@Klets: Cb was prima. Kleine goed gegroeid En door de arts na gekeken en was allemaal goed. Alleen ik was zelf wat onhandig. Wist niet goed hoe daar de routine is. Maar dat ik me nu uitgelegd, dus volgende keer gaat vast vloeiender @Leen: Waarom maak je hem om 23.00 niet wakker voor de voeding en kijken of hij dan doorslaapt tot de volgende ochtend? Of had je dat al geprobeerd? Vraagje: Gister avond echt een drama avond gehad. Meisje was hysterisch aan het huilen en we kregen haar niet getroost. Dit gebeurd helaas wel vaker en altijd in avond. Maar ze dreef ons gisteren echt tot wanhoop. Hebben jullie dat ook wel eens? En hoe houden jullie jezelf rustig? Mochten jullie tips hebben, graag! Want ik ben niet bepaald iemand met engelen geduld...
Zo jeetje ik moet weer even mijn best doen om bij te lezen! Is t dagen rustig en dan ineens hebben jullie weer een flesje spraakwater op ofzo! Gezellig hoor! Nana klink heftig die 2 uurtjes slaap met Oud en nieuw! Dan kun je wel wat gewend zijn na een bevalling maar als je eenmaal weer de slaap geroken hebt ben je volgens mij ook weer snel verknocht aan je uurtjes bedrust! Petje af dus! Fijn dat et afbouwen van de nachtvoeding goed lijkt te gaan! Mooi ook dat jullie meisje het eigenlijk gewoon ok vind zo met een voeding minder. Scheelt weer een hoop Leuk dat jullie meisje al zo bewegelijk is en de kamer doorkomt op haar manier. Is altijd de vraag hoe ze het gaan doen en ieder vind zijn eigen manier daarin, Leen jij ook knap onderweg met afbouwen van je nachtvoeding. Dat op de juiste tijden komt wel, belangrijker is dat hij nu gewend raakt aan 1 voeding minder! En al een tweede na 7 maand? PFOEH knap idee! manlief (ben aan t oefenen aangezien we maandag trouwen) zei vandaag wel in de auto dat hij het zielig zou vinden als Isabella alleen zou blijven maar nu nog even niet haha. Nog een paar daagjes voordat de vacature sluit! SPannend! Hoop zo voor je dat dit em wordt! En dan met geregelde oppas zit je helemaal lekker! DUIM DUIM DUIM schone kleren doen we hier ook om de dag, mist ze zichzelf niet onder kotst (wat nogal eens gebeurt) Bad schiet er vaak zelfs bij in haha staat et weer op de planning, kijken we op de klok is de dag voorbij! Snap er geen reet van. Naja dan maar ff snel mee onder de douche. Heb toch t idee dat ze dat ook prettiger vind dan in bad. Daan wat tof dat je de smurfjes zo goed kon voelen tijdens de yoga! Jij ontspannen zij actief dus! Groei je voornamelijk op je buik of merk je ook al op andere plekken? Kan me zo voorstellen dat je lichaam t zo druk heeft met 2 mannen in je buik dat je al je reserves nodig hebt en verbrand. Aimee fijn dat je je iets beter voelt! Hoe was het bij de vlk? truelove ik heb ook een tweedehands kolf. De meningen zijn erover verdeeld. Ik heb em goed uitekookt en een nieuw borststuk opgezet. Er zijn ook mensen die zeggen dat bepaalde schimmels er niet uit zouden gaan met uitkoken. Maja die gok heb ik genomen. Klets wat leuk dat de pop nu de kleine kleertjes aankan! Ik vind het echt erg om dingen in een doos te moeten doen! Dat geeft aan dat ze veel te hard groeit haha. Vind je het wel weer fijn om te werken? Lijkt me dat je ook weer beetje mens wordt, ipv alleen maar mama. Handig dat je steeds onderdelen van je kolf vergeet! Lekker met ploftieten achter t bureau haha. Hier De inboedel is gearriveerd in NL! En alles lijkt heel! Nu nog een verhuizer vinden die alles gaat ompakken voor naar Dubai. 6 februari vertrekt manlief en ik ga een maandje later. Mijn ouders zouden het wel raar vinden maar t is voor mij echt een must om zsm weg te zijn hier! T valt vies tegen zo met zijn allen in een huis en de spanning is om te snijden. Vandaag met Isabella naar de osteopaat geweest. Ze blijft veel krampen houden en poepen lukt nauwelijks (alleen met stimulatie van ons) Daarbij heeft ze een enorme voorkeurshouding. De osteopaat denkt dat t een met t ander te maken heeft, ook t vele hikken en de onrust. Het zit vast in haar nekje aan 1 kant waardoor ze ervoor kiest om steeds naar 1 kant te gaan liggen. haar hoofdje plat al af en dat kun je al goed zien aan de stand van haar oren. Tijd voor actie dus! Gaan ook de kinderfysio inschakelen en volgende week weer terug naar de osteopaat. Moeten nu haar hoofd zoveel mogelijk draaien als ze slaapt en een handdoek in de lengte onder haar matras zodat ze scheef ligt en grotere kans dat ze dan haar hoofd draait. Houd jullie op de hoogte. Ik vloei nog steeds, nu weer meer dan een aantal dagen terug. de vlk denkt dat ik weer ongesteld ben maar t lijkt me sterk(hadden vandaag nacontrole). Als t volgende week nog zo is moet ik bellen en naar de huisarts.. Maandag dus trouwen... belachelijk veel in in suf gebeuren haha dag dag!
