PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Jammer Leen! Ik twijfelde vannacht nog om hier te kijken of er nog iemand wakker was. Had super jeuk (zit helemaal onder de eczeem), ben tussen 00.00-07.00 8x naar de wc geweest en in mijn buik zit een kleine draaikont die blijkbaar nooit moe is ;)

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier is alles goed met onze pikkies. Echo duurde 1.5 uur. En ze konden niet steeds alles goed zien, aangezien het nog al vol is in de buik. (lagen ook steeds met handen voor hun hoofd) Maar uiteindelijk hebben ze alles goed kunnen meten en ziet alles er keurig op schema uit.

Ook zijn het dus nog steeds 2 jongens. Hahaha dat was niet te missen.

Beide liggen nu in een stuit en trappen dus met z'n 2en op m'n blaas ;) Nice

Ze hebben gelijk even een inwendige echo gedaan om mn baarmoedermond op te meten.
    Dan doen ze omdat de "druk op de kurk" wat groter is dan bij een eenling. Maar deze was bijna 5 cm. Een eikenhouten deur noemde hij het.

Dus ben super blij.

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Geweldig Daantjuh, wat een goed nieuws.
    Fijn dat alles goed is met de binkies.

Zijn jullie al uit de namen trouwens?

Ja light ik was helaas wakker. Jij dus ook. Wat vervelend dat je zo'n jeuk hebt. Heb je dat vaker?
    Als je een bad thuis hebt, moet je eens in een bad met havermout stappen. Schijnt te helpen tegen jeuk/eczeem.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Nee hebben totaal nog geen namen... :) Dat word wat hhahaa

5. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat fijn, Daan! En wat goed dat ze ook je bmm hebben opgemeten. Hele geruststelling. Mijne is (na de operatie) 3,5 cm, ook bijzonder lang voor mijn situatie dus. Ik vind het trouwens knap hoe ze zo'n echo doen en al helemaal als er twee zitten!

Leen, ik ben tot mijn 21e onder controle geweest bij een dermatoloog. Daarna nauwelijks last van (en ik ben nu bijna 32), alleen bij stress speelt het wat op. Met een week of 17 begon ik alweer eczeem op mijn benen en gezicht te krijgen, maar in het ziekenhuis kreeg ik een ware uitbarsting. Heb daar van de dermatoloog zalf en zeep voorgeschreven gekregen. Gisteravond met gewone badschuim in bad geweest (daarna wel ingesmeerd), dus misschien is het dat geweest? Helaas werken de huis-tuin-en-keuken trucjes niet tegen deze jeuk, ik moet het 'gewoon' onder controle zien te houden. Erg vervelend, maar er valt nog goed mee te leven ;)

6. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik moest ook aan jou denken toen ze de meting deden. En was ook erg blij om te zien dat het dus helemaal in orde was.

Fijn dat jou bmm nu rond het gemiddelde zit. De gyn zei dat het gemiddelde tussen de 35 en 37mm was.

Super balen van de jeuk, vooral als er niet zoveel tegen te doen is :(

7. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Oh, dat wist ik helemaal niet, dat dit gemiddeld is. Weet ook niet of het net zo stevig is als normaal, omdat ze dit enigszins kunstmatig hebben uitgerekt. Wel een beetje raar trouwens, dat je bij zo'n meting dan aan mij denkt...ghehe ;)

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @daantjuh: fijn dat alles er goed uitzag!!

Wij zijn sinds kort uit over de naam! Heeft even geduurd haha..

Vandaag boeken van kaartjes opgehaald maar heb nog niet het idee dat HET kaartje er echt bij zit!

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    @light.. onder de 3 cm is risicovol en onder de 2 is het gevaarlijk.. Dus ze hebben je mooi gerepareerd.. :D

@ truelove.. Heb je eindelijk de naam en dan nu ook nog de geboortekaartjes... :)

10. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Troela Wat fijn pas 1 mei, neem je nog extra verlof of vakantie op ofzo? Is de kleine al lekker op weg als jij gaat werken, hoe gaat je het met opvang doen?
    En idd, slaapzakje onder matrasje! Of in dik slaapzakje dan hebben ze dekentje niet nodig! :)
    Bij ons lag de kleine ook op eigen kamertje vanwege de vele geluidjes, maar inmiddels zo vaak heen en weer aan het lopen, dat we dit maar weer even gingen proberen! Ook niet echt succes helaas!

Leen Balen dan toch weer even zo'n vijfde voeding, maar is er nog steeds 1 minder dan dat het was toch? Nu moet mason nog even leren timen :)

Grappig dat je dit herkent van drukte in groepen, zelf ook echt gesloopt naar feestje of drukke vergadering, toch best bizar wat zo'n zwangerschap/hormonen met je lijf doen!

Fijn dat je voor je bruiloft bijna alles wel geregeld heb! Gezellig en lekker vrijdag samen uit eten! Dat wordt sowieso dan heerlijk nachtje doorslapen als Mason uit logeren gaat!

