PCOS (zonder symptomen) en Zwanger!!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Leen82, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks truelove. Ik denk dat het verschil er in zit dat jij natuurlijk bent bevallen (toch?) de gynaecoloog zei dat inleiden toch inbreken in de natuur is en ze dat niet eerder willen doen dan echt nodig. Echt even kijken wat er gebeurd de aankomende dagen. Het is zoals het is

Hoe is het nu bij jou? Rustig?

En light, hoe zijn jullie vandaag doorgekomen?

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ja daar kan het verschil idd inzitten had ik niet aan gedacht.
    K ben idd spontaan bevallen..

Het gaat wel bij mij.. Er spookt sinds vandaag van alles door mijn hoofd en ben ook bang momenteel om toch weer weeën te krijgen..
    Zaterdag was ik de rust zelfe maar nu in ene keer begint de angst erin te kruipen..
    Heb af en toe flinke pijnlijke harde buiken maar zijn er maar een paar op een dag.
    Morgen controle vk dus dan ga ik wel het een en ander vragen.

3. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het bij jou wel enigszins geruststellend dat jouw twee mannetjes ook eerder zijn geboren en dat goed ging en dat ze het toch nog enigszins konden uitstellen. Maar ook voor jou geldt dat je het zult moeten afwachten. Misschien kunnen ze iets met weeënremmers of medicijnen om de rijping van de longen te versnellen als het toch doorzet..

4. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Zo'n ctg is goed hoor. Het gaat erom wat een kindje doet ná zo'n dip. Bij mij herstelde die niet snel genoeg, je ziet dan een meer constante ipv fluctuerende lijn.
    En in de meeste gevallen is 38 weken inderdaad beter. Maar 30 weken is ook goed.

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ow lieverds wat een spanning allemaal! (Net of het moeilijk zwanger worden nog niet genoeg geweest is...)

Light, truelove en vissie.. Houd de kleintjes nog goed bij jullie!!
    Knuffel!

Leen, jammer van je sollicitatie weer zeg...stom!!

6. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Hi Las vegas Wat leuk om weer wat van je te horen en te zien! wat een schatje! Allemaal positieve dingen in je verhaal, super! Fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Gezellig dat ze er lekker bij aan tafel zit! En een cyslus, wauw, fijn zeg, de zwangerschap heeft mooi alles "gereset" bij jou!

Leen haha, ik kan me dan goed voorstellen dat het relaxt is zonder speen! Is ook lekkerst als kleintjes zichzelf kunnen troosten en in slaap kunnen komen.

En supergoed dat je weer aan het sporten bent, heerlijk gevoel he?! Lekker even tijd voor jezelf, zeker als je niet werkt vast wel heel erg lekker! Hier ook qua kilo's wel tevreden, maar qua strakheid niet, dus ook werk aan de winkel :)
    Wel lastig lijkt me om baan te zoeken, hopelijk komt er snel wat leuks op je pad! Liefst voor je cyslus weer terug is en je zwanger bent! Heerlijk dat manlief er ook voor nieuwe zwangerschap open staat, hier was dat na eerste ook wel snel, maar ja zij hebben toch net iets makkelijker praten dan wij als vrouwen :)

Hoe is het nu met zoontje van je nicht?
    en ik kreeg rare roosjes ofzo ipv gezichtjes in mijn tekst! Maar volgens mij nu niet meer :)

Light Hoe is het in zks en met je kleintje?

Daan Fijn dat je weer wat beter voelt, het is hardnekkige verkoudheid/griepje wat heerst! Lekker rustig aan doen!

True love Kan me voorstellen dat best druk is met al twee mannetjes, lukt het je wel om beetje rust te pakken?

Vissie Balen dat het vruchtwater ook nu verminderd is en zo'n dip tijdens ctg is ook niets aan, maar wat light zegt hoe de kleine zich hersteld is belangrijkst! Maar wel erg spannend zo allemaal! Wat fijn en netjes dat ze je aan huis gaan monitoren, dat scheelt wat ritjes en zal toch meer rust geven.
    Lastig zo, je heb zelf geen zicht op wat er in je buik gebeurd, dat maakt het zo spannend! Kon je maar even zelf spieken! Maar wat je zegt je bent op zo'n mooie termijn, kindje is qua ontwikkeling mbt organen e.d. af! Voor als je nog meer op zoek bent naar positieve verhalen... hier bij de eerste ook met 37 weken (spontaan) bevallen en ook een goede start gehad, zij kon direct bij mij drinken en zichzelf warm houden, en heeft twee keer in cupje bijvoeding gehad maar dat deden ze vanwege lage gewicht. Na twee nachtjes mochten we naar huis.

