Nachtbrakers, misschien kunnen jullie als jullie toch wakker zijn op onze meisjes passen Bij mij hielp lekker eruit gaan en met boekje en theetje gaan zitten, daarna kon ik wel weer lekker gaan slapen. Vanacht heb ik redelijk goed geslapen. Ik was echt niet lekker, dus sliep bijna overal doorheen (manlief is nu wel moe Helaas blijft de hoofdpijn en spierpijn, dus zal wel griepje/verkoudheid onder de leden hebben. Oudste kroop gister uit kinderdagverblijf bij op schoot en is toen in slaap gevallen, heerlijke momentje! Ze begint sowieso goede knuffelkont te worden dus dat is echt heel gezellig! Lekker dat je opvang al geregeld heb daan Hier gaan de meisjes twee dagen naar kinderdagverblijf. Bevalt ons erg goed. Als je minder gaat werken, gaat dan niet al je leuke werk weg? Of maakt minder werken daarin niet zoveel uit. Hier mag ik op contract niet minder dan vier dagen werken, maar gelukkig met ouderschapsverlof wel Al merk ik nu al dat het agendatechnisch best puzzelen is. Werk je nu eigenlijk nog volledig? Zag bij Linda trouwens weer namenlijstje, met meest bizarre namen van 2014! Misschien zit daar wat bij Leen hoe is vannacht gegaan? Hier gaf cb aan dat het nog te vroeg was voor vier voedingen. Kleine drinkt gewoon erg onrustig, ze zit volop in de ontdekkingsfase en draait elke keer haar hoofd om! Op kinderdagverblijf zit ze nu op 100 ml, dus dat gaat voorruit true love balen zeg dat je zo'n last heb van bi, had je dit bij de vorige twee zwangerschappen ook? light dat gepieker kan je vast niet uitzetten, je hebt zoveel meegemaakt afgelopen periode! Lekker ook overdag je rust pakken Oh, en ons meisje is verder goedgekeurd, twee prikjes (auw) en 62 cm en 6 kilo! Ze groeit echt zo hard, zit al 14 cm bij en zit al op dubbel geboortegewicht! Topper! Meisje Hoe was je dag? Nana Maria??? Hoe is het?
Even een kort berichtje; reageer z.s.m. weer op de andere berichten. Ik heb vrijdag een kennismakingsgesprek!! Whooooooooop. Ze noemen het expliciet een kennismakingsgesprek voorafgaand aan de sollicitatie ronde. Duurt ook maar een half uurtje. Maar Leen staat zo wel met 1 voet binnen. Ram blij . Vrijdag om 14.00 uur duimen dames!
Leen!!! Whooooooooooooop!! Super tof! Ik duim voor je!! klets ik werk nu een uurtje minder op een dag en wil langzaam beetje afbouwen. Heb best veel last van bekken en rug. Maar zo is het voorlopig prima.. Ja die namen!! Qut & Huigje.. Dat worden ze 😁
Super goed Leen! En met jouw persoonlijkheid (zoals ik uit je berichten kan opmaken) ben jij zo met twéé voeten binnen! Daan, ja, voor die namen zou ik echt gaan. Prach-tíg!
@klets: heb bij de eerste niet in de gaten gehad dat het BI was.. Dacht dat het bij de zwangerschap hoorde.. Bij de tweede meer last gehad en nu is het helemaal drama! Moet ook wel zeggen dat mijn BI nooit meer helemaal weg is geweest.. Fijn dat je meisje weer is goedgekeurd! Vervelend altijd die prikjes @leen: wat fijn dat je een kennismakingsgesprek krijgt! Hopelijk word het wat voor je! Ga voor je duimen @daantjuh: haha goede keus qua namen
Hier weer terug van controle. De artsen zijn er erg tevreden over dat we al zo ver zijn gekomen, gezien de toestand waarmee ik binnen kwam. Termijn van 28 weken is gewoon al heel erg goed. Ons 'muisje' (aldus de dokter) heeft helaas geen groeispurt gemaakt maar volgt z'n eigen lijn en doet het verder heel erg goed. Vruchtwater ook nog steeds gemiddeld. Vanaf volgende week krijgen we ctg's om alles nog eens extra in de gaten te houden.