Visie Komt zeker dichtbij nu, spannend! Lekker dat je bijna met verlof kan!

Daan Wauw, wat fijn dat de 20 weken echo goed was en ze mooi op schema liggen. 1,5 uur is flink lang, nu beurse buik of valt het mee? Goed dat ze meteen bmm opmeten zeg, fijn dat alles in orde is. Haha de bevestiging van twee mannetjes is toch altijd fijn, lastig twee namen. Liggen vriend en jij op 1 lijn? SVB-namen-lijstjes zijn weer uit, misschien levert dat nog inspiratie op! Hier waren we er pas in week 40 uit, dus je heb nog even.... Al haal je dat vast niet met een tweeling! :)

True love Fijn dat je uit de naam bent, met derde lijkt me dat ook wel lastig hor!

Light balen van de jeuk, dat doet zeker je nachtrust geen goed!

Hier met barstende hoofdpijn achter de laptop! :( die nachten zonder aaneengesloten slaap beginnen beetje op te breken in combi met werken! Hoop dat de meisjes snel het concept van rustig doorslapen weer gaan begrijpen! De kleine is nog even speen erin doen en dan gaat het wel weer, of ze besluit te gaan kletsen en lachen... ;) maar de oudste is zo ontroostbaar, wel zielig (en voooral heel vermoeiend)

11. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja dat zal best vermoeiend zijn... Ik hoop het ook voor je Klets
    Hoeveel dagen werk je eigenlijk... ? Ik wil straks 3 dagen gaan werken ipv 5. Zal wel wennen worden, maar k denk dat het wel nodig is :)

En vriendlief en ik hebben niet heel erg dezelfde smaak. We hebben allebei 10 namen opgezocht, maar 0 overeenkomsten. Dat word nog wat dus :)
    Maar we hebben indd nog eventjes..

Gelukkig geen beurse buik. Deze man was best zachtaardig. Heb wel eens hardere echo's gehad. Zelfs de gel was warm gemaakt.

12. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha heerlijk die namen Daan het is ook zooo lastig! (vind ik tenminste) En dan nog twee ook voor jullie, dat wordt elk eentje kiezen :)

Fijn dat die man zachtaardig was, hier vond ik 20 weken beide keren niet zo prettig!

Van 5 naar 3 zal best wennen worden ja, gaat dit goed lukken in je huidige functie? Heb je al nagedacht over opvang van de mannetjes? Ik werk 3,5 dag :) ben van vijf naar vier gegaan bij eerste en nu neem ik nog 0,5 ouderschapsverlof op. Gelukkig heb ik wel een flexibele en vrije baan! :)

13. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daan, wat fijn een goede echo, gefeliciteerd.
    Truelove, wij hebben ook deze week een afspraak bij de drukkerij voor de kaartjes. Ik heb uren op internet kaartjes bekeken maar uiteindelijk toch iets gevonden in de mappen van de drukker. Ik vind het maar lastig. Er is zoveel.. Over de naam waren we het snel eens

14. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Light, het is toch wat. Jij kunt echt een boek schrijven over je klachten! Sterkte
    Klets, ik wens je heel veel slaap toe!

15. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vissie, fysio had niet echt iets raars gedaan, wat bekken oefeningen en een rugmassage...

Hier al wel de namen (moeten we nog maanden op wachten welke het wordt :) )

Ik slaap trouwens oer slecht. Ga om half tien naar bed, want dan lig i echt niet meer lekker op de bank. Geen tv op slaapkamer dus lees nog even wat en buikmassage tot vl ook komt en lig daarna nog een uur wakker. Slaap dus om 11.30 en wordt om 02.00 wakker, lig dan soms tot 03.00uur te draaien en slaap dan tot 05.00/5.30 om vervolgens weer te draaien en tot 7.30te slapen. En dan gaat de wekker maar ben ik nog total loss .

Lavendeldruppels, oordoppen werkt allemaal niet en ik juig als ik langer dan 3uur heb geslapen (wat dus al weken niet voor is gekomen). Hebben jullie nog tips?

16. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @vissie: idd veel keus! Ga er nog een nachtje over slapen haha

17. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Werkgever is hier wel fijn. Hoewel 3 dagen nog niet helemaal officeel
    Is. Maar dat komt wel goed denk ik.
    Waarschijnlijk begin ik ook eerst met ouderschaps verlof. Dan hoeft mn contract niet gelijk omgezet te worden.

Kinderen gaan 2 dagen naar opa en oma en 1 dag naar opvang waarschijnlijk

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Geen tips aimee.. Ik slaap best goed..

Wel vaak wakker om te plassen of om te draaien. Maar val gelijk in slaap daarna..

19. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Aimee ik slaap helaas ook heel erg slecht dus heb geen tips voor je..
    Ik moet zelfs snachts wakker worden en gaan lopen ivm de pijn aan BI..

20. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    En als dé tip er toch is dan hoor ik het ook graag! *piekeren*

Deel Deze Pagina