PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier nog zo een die alles voelt hoor. Vandaag is eigenlijk mijn NOD pas maar heb al van het weekend 2 positieve testen gehad. Ik ben nu nog wel bang dat het toch zal komen. Voel ook een beetje menstruatie pijn en ik ben nu aan het hopen dat het net zoals bij de zwangerschap van mijn zoontje onschuldig is.

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Thanks luitjes voor de tips en berichtjes. Zowaar lijkt het ietsje minder te zijn. Heb gisteren en vandaag een normale stoelgang gehad en voel me meteen stukken beter. Hopelijk zet zich dat zo voort. Wel nog steeds misselijk / weeïg gevoel, maar wel te doen. Krijg zowaar weer wat dingen gedaan thuis.

Natas, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb geen idee of het kwaad kan dat je hormonen hebt gespoten terwijl je zwanger bent. Hebben ze geen uitgangsecho gedaan op dag 3 dan? Dan hadden ze dat kunnen ondervangen. Werd bij mij wel altijd gedaan namelijk.
    Krampjes hebben is normaal. Had en heb ik ook. Je baarmoeder wordt groter en dat voel je. Probeer er op te vertrouwen dat het gewoon goed gaat.

Maria, bij jou alles goed? Geen bloedingen meer gehad?

Ik heb morgen weer een echo. Dit keer bij de VK. Ben benieuwd. De kleine zal veel gegroeid zijn.
    De families en goede vrienden zijn inmiddels op de hoogte. Super fijn om het niet meer zo geheim te hoeven houden. Wel gevraagd om het nog stil te houden gezien de termijn natuurlijk. En over een paar weken wil ik het zelf wereldkundig maken. Tegen die tijd kan ik mijn buik écht niet meer inhouden, dus zal het met solliciteren toch wel te zien zijn. Doe je niks aan haha.

Mijn gewicht is gelukkig nu wel stabiel. Wel hoger dan ik ooit gewogen heb, maar stabiel. Als ik dit nog een paar weken kan vast houden ben ik stiekem wel blij haha.

3. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Dank je wel voor alle welkoms berichtjes :)

@Hajar: Ja echt wel leuk dat we gelijk op gaan.

@Leen: Wat vervelend dat je zo ontzettend misselijk bent. Wordt je ook snel zat :(

Hier nog altijd vreselijke kies/ kaak pijn van mijn getrokken verstand kies afgelopen vrijdag. Maar mag nu geen ibuprofen meer slikken dus de pijn is nu helemaal hels. Dus als ik zwangerschaps 'kwaaltjes' heb merk ik ze waarschijnlijk niet eens op
    Ben eerder naar huis gegaan van m'n werk. Ga nu proberen te slapen met paracetamol. Pfffff :(

(sorry voor mijn klaagzang)

Ben uiteraard dolblij met m'n zwangerschap :D

4. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Gaaf hoor. Heb je al een afspraak gemaakt voor een echo Troela?
    Beterschap met je kaak! Slapen is de beste medicijn zeggen ze.

Ik heb vorige week ook héél wat uren in bed doorgebracht / geslapen.

Ik ga nu eens wat verzinnen hoe ik de zwangerschap wereldkundig ga maken. Ben aan het denken om cake pops te maken met blauwe en roze muisjes...

5. Natas87

Natas87 Lid

18 feb 2014
    10
    0
    0
    Spannend hoor Hajar !

Leen82 ja bij mij is wel dag 3 uitgangsecho gemaakt maar was toen niks te zien. Door dikke slijmvlies dacht ze dat ik nog veel menstruatie zou krijgen.
    Dag 10 moest ik weer komen voor controle of gonal f was aangeslagen en toen kwam dit als verrassing.

6. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    Ja moet 7 april voor de allereerste echo. Spannend!
    Ik probeer idd maar zo veel mogelijk te slapen

7. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Wow wat een verhaal!! :$ Wat onverwachts dan zeg! Hopelijk kan het spuiten van gonalf inderdaad geen kwaad.. ik zou het niet weten. Je kunt er nu niets meer aan veranderen.

Klets: Jep, kuitkrampen ook ja. 's Nachts wakker worden met kramp in beide voeten of kuiten, waardoor je tenen bijna op je neus liggen. Zeer joh.... en het duurt even voor je wakker bent en voor je beseft waar die pijn vandaan komt en wat er precies aan de hand is.. hihi :D Ach ja heurt erbij.

Roderoosjes: Ik moest wel gniffelen om hoe jij het zegt. Aan de ene kant wil je het niet voelen, maar als het er niet is, ben je wel wat ongerust of alles wel goed is.. Het is zo fijn als je weken verder bent en je de kleine kunt voelen, dan heb je op een andere manier wel je geruststelling.

