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Maria, wat een naar bericht. Hoop dat het gauw beter gaat met de kleine meid.

13. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Anee maria, veel sterkte...xx

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    sterkte Maria.. ik hoop dat ze snel opknapt.. :(

15. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Helaas.. Haar eerste kerst 'vieren' we in het ziekenhuis. :(
    Ze is weer opgenomen.

16. Lets

Lets Fanatiek lid

May 18, 2013
    2,053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah nee toch zeg...:(:(:(:(
    Jee wat een pech...

17. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Wat vervelend Maria! Wat gaan ze nu met je meisje doen? Ik hoop dat ze snel opknapt en weer mee naar huis mag. Sterkte!

18. Meisjeje

Meisjeje Actief lid

Feb 21, 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    Oh lieve maria, wat ontzettend vervelend voor jullie Valerie! Ik hoop dat ze er snel wat aan kunnen doen en dan nu ook voor langere tijd! Wat een vervelende eerste kerst zo!

lieve Leen, klinkt spannend die hartruisjes. Hebben ze al een idee of ze er echt iets mee moeten??
    Wat fijn dat je verloofde een hele nacht heeft ingesprongen! Ik snap dat je op je tandvlees loopt..
    En wat betreft die kerst.. heb er sowieso de schijt aan haha..
    Alleen maar vreten met zijn allen, 6 rijen dik drammend door de supermarkt om zoveel mogelijk vreten in je karretje te proppen en de hele dag lam op de bank met onuitstaanbare familie te hangen omdat het KERST IS JA!

Wij hebben lekker het huis voor onszelf, mijn ouders zijn met vakantie. Morgen komen wel mijn schoonouders en mijn oma.. Dolletjes! Naja tanden op elkaar en de dag uitzitten...
    2e kerst lekker niks en weer met zijn 3en.

Topic: Leen, je hebt idd gelijk met wat je schrijft, T is een super cluppie hier! Ben ook ontzettend blij met jullie allemaal! En ik heb echt respect voor hoe iedereen het doet, zwanger of bevallen, iedereen staat voor elkaar klaar en slaat zich door alle tegenslagen heen.

Light wat fijn dat je voorbij de 24 weken bent! wat hebben jullie in een spanning gezeten! En nu nog steeds natuurlijk maar het meest kritieke punt voorbij mbt termijn. Ik blijf voor jullie duimen dat t nog vele weken mag duren voordat jullie kleine zich aandient!

Hier gister voor t eerst op consultatiebureau geweest. arts denkt dat het geen reflux is maar dat ze zichzelf steeds overdrinkt. Ik heb zoveel bv dat ze er bijna in verzuipt. moet rechterborst echt een minuut laten spuiten voordat zij normaal kan drinken. zijn ook gestopt met de medicijnen want t deed niks.
    Spruitje woog al 4875 gram, t is echt een dikkie aan t worden. De krampen blijven maar lijken wel beter te handelen te worden voor haar.

Hoe zit het met ieders gewicht na de bevalling? Er is al wel een hoop af maar ik kan nog maar weinig van mijn eigen broeken aan.. grrr.. ook schrik ik nog steeds als ik mezelf op een foto zie.. dikke papkop nog steeds.

Lieverd ik wens jullie fijne kerstdagen! Met of zonder kerstboom!
    De onze is zeker 50cm...

19. Troela84

Troela84 Bekend lid

Nov 12, 2013
    519
    0
    0
    @Maria: Heel veel sterkte!!

@De rest: Hele fijne kerst, met of zonder boom en met of zonder onuitstaanbare (schoon) familie. Merry Christmas! :)

20. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

Dec 27, 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden wat een zorgen.

Maria, wat moet het naar zijn om te zien dat je kindje zich zo slecht voelt zonder dat je er iets aan kunt doen. Sterkte meis

Leen, hoe trek jij de onzekerheid met Mason? Kun je het relativeren of ben je er steeds mee bezig?

Voor de rest, fijne dagen!

Share This Page