Goedemorgen Leen wat fijn dat je vandaag kennismakingsgesprek heb! Super dat je bent uitgenodigd, succes met jezelf verkopen 😊 Daan wat fijn dat je werken op deze manier nog goed volhoudt, nu lekker naar je lichaam luisteren met afbouwen, twee kleintjes in je buik is toch best zwaar! En ik vind het toch meer meisjesnamen, dus zou verder zoeken 😉 True love vervelend van je bekken! Flink aan de bak na ke zwangerschap dus, vervelend als het niet is weggeweest! Gelukkig zijn andere kids niet meer in een tilleeftijd zijn. Light fijn dat controle goed was en je al 28 weken bent, echt mooie mijlpaal! Goed dat jullie kleintje lekker eigen lijntje volgt. Op welke p-lijn groeit je kindje? Hier weinig nieuws, weer wat opgeknapt gelukkig, vanacht er maar vier keer uitgeweest dus dat is ook erg prettig! Gister had ik nog extra voeding geprobeerd, maar dat hielp ook niet dus vanacht maar weer achterwege gelaten. En dus goede nacht gehad. Gister heeft ze alleen slecht gedronken op kdv, flesje van 30, 60, en 30 ml, ondanks dat ze er niet niet veel last van lijkt te hebben, toch te hopen dat ze hier meer gaat drinken.
@klets kan een sprongetje zijn dan hebben ze een dagje dat ze minder drinken en niet echt hunzelf kunnen zijn..
@Leen: Ik duim voor je vandaag. Maar gaat vast lukken op zo'n mooie datum. Is vandaag onze trouwdag Succes!! @Light: Wat fijn om al die goede berichten te horen en jullie 'muisje' het goed doet @Klets: Fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt. Hopelijk gaan de flessen snel weer beter @Truelove: BI is echt klote en behoorlijk pijnlijk Balen @Hier: Ons meisje heeft gewoon van 23.00 tot 07.30 uur geslapen Geweldig! Trots op ons meisje Gisteren eind controle gehad bij de vk. Alles was goed. Ze heeft wel nog even bloed geprikt voor m'n ijzer waarde en ik heb klein plekje (een 'flubbertje' zoals zij dat noemde) down under bij m'n knip die steeds gaat bloeden en dat moet ik laten verwijderen. Dus weer naar de huisarts. Zo geen zin in om weer voor zoiets met m'n benen wijdt te moeten liggen, maar ja...zit weinig anders op Verder drukke week met veel kraam bezoek. Druk met de beschuitjes
Ik duim voor je Leen vandaag!! Spannend!!!!! En Light! Super dat de controles steeds goed zijn. Geeft het je al wat meer vertrouwen? Jullie krijgen gewoon een mooi klein beebje. No worries.. Vervelend Troela van het flubbertje. Zit je ook niet op te wachten. Hopelijk ben je er snel vanaf.. Gaan ze het wegsnijden? (au!) ofzo? Hier Net weer een controle gehad bij de gyn. En ook echo nummer 10 inmiddels gehad haha. Ze kon de hartjes niet goed van elkaar onderscheiden, dus gelijk weer ff kijken. Ik had er geen stress om, want voel ze best goed bewegen. Baarmoeder ligt al tegen de ribben, waar hij bij een eenling rond de navel zit haha.. Groeit goed dus. Verder is het een zwangerschap volgens het boekje! Ik = blij!
