Meiden ik reageer volgende week weer! Nu paar daagjes in Lissabon waar we jaren hebben gewoond dus vol trots ons meissie aan t showen aan alle vrienden X
Goh, ik besef nu hoeveel geluk ik vorige zwangerschap heb gehad, toen was ik absoluut niet misselijk. Ik heb er vanochtend 2 u over gedaan om de deur uit te komen... Hopelijk voel ik me niet nog weken zo, dan gaan ze op mn werk ook niet veel aan me hebben!
Leuk Meisjeje, geniet ervan! Saartje, oei, dat begint al vroeg met de misselijkheid... hopelijk inderdaad maar kortdurend (liefst alleen vandaag).
Hey meiden, Ik zag dat ik vanaf 5jan al hier niet meer geschreven had...foei..heb jullie zwaaaaaaaar verwaarloosd! Geen smoes, had gewoon geen zin veel te typen en heb nog twee andere druk bezochte forums. Heb net eens even bijgelezen, hopelijk vinden jullie t nie erg als ik nie overal meer op reageer. Wel even voor leen, jee wat erg van het kindje van je nicht, veel sterkte... En succes met je sollicitatiegesprek! Hopelijk wordt je aangenomen, is je zo gegund! Vissie, ook weer spannend... Hopelijk blijft de kleine nog gezond en wel even in je buik! Hier gaat alles goed nu, geen bloedingen meer gehad (alleen bloedneuzen) (ff afkloppen) en 22 wk zwanger! Ik blijf meelezen, maar soms wat minder reageren!
Fijn dat t goed met je gaat Lets. En je moet zelf doen waar je je goed bij voelt. De een reageert meer dan de ander. Is niet erg toch? Iedereen maakt weer anders gebruik van dit forum.
Light, dank je. Lief dat je een kaarsje opsteekt. Troela ach wat zielig die prikjes . Lastig om te zien hè als ze de kleine 'vervelen'. Fijn dat de borstontsteking minder wordt. Haha onze kleine tijgert met slaapzak aan zelfs het hele bed door... Okay hij is wat mobieler op zijn buik... maar iedere keer een verrassing hoe en waar we hem terugvinden in bed haha. Vissie oh jeetje zeg. Wel goed dat je meteen aan de bel getrokken hebt. Hopelijk dinsdag weer positief nieuws. Dan komt het einde wellicht wat eerder in zicht. Spannend. Nana ja wij zijn ook nog niet über actief tussen de lakens. Maar goed, ik lig er heel vroeg in en ben vaak dood op. Dan heb ik daar geen zin in. Maar de zin begint wel wat meer terug te komen moet ik zeggen. Lekker voor je hubby dat hij op vakantie is. Alleen wel pittig voor jou ja. Even alle zeilen bij zetten. En bagger dat je verkouden hebt. Hopelijk trekt het snel bij en krijg je ook weer meer energie. Geweldig dat de kleine meid zo beweeglijk wordt. Leuk joh. Gaat zo snel... En aaaah wat een knappert is jullie meid zeg. En wat een vrolijk koppie. Daantjuh beterschap Meisjeje veel plezier in Lissabon Saartje hoop dat de misselijkheid snel weg gaat ja. Ik ben 7 weken kotsmisselijk geweest (van week 7 - 14). Maar nooit kunnen overgeven. Leuk hè, zo'n begin van de zwangerschap . En gooi het lekker op een winterdipje of zo . Lets geen nieuws is goed nieuws . Fijn dat het je zo goed gaat. En wat Nana zegt; voel je niet verplicht om te reageren. Maar fijn dat je even iets laat weten . Hier: Goed, waar ga ik beginnen. Doorslapen Mason is sinds maandag aan het doorslapen . We maken hem wel weer wakker voor de fles om 23.00 uur en slaapt dan prima door tot 06.00 - 07.00 uur. Hij wordt tussen 03.00-04.00 uur wel wakker (ik ook - in geprogrammeerd) maar valt zonder te huilen (soms wat jengelen) weer in slaap. Trots! Neefje De situatie is helaas nog kritiek. De kleine is eergisteren weer gereanimeerd. Hij had vocht in zijn hartje