Het is me wonder boven wonder al 2x bespaard gebleven! Het heeft ook z'n voordelen want ik kan nu al redelijk snel bij de VK terecht voor een eerste echo, nog minder dan 3 weken en dan kunnen we even spieken. Wat een gedoe heb je, Light, ik leef met je mee! Leen, het wordt beter hoor tussen de lakens maar het heeft best veel tijd nodig, daar schrok ik ook van. Maria, dikke knuffel en hopelijk gaat het snel beter met je ukje. Klets, wat wij op een gegeven moment deden was dat manlief op stond en luier ververste en dan de kleine bij mij bracht om te drinken, op die manier kan je lekker blijven liggen! Daantjuh, 2 mannen, dat wordt afzien Ik voelde pas tegen 24 weken elke dag beweging. Troela, succes met de prikjes!
Proficiat Saartje! Wat een rijkdom! Troela, hopelijk ben je snel van die nare ontsteking af en is je meisje weer gauw opgeknapt. Ja, Frupke is echt een frupke...onderaan de P5 lijn geplakt. Maar het is een dappere en sterke (mijn buik voelt van binnen soms als een grote blauwe plek van dat geschop en gedraai, is dat normaal?) beeb!
Saartje wat een ontzettend geweldig nieuws. Gefeliciteerd joh! Wat fijn dat het zo snel raak is. Toppie. Ik ben nog steeds in afwachting van een menstruatie. Tot nu toe nog steeds niks. Troela och arme... die prikjes ook allemaal. Hopelijk is ze snel weer de oude. En borstonsteking lijkt me verschrikkelijk. Hopelijk is het snel weg. Sterkte. Hier zit ik beetje in spanning. Mijn nichtje heeft gisteren haar kindje gekregen... uiteindelijk keizersnede geworden. Baby dood geboren, moeten reanimeren e.d. Ze hebben hem gelukkig wel kunnen redden maar niemand weet hoe hij er aan toe is. Hoe lang het duurde voordat ze weer een hartslag kregen e.d. En zij dus ook niet. Belachelijk. Ze heeft hem gisteravond na zo'n 6 uur voor het eerst gezien. Ik vind het verschrikkelijk. Loop al sinds gisteravond schietgebedjes te doen dat de kleine mag opgroeien als een gezond en sterk manneke... Drukt je echt weer met de neus op de feiten dat het leven aan een gruwelijk dun draadje hangt...
WoW Leen, wat een heftig verhaal! Ik hoop echt dat de kleine hier goed uitkomt. Jezus wat naar Sterkte meis.
Leen, wat ontzettend heftig en afschuwelijk. Ik ben er helemaal naar van. Ik steek meteen een kaarsje aan.
Oh Leen, das een heftig verhaal! Het kan ook lang duren voordat volledig duidelijk is wat de permanente gevolgen zijn. Sterkte...
Korte reactie eventjes hier! Saar van harte gefeliciteerd, hoe voel je jezelf? Leen WoW, wat een heftig verhaal, verschrikkelijk zeg! Fijn dat ze hem hebben kunnen redden, al is natuurlijk nu onwijs spannend wat gevolgen zijn. Hopelijk komt het goed met het kleine mannetje! Je nichtje van de foto? Wat een verschrikkelijke start van je leven als mama! Nog even extra dankbaar geknuffeld met de kleine! Kwetsbaar is alles toch!