Haha, heerlijk meiden, die lappen tekst van jullie! Zo kom ik mijn dagen wel door Vind het fijn om te lezen hoe jullie alles als kersverse mama's ervaren, zo ben ik een beetje voorbereid. Het gekke is wel dat ik eerder altijd dacht dat ik die eerste maanden heel zwaar zou vinden. Ik vond het allemaal niets; die borstvoedingen, slapeloze nachten, zorgen om je kindje, enz enz. Maar sinds de ziekenhuisopname zijn al die zorgen van me afgevallen en zie ik alleen maar een roze wolk voor me met mij als mama daar bovenop. Heel naïef natuurlijk, maar op de een of andere manier helpt me dat wel om de dagen om te krijgen en vertrouwen te houden.
Heb net voor het eerst spoednummer van de afdeling waar ik gelegen heb gebeld (mag bij alle zorgen bellen). Zou morgen de uitslag van de kweek van mijn urine krijgen maar ik hield het vele plassen en de pijn niet meer vol. Ging me ook steeds meer zorgen maken. Er was in de kweek een mengelmoes van bacteriën gevonden. Niets ernstigs, goed behandelbaar. Krijg nu (morgenvroeg) andere antibiotica dan ik eerder heb gehad die een breder spectrum behandeld. Wellicht is er een sluimerende bacterie geweest die steeds de kop opsteekt. In de tussentijd paracetamol gebruiken en anders als ik teveel last hou terug bellen. Pfff.
Troela, sinds ruim een week moeten we Mason wakker maken voor de voeding om 19.00 uur en om 23.00 uur. Als we hem om 23.00 uur wakker maken, komt hij gewoon om 03.00 uur weer. Dus dat hebben we al geprobeerd . Heb gelezen dat het vaker voorkomt dat ze de voeding van 23.00 uur overslaan en zo langzaam steeds langere tijd tussen de flessen gaan laten. Hij zit nu dus op 5 flessen automatisch. Hij wordt nu tussen 01.00-02.00 uur wakker voor de fles en dan rond 06.00 uur weer. Dus we kijken een paar dagen aan hoe dit gaat haha. Het kan zijn dat ze in de avond krampjes heeft of alle indrukken van de dag verwerkt en daardoor hysterisch gaat huilen. Hebben we met Mason ook gehad. Al begon zijn huiluurtje meestal om 15.00 uur en duurde tot de fles van 23.00 uur . Dus als mijn verloofde thuis kwam gaf ik Mason aan hem haha. Proberen te troosten of in slaap te helpen. Misschien werkt een badje of douche of een lekkere massage. Is maar tijdelijk. Gaat vanzelf weer over. En misschien zit ze net in een 'sprongetje'. Mason wilde dan graag in de draagdoek en veel bij me zijn. Meisjeje haha, nee na 7 maanden wil ik nog niet raakschieten. Maar voorzichtig kijken hoe de boel er voor staat. Maar als ik weer zwanger zou worden als Mason 9 maanden is dan zou ik dat wel prima vinden ja. Oh maandag is de kleine grote dag. Spannend. Gaan jullie het t.z.t. wel nog 'goed' vieren? Of laten jullie het hierbij? Fijn dat alle spullen goed zijn aangekomen. De nieuwe verhuizing komt weer dichterbij. Hebben jullie al woonruimte in Dubai? Knap hoe je het allemaal doet hoor. Zou niks voor mij zijn. Hopelijk krijg je je draai daar snel gevonden. Hopelijk werkt de osteopaat goed bij haar. Hier heeft het goed geholpen. Gisteren voor de 4e en laatste keer geweest. Hoop dat ze snel alle kanten op kijkt en dat haar voorkeurshouding verholpen wordt.