gekregen. Arm ding, ze hebben recht in zijn hart moeten prikken om het vocht er uit te halen. Zo zielig. Ik heb hem gisteren een paar minuten mogen bewonderen. Hij is zo klein, zo mini. Hij wordt toegedekt met een knuffeldoekje. Kun je nagaan hoe klein hij is. Maar het is wel een sterk manneke. Dat heeft hij al bewezen. Hij wordt gekoeld tot 33 graden. Internet zegt hierover - De stofwisseling komt stil te liggen en hartje klopt minder snel terwijl beademingsapparatuur voor de toevoer van voldoende zuurstof zorgt. Door deze methode krijgt het lichaam van de baby de tijd om bij te komen van het zuurstoftekort tijdens de bevalling. Bij tekort aan zuurstof ontstaat namelijk vaak een ontstekingsreactie. Er komen te veel neurotransmitters vrij en cellen raken daardoor aangetast. Door de koeling wordt die reactie uitgesteld en krijgt het lichaam de kans om de schade te herstellen. Dus het blijft spannend rondom die kleine. Heel zielig. Baan Lang verhaal kort - ben afgewezen. Ik kreeg een meest bizarre vraag op het eind van het gesprek:"Stel onze voorkeur gaat uit naar de andere kandidaat en zij kan pas volgende week vrijdag antwoord geven of ze de baan wil ja of te nee... Dus als je hoort dat je 2e keus bent, de 1e keus wil de baan toch niet en we vragen jou dan alsnog voor de baan, zeg je dan nee omdat je daar dan te trots voor zou zijn?" Geantwoord dat ik het jammer zou vinden als ik 2e keus zou zijn maar dat mijn enthousiasme over de baan daardoor niet minder wordt. Heb natuurlijk weer niet gevraagd of dat aan de orde was. Uiteindelijke reden dat ik afgewezen ben is omdat ik niet 1 op 1 kon oplepelen wat ze nu precies deden. Ik heb in mijn eigen woorden herhaald wat ik op de site gelezen had, maar dat was niet voldoende (het gaat om complexe materie inzake wet passend onderwijs). Dit heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt. Ik wist ook niets van Logistiek af voordat ik daar ging werken. Werd me ook absoluut niet kwalijk genomen. Dat wordt gaandeweg wel duidelijk. Toch? Of ben ik nou gek en naïef? Ik dacht dat ik een sollicitatie had i.p.v. examen. Maar goed, dan moet ik me serieus afvragen of ik daar wel wíl werken. Keuze is gemaakt. Dingen lopen hoe ze moeten lopen. Ik ga de opvang maar weer annuleren hahaha. Ik was er heilig van overtuigd dat ik die baan ging krijgen . Helaas pindakaas!
Heel erg jammer, Leen! Ik had zo'n goede hoop voor je. Maar het is wat je zelf zegt: je kunt je afvragen of je daar dan wel wil werken. Ik vind het ook raar als je alle info uit je hoofd moet kennen bij een gesprek. Volgens mij kun je dat altijd leren (of opzoeken) en dat is met bepaalde vaardigheden, waar het volgens mij om gaat, een stuk moeilijker. Ook hoop ik dat het gauw beter gaat met je neefje. Wisten ze al dat het zo'n kleintje zou zijn trouwens?
Leen, wat betreft je neefje. Het verhaal is echt nog steeds hetzelfde als bij mijn buren. Inclusief dat koelen enzo. Kan nog steeds helemaal goed komen. Maar dat maakt het niet minder spannend! En wat betreft je baan, dan was dit gewoon niet de juiste. Had je er vast niet gepast. Balen maar volgende keer vast beter De rest, bedankt voor het medeleven. De scans van de afgelopen dagen waren allemaal goed dus hoop dat het zo blijft en woensdag gewoon een slecht moment was. Voel de baby ook weer beter. Ennn ik ben mijn slijmprop aan het verliezen in stukjes dus wie weet grijpt de natuur in en komt het gewoon uit zichzelf. Daar hoop ik op.