Klets, wat een gepuzzel lijkt me dat, met al die voedingen. Gelukkig heb je een goede nacht gehad, dan kun je er vandaag weer tegenaan! Truelove, rot van je BI. Hopelijk vind je nog snel iets dat verlichting geeft. Troela, gefeliciteerd met je trouwdag! Hoelang ben je getrouwd? Wat rot van dat flubbertje, kun je dat dus gewoon onder plaatselijke verdoving laten verwijderen? Daan, wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat! Zo is het echt dubbel genieten! Leen, ben erg benieuwd hoe je gesprek vandaag gaat. Laat je het ons weten? Frupke groeit niet op een p-lijn...maar dus net beneden de onderste lijn. Echt een mini dus. Maar goed, het blijven wel schattingen. Het buikje is steeds lastig te meten omdat 'ie niet goed ligt. En tja, ik had bij mezelf ook geen grote baby verwacht. Het hoofdje is dan wel weer gemiddeld dus veel baat bij de bevalling ga ik er ook niet mee hebben Ik krijg nu ook wel wat meer vertrouwen omdat ik nu meer zekerheid heb dat het met ons fruppie wel goed komt. Toch blijft het spannend en ben ik met regelmaat bezorgd of angstig. Maar dat is ook niet gek, lijkt me. Een onbezorgde zwangerschap heb ik gewoon niet. Gisteren ook gesproken over zwangerschapscursussen. Ik wist niet goed wat ik daarmee aan moest, weet niet eens hóe ik zal gaan bevallen en wanneer, dus geen idee hoe daarop voor te bereiden. De gyn zei nog net niet dat ze die cursussen maar onzin vindt, maar ze zei wel dat ze echt niet nodig vindt voor een bevalling. Ik ben opgelucht want ik heb niks met groepjes en nu al helemaal niet. PS: in mijn album een fotootje van gisteren
@daantjuh heerlijk nieuws toch!! Geniet ervan! @light: ik heb ook echt niks met groepjes en dat soort dingen.. Ik ben niet iemand die snel contact maakt met anderen.. Fijn dat je wat meer vertrouwen krijgt! Hoe verder je komt hoe beter
Zooo... even flink terug lezen. Zal wel weer een lange tekst worden. Be aware . Light, vervelend dat je al zo lang last hebt van jeuk en dat het nu weer opspeelt. Is het nu inmiddels weer wat beter? Aaaah lief van jou Gesprek is goed gegaan Wat fijn dat de controles zo'n goede uitkomst hebben. Geeft toch een goed gevoel of niet?! Ik heb 'zwangerfit' gedaan. Niet zozeer als voorbereiding op de bevalling, maar meer het trainen van mijn kaakspieren (van het lachen). En we hadden een gezellig clubje meiden bij elkaar. Dus gewoon voor de gezelligheid. Geen ene zak aan gehad met de bevalling. Daantjuh, fijn dat alles er goed uitzag daar binnen. Goed nieuws Haha die namen worden dus een uitdaging. Wij hadden de naam al voordat ik zwanger was. Anders zou het een hele verhitte discussie kunnen worden met die horrormonen haha. Hopelijk komen jullie er dadelijk alsnog uit. Ik heb altijd 'zachte en rustige' echo's gehad. Nog nooit gehad dat er vervelend op mijn buik geduwd werd of zo...gelukkig. Truelove, wat fijn dat jullie uit de naam zijn. Leuk. En nu nog een kaartje uitzoeken. Ik heb de mijne laten ontwerpen door een vriendin. Ben nog steeds super blij met ons stoere kaartje haha. Klets hoe gaat het nu? Heb je inmiddels weer een beetje normaal kunnen slapen? Vind het zo al heftig zonder werk al die gebroken nachten . Lekker dat je meid zo'n knuffelkont is. Héérlijk. Mason heeft flessen van 180cc . Flinke drinker haha. Flink manneke ook. 6,5 kilo schoon aan de haak. Heeft 'ie van pap... *kuch*. Oh.. ik lees net dat je recent nog slechts 4x uit je bed hoefde. Jemig. Dat is echt heftig. Wel fijn dat je beetje opgeknapt bent. Vissie het einde komt bij jou echt in zicht hè! Die tijd vliegt echt. Gaat alles nog goed? Aimee, lig jij wakker door het piekeren of kun je gewoon de slaap niet pakken? Ik lag lang wakker door wiebelbenen of maagzuur. Als dat voorbij was viel ik als een blok in slaap. Werd ook geregeld wakker (om het even niet te hebben over de 10-15 keer plassen) maar viel daarna als een blok in slaap. Maar goed, ik ben dan ook een echte slaapkop. Geen tips helaas. Alleen een lekkere warme douche voor het slapen gaan. Troela, gefeliciteerd met jullie trouwdag. Hebben jullie nog wat leuks gedaan om het te vieren? WAUW, jullie hadden iig een goede nachtrust. Jaloeeeers haha. About me. Vrijdag dus een heel goed kennismakingsgesprek gehad. Heel positief. Hopelijk hoor ik begin komende week dat ik door ben voor de volgende ronde. Als ik het ga worden dan moet ik begin februari starten . Spannend, eng en zin in. Ben dus nu de opvang aan het regelen. Op maandag gaat hij naar mijn ouders, maar voor dinsdag en donderdag zoek ik nog wat. Gastouders en kinderopvang zitten vooralsnog vol op die dagen. Waar ik de kleine man heen wil doen hebben ze pas in mei plek voor hem. Dus dan maar tijdelijk naar een andere plek of zo. Maandag verder achteraan gaan. Komt vast wel goed. Vrijdag is hij gaan logeren bij opa en oma. Ging weer goed. Ze hebben hem 's avonds toch wakker gemaakt voor de fles en daarna heeft hij tot ca. 06.00 uur geslapen. Wij waren lekker gaan uiteten. Heerlijk even quality time samen. Alleen was Mason gisteren uit zijn doen. Heel veel huilen. Op het panische af. Uiteindelijk hebben wij hem laat nog maar eens wakker gemaakt voor de fles en vanmorgen was het wederom 06.00 uur. Dus het gaat vooruit hier. Dat laten liggen werkt niet zo geweldig want dan komt hij midden in de nacht. Dus we zitten weer op 5x180cc. Flinke beer. Weegt nu dus al 6,5 kilo. Oh my...! En we moeten inmiddels onze bruiloft ook verder gaan uitwerken en regelen. Komt stiekem steeds dichterbij. Komt ook wel goed. Nou dat was het weer... fijne dag nog allemaal.