Mason heeft doorgeslapen! Ben verder niks blij of trots (of wakker) haha. Zoals ik al zei maken we hem voor de fles van 23.00 uur niet meer wakker en komt hij 's nachts ergens. Dus zijn we van 6 naar 5 flessen gegaan. Nu sinds 2 dagen maken we hem om 19.00 uur ook niet meer wakker. Dus die nacht wel nog een nachtvoeding gegeven. Gisteren wilde hij na de voeding van 15.00 uur niet slapen. Hij gaat dan meestal rond 16.30 - 17.00 uur naar bed. Hij lag woest op z'n knuistje te sabbelen en bleef onrustig en huilen. Ik denk; probeer de tut nog maar eens. Nou, tut erin en Mason meteen naar dromeland. Eeeh... dat was nieuw. Zo vaak een tut geprobeerd en moest er nooit wat van hebben. Voor ik de kamer uit was, lag de tut weer uit z'n mond. Hij snapte het hele principe niet geloof ik. De fles van 19.00 uur heeft hij pas om 20.30 uur gehad. Op mijn arm is hij alweer in slaap gevallen. Om 04.00 uur was hij weer wakker. Ik wilde eerst de tut proberen. Flesje kan altijd nog. Nou, tut erin en hij sliep weer. Tot vanmorgen dus . Dat wil zeggen dat hij zelf van 6 naar 4 flessen is gegaan. Heel apart dit. Maar wel lekker voor ons haha. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? We zaten op 6x150/6, dus later een paar dagen op 5x180/6. Maar nu bij 4 flessen kom ik dus op ruim 200cc uit. Vind die flessen maar enorm groot. Lijkt me ook niet zo geweldig voor z'n maagje. Beetje in dubio wat ik er mee aan moet... Maar ik ben in ieder geval rete trots op ons manneke haha.
Goedermorgen allemaal! Hier iets minder fris en fruitig Haha wat onrustige nachten gehad met beide meisjes. Vanacht de kleine maar weer op onze kamer gelegd, omdat we het heen en weer lopen voor de speen zat waren... Maar nu heeft ze vanaf vijf uur heel gezellig (maar vooral hard) lopen kletsen en lachen in haar bedje.... binnenpretjes en eigen moppen denk ik! Zo vroeg ben ik alleen nog niet zo vrolijk! Leen Ik wou net typen dat wij ongeveer zelfde voedingsritme hebben, behalve dan de voeding in de nacht, gooit mason vanacht alles om! Heb je zelf ook een beetje lekker kunnen doorslapen? Wat fijn dat hij nu lekker speentje pakt en daarmee lekker in slaap valt! Heerlijk! Hopelijk blijft hij het doorslapen en de speen snappen Kun je lekker meer rust pakken! Van 6 naar 4 voedingen beste stap opeens, volgens mij is vier voedingen vanwege maagje en spiegels nu nog een beetje te snel en moeten ze daarvoor eerst op meer dan alleen melk zitten. Tenminste dat dacht ik me te herinneren van de eerste, maar het is van mij een vraag vanmiddag bij cb omdat het soms nog wat puzzelen is met het aantal voedingen. Ja, zo'n tweede zwangerschap zal toch anders zijn, maar ik hoop voor je vooral wat makkelijker zodat je lekker samen met je twee mannetjes kan genieten! Maar eerst trouwen, superleuk! Al helemaal klaar voor of nog wel een to-do lijstje? Hopelijk deze week eerst al goed nieuws over je sollicitatie! Is het nog gelukt met de gezonde fruit en groente boodschappen? Hier is het weer nieuwe week dus nieuwe kansen! Ja m'n geheugen is echt een zeef, verschrikkelijk! Kan er zo slecht tegen, inderdaad ik kan ook de trap oplopen en het boven al vergeten zijn! Ik moet ook echt agenda bijhouden, terwijl ik eerst echt prima zonder kan! Merk ook echt dat ik soms slecht kan concentreren, ook in groepen gaat de helft langs me heen en ben ik snel moe. Of het nu door hormonen of moeheid komt, weet ik niet maar vind het maar irritant! Voor meer mensen herkenbaar? TroelaFijn dat alles goed was bij cb, haha zo herkenbaar dat het even zoeken is de eerste keer! Ik was toen ook vanalles vergeten e.d.! Het went vanzelf Wat vervelend dat je meisje zo onrustig is (geweest) 's avonds. Wat kan je daar op gegeven moment zat van zijn. Dit