Light yep, dat vond ik dus ook. Gaat nergens over. Maar goed. Het is zo. Ben intussen maar begonnen aan de bezem die ik zou opeten... smaakt niet Wat betreft mijn neefje wisten ze inderdaad al dat het zo'n ukkie zou worden. Vissie nou dat klinkt dat toch positief. Hopelijk komt het bij deze kleine ook helemaal goed. Zo zielig wat hij nu al heeft moeten doorstaan. Fijn dat alle scans goed waren. Hopelijk wederom goed nieuws komende week. Fijn dat je de kleine weer beter voelt. Oeh spannend... wie weet begint het inderdaad al uit zichzelf. Al wil het verliezen van de slijmprop uiteindelijk weinig zeggen... but you never know .
Leen, van mij hoef je die bezem niet op te eten Zielig joh, zo'n kleintje en dan zo moeten vechten... Als die van ons erg klein blijkt te zijn dan is het ook beter dat wij in Maastricht (dus niet in een regulier ziekenhuis) bevallen. Misschien ook keizersnede omdat een natuurlijke bevalling te zwaar zou zijn
leen balen van die baan maar he moet geen spijt hebben. Ikheb oout een gesprek gehad bij een concurrent van mijn toenmlige baas. Uiteindelijk bleken ze er enkel op uit om er achter te komen hoe die zijn rates opstelt en omdat. Aangezien dat echt strikt geheim is en ik dat niet kon vertrllen werd ik afgewezen vanwege gebrek aan ervaring met het opstellen van de rates. Ik hoop dat het snel de goede kant opgaat met je neefje, wat een heftige start! Misselijkheid is iets beter ondertussen. Nog 2 weken wachten op de echo en dat duuuuuuuuurt laaaaang! We hebben zo veel moeite om onze mond te houden
Goedemorgen allemaal, Soms is het best lastig om hier alles bij te houden Lees vaak wel even snel op mobiel maar reageren heb ik toch net iets meer tijd voor nodig! Dus vergeet vast wel wat! Nana Goed wat van je te horen! Goed bezig nog zeg met de bv, en nieuwe kolf je gaat dus nog wel eventjes door? Dapper hor! Manlief weer terug van de vakantie? Lastig dat je nog niet ongesteld bent geworden, maar ja bv kan alles tegen houden, maar snap wel dat je heel graag wil weten hoe alles werkt nu! Hier ook nog niet ongesteld geweest, het is onderhand inderdaad hier ook zooooo 2013 om ongesteld te zijn! Ondanks dat ik niet veel kriebels heb, vind ik het toch altijd onduidelijkheid geven dat het nog niet op gang komt, pas weekje misselijk, dan gaan toch raderen draaien! En die onrust wil ik eigenlijk niet! Al zou het wel heel bijzonder zijn, met frequentie waar wij op zitten, hier ook nog last van de knip! En gelukkig komt ze niet elk uur voor eten 's nachts maar vooral voor de speen! Wel eens geprobeerd met extra voeding, maar dat hielp niets. Het lijkt iets beter te gaan nu, tot half vijf maar 2 x eruit voor de jongste, maar helaas wordt ze wel om half vijf wakker voor eten en slaapt ze dan niet meer echt snel in! pfff ben het aan het rekken, dus hopelijk snapt ze snel dat 7 uur ontbijttijd is Drinkt jouw meisje nog 's nachts of is het afbouwen gelukt? Lets Goed om te horen dat alles goed gaat! Lekker aan de shop voor jullie wondertje? Daan Weer opgeknapt? Verkouden zijn komt toch net iets harder binnen tijdens zwangerschap! Leen Heftig hor allemaal van de kleine van je nichtje, hoe gaat het nu met hem? Balen dat de baan niets is geworden, toch altijd tegenvaller ondanks dat het dan misschien niet jouw plekkie was! Hier ook eens voor stage die afwijzingsreden gehad (stage is natuurlijk wel iets heeeeel anders) maar weet nog dat ik het ook wat raar vond, omdat je toch niet alle ins en