Leen: Spannend morgen!! Hopelijk is alles goed. 9 Week is al een heel andere echo.. bij ons was de kleine al voorzichtig aan het zwaaien met het handje, heel leuk om te zien :D (Wij terugzwaaien en praten :cool:)
    Qua gewicht kon ik vanaf week 10 verschil merken op de weegschaal, daarvoor nog geen kilootje er aan. Maar daarna ging het hard hoor. Je moet je er maar aan overgeven zegt de omgeving. "Eens word je dik en die tijd is voor jou nu gekomen" zei de verloskundige een paar weken terug tegen mij, hihi ;)

Troela: Even klagen mag altijd hoor. Als het te veel wordt, dan negeren we dat gewoon, hihi (Grapje!)
    Maar het is inderdaad vervelend dat je tijdens je zwangerschap bijna geen pijnmedicatie mag. Paracetamol helpt nou niet erg goed tegen kiespijn :(
    Normaal heb ik last van migraine, gelukkig tijdens de zwangerschap juist niet!

Me: Onrustig geslapen vannacht, veel last van harde buiken. Ook vandaag op het werk regelmatig, wanneer ik buk of als mijn blaas vol is. Toch maar contact gezocht met de verloskundige. In principe kan het geen kwaad zegt ze, morgen laat ik mijn urine nakijken op een evt. urineweginfectie. Zo lang het geen pijn doet of erg frequent is (3x per kwartier) dan kan het niet veel kwaad. Toch vind ik het wel wat spannend. Het helpt dan ook niet mee dat collega's alle verhalen gaan oprakelen van mensen waarbij het niet goed afliep.. vroeggeboortes enzo.. ;)

8. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Leen, succes vandaag bij de echo! Hoe laat heb je de echo?

Ik mag vanavond om half 9. Wel spannend hoor. Nu eerst een plasje naar de huisarts brengen. Heb het idee dat ik toch een lichte blaasontsteking heb. En daarna werken.

9. Natas87

Natas87 Lid

18 feb 2014
    10
    0
    0
    Goedemorgen dames ,

Vanmorgen bij het na wc gaan allemaal bloed bij het afvegen ziekenhuis gebeld. Zeggen alleen dat als het miskraam word niemand er wat aan kan doen.
    Het hoort er toch ook een beetje bij ?

10. Hajar

Hajar Actief lid

25 okt 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Natas bah wat vervelend. Heb je nog steeds bloed verlies?

11. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Jeetje Natas, dat is niet leuk.
    Mag je nu wel langskomen in het ziekenhuis?

12. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Natas Wat een bijzonder verhaal van je zwangerschap, hopelijk is het bloed geen verkeerd teken en gaat alles goed. Wel erg spannend zo in de eerste periode, zeker als je niet echt gerustgesteld wordt.

Troela Vervelend dat nu precies je kies getrokken en dan geen zware pijstillers mag. Hopelijk zakt de pijn snel! Leuk dat je eerste echo gepland is op 7 april, die dag mag ik ook weer. Nog even geduld, maar dat is zeker voor zo'n eerste echo helemaal lastig :)

nana Vervelend die kuitkrampen snachts, best ongemakkelijk tijdens je slaap. Maar houdt je in elk geval lening als je tenen op je neus liggen dan :) altijd fijn een beetje lenigheid straks bij de bevalling ;) Blijft toch bijzonder wat er allemaal gebeurd in je lichaam.
    Heb je nu nog last van harde buiken? Zijn niet pijnlijk? Die enge verhalen helpen je dan zeker niet verder, ik snap nooit zo goed waarom mensen dat doen. Het zijn altijd de uitzonderingen die iedereen onthoud en door verteld. Probeer op je eigen lichaam te vertrouwen en voldoende rust te nemen. En... van mij een positief verhaal tegenover de enge verhalen. Ik had bij vorige zwangerschap al vroeg harde buiken en nu een heerlijk gezond kindje :)

Leen Leuk een echo vandaag, is dat ook meteen de intake bij je verloskundige? Vriendlief nog meegegaan? Was alles goed en heb je hartje kunnen horen? Binnenkort ook nog een in zks toch? Super leuk zoveel echo's.
    Misselijkheid nog steeds wat gezakt?

Roderoosjes Spannend vanavond echo, leuk! Wel een bijzonder tijdstip, in zks of bij verloskundige? Is dat je eerste echo?

13. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Over mezelf eigenlijk niet zo veel nieuws.... het gaat goed! Fijn om over die eerste periode heen te zijn, hopelijk biedt dat wat hoop hier :) Morgen alleen nog even bloedprikken.

14. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Nana, vervelend van dat slechte slapen. Ging het vannacht beter? Kan misschien ook komen door volle maan. As in: ik word dan altijd knettergek en barst van de energie. Heb je inmiddels de uitslag binnen?
    Oh, heel fijn dat de collega's dan van die fijne verhalen vertellen. Zit je sowieso op te wachten als je zwanger bent :(.