@Leen: Verschrikkelijk! Wat een naar verhaal. Ga hard duimen dat het allemaal goed mag komen met het kleine kereltje Hier hetzelfde probleem tussen de lakens. Ik heb ook zitten denken aan glijmiddel maar is zoals jij ook al zegt zo lekkere mood killer Hopelijk gaat het met de tijd steeds beter @Light: Buik die voelt als een grote blauwe plek is heel herkenbaar @Roderoosjes: Hoe gaat het met jou? @Hier: Kleine heeft de prikjes gehad. Ze moest wel enorm zielig huilen. Echt met zo'n bibber lipje. Dank breekt je moeder hart wel Mijn ab voor de borst ontsteking slaat gelukkig goed aan. Pijn is een heel stuk gezakt, gelukkig Ik weet niet meer van wie ik de tip kreeg voor een slaapzakje omdat ons meisje zich elke keer onder de dekens vandaan wurmt, maar bedankt! Werkt super
bleh, ik zit nu echt beroerd achter mijn laptop, nog minder dan een uurtje rust voor mijn hectische dagje begint. Straks heb ik een afspraak in het ziekenhuis om te kijken wat er met mijn heup moet gebeuren. Sinds de bevalling heb ik erg last van een beperking in de bewegingen die ik kan maken. Vandaag krijg ik de resultaten van de CT scan en zouden we een operatie bespreken. Het zal niet voor het eerste anderhalf jaar zijn hoop ik
Kleine update: gister zijn Vriend en ik in het ziekenhuis geweest. Ik voelde de baby minder. De verloskundige heeft geluisterd en maakte zich opzich geen zorgen maar stuurde ons voor de zekerheid door voor een ctgscan. Daarmee zou er langer en preciezer kunnen worden gemeten. Zou eigenlijk half uur moeten duren maar omdat ze een keer een terugval in de hartslag zagen hebben ze langer gemeten. Uiteindelijk 2,5 uur waarin nog zon terugval werd gemeten. Daarop kwam de gynaecoloog en die zag op de echo een kindje wat opzich prima bewoog maar wat wel te weinig vruchtwater heeft voor de tijd die het nog moet. Dat kan een moment opname zijn geweest. Het duidt op een niet goed werkende placenta. Blijft dat zo dan komt ze eerder en wordt het een medische bevalling met extra controle omdat de navelstreng niet goed genoeg zou kunnen functioneren. Het kan ook weer worden aangevuld, dan werkt de placenta wel goed. Nu dagelijks naar het ziekenhuis voor de ctg scan. Maandag nieuwe echo om vruchtwater te bepalen en plan van aanpak te maken. Klinkt allemaal spannend maar ik voel de baby vanmorgen wel weer regelmatig. Over een week zijn we 37 weken en mag het in principe komen. Die tijd zitten we vast wel uit
Hallo dames, Alles gaat wel goed hier hoor, alleen op de een of andere manier zo weinig energie om te reageren. Over menstruatie gesproken, hier ook nog steeds niets. Duurt nu wel heel lang toch? Augustus/september 2013 voor het laatst en daarvoor was het april 2013. Ik weet bijna niet meer wat het is Wat fijn dat het bij jou wel op regel lijkt te zijn, Maria. Maar goed, voor de rest gaat het nog niet zo goed met jullie kleintje. Jeetje zeg! Saartje: Gefeliciteerd! Wat fijn dat het ondanks de pcos toch snel kan gaan met het zwanger worden. Dat is alleen maar blij, positief nieuws wat we hier goed kunnen gebruiken! Leen wat vreselijk!! Ik heb net als Klets direct mijn kleine meid extra hard geknuffeld toen ik dit las. Wat word je op zulke momenten ontzettend dankbaar voor je eigen geluk dan he? Weet je al wat meer over de situatie? En hoe verliep je sollicitatiegesprek? Ben benieuwd!! Tattie? Geen idee wat dat is, afscheiding? hihi. Ik heb het er hier wel eens vaker over gehad, maar hier ligt het ook nog steeds stil. De zin is er niet en de pijn wel. AUW! Volgens mij staat de teller nog maar op 3 á 4 keer sinds de bevalling. (Heel erg!) Ach Troela borstontsteking, dat is balen!! Hopelijk gaat het snel over met het kuurtje. Kan de kleine nog wel goed uit die borst drinken of is dat erg pijnlijk? Daantjuh Ik vond het zwanger zijn ook heerlijk hoor. Natuurlijk heb je wel eens wat te klagen, maar als alles goed gaat met de kleintjes, gaat het ook goed met moeders toch? Je baarmoeder kan niet veel verder meer naar boven zo te horen, dus gaat je buik vanaf nu alleen nog maar naar voren groeien denk ik haha leuk! Light zo lang de kleine maar mooi binnen blijft bij jou, kan ie lekker groter groeien. Misschien maakt ie straks wel een klein spurtje en krabbelt ie wel wat op naar de gemiddelde groeilijnen. Elke dag in de baarmoeder is er in ieder geval een. Al weer bijna 29 weken, wie had dat gedacht? Kun je ook al wat meer aan andere dingen denken, of ben je nog heel bang dat het misgaat? Vissie Nog een paar daagjes en dan zit je in de "veilige-beval-zone" (de 37 weken!!). Kun je nog genieten van het zwanger zijn of ben je er al weer een beetje klaar mee? Ik ben wel weer eens toe aan een bevallingsverhaal en dan wel een positieve natuurlijk! Klets die kleine van jou is wel een echte zuipschuit. Wat komt ze nog vaak 's nachts, dan mag ik echt niet klagen! Ik snap dat dat al je energie opvreet en dan je dan niet veel overhebt voor je werk. Is er al iets uit het gesprek met de arboarts gekomen? Hier: gaat alles eigenlijk wel goed. Wel erg weinig energie. Dikke verkoudheid te pakken, dus de dames snotteren hier allebei. Mijn man is lekker op vakantie in Egypte, dus we hebben een week het huis voor ons alleen. Vergt wel veel energie om te werken, en 24-uurszorg voor de kleine te hebben. Met de borstvoeding gaat alles nog steeds goed. Ik heb vorige week een super-de-luxe automatische dubbele kolf van Avent gekocht. Wel duur in aanschaf, maar wat scheelt het veel tijd met kolven! Mijn meisje begint al bijna te kruipen. Ze tijgert het huis door en heeft al regelmatig haar knietjes onder haar lichaam en dan wiebelen met het kontje in de lucht. De volgende stap schijnt toch echt het kruipen te zijn.. Oei kan ik de hele omgeving afscannen op onveilige dingen! Ik geniet zo erg van haar! En stiekem begint het kriebelen naar een tweede toch wel meer te worden. Als ik nou maar eens een keer ongesteld zou worden, dan is dat in ieder geval een stapje op weg naar een nieuwe kans
Zooow... Wie zich verveelt, heeft wat om te lezen! Vissie: Toen ik mijn bericht plaatste, zag ik die van jou nog niet. Wat een spannend einde van de zwangerschap. Gelukkig heb je goed gehandeld, door direct aan de bel te trekken en houden ze het goed in de gaten. Wel spannend natuurlijk! Hopelijk trekt het niveau van vruchtwater bij en blijft de hartslag stabiel. Succes meid!