outs kan weten voordat je ergens werkt.. maar goed! Er kunnen soms toch rare vragen gesteld worden, soms verbaasd je jezelf hoe helder antwoord je dan nog kan geven Heb je nog wat anders op het oog? Vissie Wat heftige dat je de kleine minder voelde, niets aan kan me voorstellen dat het je nu continu bezig houdt of je wel genoeg voelt, spannend hor! Vandaag weer echo toch? Laat je weten hoe het was? Best pittig elke dag ctg, flink wat tijdschriften ofzo inslaan Spannend dat je slijmprop aan het verliezen bent, wie weet! Light Deze week vast ook nog controles staan! Spannend! Gewoon alweer bijna 30 weekjes onderweg, de kleine gebruikt lekker de tijd om in je buik door te groeien. Mag je met de cerlage tot 40+ lopen? Blijft vast wel spannend, maar je heb al heel wat weekjes winst! Kleintje zijn tijdens bevalling en in beginperiode inderdaad altijd wat kwestbaarder, dus maar beter als je op de plek bevalt waar je de beste zorg kan krijgen! Overigens zelf goede bevalling en beginperiode gehad bij de eerste die vier pond woog. Saar spannend allemaal hor, zo in het begin van je zwangerschap! Wel echt bijzonder dat je weer natuurlijk zwanger bent geworden! Lijkt me wel wat Succes met aftellen! meisjeje Wat klinkt jouw leven toch bizar met alle reisjes! Hopelijk heb je leuke tijd in lissabon maria Hoe is het? Jullie meisje al wat meer spekkies aan het kweken? Al wat meer rust? Hoe zit het met je verlof? Lijkt me nogal heftig om snel weer aan het werk te gaan met zo'n beginperiode! Hier Weinig nieuws We slapen gewoon nog weinig, morgen gesprek met arbo, dus dat wachten we maar even af! Vanavond avond vergadering, maar die zeg ik af zie het niet zitten om zo moe 's avonds nog uur terug te rijden! Kleine meisje lijkt wel iets rustiger weer, ze heeft d'r darmpjes eindelijk weer eens geleegd en daarna voelt ze zich toch prettiger! Jammer dat ze er telkens zo'n 1,5 week tussen zit! Thanx nog voor tips rondom voeding, die avondvoeding door man laten doen vind ik nog wat lastig. Hier zit een beste controlfreak hor maar vooral omdat ze zo weinig dronk, liep hoeveelheid melk best terug, dus moet toch wel voedingen blijven geven of kolven 's avonds, dan gaat toch voorkeur naar zelf geven. Nu lijkt ze weer beter te drinken, dus dan geef ik makkelijker flesje! Dus binnenkort misschien wel even lekker wat uurtjes voor 12 uur pakken
@Klets, je bent toch altijd behoorlijk attent met het reageren op iedereen! Fijn dat de kleine nu wat beter lijkt te drinken en hopelijk heb je zelf binnenkort ook wat meer slaaptijd! Ik moet wekelijks op controle en meestal op maandag. Zo ook vanmiddag weer. Vind het erg vermoeiend, want vanwege de reistijd zijn we er de hele middag mee kwijt. Vandaag staat een ctg, dopplers en groeiecho op het programma. Hoewel ik zelf deze week niet ben aangekomen, heb ik toch het idee dat kleine frup is gegroeid. Mijn buik lijkt groter en ook de bewegingen worden anders en vooral sterker (a la karatekid). Heb de afgelopen week verschillende dagen met nauwelijks buikpijn gehad, wist niet wat me overkwam! Op die momenten snap ik Hoe anderen kunnen genieten van hun zwangerschap... Eerst gaan we proberen om de 32 weken te halen. Wij hebben er vertrouwen in dat dat lukt! Met 36 weken word ik weer geopereerd om de cerclage eruit te halen. En ja, het zou kunnen dat ik uiteindelijk ingeleid zou moeten worden. Dat zou wat zijn. Maar hoe dat allemaal zit met een kleintje weet ik eigenlijk niet. Spannend.