Natas, vervelend dat je bloed hebt verloren. Dat maakt het helemaal spannend natuurlijk. Hoe is het nu? Hier zijn nog wat meer meiden die bloed zijn verloren, waarbij er uiteindelijk niets aan de hand bleek te zijn gelukkig. Sterkte meid.

Klets, fijn dat je je zo goed voelt zeg! En succes met het bloedprikken. Peanuts :).

Over mij. Wauw, vandaag weer een intake + echo gehad bij de verloskundige. Uitwendig dit keer (fijn!). De kleine lag goed op schema. Te gek. Ik werd ook wel echt emotioneel. Alsof het kwartje nu pas echt zakt. En de kleine was flink aan het bewegen. Zo leuk. En zowaar zwaaide hij ook. Super gaaf.
    Volgende week de laatste echo in het ziekenhuis en die week erna nog eens een termijnecho bij de vk. En dan zit het er voorlopig op ;).
    Een bult informatie over van alles en nog wat meegekregen. Ik heb dus genoeg te lezen nu.

De misselijkheid lijkt zowaar wat af te zakken (yesss!!!). Sinds 2 dagen voel ik me stukken beter dan voorheen. Nog niet 100% top en jofel, maar het kan er mee door. Een hele verademing so to speak.

We krijgen ook al felicitatiekaartjes in de bus. Erg leuk. Nu begint het voor mijn gevoel echt pas :D. Ik kan er steeds meer van genieten.

15. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben heerlijk aan het googlen naar lekker receptje voor vanavond! Het wordt een happy healthy groentenquiche. ;)

Kleine aanvullende vraag over eten
    Maken jullie wel eens smoothies met rauwe groenten? Ik vind dat nu een beetje spannend om te eten, terwijl ik weet dat het kan na goed wassen, maar wanneer is goed? Maar wel lekker gezond wat vitamines binnen, dus voor sapmakers onder ons, hoe gaan jullie hiermee om?

16. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Goed bezig Klets :D. En gooi in die quiche wat jij lekker vindt zou ik zeggen :).
    Ja ik maak nog geregeld smoothies van bladgroenten en fruit (en water). Ik was het goed en daarmee is de kous af. Idem als ik een salade eet.
    Doe ik ook als ik fruit eet zonder te schillen (appel/peer etc.).

Daarbij doe ik ook wel eens harde groenten door de sapcentrifuge en die was ik ook goed van tevoren.

Ik kan ook wel 9 maanden onder een steen gaan liggen wachten, maar da's ook niks.

17. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn Leen dat alles goed was. Bijzonder om je kleintje te zien te bewegen en zwaaien. Fijn om ook te lezen dat genieten voor je nu echt gaat beginnen. Hoe verder je komt hoe werkelijker de kleine wordt.

En goed geregeld al die echo's :) Heerlijk dat ze nu uitwendig kunnen.

18. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    #278 Klets, 19 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2014
    leen Alles wat erin zit vind ik lekker dus dat komt goed!

Qua sappies is het gewoon weer even de knop omzetten denk ik. Salades eet ik ook gewoon nadat ik alles goed gewassen heb. 's Ochtends ook maar weer lekker aan de slag, nu de misselijkheid gezakt is. Heerlijke vitamientjes en energie voor mij en de kleine!

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    De echo van vandaag was gewoon op de buik. Wilde ze eerst proberen. Mocht het niet lukken kon ze evt. inwendig doen, maar dat was niet nodig.
    Ik denk dat in het zkh wel nog inwendig is. Het blijft tenslotte een gynaecoloog he ;).

Goed bezig Klets met je gezondheid :).

20. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

10 dec 2013
    644
    0
    16
    Wooow dames, wat wordt er veel gekletst! :D
    Ik kan het even niet bijhouden hoor.

Leen super nieuws!!
    En wat leuk dat de echo uitwendig kon. Zal wel ff wennen zijn na al die inwendige echo's ofnie :p

Klets goed bezig hoor! Ik eet s'ochtends ook altijd smoothies. 2 stuks fruit, 1 eetlepel chia zaad en havervlokken
    Maar dat vult niet meer echt. Meestal had ik tot de lunch geen honger. Nu eet ik al meer tussendoortjes.

Natas ik heb in het begin ook een lichte bloeding gehad (was bruin en niet veel) Misschien een beetje intieme vraag maar wat voor kleur had jij? Mij is geleerd dat (bruin) bloed geen kwaad kan, zoland je geen krampen hebt en het niet veel is. Ik hoop voor je dat het ook niks is geweest!

Hier: af en toe nog steeds onzeker. Wel redelijk wat symptomen. Ben nu al zo moe moe moe. Niet normaal.
    En enorm aan het aftellen naar volgende week. Nog 9 dagen!

Deel Deze Pagina