Ow ik ben trouwens vandaag 36+1, weet niet meer hoe ik die handtekening moet aanpassen.. Leen, wat een verschrikkelijk verhaal. Misschien heeft het wat troost als ik vertel dat we hier in de straat hetzelfde hadden maar dat dat echt super goed gaat nu.
Op je eigen ticker klikken, dan kom je op een pagina waar je de datum kunt aanpassen. Deze trotse mam heeft nog twee fotootjes geplaatst van de "kleine" spruit! Zie album!
Vissie, ik ben vorige week ook in het weekend naar Maastricht geweest voor een extra ctg ivm verminderd leven voelen en heel heel veel harde buiken. Omdat wij een kleintje hebben nemen ze geen enkel risico. Zoals je misschien nog weet had ik ook verminderd vruchtwater en krijg daarom ook wekelijks dopplers. Gaan ze dat niet doen bij jou? Dan kunnen ze zien of de doorbloeding van de navelstreng goed is en of de baby dus voldoende eten krijgt. Maar wellicht doen ze dat niet vanwege jouw termijn en je kindje gewoon goed op groei is? Gelukkig hoef je inderdaad nog maar even en wordt je nu goed in de gaten gehouden. Succes en sterkte! Nana, het gaat goed bij jou, zo te lezen. Fijn zeg! Plaats je weer een keer foto's van je kleine meid? Edit: kun jij gedachten lezen of zo? Ondanks de relatief veilige termijn waarop we nu zitten voel ik me nog steeds niet gerust. Wordt met de dag banger eigenlijk, eerlijk gezegd. Weet niet zo goed waardoor het komt. Misschien omdat het me langzaam allemaal begint op te breken: de spanning en zorgen, desondanks toch positief en vol vertrouwen blijven, het slechte slapen, het fysieke wat steeds zwaarder wordt, het thuis zitten.... Dat maakt het relativeren niet echt makkelijker. Nog 8 weken volhouden! Ik denk namelijk dat die kleine met 37 weken komt
Leen... Wat heftig.. ik hoop op het beste, maar bah zeg Succes met je gesprek vandaag!! Vissie... Bij jou ook ff heftig dus... Hopelijk is alles gewoon goed en kan je de kleine lekker knuffelen over een paar weekjes.. Hier gevloerd door een fikse verkoudheid... Voel me echt ff belabberd
Beterschap Daan! Nog even over die haptonomische zwangerschapsbegeleiding: kost hier 55 euro per sessie, maar ik krijg 45 euro per sessie vergoed met maximum van 400 euro. Al met al zou ik ongeveer net zo duur uit zijn als met yoga (wat ik niet vergoed krijg omdat die niet is aangesloten bij een of andere vereniging).
Nana, thanks, het is gelukt. Light, nee niemand heeft iets over dopplers gezegd. Dinsdag horen we meer als het goed is. Ik begrijp je onzekerheid zeker. Jouw zwangerschap is vooral heel veel gedoe terwijl je eigenlijk zou moeten genieten. Maar inmiddels ben je wel bijna 29 weken. Probeer daar aan vast te houden. Elke dag is er 1. Misschien helpt het om te kijken naar hoTote ver je al bent in plaats van hoe ver je nog moet. daan, beterschap
Thnx Vissie. Ja, dat doe ik zeker. Ipv steeds te denken dat we zoveel pech hebben, denken wij steeds aan hoeveel geluk we hebben gehad dat frupke nog in z'n veilige huisje zit. We hebben ook zeker vertrouwen in een goede afloop maar soms zit ik er ff doorheen. Vandaag had ik een goede dag met bijna geen buikpijn en minder harde buiken en dan voel ik me ook gelijk een stuk beter!