PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Hee meiden,

Heb wel meegelezen hoor, maar het was weer crisis hier dus kon even niet reageren.

Light wat zal jij het pittig hebben meid. Ik hoop zo dat straks al die onzekerheid voorbij is en dat jullie alleen maar gaan genieten!

Klets.. Een goeie nacht is slechts 4 keer eruit?!?! Woooooow dikke respect hoe je dat vol houdt! En inderdaad het is echt belangrijk dat ook de mama eens bij kan tanken. Dat wordt inderdaad lastiger met bv. Lastig om ermee te stoppen he?

Vissie jij bent er ook al bijna! Spannend hoor die laatste weken. Zet hem op!

Troela gefeliciteerd met je trouwdag nog! Vervelend van dat flubje. Bij mij was er ook sprake dat er misschien afstervend weefsel uit zou hangen. Vond het niet echt een fijn idee om daaronder nog wat weg te laten snijden na de bevalling. Het was echt een no go area voor iedereen haha.

Daantjuh WoW grote baarmoeder al. Kun je ook onderscheid maken van de bewegingen? Lijkt me best pittig hoor, een tweeling dragen. Vind het knap van je!

Leen spannend!! Ik zal voor je duimen meid!
    Tis bij ons ook wel anders tussen de lakens. Ik heb veel littekenweefsel dus het is vooral nog rustig aan zeg maar :D

Bevallen Dames hoe zit het met jullie cyclus? Ik kreeg netjes 6 weken na de bevalling een menstruatie en nu 27 dagen later weer 1. En weet vrijwel zeker dat ik een eisprong heb gehad (veel vruchtbaar slijm en eipijn).

Hier: meisje heeft 1 week in het Zh gelegen. We zijn zelfs doorgestuurd naar het wkz. Ze krijgt neocate en dat lijkt iets te doen. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan. Genieten hebben we nog niet echt kunnen doen en elke fles ben ik toch een beetje nerveus of ze wel gaat drinken.
    Ze heeft gister de prikjes gekregen. De bikkel gaf maar 1 gil. Ze wijkt wel wat af van de groeicurve maar hopelijk trekt dat nu bij.

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @maria: niet druk maken om die groei curve hoor! Ieder kind is anders en bij het cb hebben ze altijd wel wat ;)

3. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    O hou op schei uit truelove. :p Wij hebben oa door hun de eerste 5 weken zo lopen emmeren met de kleine.
    Ik vond het nog wel meevallen met de afwijking. Ze was nl best behoorlijk afgevallen door alles.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wat spannend Leen!! Super cool... :D Ik ga keihard voor je duimen donderdag... :)!
    Misschien wat glijmiddel aanschaffen voor de seks? Het zal waarschijnlijk wel weer een hormonaal dingetje zijn.

Heftig Klets dat je nachten je zo op breken. Gelukkig neemt je man het af en toe van je over, maar poe hee... Hopelijk word het gewoon snel een stukje beter.

En Maria het zit jullie ook allemaal niet mee.. Ik hoop echt dat deze medicatie aan gaat slaan en dat jullie kunnen gaan genieten van Valerie.
    Fijn dat je nu wel een cyclus hebt. !! :) WIl je weer aan de anti conceptie gaan? Of eerst even afwachten wat je lichaam allemaal gaat doen nu. Ik hoop zo erg voor jullie dat de stomme PCOS gewoon weggaat ! :D

Hier gaat het allemaal wel goed! Ik heb buiten de bekkenpijn geen andere fysieke problemen. Tot nu toe vind ik zwanger zijn gewoon leuk! Ik geniet van de kleine plopjes in m'n buik. Ik heb alleen nog geen idee welk kindje ik voel. De meeste plopjes en schopjes voel ik in het midden van m'n buik en dat kunnen ze dus allebei zijn.

Ik vind het alleen zo jammer dat ik de beebjes de ene dag best vaak voel en de andere dag weer zo weinig. Ik zou het liefst elke dag een paar harde trappen voelen, maar helaas.. Ik heb gewoon pech met een dubbele placenta aan de voorkant.

Wbt de Yoga. Ik vind het elke week steeds fijner worden. Ik kan mezelf echt heel rustig ermee maken en denk dat ik eigenlijk straks bij de bevalling een paar ontspanningsoefeningen kan doen.
    Ik denk dat het ergens toch ook wel iets voor jou is Light. Je hebt zo veel ontspanningsoefeningen die ook werken tegen harde buiken enzo.
    Maar goed.. Ieder z'n ding. ;)

Ik vind het iig een prettig uurtje. Je bent ook alleen maar met je buik en baby bezig. Super leuk !

5. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @maria: tuurlijk is het afvallen erg vervelend maar ik keek altijd zolang mijn kindje tevreden was dan was het goed.. Of ze nou groot of klein of dik of dun waren :)
    Idd misschien is glijmiddel trouwens een idee?

@daantjuh: hier ook verschillende dagen met schopjes!
    Ik zeg net tegen mijn man: vanaf vandaag zijn mijn ribben aan de beurt! Hij begint me pijn te doen die kleine uk haha..

Buik gaat de laatste weekjes echt flink heen en weer dus wat ie allemaal aan het doen is ik heb echt geen idee! Haha

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Maria wat een verhaal weer zeg. Wat ontzettend vervelend. Wel fijn dat de nieuwe voeding/medicatie lijkt te werken. Hopelijk hebben jullie vanaf nu alleen maar een stijgende lijn te pakken.

En het hele CB kun je zo de vuilnisbak in smijten. Heb je ze ook aangesproken op hun misplaatste advies?

Wat betreft cyclus: die eeh.. heb ik nog steeds niet. Ben niet ongesteld geworden na de bevalling. Al ruim een jaar niet meer :) (6 januari 2014 voor het laatst). Merk soms wel wat verschil in mijn afscheiding, maar that's it.

Daantjuh fijn dat je zo kunt genieten van je zwangerschap. Heerlijk. Hopelijk blijf je je goed voelen (op je bekkenpijn na dan). Het getrappel zal vast wel meer worden. En je baarmoeder is nu al enorm zeg. Wauw.
    Ik had ook de placenta voor en dus heel veel vruchtwater. Daardoor voelde ik Mason niet altijd even goed. Best jammer. Maar beurse ribben e.d. heb ik dus ook niet ervaren haha :D

Hmm ja, misschien is glijmiddel wel een idee. Maar dat vind ik eigenlijk ranzig en zo'n dooddoener. We doen er al een rubbertje om en dat vind ik al een irritant gedoe.
    Dwaze hormonen...!

7. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Oh haha had over dat glijmiddel bij Maria getypt maar was voor jou leen ;) sorry haha

8. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Jeetje, ik hoor echt altijd alleen maar negatieve dingen over CB! Een vriendin van mij heeft een dysmatuur kindje gekregen en kreeg op haar kop van CB dat ze de voedingen niet goed volgens schema zou doen (ik heb het over een ervaren moeder van drie kindjes). Bleek later dat ze het volgens de kinderarts juist wel goed deed. Ze gaat ook niet meer naar CB nu omdat die steeds mopperen dat de kleine te langzaam groeit, cq. geen groeiinhaalslag maakt.

@Daan: die ontspanningsoefeningen spreken me juist wel aan (daarom zou ik yoga gaan doen), maar wat mij niet aanspreekt is om in een groepje te zijn. Bovendien kan ik niet eens daar komen aangezien ik niet mag autorijden.
    Ik ga daarom zwangerschapshaptonomie doen, dat is individueel met partner en juist ook erg gericht op ontspanning, stressregulatie én contact maken met je kindje. Ook hier kun je voorbereid worden op de bevalling, maar het is afhankelijk van wat je wensen zijn. Hier krijg je een programma op maat dus past veel beter bij mij!

Oh ja: klein maar fijn...en sterk! Ons kleintje is al sinds 19 weken voelbaar voor mijn man ik heb vrijwel elke dag constant een golfslagbad in mijn buik. Daarom misschien niet vreemd dat mijn baarmoeder zo vaak geprikkeld is?

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Dat lijkt me ook wel fijn light! Ik ga me daar ook maar eens in verdiepen... De yoga heeft 8 lessen geloof ik.. Misschien daarna iets anders proberen..

Word toch vergoed door ziekenfonds ;)

10. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Yoga werd hier niet vergoed, haptonomie waarschijnlijk wel! Ben benieuwd wat je ervan vindt als je je erin verdiept hebt. Ik ken niet veel mensen die het gedaan hebben, maar degene díe het gevolgd hebben zijn er erg over te spreken en vonden het zelfs zinvoller dan yoga of gym. Gym en yoga is natuurlijk wel weer heel leuk om contacten aan over te houden!

11. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik zie wel dat het hier wel duur is... €580 euro voor 8 uurtjes..

Weet niet of de verzekering dat dekt.. Ff navragen nog..

12. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2772 Vissie85, 20 jan 2015
    Laatst bewerkt: 20 jan 2015
    Daan, dat is echt idioot. Ik heb 80 betaald voor 8 lessen ofzo. Dus ik zou zeker ff verder zoeken. Of heb jij het over die haptonomie?

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Haptomie

Yoga is hier 90€ voor 8 lessen

14. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Pffff, zo duur is het hier niet. Moet wel nog even nazoeken hoeveel er vergoed wordt.

15. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    He dames, ik heb wel af en toe een reactie gegeven maar nu kom ik vast wel weer meer kletsen want ik had vanochtend een positieve test!!!!!

Ondanks mijn PCOS is het echt een kort verhaal geworden, ik ben maar 2x ongesteld geweest sinds A in Maart geboren is. 1x had ik geen eisprong en mijn eerste cyclus met eisprong moesten we het veilig doen omdat ik een CT scan kreeg. De eerste cyclus met een echte kans is het dus raak :-D.

Ik voelde het al wel aan dat er wat aan de hand was. De borstvoeding lukte al een weekje niet meer kleine ging bijten enzo. Een week geleden ben ik 1x kotsmisselijk geweest, dat gebeurt mij echt nooit. Ik ben verkouden en gisterenavond kreeg ik bij het hoesten heel bekende steken in mijn buik, bandenpijn. Ik had al tegen mijn man gezegd dat het mij niet zou verbazen als ik + zou testen et voila, vanochtend de bevestiging.

Ik test vrijdag nog een keertje met de clearblue en dan bel ik de VK. Ik heb helemaal niet getempt en heb dus geen zekerheid over mijn eisprong. Ik gok 2 weken geleden maar het kan dus ook al rond de Kerst geweest zijn. Wachten op de eerste echo om een definitieve bepaling te krijgen.

Sorry voor de ego post, de volgende keer lees ik me goed in hoe het bij jullie gaat!

16. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar gefeliciteerd!!! Dat is geen egopost, dat is nieuws waar we allemaal heel blij van worden!

17. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Saartje gefeliciteerd!

18. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja super zeg Saartje!!!! En gewoon weer spontaan! Toppie

Gefeliciteerd! :)

19. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Wauw goed nieuws Saartje! Gefeliciteerd!
    Ook heel fijn dat de hele mmm rompslomp je bespaart blijft! ;)

20. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Saartje: Gefeliciteerd!!! :D

@Maria: Och, wat heb jij toch een zorgen met je kleintje. Hopelijk gaat het nu in stijgende lijn goed. Pittige start zo. Hoe gaat het met jou? Je zal onderhand wel op je tandvlees lopen?

@Leen: Wat een goed nieuws, uitgenodigd worden voor een 2e gesprek. En ondertussen ook opvang geregeld. Heel fijn! Je nieuwe leven kan gaan beginnen

@Klets: 4x per nacht je bed uit en dan een goeie nacht hebben :$ Pufff... dat is zwaar! En jij hebt er ook nog eens 2. Kan me trouwens voorstellen dat de combi moeder/werk/huishouden een hele opgave is. Petje af.

@Nana: Hoe is het met jou?

@Meisjeje: Al druk aan het verhuizen?

@Daantjuh: Je baarmoeder zit echt al hoog. Leuk dat je de kleine mannen goed voelt en dat je zo lekker kunt genieten van je zwangerschap. Heb je ook verdiend ;)

@Light: Die van jullie is echt maar een ukkie. Maar wel een hele sterke :D
    Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en ik vond het best gezellig ondanks is niet zo goed ben ik een groep. En idd ff een uurtje lekker voor jezelf. Maar ik heb er met de bevalling echt totaal niks aan gehad :(De vk en later in het ziekenhuis de verpleging hebben me echt goed begeleid. Kanjers waren het! :)

@Hier: Ff snel typen, meisje huilt alweer. Zo naar cb voor haar 1e prikjes en ze is lekker verkouden en daardoor niet in d'r hum. En ik heb een borst ontsteking :( Al met al beetje knudde week maar hopelijk snel weer 'normaal' hier...
    Ik ga snel ff troosten.... bye

Deel Deze Pagina