weekend iets rustiger geweest? Hier helpt het (ondanks dat niet altijd lukt) erg goed om ritmes aan te houden, als ze 's avonds huilen kan het zijn van te veel indrukken. Wij hebben dan ook duidelijk ritme, ongeveer 1 uur wakker (waarbinnen ze eten krijgt) en dan weer ongeveer drie uur slapen. In begin even aanpoten, maar hierdoor heeft kleine (en wij) veel rust overdag en weinig indrukken waardoor ze denk ik 's avonds en 's nachts rustiger is omdat haar koppie niet zo vol zit. Meissie Fijn dat je spullen heel zijn aangekomen! En heerlijk dat jullie binnenkort weer eigen plekje hebben, ik kan me het voorstellen, zeker als je net zelf een nieuwe levensfase ingaat, om lekker je eigen plekje te hebben en alles op je eigen manier te kunnen doen. Dat zal vast niet altijd makkelijk zijn als je bij je ouders woont. Nog even doorbikkelen tot maart, is je manlief nog veel thuis? Hoe gaat nu met nekje van je meisje? Vervelend dat het zo vast zit! Hopelijk heeft de behandeling snel gewenste effect en ook goed effect op ontlasting. Ik ben zelf bij de manueel therapeut geweest omdat ze vast zat, vond best wel heftig om te zien dat losmaken... brrr, maar goed het heeft geholpen. Enne: fijne bruiloft vandaag! Gefeliciteerd! Was het allemaal nog leuk ondanks dat je het suf gebeuren vind? Haha, het is zeker raar om kleertjes in doos te doen, gelukkig was dit al de tweede ronde, scheelt weer iets En maatje 44 (die de pop nu aanheeft) heeft ze ook niet aangehad dus die kon ik sowieso snel weer inpakken Het is inderdaad wel lekker om aan het werk te zijn, maar ook wel wennen hor. Ik moet nog dingen terug overdragen krijgen, en m'n agenda is nog best leeg, even zoeken weer hoe ik dat moet vullen. Wel lekker om weer wat "eigen" tijd te hebben en weg te zijn van huis! Vandaag met alle onderdelen Light Hoe is het verder afgelopen? Helpt de antibiotica? En alweer 27 weken, wat fijn! Hoe is het met iedereen? Nog leuke afspraken of zwangerschapskwaaltjes Maria, hoe is het met jou en je meissie? Hier weer lekker aan het werk, moet nog zo inkomen! Valt best tegen na zo'n lange tijd thuis! En verder weer bezoekje aan cb, ze zal vast weer lekker gegroeid zijn haha, ze groeit zo lekker in etappes ene keer de hoogte en dan weer de breedte in, nu was ze weer lekker de breedte ingegaan met een lekker bol koppie als gevolg
Hahaha Klets, wel schattig die geluidjes. Alleen niet op dat tijdstip van de dag. In groepen voel ik ook mijn energie weg trekken. Ben altijd een mensen mens geweest. Hoe meer om me heen, hoe beter, maar kan er nu echt nog niet tegen. Heel raar inderdaad. So not me! Echte concentratie heb ik nog niet nodig gehad, maar kan me zomaar voorstellen dat ik daar ook moeite mee zal hebben haha. Ja van 6 naar 4 vind ik ook een grote stap. Maar ik volg liever mijn kindje dan dat ik hem wakker moet maken. Maar misschien overdag terug naar om de 3 uur i.p.v. om de 4 uur en dan kleinere flessen. 210 vind ik echt erg groot. Lijkt me ook niet zo gezond. Vind 180 al veel... Maar hij zat dus op 900cc per dag. Heb CB gebeld, bellen mij straks terug. Kan ik dan even overleggen. Voor het trouwen hoef ik niet zoveel te doen. Vrijdag gaat Mason bij opa en oma slapen en gaan wij eten op de trouwlocatie. Spreken we dan meteen nog e.e.a. door. Hang daar wel een paar heliumballonnen op en dan vind ik het ook wel weer best haha. Hoeft voor mij niet zo op en top. Alleen uitnodigingen versturen, ringen kopen, notaris etc. Maar dat doen we tussendoor wel. Gewoon klein en simpel. Jaaa en ik ga er vanuit dat ik deze week ergens uitgenodigd word voor een sollicitatiegesprek haha . Fingers crossed!! Leuk dat je kleine meid zo goed groeit. Ben benieuwd wat ze dadelijk weegt. Meisjeje hele fijne dag vandaag!!