Hee Leen, wat fijn dat het gesprek goed is gegaan! Nog even in spanning afwachten dus, ben benieuwd! Mason groeit goed zeg! Goed teken. Kun je je voorstellen dat ons Frupke nog maar op 865 gram wordt geschat? :-O Gisteravond/vannacht in Maastricht geweest. Ik voelde gisteren echt beduidend minder leven. In combinatie met de vele harde buiken daarvoor maakte ik me echt ongerust dus uiteindelijk toch gebeld. Heb aan de ctg gelegen en echo gehad. Alles was goed, gelukkig. Vandaag nog even terug voor nacontrole, dit kan hopelijk in Venlo. Morgen had ik sowieso weer een afspraak in Maastricht staan.
Leen, Wat zal jou leventje veranderen. eerst een baby dan trouwen en als het goed is ook een baan! Klinkt goed, tis je gegund! Light, goed dat je weer aan de bel hebt getrokken. Ze kunnen het maar beter in de gaten houden maar wat zul je weer geschrokken zijn About me, ja het gaat best goed. Ik doe rustig aan, waggel door het huis en go with the flow. Heeft echt ff geduurd voor ik mijn tempo heb aangepast maar die rugklachten en een ingedaald kindje dwingen wel. So far so good. Ben nu vooral heel benieuwd naar wat komen gaat. Wanneer de bevalling begint en hoe ons meisje eruit zal zien enzo. Echt zin in. Doe al weken zwangerschapsyoga, dat vind ik heel prettig als voorbereiding. En doe zwanger en fit maar dat fit slaat nergens op, beetje met je enkels draaien. Verder wel interessant.
Ctg vanmiddag was ook weer goed, maar ik voel de kleine ook weer goed bewegen. Word wel kei moe van al die ziekenhuisbezoekjes. Gelukkig mocht ik vandaag naar regulier ziekenhuis, dat is maar twintig minuten rijden. Vissie, wat fijn dat je je rust hebt gevonden. Ook goed om te horen dat je zin hebt in de komst van de kleine! Nog even geduld. Toitoitoi!
halloooo Vissie Spannend hor zo 36+ weken zwanger, hoe bevalt je verlof? Groepjes Eerste zwangerschap wel gedaan en ik vond het eigenlijk wel gezellig, lekker kletsen met meiden die rond de zelfde termijn uitgerekend zijn (wij spreken elkaar nog steeds) en verder vond ik het ook wel prettig om te weten hoe lichamelijk een gemiddelde bevalling gaat. Daarnaast met deze bevalling wel wat gehad aan puffen, kon het zo weer oppakken en dit was wel fijn, want ik kreeg geen begeleiding uit zks. Dus ik zou het aanraden haha, maar snap ook wel als je er minder mee hebt hor! Daan Wauw, je baarmoeder groeit hard, merk je het al bij je ribben/longen? Fijn dat je ze zo goed voelt bewegen, voel je dan ook echt verschil tussen baby 1 en 2? Kan je ze een beetje uit elkaar houden? Lijkt me vreemd hor Die kleintjes hebben zo een uitgebreid portfolio, ik moet er hier ook nog steeds iets mee doen! Denk dat ik ze maar allemaal ga inplakken ofzo light Spannende dagen weer gehad dus, niets aan! Succes vandaag ook weer in Maastricht, hopelijk weer goede controle! wanneer je de 32 weken haalt, mag je dan weer onder controle in Venlo? Ik vond zelf altijd best spannend dat m'n kleintje achterliep, hier gelukkig wel twee keer erg goed gegaan, maar onze situatie was ook heel anders, omdat wij geen risico liepen op vroeggeboorte, dat zal vast nog veel meer spanning geven. Hier zat ze regelmatig onder en anders net op de p10. (die hanteren ze hier als ondergens). Leen Wat fijn dat het goed ging bij je gesprek, al iets gehoord vandaag? Zou wel echt snel zijn 1 feb, kan me voorstellen dat dit wel even op je af komt. Lukt het zoeken naar opvang beetje? Dinsdag en donderdag zijn geliefde dagen qua opvang! Heerlijk dat jullie lekker uit eten zijn geweest en even lekker bijgeslapen hebben! Nog wat extra zin in de bruiloft en het eten gekregen? Al nagedacht over de outfit van Mason? Fijn dat hij nu een ritme gevonden lijkt te hebben, gaat hij na de voeding van 6 uur weer makkelijk slapen? 