Hoi meiden, Ik kom even sorry zeggen dat ik nooit meer heb gereageerd ! Niet netjes om niks meer van me te laten horen. Gekke is dat ik wel alles nog meelees en het echt leuk vind om te horen hoe het gaat met jullie. Daarom ga ik proberen om toch weer wat meer mee te schrijven. Light wat een spannende periode heb jij achter de rug zeg. En wat een spannende tijd komt er nog aan. Wel echt heel erg fijn dat je nu al bijna 30 weken bent. Iedere dag is er voor jou volgens mij eentje. Klets heftige nachten voor jullie! Ben benieuwd wat de arbo zegt. Ik snap dat je vanavond laat geen puf meer hebt om een uur terug te rijden. Leen, wat verschrikkelijk van je neefje. Dat lijkt me echt het ergste wat je kan gebeuren. Zo machteloos ben je dan. Moet er niet aan denken, wat een verdriet. Wat vervelend van die baan, heb nog voor je zitten duimen maar helaas zonder succes Saartje gefeliciteerd! Had jij nou al een kindje en ben je nu zo snel weer zwanger van de 2e? Lets wat een enorm goed nieuws dat alles bij jou goed is blijven gaan en dat je nog zwanger bent! Kan me voorstellen dat het in het begin erg moeilijk was om ervan te genieten. Hoop dat jullie dat nu inmiddels wel kunnen. Hier gaat het goed, onze dochter is al bijna 7 maanden. Wat gaat de tijd snel zeg. Ze leert echt iedere dag. Kan me het hulpeloze babytje van een tijd terug bijna niet meer herinneren. Ze eet fruit en groente/aardappel en al een broodkorst. Ze zit al bij ons aan de eettafel in de kinderstoel, zit en hoort er echt helemaal bij! Nachten gaan redelijk/goed. Ze krijgt om 7 uur de laatste fles en gaat dan naar bed. Er zijn nachten waar we er 10 keer uit moeten. Gelukkig komen deze weinig voor en dat is dan alleen als ze verkouden is en speen niet goed kan vasthouden om weer in slaap te komen. Maar gelukkig gaan de meeste nachten goed. Deze nacht was ze 5 uur even wakker door het hoesten, maar ze ging weer slapen en werd pas weer 7.40 wakker. Ik werk 3 dagen en een avond en dat gaat ook goed. Moeder en schoonmoeder passen op en daar bof ik echt mee! Geen kinderopvang nodig dus. Ennnnn...ik heb zelfs een cyclus! 3 maanden na de bevalling werd ik ongesteld, wist niet wat me overkwam . En nu een cyclus tussen de 30-35 dagen..nou daar doe ik het voor! Ik zal in het fotoboek nog even een fotootje toevoegen van onze kleine meid
Dank voor de felicitaties! @ Lasvegas, ik heb een zoontje van bijna 11 maanden. Ondanks de PCOS meteen weer zwanger, ik heb 1x een eisprong gehad sinds de bevalling maar die ronde moesten overslaan vanwege een CT scan. Dus, meiden die nog niet ongesteld zijn, niet wanhopen! Ik had mijn eerste eisprong 9 maanden na de bevalling en gaf toen nog 2-3x per dag borstvoeding.