Net heel verhaal getypt valt internet eruit Maar ff overnieuw dan @Leen: Wat ontzettend fijn dat Mason heeft door geslapen. Jij ook goed geslapen? Hopelijk zet de trend zich voort Fijn dat de huil uurtjes herkenbaar zijn. Hier wordt de kleine ook overhandigd aan manlief als ik het goed zat ben @Klets: Goed om te horen dat ik niet de enige ben die ff leren hoe het ritme is van het cb. Ik denk idd dat de kleine 's avonds allerlei indrukken aan het verwerken is en ik hou ook goed een ritme aan. Want ik merk dat ze daar het beste op reageert. Alleen het vervelende is dat ze 's middags gewoon echt niet wil slapen Hoop toch dat ze dat snel wel gaat doen. Wel schattig dat die kleine zo lekker aan het kletsen is maar het tijdstip is dan weer niet helemaal handig Bij ons ligt de kleine ook op haar eigen kamer want ik wordt (hoe schattig het ook is) gek van alle geluidjes 's nachts @Meisjeje: Gefeliciteerd!! Fijne dag! @Daantjuh: Heel veel plezier morgen. Spannend hoor! @Light: Hoe gaat het nu? @Maria: Hoe is het bij jou? @Hier: Vandag op m'n werk geweest om te bespreken wanneer ik weer ga werken. En ik hoef pas 1 mei te beginnen. Heerlijk Heb ik mooi nog lang de tijd bv te geven en kan ik op m'n gemak nog wat verder herstellen. Want ondanks het hier steeds beter gaat ben ik nog lang de ouwe niet. Nog even een praktische vraag voor de ervaren moeders hier. Ons meisje die kruipt in de loop van de nacht steeds hoger in haar wiegje en komt daardoor steeds meer onder haar dekens vandaan. Iemand tips?
Oh dat instoppen is slim. Mason kruipt in zijn slaapzak het hele bed door hahaha. Ligt op zn buik dus is daardoor wat mobieler.
Hey meiden weer even bij gelezen! Wat een leuke vorderingen maken de al geboren kleintjes, ookal zie ik ook wat vragen voorbij komen en slapeloze nachten...lijkt me heerlijk! Gefeliciteerd meisjeje met jullie huwelijk! o en ....wat ben ik gerustgesteld over haar op je buik. Het was mij al opgevallen, maar vl ps gisteravond en ik dacht echt dat ik het altijd al had, omdat overbeharing ook een symptoom is van pcos. Maar wat fijn om te lezen dt het gewoon een zwngerschapskwaal is. Vorige week hartje weer gehoord, wel ff wennen hoor een controle zonder echo...nog tot 10feb en dan 20wk echo... Vandaag alleen bij de fysio (waar ik gelukkig ook voor het laatst was vanwege rugklachten) flauwgevallen!! Werd echt super beroerd en ben ook echt een stukje kwijt. Gelukkig ws het bij de fysio (3 huizen verder) en konden ze gelijk ook bloeddruk en hartslag meten. Iemand dit ook wel eens gehad tijdens zwngerschap? Kan me nl wel duizeligheid herinneren aan het beginnen. HEb de vk gebeld of dit wellicht met suiker te maken heeft, maar dt is alleen zo als het vaker gebeurd. Ik wordt pas in wk 26 geprikt op zw.suiker. O Vissie...het komt trouwens al dichtbij!!! Hoe voel je je?
Bedankt voor de geruststelling dames wat betreft die haartjes. Aimee, deze week is inderdaad mijn laatste werkweek alweer! Ben er ook wel klaar voor. Baby ligt al weken ingedaald dus het is nu afwachten tot ze klaar is en zin heeft om eruit te komen 😊. Ben heel nieuwsgierig naar wat wij hebben gemaakt.. Nog even en dan kan ik mee praten over borstvoeding en doorslapen en afvallen enz Daan, succes bij de echo. Hoop dat alles goed met ze gaat. Ik vond die medische geruststelling zo fijn! Meisjeje, gefeliciteerd'
Aimee, ik vind het nogal wat, dat flauwvallen. Heeft de fysio niets geks gedaan? Was het niet teveel ofzo?
Te vroeg gejuigd... net weer fles nummer 5 gegevrn. truc met de tut was een no go haha. Verdorieeeee. Was zo lekker die extra slaap...