6,5 kilo is heerlijk, lekker mannetje, ik hou wel van spekkies, die heeft ons meisje ook voldoende! Hoe lang is mason nu? Met 6 kilo mogen ze bij vijf flessen ook 180 drinken, thuis zit ons meisje gelukkig wel op 150 als ze een fles drinkt, alleen kdv is beetje te onrustig denk ik... En inderdaad vier keer eruit is voor ons al een goede nacht op het moment Je verlegd je grenzen Hier na flink baalweekend en wat dingen op rijtje gezegd om wat meer energie te krijgen. Vandaag allereerst maar m'n baas gebeld dat de nachten me opbreken, krijg hierover gesprek met de arbo-arts. Niet om te stoppen ofzo, want vind wel fijn om aan de slag te zijn! Daarnaast ga ik ook zo af en toe nachtjes met oordopjes slapen als m'n energie echt op is! Even bijtanknachtjes! En tot slot even nadenken over hoelang ik bv blijf geven, dit is bij mij toch flinke energieslurper!
Light oh wauw wat een mini nog. Al zou ik de metingen zeker met een korreltje zout nemen. Wat rot dat je even minder leven voelde. Goed om meteen actie te ondernemen. Beter teveel controles dan te weinig. Maar gelukkig is alles goed. Vissie, ja mijn leven is erg aan het veranderen. Heel spannend maar vooral erg leuk allemaal. Alleen maar positieve dingen . Laatste loodjes voor jou. Fijn dat de yoga goed bevalt. Denk dat ik zoiets ook ga doen bij een tweede. Klets bedoel je dat je geen begeleiding kreeg tijdens de bevalling? Ik 3 verloskundige gehad (leuk die ploegenwissels, de dienst van de laatste heb ik net niet vol gemaakt hahaha) en dat waren stuk voor stuk engeltjes. Goed van je dat je alles op een rijtje zet. Lijkt me inderdaad erg zwaar om te moeten werken als je er minimaal 4x uit moet. Dan mag ik niet klagen met mijn 1 a 2 keer. Hopelijk kan de arbo arts iets voor je betekenen. Waarom doe je 's nachts anders niet kunstvoeding of gekolfde melk? Dan kun je een beetje ploegenwissel doen. De fles van 23.00 uur doet mijn verloofde (eigenlijk al vanaf het begin). 's nachts is het mijn pakkie an en 's ochtends haalde hij de kleine uit bed, deed de luier en bracht Mason toen naar mij. Zo proberen wij het wat te verdelen. En ik lig gewoon standaard rond 20.00 uur in bed haha . Hopelijk krijgen jullie snel jullie nachtrust terug. Hier: IK MAG OP 2E GESPREK alias het eerste sollicitatiegesprek (eerste was kennismaking). Helemaal leuk. Donderdagochtend is het zover. Dus weer even duimen. Ik heb opvang geregeld inmiddels. Ik doe ze tijdelijk naar een 'gewone opvang' en vanaf mei/juni is er plek hier ergens in de buurt (grote boerderij, veel buiten, beestjes, bos etc.) Even nog een vraagje aan de mama's. We hebben inmiddels weer onderonsjes tussen de lakens,.. maar het doet pijn! Verlies ik overdag teveel tattie, maar juist als ik het nodig heb, is het er niet zeg maar . Nooit zeer gehad bij de seks maar tegenwoordig dus wel. Herkenbaar? En ik ben ook nog geregeld duizelig. Niet heel handig. Zal wel bij het ontzwangeren horen. Nou, ik moet snel naar de draak... is het er niet mee eens dat 'ie in bed ligt.