Light, hopelijk groeit de kleine bij jou goed door en is een keizersnede straks niet nodig. Wel intensief al die controles, maar goed dat ze er zijn. Ben benieuwd naar vanmiddag. Erg benieuwd naar de uitslag. Saartje, hmm ja, zo heeft iedereen wel ervaring met een bizar sollicitatiegesprek haha. Fijn dat de misselijkheid al weer minder is. Echt weer uitzitten die tijd tot een eerste echo he! Klets, wat de nachten betreft ben ik wel blij dat Mason geen speen gebruikt. Hoef ik die ook niet 's nachts er terug in te duwen . Hopelijk krijgen jullie binnenkort langere nachten. Zou erg fijn zijn. En snap dat je geen voedingen uitbesteed als de kleine even wat minder goed drinkt. Blijft lastig hè. Ben benieuwd naar het gesprek morgen. Succes alvast. Welke stomme dingetjes trouwens? Zie niks? Of heb je het alweer weg gehaald? Haha. Lasvegas haaaaaai. Wat leuk dat we weer wat van je horen. Wat vliegt die tijd. En wat een knappe meid hebben jullie! Fijn dat ze het zo goed doet. Wat een luxe dat jullie geen kinderopvang nodig hebben. Fijn zeg. En je cyclus is goed op gang. Erg netjes!! Hier verder niet zo heel veel te melden. doorslapen Mason slaapt nu dus officieel door sinds een week. Lekker . We maken hem dus wel wakker om 23.00 uur voor een flesje en dan slaapt hij tot ergens tussen 06.00 - 07.00 uur. Heb hem nu 2 nachten niet meer gehoord dus dat is positief. Ik lig wel nog steeds vroeg het bed in. Ben sowieso een marmot in dat donkere weer. Maar ja. Boeiend. Sollicitatie Wat betreft sollicitatie niks anders op het oog. Ben flink aan het netwerken e.d. dus moet vroeg of laat wel goed komen. Anders bij de Aldi achter de kassa (mocht iemand van ons hier als caissière werken - mijn opmerking bedoel ik niet denigrerend / kwetsend). Sporten Vandaag voor het eerst gaan sporten (Cross Fit). Super lekker. Ben weer verkocht haha. Wil nu een paar keer per weer gaan sporten. Lekker Leen time. En beetje gestroomlijnder worden. Heb nog steeds dikke benen en een buik die uit een grote rol bestaat. En m'n boobs zijn te groot. Wil weer in mn oude broeken en dan moeten ze lekker zitten. Pas er nu wel in, maar dan sta ik bij voorkeur Ongesteld Ja hier dus nog steeds niks. Zal vroeg of laat wel komen hoop ik. In ieder geval tot de bruiloft rubbertje om. Daarna sowieso een uitgangsecho om te zien hoe de boel er voor staat. Het begint bij ons allebei nu al weer te kriebelen haha. Mijn verloofde vroeg net al wanneer we gaan beginnen. Weliswaar meer voor de gein dan serieus, maar hij is er toch ook al weer mee bezig. Hij zei: "ja, deze hebben we nu op de rit, wanneer komt de volgende?" haha. Dus als ik er over een paar maanden nog zo in sta... Alleen weet ik nog dondersgoed hoe zwaar deze zwangerschap mij viel...
K.tzooi. Ctg was niet goed, kleine reageerde niet goed op een harde buik. En bleek ook niet goed gegroeid. Arts had het alweer over opname. Lig nu opnieuw aan de ctg en straks komt als het goed is mijn hoofdbehandelaar. Ik ben zo bang.
@light: he bah dat is echt niet het nieuws waar je op hoopt! Hopen dat de ctg van nu nog meer duidelijkheid geeft. Ze doen er alles aan om je kleintje te helpen meis dus geef de moed niet op! Hier zaterdag ook in ziekenhuis geweest en aan ctg gelegen.. Momenteel al 1cm ontsluiting.. Vk gaat ervan uit dat ik ook deze keer weer eerder beval.. Nu is het weer rustig maar moet het goed in de gaten houden