Jullie maken het wel allemaal spannend hor, het zou goed zijn als jullie in goede volgorde qua weken bevallen en met veilige termijn natuurlijk!

Hier Wauw, vannacht gewoon er maar 1 keer uitgeweest, dus de afspraak met m'n werk gemaakt dat we afwachten hoe dit gaat lopen en als het toch weer slechter wordt we verder kijken! Voor nu vind ik dit zelf erg prettig, omdat ik ook gewoon in m'n werk en werkritme wil komen. Vind het namelijk best prettig even lekker met m'n werk bezig zijn!

Maar gewoon dus opeens een hele goede nacht gehad, wauw! Bijna eng want ik moest haar vanochtend zelfs wakker maken voor de ochtendvoeding omdat het kdv tijd was, waar ze ook twee keer de hele fles van 150 heeft leeggedronken! Hier zit een trotse mama met verse nieuwe moed! :) Oh, en nog een heel trots momentje.... m'n grootste meisje is bezig met zindelijk worden en geeft aan dat ze moet plassen! :) Vandaag nadat ze uit kdv was, gewoon in d'r onderbroekje gelopen en drie keer zelf gaan plassen op potje/wc! Topper!

Ik ga nu lekker naar bed, slaap lekker allemaal!

7. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedzo light! Thats the spirit, 30 is ook goed. En vergeleken bij de datum waarop jouw kindje zich als eerste meldde helemaal! Elke dag is er 1

8. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    En klets, thanks voor het positieve verhaal. Wat klink jij als een heerlijke blije moeder, ik kan niet wachten om ook die ontwikkelingen mee te maken

9. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Vissie jeetje ook voor jou spanning dus. Jammer dat je wordt ingeleid, maar als het kleiner is voor de beeb dan is dat zo.
    Mason is uiteindelijk een week eerder geboren, maar merkte toch aan hem wat opstartproblemen. Maar het was verder een sterk mannetje gelukkig.
    Wel luxe dat je thuis de CTG krijgt :).

Light ook voor jou spannend. Hopelijk kan de kleine zo lang mogelijk blijven zitten.

Hier heb ik weinig te melden. Van de week een nieuwe Puckababy slaapzak (the bag) gekocht. Wat een hoog knuffelgehalte heeft dat ding zeg haha. En Mason lag helemaal gevloerd in z'n bedje. Heeft niet eens de moeite genomen om zich te verplaatsen :D.

Mijn neefje is zover ik weet stabiel. Mijn nichtje reageert even niet op mijn berichten, maar in plaats daarvan stuurde ze een foto door (woont in het buitenland) waarbij ze de kleine vast had. Dus dat lijkt me positief nieuws.
    Ik denk dat zij zelf inmiddels ook thuis is. Probeer straks weer te bellen :)

Pfff en een spierpijn van het sporten zeg. Jemig. Niet normaal. Voel me meteen kilo's lichter natuurlijk. Heb ik altijd als ik spierpijn heb haha. Helaas is dat niet het geval.
    Zal straks op mijn billen de trap op en af moeten. Auw!

10. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is ook wel echt genieten, Vissiezo heerlijk twee meisjes om je heen! En de peuterleeftijd vind ik zelf wel heel erg leuk, lekker ontwikkelen, kletsen en knuffelen. Dan heb je veel trotse momentjes omdat ze weer iets nieuws kan of weet! Maar.... ook hele eigenwijze buien met flinke drift erbij! Als ik zo moe ben, vind ik die best pittig!
    En vandaag ben je 37 weken! Super!

En helaas "een zwaluw maakt nog geen zomer" weer mindere nacht! Maar goed, we zijn weer herinnerd dat ze het wel kan dus goede hoop! Nu kijken of ik vandaag nog wakker ga worden!
    En om in de zomer te blijven..... Wat heb ik zin in de zon/zomer/lente!

11. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2851 Klets, 28 jan 2015
    Laatst bewerkt: 28 jan 2015
    Heerlijk gevoel altijd, spierpijn leenDan kan je jezelf zo trots voelen (En oud...) 😉

Had ik weer iets raars in berichtje, maar nu weer weg....

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hey Klets wat jammer dat de nacht weer bagger was :(

Wat heb je met de bedrijfsarts besproken als het zo blijft? Eventueel tijdelijk minder werken of zo.

Vervelend he. Je hebt net even mogen proeven aan een betere nacht en dan is het ineens weer terug bij af.

Ik heb ook zin in de zon!!! Nog steeds moeite om uit mn bed te komen en wakker te worden haha.

13. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, idd! Dan mag ik stapje terugdoen! Vind het nog best lastig om echt in m'n werk te komen, dus dan is werken ook wel goed! We hopen op goede nachten, want energie heb ik niet meer zoveel over ☺️ Blijf ook nog afvallen, dus even in de gaten houden!
    Daarom ook gewoon toe aan de zon en de zomer, zoveel meer energie! Zin in t shirtjes, nieuwe zomer kleren, buiten spelen en terrasjes 😎

14. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wouw meiden wat een verhalen!
    Idd , zoals (geloof Lets) al zei, zit normaal zwanger worden, zwanger zijn en bevallen de meeste ook niet mee!

Light, hoop dat frupke nog even blijft zitten, ook bij jou TrueLove!
    En vissie, ik hoop dat de ctg s goed resultaat blijven geven en de kleine straks zichzelf aan dient ipv dat het moet.

Leen, jammer van je sollicitatie!

Hier verder alles oké, op last van de bedrijfsarts is nu 16uur per week werken voldoende en alleen als ik me goed voel mag ik meer. Verlof is vandaag goedgekeurd, dus zowiezo vanaf 18mei verlof! (Wil vanaf 4mei vakantie opnemen) dus aftellen hier!
    Wel na het werk vaak last van een pijnlijke buik, het zit me dan echt niet lekker. Douchen en buikmassage helpt Dan wel. Zouden dat al harde buiken zijn? Heb het echt alleen als ik naar werk ben geweest, dag thuis dus niet echt.

15. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Controles van Frupke waren weer goed vandaag (ctg en dopplers). Kon even spieken op de echo en ik zag daar een heel tevreden Frupke liggen die op een vuistje aan het sabbelen was. Ik raakte er helemaal ontroerd door.

Aimee, klinkt meer als een gespannen buik. Een harde buik wil je echt niet masseren ;) Bij een harde buik trekt je buik een paar seconden samen en lijkt als het ware een bal. De buik is dan ook echt hard. Een harde buik hoort overigens geen pijn te doen. Als mijn buik al gespannen is of mijn blaas vol, dan voelt het wel ontzettend vervelend. De pijn die ik dan voel zit meer bij de banden, niet de buik zelf. (Toen ik weeën had was dat dus anders)

16. Vissie85

Vissie85 Bekend lid

27 dec 2013
    551
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn Light, tis een zeer stressvolle zwangerschap maar je kindje lijkt toch gewoon te blijven zitten.

Hier: grote natte vlekken in m'n slaapshirt, echt twee van 10 cm op m'n arm en onder m'n borst. Zou het iets over een naderende bevalling zeggen? Iemand ervaring?

17. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Light fijn dat de controles weer goed waren. Mooi om te zien he? :). Heerlijke momentjes.

Vissie, lekkende boobs willen niets zeggen helaas. Ik heb vriendinnen die dat al redelijk vroeg in de zwangerschap hadden. Zelf heb ik het nooit gehad.

18. Troela84

Troela84 Bekend lid

12 nov 2013
    519
    0
    0
    @Leen: Balen van die baan. Hopelijk vind je snel een leuke andere vacature
    Dat je nicht een foto stuur met je kleine lijkt me een goed teken :)

@Light: Fijn dat alle controles goed waren

@Las Vegas: Leuk weer eens van je te horen :)

@Klets: Jammer dat je nacht nu weer minder was. Hopelijk gaat het snel helemaal goed met de nachten. En mooi dat je oudste zindelijk aan het worden is. Mooie grote stap. Kan me voorstellen dat je trots bent

@Vissie: Voor jou ook allemaal spannend zo

@Meisjeje: Lekker aan het genieten in Lissabon?

@Maria en Roderoosjes: Hoe gaat het met jullie?

@Saartje: Nog misselijk? Of is het hopelijk weer wat afgenomen.

@Truelove: Verwacht je dat deze kleine ook weer eerder komt?

@Hier: Ga zo naar m'n werk even koffie drinken en de kleine meid showen. Ben daar in geen maanden (!) geweest dus zal wel weer ff gek zijn
    Verder niet zo veel te melden ik lees altijd mee maar krijg met de kleine niet altijd de kans om te reageren. Wat ik jammer vind. Want ik klets graag mee hier. Maar daar komt vast snel verbetering in :)

19. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb trouwens nog een foto van Mason geupload. Een vergelijking met mij als baby. Best funny om te zien :)

20. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    @vissie ik heb al een tijdje lekkende borsten dus denk dat het niks zegt.

@troela: ik denk het zelf wel.. Ben echt nu bezig met de voorbereidingen zoals kleertjes wassen en de tas klaarzetten.
    Kraamzorg intake is gisteren geweest en die adviseerde mij omdat ik bij de andere te vroeg ben bevallen bij deze maar vroeg een zeiltje op mijn matras moest gaan leggen.

Deel Deze Pagina